-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Паливна деревина
Завершена
2 417 048.48
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 24 170.48 UAH
мін. крок: 1% або 24 170.48 UAH
Номер:
0c40a96035d644fca8ee333d9da1c2f2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-05-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.08.2024 00:00
Період моніторингу:
05.08.2024 15:21 - 27.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
05.08.2024 № 47-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 05.08.2024 № 47-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
4. UA-2024-05-10-009153-a від 10.05.2024 – інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлено порушення частини двадцять другої статті 18 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції КСЛМП «Волинь», встановлено порушення вимог пункту 43 та підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує вжити заходи щодо усунення виявлених порушень зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 08.08.2024 № 206 з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями та тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості №1178), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, стану виконання рішень комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.05.2024, тендерну документацію (із змінами), затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.05.2024, тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Драна Ганна Василівна (далі – ФОП Драна Г.В.), тендерну пропозицію Шумського комунального спеціалізованого лісогосподарського та мисливського підприємства «Волинь» Шумської міської ради (далі – КСЛМП «Волинь»), протоколи щодо прийнятого рішення уповноваженої особи від 22.05.2024, від 19.06.2024, від 16.07.2024 та від 01.08.2024, вимоги про усунення невідповідностей, рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ) від 06.06.2024 №9975-р/пк-пз, від 03.07.2024 №11542-р/пк-пз, від 29.07.2024 №12878-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір від 01.08.2024, договір від 08.08.2024 №206, додаткову угоду від 08.08.2024 №1, пояснення (із долученими документами) Замовника від 15.08.2024 та від 19.08.2024 отримані через електронну систему закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду комісії АМКУ, не здійснювався.
В ході проведення моніторингу з питань виконання рішень комісії АМКУ встановлено наступне.
ФОП Драна Г.В. 28.05.2024 подала через електронну систему закупівель скаргу №UA-2024-05-10-009153-a.с1 щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі, в якій ФОП Драна Г.В. повідомляла про порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі та просила, зокрема, скасувати рішення про відхилення її пропозиції.
Комісією АМКУ за розглядом скарги ФОП Драна Г.В. було прийняте відповідне рішення від 06.06.2024 №9975-р/пк-пз, у якому зазначено, зокрема:
«Слід зазначити, що Документацією було встановлено вимогу щодо підтвердження спроможності поставки деревини паливної у кількості саме не меншій, ніж заявлена в даній Документації, та встановлено, що Замовник закуповує паливну деревину у кількості 1232 куб. м (зокрема, по товщині в діаметрі від 5 см і вище).
Разом з тим, враховуючи наданий у складі Пропозиції Скаржника договір купівлі- продажу деревини від 19.03.2024 № 19/03-23, укладений з ФОП Алєксєєвим В.В., та те, що ФОП Алєксєєв В.В. закуповує товар «2 група Деревина дров'яна НП Сосна / - >=2, діаметр (см)» у Державного спеціалізованого господарського підприємства «Ліси України» в особі підписувача - уповноваженої особи філії «Народицьке спеціалізоване лісове господарство» на підставі договору купівлі - продажу необробленої деревини від 14.03.2024 № ЦЦВ- 12225-8, наведені вище документи не є підтвердженням спроможності поставки деревини паливної, у зв'язку з чим, що вимогами Документації передбачено паливну деревину по товщині в діаметрі саме від 5 см і вище.
Таким чином, враховуючи наданий у складі Пропозиції Скаржника договір купівлі - продажу необробленої деревини від 22.02.2024 № ЦЦВ-11691-6 (з урахуванням інформації, що міститься в спеціальному дозволі на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток) № 20240403-000135, Скаржником підтверджено можливість поставки товару у кількості 898 куб. м; а також договором купівлі - продажу необробленої деревини від 09.04.2024 № ЦЦВ-12708-6 (з урахуванням інформації, що міститься в спеціальних дозволах на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубний квиток) № 20240508-000411 та № 20240508-000415, Скаржником підтверджено можливість поставки товару у кількості 200 куб. м, що в загальній кількості становить 1098 куб. м.
Враховуючи наведене, наданими Скаржником у складі Пропозиції документами не підтверджено спроможність поставки деревини паливної у кількості саме не меншій, ніж заявлена в даній Документації, а саме - у кількості 1232 куб. м (зокрема, по товщині в діаметрі від 5 см і вище).
Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах Пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 43 Особливостей……..
Враховуючи викладене, Замовник, не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 43 Особливостей та частини дев'ятої статті 26 Закону.
Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави в цій частині.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі від 22.05.2024.
Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі від 22.05.2024, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.»
Комісія АМКУ рішенням від 06.06.2024 №9975-р/пк-пз постановила зобов'язати Управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Драної Г.В.
Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу, розміщено коментар щодо усунення порушення: «Погоджуємось з Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 9975-р/пк-пз від 06.06.2024 в частині зобов’язання Управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Драної Ганни Василівни за процедурою закупівлі — «Паливна деревина», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2024-05-10-009153-а».
Також, Замовником 13.06.2024 було скасовано рішення про відхилення пропозиції ФОП Драної Г.В.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником щодо пропозиції ФОП Драна Г.В. розміщено вимогу про усунення невідповідностей до 18.06.2024, в якій зазначено, зокрема, наступне:
«1.1) Перелік виявлених невідповідностей: Учасник на підтвердження виконання аналогічного договору №22/01-24 від 22 січня 2024 р. не надав підтвердження достовірного обсягу постачання 21,215 куб. м. деревини, відпущеної по даному договору, оскільки: - клен та берест не є предметом закупівлі аналогічного Договору №22/01-24 від 22 січня 2024 року; - надані в складі тендерної пропозиції ТТН-ліс з додатками, які датовані з 28 січня 2024 року і пізніше, не розглядались Замовником як підтвердження походження достовірного обсягу постачання деревини паливної за аналогічним Договором №22/01-24 від 22 січня 2024 року оскільки видаткова накладна була підписана Сторонами даного Договору - 24 січня 2024 року;
1.2) Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: підпункт 1.2. пункту 1 Розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції вимогам замовника;
1.3) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: виконати умови тендерної документації та надати відповідні копії документів (або сканований оригінал), які підтверджують виконання договору №22/01-24 від 22 січня 2024 року».
Враховуючи наведене, зазначена вище вимога про усунення невідповідностей не містить переліку невідповідностей, встановлених у рішенні комісії АМКУ від 06.06.2024 № 9975-р/пк-пз.
Під час проведення моніторингу Замовнику було надано запит про надання пояснення (інформації) щодо причин не виконання рішення АМКУ від 06.06.2024 за №9975-р/пк-пз.
Замовник у відповіді від 15.08.2024 зазначив, що «…Рішенням № 9975-р/пк-пз від 06.06.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) зобов’язала Управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради скасувати рішення (уповноваженої особи від 22 травня 2024 року) про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Драної Ганни Василівни за процедурою закупівлі — "Паливна деревина", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-10-009153-a.
При цьому також у згаданому рішенні Комісія зазначає: «Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника».
Врахувавши зазначену інформацію, Замовник виконав відповідне зобов’язання Комісії шляхом скасування 13 червня 2024 року рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (ФОП Драної Г.В.). та оприлюднив в електронній системі закупівель коментар щодо усунення порушення. Дані обставини підтверджуються інформацією та документами, розміщеними в електронній системі закупівель в рамках проведення процедури закупівель.
Виконавши Рішення Комісії № 9975-р/пк-пз від 06.06.2024 Замовником у відповідності до вимог законодавства було направлено ФОП Драну Г.В. (далі – Учасник) на повторну кваліфікацію та здійснено розгляд та оцінку тендерної пропозиції відповідно до пункту 41 Особливостей. Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника (Скаржника) на її відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне:
- 17 червня 2024 року Замовником виявлені невідповідності в інформації та документах, що подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, з метою усунення яких, Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. 18 червня 2024 року Учасником усунено виявлені невідповідності.
- Замовником детально проаналізовано рішення Комісії № 9975-р/пк-пз від 06.06.2024 та аргументацію підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника (Скаржника) у протоколі уповноваженої особи від 22 травня 2024 року та зроблено відповідний висновок: уповноважена особа Замовника у вищезгаданому протоколі не вірно описала/трактувала виявлене порушення Учасника (Скаржника) щодо невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації.
Врахувавши всі зазначені обставини та зробивши правильну оцінку тендерної пропозиції Учасника (Скаржника), уповноваженої особою Замовника 19 червня 2024 року прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Драна Ганна Василівна на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки Товар, що пропонує Учасник у складі тендерної пропозиції не відповідає технічним вимогам Замовника, зокрема розміру по товщині в діаметрі від 5 см. і вище.
Дані обставини не дозволяли Замовнику розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, оскільки виправлення вказаного призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого Учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, що суперечить положенням пункту 43 Особливостей.
Підсумовуючи все вищезазначене, повідомляємо що Замовником виконано Рішення Комісії № 9975-р/пк-пз від 06.06.2024 у відповідності до вимог законодавства».
При цьому необхідно зазначити, що рішенням комісії АМКУ від 06.06.2024 № 9975-р/пк-пз встановлено, що Замовник порушив вимоги пункту 43 Особливостей №1178 та частини дев'ятої статті 26 Закону та пропозиція ФОП Драної Г.В. була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі від 22.05.2024.
Наданими у складі пропозиції ФОП Драної Г.В. документами не підтверджено спроможність поставки деревини паливної у кількості саме не меншій, ніж заявлена в тендерній документації, а саме - у кількості 1232 куб. м (зокрема, по товщині в діаметрі від 5 см і вище).
Разом з тим, на веб-порталі Уповноваженого органу, відсутня інформація про надання вимоги про усунення зазначених вище невідповідностей у пропозиції ФОП Драної Г.В., у зв'язку з чим Замовником не виконано рішення комісії АМКУ від 06.06.2024 № 9975-р/пк-пз.
Відповідно до частини двадцять другої статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Виходячи з вищенаведеного, не виконавши рішення комісії АМКУ від 06.06.2024 № 9975- р/пк-пз, Замовник порушив вимоги частини двадцять другої статті 18 Закону.
Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом, - тягне за собою накладення штрафу на керівника замовника від двох до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (стаття 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення).
Аналізом тендерної пропозиції КСЛМП «Волинь» на відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне.
Згідно вимог додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Паливна деревина» (ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина) тендерної документації предметом закупівлі є Паливна деревина (деревина дров’яна змішана) (1 група - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина – в обсязі не менше 70%; 2 група –сосна, вільха - не більше 30%) ) – 1232 куб. м.
Товар має відповідати «ТУ У-00994207-005:2018. Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги», розміром по довжині 1,0 м. та по товщині в діаметрі від 5 см. і вище, очищена від сучків, висота яких не повинна бути більша за 3 см. Деревинна дров’яна повинна бути без гнилі та не трухлява.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі своїх пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: «З метою унеможливлення поставки товару із забруднених територій Чорнобильської ЧАЕС та підтвердження походження продукції лісозаготівлі, наявності необхідної кількості та якісного складу товару на момент подання ціни пропозиції, із зазначенням кількості, місця знаходження, підстави виникнення права продажу, учасник, який є лісокористувачем, в складі пропозиції надає сканований оригінал або копію лісорубного(их) квитка(ів) або сформований(і) лісорубний(і) квиток(и) в електронній формі з обов’язковим посиланням на Єдину державну систему електронного обліку деревини у вигляді QR-коду (кількість товару в лісорубних квитках має бути не менша заявленій в даній тендерній документації)».
Учасником процедури закупівлі - КСЛМП «Волинь» у складі пропозиції подано спеціальні дозволи на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубні квитки) відповідно до яких, запас дров’яної деревини становить 1244 куб. м., а саме:
- ПЕРШОЇ ГРУПИ - 824 куб. м. (№20240228-000266, дров’яної деревини -122 куб. м.; № 20240409-000418, дров’яної деревини - 203 куб. м.; № 20240408-000375, дров’яної деревини - 188 куб. м.; № 20240320-000308, дров’яної деревини - 150 куб. м.; № 2024-0315-000400, дров’яної деревини - 161 куб. м.);
- ДРУГОЇ ГРУПИ 420 куб. м. (№ 20240419-000080, дров’яної деревини -103 куб. м.; № 20240425-000380, дров’яної деревини - 91 куб. м.; № 20240408-000300, дров’яної деревини - 93 куб. м.; № 20240228-000147, дров’яної деревини - 133 куб. м.).
Згідно умов тендерної документації із загальної кількості паливної деревини 1232 куб. м. дров, перша група повинна становити в обсязі не менше 70%, що складає 862,4 куб. м.
Згідно поданих у складі пропозиції КСЛМП «Волинь» спеціальних дозволів на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубні квитки) сумарна кількість дров’яної деревини ПЕРШОЇ ГРУПИ становить 824 куб. м., що не відповідає умовам тендерної документації.
Під час проведення моніторингу Замовнику було надано запит щодо перевірки пропозиції КСЛМП «Волинь» на відповідність вимогам додатку 2 до тендерної документації
Замовник у відповіді від 19.08.2024 зазначив, що «…Шумським комунальним спеціалізованим лісогосподарським та мисливським підприємством «Волинь» Шумської міської ради на підтвердження походження продукції лісозаготівлі, наявності необхідної кількості та якісного складу товару, у складі пропозиції надано спеціальні дозволи на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубні квитки), при перевірці яких Замовником встановлено:
1. Наявність якісного складу товару першої групи у кількості 897 куб. м. (№20240228-000266, дров’яної деревини -122 куб. м., ліквіду з крони – 13 куб.м.; № 20240409-000418, дров’яної деревини - 203 куб. м., ліквіду з крони – 14 куб.м.; № 20240408-000375, дров’яної деревини - 188 куб. м., ліквіду з крони – 15 куб.м.; № 20240320-000308, дров’яної деревини - 150 куб. м., ліквіду з крони – 13 куб.м.; № 2024-0315-000400, дров’яної деревини - 161 куб. м., ліквіду з крони – 18 куб.м.;);
2. Наявність якісного складу товару другої групи у кількості 443 куб. м. (№ 20240419-000080, дров’яної деревини -103 куб.м., ліквіду з крони – 0 куб.м.; № 20240425-000380, дров’яної деревини - 91 куб. м.; ліквіду з крони –1 куб.м.; № 20240408-000300, дров’яної деревини - 93 куб. м.; ліквіду з крони –1 куб.м.; № 20240228-000147, дров’яної деревини - 133 куб. м.; ліквіду з крони – 21 куб. м.).
Враховуючи наведене, Шумське КСЛМП «Волинь» підтвердило походження продукції лісозаготівлі, наявність необхідної кількості та якісного складу товару на момент подання ціни пропозиції - паливної деревини загальною кількістю 1340 куб. м. (зокрема першої групи у кількості 897 куб. м. та другої групи - 443 куб. м.) і тому має змогу забезпечити постачання паливної деревини в кількості 1232 куб. м. , в тому числі , згідно із технічними вимогами, паливної деревини І групи — не менше 862,4 куб. м., паливної деревини ІІ групи — не більше 369,6 куб. м.
Додатково повідомляємо, що Замовником під час перевірки наявності необхідної кількості та якісного складу товару враховувався обсяг «ліквіду з крони», з огляду на таке:
1. Замовником у додатку 2 до тендерної документації зокрема встановлено що Товар має відповідати «ТУ У-00994207-005:2018. Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги». Даними технічними умовами (пункт 5 ) визначено, що:
«Деревину дров’яну може бути отримано з наступної сировини: 1) Цілих дерев без коріння. 2) Деревини стовбурової; 3) Крупномірні відходи лісозаготівель (товсті гілки, верхівки тощо); 4) Хімічно не оброблених залишків деревини.»
Саме «крупномірні відходи лісозаготівель (товсті гілки, верхівки тощо)» вважаються «ліквідом із крони».
2. Статтею 256.9. Податкового кодексу України встановлено, зокрема: «До дров’яної деревини належать сортименти, які можна використовувати для технологічних потреб, а також не придатні для промислової переробки (дрова паливні).»
«За ліквід з крони встановлюється рентна плата у розмірі 40 відсотків, а за порубкові залишки, що підлягають використанню, - 20 відсотків ставок рентної плати за дров’яну деревину відповідної лісової породи»
Вищевказаними положеннями Податкового кодексу України підтверджується можливість віднесення «ліквіду з крони» до дров’яної деревини.
3. Пунктом 4 Постанови КМУ від 12.05.2023р. №483 «Про реалізацію експериментального проекту щодо видачі спеціального дозволу на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубного квитка) та сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів в електронній формі» встановлено, що:
«4. Лісорубний квиток є основним документом, на підставі якого:
-здійснюється заготівля деревини в лісах України;
-ведеться облік дозволених до відпуску запасів деревини, встановлюються строки здійснення заготівлі деревини та її вивезення, строки і способи очищення лісосік від порубкових решток, а також ведеться облік природного поновлення лісу, що підлягає збереженню;
-видається сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів;
-ведеться облік рентної плати, нарахованої за використання лісових ресурсів.»
У відкритих джерелах, нормативних документах лісової галузі зокрема в довідниках працівника лісу, основні поняття трактуються в наступному вигляді:
«Дрова – це круглі або колоті сортименти, заготовлені з неділової частини стовбура і крони, які за розмірами і якістю використовуються як паливо.»
«Ліквідна деревина - це об’єм ділової деревини без кори і дров’яної деревини у корі»
При цьому, під час перевірки усіх лісорубних квитків, наданих Учасниками процедури закупівлі у складі тендерної документації в системі електронного обліку деревини за допомогою QR-коду, встановлено що запаси ліквідної деревини становлять загальний запас ділової та дров’яної деревини а також запаси ліквіду з крони.
З огляду на вищезазначені обставини, враховуючи те що «ліквідна деревина - це об’єм ділової деревини без кори і дров’яної деревини у корі», ліквід з крони обґрунтовано враховано Замовником до запасу деревини для підтвердження спроможності її поставки…».
При цьому замовнику необхідно зазначити, що у пункті 5 «ТУ У-00994207-005:2018 . Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги» (далі - ТУ У-00994207-005:2018) зазначено, що дров’яна деревина поділяється на промислового та непромислового використання. Деревина дров’яна може бути отримана з наступної сировини:
1) Цілих дерев без коріння;
2) Деревини стовбурової;
3) Крупномірні відходи лісозаготівель (товсті гілки, верхівки тощо);
4) Хімічно не оброблених залишків деревини.»
У пункті 6 ТУ У-00994207-005:2018 зазначено технічні вимоги для деревини дров’яної промислового та непромислового використання, а саме:
- промислового: товщиною від 5 см. і більше та довжиною 2,0 - 4,0 м.;
- непромислового: товщиною від 2 см. і більше та довжиною 0,25 - >1,0, 1-1,9м.
Отже, відповідно до ТУ У-00994207-005:2018 ліквідною деревиною із крони є товсті гілки, верхівки товщиною від 2 см. і більше та довжиною 0,25 - >1,0, 1-1,9 метра.
Необхідно зазначити, що замовником у поясненні від 19.08.2024 зазначено, що крупномірні відходи лісозаготівель (товсті гілки, верхівки тощо)» вважаються «ліквідом із крон».
Водночас, замовником у додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Паливна деревина» до тендерної документації зазначено, що товар має відповідати «ТУ У-00994207-005:2018. Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги», розміром по довжині 1,0 м. та по товщині в діаметрі від 5 см. і вище, очищена від сучків, висота яких не повинна бути більша за 3 см. Деревинна дров’яна повинна бути без гнилі та не трухлява.
Учасником процедури закупівлі - КСЛМП «Волинь» у складі пропозиції подано спеціальні дозволи на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубні квитки) відповідно до яких, запас дров’яної деревини першої групи 824 куб. м., та ліквіду з крони 73 кубм. а саме:
-№20240228-000266, дров’яної деревини -122 куб.м., ліквіду з крони - 13 куб.м.;
-№20240409-000418, дров’яної деревини - 203 куб.м., ліквіду з крони -14 куб.м.;
-№20240408-000375, дров’яної деревини - 188 куб.м., ліквіду з крони -15 куб.м.;
-№20240320-000308, дров’яної деревини - 150 куб.м., ліквіду з крони -13 куб.м.;
-№2024-0315-000400, дров’яної деревини - 161 куб.м., ліквіду з крони -18 куб.м.
Однак ліквід з крони в лісорубних квитках поданих у складі пропозиції КСЛМП «Волинь» не може бути враховано як відповідність учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, оскільки предметом закупівлі є деревина дров’яна по товщині в діаметрі від 5 см. і вище.
Таким чином, наданими у складі пропозиції КСЛМП «Волинь» документами не підтверджено спроможність поставки деревини паливної у кількості саме не меншій, ніж заявлена в тендерній документації, а саме - у кількості 1232 куб. м (зокрема, по товщині в діаметрі від 5 см і вище).
Згідно пункту 43 Особливостей № 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Зважаючи на зазначене, Замовник не встановив невідповідність у документах учасника КСЛМП «Волинь» та на порушення вимог пункту 43 Особливостей №1178 не надав можливості учаснику виправити зазначену невідповідність. В порушення підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178, Замовником не відхилено пропозицію КСЛМП «Волинь», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Період усунення порушень:
27.08.2024 10:22 - 11.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.08.2024 10:22
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Врахувавши висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-05-10-009153-a (далі Висновок), та зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень зокрема в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору від 08.08.2024 № 206 (далі - Договір) з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, Управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради повідомляє – виявлені порушення усунуто шляхом розірвання Договору за взаємною згодою сторін на підставі Додаткової угоди №02 від 03 вересня 2024 року.
Дата публікації звіту:
03.09.2024 09:21
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
- notComplyDecisionACU: Так
Опис:
порушення усунуто
Дата публікації:
30.09.2024 14:35
Запити/Пояснення
Номер:
f4297f8192b6462ab0502af6ffbb9516
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
07.08.2024 15:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Паливна деревина, ДК 021:2015:03410000-7: Деревина», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-05-10-009153-a ), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
176b4d9f808c41b983403bd7daa356ce
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
09.08.2024 12:44
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, що опублікований в електронній системі закупівель 07 серпня 2024 року о 15:10:27 год. про надання пояснення, управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради повідомляє наступне:
1. Закупівля проводиться з метою підготовки закладів освіти до опалювального сезону 2024-2025 років.
Очікувана вартість предмета закупівлі ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на товар, будь-які витрати Постачальника, пов'язані з транспортуванням, навантаженням та вивантаженням Товару в місці поставки, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат що можуть бути понесені постачальником при реалізації предмета закупівлі.
Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України затверджена примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі від 18.02.2020 №275, якою передбачені методи визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Відповідно до вказаної методики, при визначені очікуваної вартості предмету закупівлі товарів, робіт та послуг використовуються окремі положення одного із методів формування очікуваної вартості предмету закупівлі – методу порівняння ринкових цін, а саме:
1. Надіслано потенційним постачальникам запити на отримання комерційних пропозицій (№01-22/509, №01-22/510, №01-22/511 від 08 травня 2024 року) у наслідок чого отримано дві комерційні пропозиції (№35 від 09 травня 2024 року та б/н від 09 травня 2024 року) вартістю 2220,00 та 2100,00 грн. за кубічний метр.
Середня ціна комерційних пропозицій за один кубічний метр становить 2160,00 грн.
2. Здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну необхідного товару, за якою завершені закупівлі, які проведені за процедурою «Відкриті торги», замовниками Тернопільської області, внаслідок чого отримано ціни у розмірі:
1768,00 грн. за 1 кубічний метр (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-27-002977-a)
1896,00 грн. за 1 кубічний метр ( https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-30-008849-a)
1633,00 грн. за 1 кубічний метр ( https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-12-13-016794-a)
Середня ціна завершених закупівель за один кубічний метр становить 1765,67 грн.
3. Здійснено пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну необхідного товару, за якою оголошено закупівлі, які проведені за процедурою «Відкриті торги», замовниками Тернопільської області внаслідок чого отримано ціни у розмірі:
2000,00грн. за 1 кубічний метр (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-15-003376-a )
1980,00грн. за 1 кубічний метр (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-18-001625-a )
1900,00 грн. за 1 кубічний метр (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-19-012770-a )
Середня ціна оголошених закупівель за один кубічний метр становить 1960,00 грн.
4. З масиву отриманих даних визначено очікувану вартість предмета закупівлі, (як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних помножене на необхідний обсяг) що становить : ((2160,00+1765,67+1960,00)/3)*1232=2 417 048,48
Кількісною характеристикою предмета закупівлі є обсяг деревини паливної, що визначений відповідно до очікуваної потреби та обрахований замовником на основі фактичного використання у попередньому році з урахуванням залишків на кінець опалювального періоду, та виражений у кубічних метрах згідно державного стандарту.
Обсяг, необхідний для забезпечення потреби Замовника становить: 1232 кубічні метри. Термін поставки — до 15 жовтня 2024 року.
Якісні вимоги, технічні та інші характеристики сформовані Замовником згідно наявної потреби, керуючись «ТУ У-00994207-005:2018. Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги», а саме: розміром по довжині 1,0 м. та по товщині в діаметрі від 5 см. і вище, очищена від сучків, висота яких не повинна бути більша за 3см. Деревинна дров’яна повинна бути без гнилі та не трухлява.
Розмір бюджетного призначення становить 5000000,00 грн. (підстава – довідка головного бухгалтера від 30 квітня 2024 року) з розрахунку по КЕКВ 2275 на закупівлю необхідного обсягу твердого палива для Замовника.
2. Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради повідомляє, що дана інформація оприлюднення за посиланням: https://osv.shumska-gromada.gov.ua/derzhavni-zakupivli-18-13-20-22-03-2017/ (найменування файлу «Обґрунтування технічних та якісних характеристик, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості закупівлі паливної деревини»)
Номер:
0d4b04bb02a148e6bdd95f4b576d5448
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
12.08.2024 09:06
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Паливна деревина, ДК 021:2015:03410000-7: Деревина», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-05-10-009153-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Під час моніторингом процедури закупівлі встановлено, що відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, Замовником 13 червня 2024 скасовано рішення про відхилення пропозиції ФОП Драна Г. В.
Також щодо пропозиції ФОП Драна Г. В. розміщено вимогу про усунення невідповідностей, в якій зазначено, зокрема, наступне:
«1.1) Перелік виявлених невідповідностей: Учасник на підтвердження виконання аналогічного договору №22/01-24 від 22 січня 2024 р. не надав підтвердження достовірного обсягу постачання 21,215 куб. м. деревини, відпущеної по даному договору, оскільки: - клен та берест не є предметом закупівлі аналогічного Договору №22/01-24 від 22 січня 2024 року; - надані в складі тендерної пропозиції ТТН-ліс з додатками, які датовані з 28 січня 2024 року і пізніше, не розглядались Замовником як підтвердження походження достовірного обсягу постачання деревини паливної за аналогічним Договором №22/01-24 від 22 січня 2024 року оскільки видаткова накладна була підписана Сторонами даного Договору - 24 січня 2024 року;
1.2) Посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності: підпункт 1.2. пункту 1 Розділу 1 Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції вимогам замовника»
1.3) Перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей: виконати умови тендерної документації та надати відповідні копії документів (або сканований оригінал), які підтверджують виконання договору №22/01-24 від 22 січня 2024 року».
Враховуючи наведене, зазначена вище вимога про усунення невідповідностей не містить переліку невідповідностей, встановлених у рішенні комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – комісія АМКУ) від 06.06.2024 №9975-р/пк-пз, відповідно до яких зобов’язано Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП Драної Г.В.
У зв’язку з вищевикладеним, надайте інформацію (пояснення) щодо причин не виконання рішення АМКУ від 06.06.2024 за №9975-р/пк-пз ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4ec423b5960d4bf399ce5ad44ffe95ab
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
15.08.2024 08:17
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, що опублікований в електронній системі закупівель 12 серпня 2024 року о 09:06:15 год. про надання пояснення, управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради повідомляє наступне.
Рішенням № 9975-р/пк-пз від 06.06.2024 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) зобов’язала Управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради скасувати рішення (уповноваженої особи від 22 травня 2024 року) про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Драної Ганни Василівни за процедурою закупівлі — "Паливна деревина", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2024-05-10-009153-a. При цьому також у згаданому рішенні Комісія зазначає:
«Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника»
Врахувавши зазначену інформацію, Замовник виконав відповідне зобов’язання Комісії шляхом скасування 13 червня 2024 року рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника (ФОП Драної Г.В.). та оприлюднив в електронній системі закупівель коментар щодо усунення порушення. Дані обставини підтверджуються інформацією та документами, розміщеними в електронній системі закупівель в рамках проведення процедури закупівель.
Виконавши Рішення Комісії № 9975-р/пк-пз від 06.06.2024 Замовником у відповідності до вимог законодавства було направлено ФОП Драну Г.В. (далі – Учасник) на повторну кваліфікацію та здійснено розгляд та оцінку тендерної пропозиції відповідно до пункту 41 Особливостей. Згідно з проведеним розглядом тендерної пропозиції Учасника (Скаржника) на її відповідність вимогам тендерної документації встановлено наступне:
- 17 червня 2024 року Замовником виявлені невідповідності в інформації та документах, що подані Учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, з метою усунення яких, Замовником розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. 18 червня 2024 року Учасником усунено виявлені невідповідності.
- Замовником детально проаналізовано рішення Комісії № 9975-р/пк-пз від 06.06.2024 та аргументацію підстави для відхилення тендерної пропозиції Учасника (Скаржника) у протоколі уповноваженої особи від 22 травня 2024 року та зроблено відповідний висновок: уповноважена особа Замовника у вищезгаданому протоколі не вірно описала/трактувала виявлене порушення Учасника (Скаржника) щодо невідповідності тендерної пропозиції умовам технічної специфікації .
Врахувавши всі зазначені обставини та зробивши правильну оцінку тендерної пропозиції Учасника (Скаржника), уповноваженої особою Замовника 19 червня 2024 року прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи – підприємця Драна Ганна Василівна на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки Товар, що пропонує Учасник у складі тендерної пропозиції не відповідає технічним вимогам Замовника, зокрема розміру по товщині в діаметрі від 5 см. і вище.
Дані обставини не дозволяли Замовнику розмістити повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель, оскільки виправлення вказаного призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого Учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, що суперечить положенням пункту 43 Особливостей.
Підсумовуючи все вищезазначене, повідомляємо що Замовником виконано Рішення Комісії № 9975-р/пк-пз від 06.06.2024 у відповідності до вимог законодавства.
Номер:
09e76eb1f4b840eb83647f77c5988262
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.08.2024 15:53
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури на закупівлю «Паливна деревина, ДК 021:2015:03410000-7: Деревина», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-05-10-009153-a), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Згідно вимог додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі «Паливна деревина» (ДК 021:2015 – 03410000-7 Деревина) тендерної документації предметом закупівлі є Паливна деревина (деревина дров’яна змішана) (1 група - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина – в обсязі не менше 70%; 2 група –сосна, вільха - не більше 30%) ) – 1232 куб. м.
Товар має відповідати «ТУ У-00994207-005:2018. Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги», розміром по довжині 1,0 м. та по товщині в діаметрі від 5 см. і вище, очищена від сучків, висота яких не повинна бути більша за 3 см. Деревинна дров’яна повинна бути без гнилі та не трухлява.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі своїх пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, а саме: «З метою унеможливлення поставки товару із забруднених територій Чорнобильської ЧАЕС та підтвердження походження продукції лісозаготівлі, наявності необхідної кількості та якісного складу товару на момент подання ціни пропозиції, із зазначенням кількості, місця знаходження, підстави виникнення права продажу, учасник, який є лісокористувачем, в складі пропозиції надає сканований оригінал або копію лісорубного(их) квитка(ів) або сформований(і) лісорубний(і) квиток(и) в електронній формі з обов’язковим посиланням на Єдину державну систему електронного обліку деревини у вигляді QR-коду (кількість товару в лісорубних квитках має бути не менша заявленій в даній тендерній документації)».
Учасником процедури закупівлі - Шумським комунальним спеціалізованим лісогосподарським та мисливським підприємством «Волинь» Шумської міської ради у складі пропозиції подано спеціальні дозволи на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубні квитки) відповідно до яких, запас дров’яної деревини становить 1244 куб. м., а саме:
- ПЕРШОЇ ГРУПИ - 824 куб. м. (№20240228-000266, дров’яної деревини -122 куб. м.; № 20240409-000418, дров’яної деревини - 203 куб. м.; № 20240408-000375, дров’яної деревини - 188 куб. м.; № 20240320-000308, дров’яної деревини - 150 куб. м.; № 2024-0315-000400, дров’яної деревини - 161 куб. м.);
- ДРУГОЇ ГРУПИ 420 куб. м. (№ 20240419-000080, дров’яної деревини -103 куб. м.; № 20240425-000380, дров’яної деревини - 91 куб. м.; № 20240408-000300, дров’яної деревини - 93 куб. м.; № 20240228-000147, дров’яної деревини - 133 куб. м.).
Згідно умов тендерної документації із загальної кількості паливної деревини 1232 куб. м. дров, перша група повинна становити в обсязі не менше 70%, що складає 862,4 куб. м. Згідно поданих у складі пропозиції Шумським комунальним спеціалізованим лісогосподарським та мисливським підприємством «Волинь» Шумської міської ради спеціальних дозволів на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубні квитки) сумарна кількість дров’яної деревини ПЕРШОЇ ГРУПИ становить 824 куб. м., що не відповідає умовам тендерної документації.
У зв’язку з викладеним вище, надайте інформацію як перевірялося питання відповідності поданої пропозиції даного учасника вимогам додатку 2 до тендерної документації?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
9d57df125a6b47d49af1998453ae0c9c
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
19.08.2024 15:47
Опис:
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, що опублікований в електронній системі закупівель 14 серпня 2024 року о 15:53:43 год. про надання пояснення, управління освіти, культури, молоді, спорту та туризму Шумської міської ради повідомляє наступне.
Шумським комунальним спеціалізованим лісогосподарським та мисливським підприємством «Волинь» Шумської міської ради на підтвердження походження продукції лісозаготівлі , наявності необхідної кількості та якісного складу товару, у складі пропозиції надано спеціальні дозволи на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубні квитки), при перевірці яких Замовником встановлено:
1. Наявність якісного складу товару першої групи у кількості 897 куб. м. (№20240228-000266, дров’яної деревини -122 куб. м., ліквіду з крони – 13 куб.м.; № 20240409-000418, дров’яної деревини - 203 куб. м., ліквіду з крони – 14 куб.м.; № 20240408-000375, дров’яної деревини - 188 куб. м., ліквіду з крони – 15 куб.м.; № 20240320-000308, дров’яної деревини - 150 куб. м., ліквіду з крони – 13 куб.м.; № 2024-0315-000400, дров’яної деревини - 161 куб. м., ліквіду з крони – 18 куб.м.;);
2. Наявність якісного складу товару другої групи у кількості 443 куб. м.
(№ 20240419-000080, дров’яної деревини -103 куб.м., ліквіду з крони – 0 куб.м.;
№ 20240425-000380, дров’яної деревини - 91 куб. м.; ліквіду з крони –1 куб.м.;
№ 20240408-000300, дров’яної деревини - 93 куб. м.; ліквіду з крони –1 куб.м.; № 20240228-000147, дров’яної деревини - 133 куб. м.; ліквіду з крони – 21 куб. м.).
Враховуючи наведене, Шумське КСЛМП «Волинь» підтвердило походження продукції лісозаготівлі, наявність необхідної кількості та якісного складу товару на момент подання ціни пропозиції - паливної деревини загальною кількістю 1340 куб. м. (зокрема першої групи у кількості 897 куб. м. та другої групи - 443 куб. м.) і тому має змогу забезпечити постачання паливної деревини в кількості 1232 куб. м. , в тому числі , згідно із технічними вимогами, паливної деревини І групи — не менше 862,4 куб. м., паливної деревини ІІ групи — не більше 369,6 куб. м.
Додатково повідомляємо, що Замовником під час перевірки наявності необхідної кількості та якісного складу товару враховувався обсяг «ліквіду з крони», з огляду на таке:
1. Замовником у додатку 2 до тендерної документації зокрема встановлено що Товар має відповідати «ТУ У-00994207-005:2018. Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги». Даними технічними умовами (пункт 5 ) визначено, що:
«Деревину дров’яну може бути отримано з наступної сировини: 1) Цілих дерев без коріння. 2) Деревини стовбурової; 3) Крупномірні відходи лісозаготівель (товсті гілки, верхівки тощо); 4) Хімічно не оброблених залишків деревини.»
Саме «крупномірні відходи лісозаготівель (товсті гілки, верхівки тощо)» вважаються «ліквідом із крони».
2. Статтею 256.9. Податкового кодексу України встановлено, зокрема:
«До дров’яної деревини належать сортименти, які можна використовувати для технологічних потреб, а також не придатні для промислової переробки (дрова паливні).»
«За ліквід з крони встановлюється рентна плата у розмірі 40 відсотків, а за порубкові залишки, що підлягають використанню, - 20 відсотків ставок рентної плати за дров’яну деревину відповідної лісової породи»
Вищевказаними положеннями Податкового кодексу України підтверджується можливість віднесення «ліквіду з крони» до дров’яної деревини.
3. Пунктом 4 Постанови КМУ від 12.05.2023р. №483 “Про реалізацію експериментального проекту щодо видачі спеціального дозволу на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубного квитка) та сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів в електронній формі” встановлено, що:
«4. Лісорубний квиток є основним документом, на підставі якого:
-здійснюється заготівля деревини в лісах України;
-ведеться облік дозволених до відпуску запасів деревини, встановлюються строки здійснення заготівлі деревини та її вивезення, строки і способи очищення лісосік від порубкових решток, а також ведеться облік природного поновлення лісу, що підлягає збереженню;
-видається сертифікат про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів;
-ведеться облік рентної плати, нарахованої за використання лісових ресурсів.»
У відкритих джерелах, нормативних документах лісової галузі зокрема в довідниках працівника лісу, основні поняття трактуються в наступному вигляді:
«Дрова – це круглі або колоті сортименти, заготовлені з неділової частини стовбура і крони, які за розмірами і якістю використовуються як паливо.»
«Ліквідна деревина - це об’єм ділової деревини без кори і дров’яної деревини у корі»
При цьому, під час перевірки усіх лісорубних квитків, наданих Учасниками процедури закупівлі у складі тендерної документації в системі електронного обліку деревини за допомогою QR-коду, встановлено що запаси ліквідної деревини становлять загальний запас ділової та дров’яної деревини а також запаси ліквіду з крони.
З огляду на вищезазначені обставини, враховуючи те що «ліквідна деревина - це об’єм ділової деревини без кори і дров’яної деревини у корі», ліквід з крони обґрунтовано враховано Замовником до запасу деревини для підтвердження спроможності її поставки.
4. Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель рішеннями №9975-р/пк-пз від 06.06.2024, № 11542-р/пк-пз від 03.07.2024, №12878-р/пк-пз від 29.07.2024,
в рамках розгляду скарг на дії Замовника під час перевірки тендерної пропозиції ФОП Драна Ганна Василівна, підтвердила правильність перевірки Замовником спеціального дозволу на спеціальне використання лісових ресурсів (лісорубного квитка), а саме – врахування ліквіду з крони до запасу деревини для підтвердження спроможності її поставки.
Враховуючи зазначене, та керуючись принципами здійснення публічних закупівель, що визначенні пунктом першим статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема «недискримінація учасників та рівне ставлення до них», Замовник був зобов’язаний здійснювати перевірку наявності необхідної кількості та якісного складу товару в Шумського комунального спеціалізованого лісогосподарського та мисливського підприємства «Волинь» Шумської міської ради з урахуванням ліквіду з крони знаючи те, що законність даних обставин підтверджено Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель.