-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виробничий одяг та робочі комбінезони згідно коду ДК 021:2015 – 18110000-3 Формений одяг
Завершена
1 381 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 13 810.00 UAH
мін. крок: 1% або 13 810.00 UAH
Номер:
68372de7f22942a2891e7170908cc6b0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-02-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.07.2024 00:00
Період моніторингу:
02.07.2024 15:37 - 24.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
02.07.2024 № 48-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Світлана ЧОРНІЙ
Додаток до наказу від 02.07.2024 № 48-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
2 UA-2024-05-10-004985-a 10.05.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Швець І.Ю.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» встановлено порушення вимог пункту 41 та підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Інсайт.УА», своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення у подальшому порушень вимог пункту 41, підпункту 2 пункту 50 Особливостей та абзацу восьмого пункту 28 Особливостей.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 липня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 09.04.2024) (далі – Особливості), своєчасності надання відповіді на звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального підприємства "Хмельницьке комунальне підприємство "Електротранс"" (далі – Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.05.2024 № /1, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 14.05.2024, відповідь Замовника від 15.05.2024, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозиції від 20.05.2024, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» (далі - ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД»), товариства з обмеженої відповідальністю «Інсайт.УА» (далі - ТОВ «Інсайт.УА»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.05.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.06.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.06.2024, вимога про усунення порушення від 29.05.2024 за номером ID: UA-2024-05-10-004985-a.b1, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 05.06.2024, договір про закупівлю від 18.06.2024 № 391, пояснення (інформацію, документи) від 09.07.2024 та від 12.07.2024 надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно про протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.05.2024, розміщеного в електронній системі закупівель, Замовником прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем відкритих торгів ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД».
Водночас, згідно інформації розміщеної в електронній системі закупівель, 05.06.2024 Замовником опублікована інформація про скасування рішення від 24.05.2024 про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» та оприлюднене рішення від 05.06.2024 про повторний розгляд та відхилення переможця процедури закупівлі ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 05.06.2024.
Разом з тим, Закон та Особливості не містять підстав для повторного розгляду тендерної пропозиції учасника торгів після оголошення переможця торгів та оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, за винятком виконання рішення органу оскарження (п. 2 ч. 18 ст. 18 Закону).
Порядок розгляду тендерної пропозиції, яка визначена найбільш економічно вигідною відповідно до цих особливостей щодо її відповідності вимогам тендерної документації визначений пунктом 41 Особливостей.
Так, відповідно до пункту 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
При цьому, підпунктом 3 пункту 44 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Тобто, повторний розгляд тендерної пропозиції учасника ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» щодо її відповідності вимогам тендерної документації було здійснене уповноваженої особою Замовника на власний розсуд, поза межами врегулювання таких дій та рішень нормами Закону та Особливостей, що суперечить вимогам пункту 41 Особливостей.
У свою чергу, відповідно до пункту 4 частини десятої статті 11 Закону об’єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі належить до обов’язків уповноваженої особи.
При цьому, виходячи зі змісту частини другої статті 44 Закону, за порушення вимог цього Закону службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників несуть відповідальність згідно із законами України.
Відповідно до абзацу другого пункту 7 частини дев’ятої статті 11 Закону рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
Таким чином, беручи до уваги пояснення Замовника від 09.07.2024, за результатами моніторингу встановлено, що здійснення декількох розглядів тендерної пропозиції учасника ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» є порушенням Закону, які неможливо усунути.
Враховуючи викладене, Замовником в порушення підпункту 2 пункту 50 Особливостей не відмінено процедури закупівлі через неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно абзацу 8 пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Постановою КМУ від 02.04.2024 №382 затверджено зміни до постанови від 12.10.2022 №1178, а саме виключено абзац чотирнадцятий пункту 47 Особливостей.
За результатами моніторингу встановлено невідповідність змісту у пункті 3 розділу V «Розгляд та оцінка тендерних пропозицій» та Додатку 4 до тендерної документації а саме:
- Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо: переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей.
- Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених пунктом 47 Особливостей. Зокрема, учасник має надати: довідку в довільній формі про те, що між ним і замовником раніше не було укладено договір про закупівлю за яким учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та / або відшкодування збитків – протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору; АБО учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього він повинен довести, що сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
- Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Зокрема, переможець повинен надати: довідку довільної форми про відсутність фактів не виконання своїх зобов’язань за раніше укладеним договором про закупівлю з замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору АБО документальне підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, а саме: документи, які підтверджують, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків.
Таким чином, Замовником при складенні тендерної документації не враховано зміни, згідно яких діюча редакція (від 09.04.2024) не містить абзацу 14 пункту 47 Особливостей, чим не дотримано вимог абзацу восьмого пункту 28 Особливостей.
Період усунення порушень:
22.07.2024 15:46 - 06.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
22.07.2024 15:46
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, Західний офіс Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов’язав ХКП "Електротранс" вжити заходи щодо недопущення в подальшому порушення вимог пункту 41, підпункту 2 пункту 50 Особливостей та абзацу восьмого пункту 28 Особливостей №1178.
Повідомляємо, що Замовником було проведено роз’яснювальну роботу, а уповноваженою особою взято до уваги зауваження Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області в цій частині. Інформуємо, що уповноважено особою найближчим час буде пройдено курси підвищення кваліфікації для уповноважених осіб з публічних закупівель з метою недопущення порушень в майбутньому.
Дата публікації звіту:
30.07.2024 10:11
Запити/Пояснення
Номер:
2d36645d2ba74ab48722422035057437
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
05.07.2024 13:58
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі виробничого одягу та робочих комбінезонів згідно коду ДК 021:2015 – 18110000-3 Формений одяг (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-10-004985-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Надайте інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін та товари, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.05.2024 № б/н Замовником визначено переможцем закупівлі ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» та прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем процедури закупівлі ТОВ "СПЕЦТОРГ ТРЕЙД".
Водночас, згідно протоколу щодо прийняття рішення від 05.06.2024 № б/н Замовник прийняв рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» та оприлюднив в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції.
Поряд з цим, підпунктом 3 пункту 44 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, а саме: замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі:
- відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
- не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Враховуючи викладене, прошу надати пояснення:
1. Якою з перелічених вище підстав, визначених підпунктом 3 пункту 44 Особливостей скористався Замовник при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції переможця ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД»?
2. Обґрунтуйте підстави скасування рішення від 24.05.2024 № б/н про обрання переможцем процедури закупівлі ТОВ «СПЕЦТОРГ ТРЕЙД» з посиланням на норми Закону України «Про публічні закупівлі» з врахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
fa7edbb4735e4bb7a3ad622dd0f6bd4e
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
09.07.2024 00:57
Опис:
Відповідно до інформації розміщеної на веб-порталі одним із учасників було подано вимогу щодо неправомірності визначення переможця процедури закупівлі.
Ознайомившись із зазначеною вимогою було встановлено що пропозиція переможця не відповідає вимогам тд та рішення було скасовано на підставі Вимоги
Номер:
811f0030b0c54b829b3cc545aa4d944c
Назва:
Про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
09.07.2024 14:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі виробничого одягу та робочих комбінезонів згідно коду ДК 021:2015 – 18110000-3 Формений одяг (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-10-004985-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні додаткових пояснень.
1. У своїй відповіді на запит про надання пояснень (інформації, документів) від 09.07.2024 замовником не надана відповідь щодо інформації та відповідних документів (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін та послуги, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких замовник здійснив обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого питання, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351¹ Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
e3654131b5704757a6d222fedfa3fb46
Назва:
відповідь
Дата опублікування:
12.07.2024 23:36
Опис:
На Ваше звернення повідомляю, що визначення очікуваної вартості та технічних характеристик визначалось на підставі здійснення моніторину та комерційних пропозицій, що надавались Замовнику