-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
«Капітальний ремонт покрівлі будівлі КЗ «Слобожанський ліцей №2» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області (підготовка об’єкту до опалювального сезону як захід з енергозбереження) за адресою: 63460 Харківська область Чугуївський район селище Слобожанське вулиця Спортивна, 1» код ДК 021:2015-45260000-7 – покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи
Завершена
1 435 132.80
UAH без ПДВ
Номер:
4a28bef2674946df969ab3bc3c68d28e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-17-000138
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2024 00:00
Період моніторингу:
18.06.2024 09:59 - 10.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
17.06.2024 № 94
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 17.06.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 17.06.2024 № 94
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
7 UA-2024-05-09-003217-a 09.05.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм законодавства встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та вимог статті 884 ЦКУ.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує привести умови договору № 18-24 від 09.05.2024 у відповідності до вимог законодавства у сфері закупівель та здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема, щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності укладання договору про закупівлю; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів від 09.05.2024; звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, протокол розкриття тендерних пропозицій; пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель 27.06.2024 року (далі – Пояснення).
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджено Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які відповідно до Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Окрім цього, відповідно до статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектнокошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх.
Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Окремо слід зазначити, що положення частини першої статті 884 ЦКУ не забороняє сторонам договору поділяти гарантійний строк виконаних робіт за договором будівельного підряду на частини, пов'язуючи з їх спливом самостійні правові наслідки. Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт капітального ремонту становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років.
У відповіді на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби щодо встановлених обставин Замовник повідомив наступне: «Згідно з до п.10.2 розділу 10 укладеного Договору на виконання капітального ремонту з ФОП Андрієм Морозовим №18-24 від 09.05.2024 підрядник гарантує якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного терміну. Гарантійний термін 36 місяців.
Строк встановлений в даному пункті передбачений абз.2 п.103 Загальних умов укладення та виконання договір підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668.
Так, згідно з цією нормою гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості).
Слід зазначити, що законодавством України не визначені конкретні гарантійні строки якості закінчених робіт. Їх сторони узгоджують в межах договірних відносин. В договорі №18-24 від 09.05.2024 року вони передбачені строком на 36 місяців.
Абзацом 3 п.103 Загальних умов укладення та виконання договір підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 визначено поняття гарантійного строку експлуатації об'єкта будівництва. Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).
В договорі №18-24 від 09.05.2024 року не встановлюються конкретні гарантійні строки експлуатації об'єкта будівництва. Тому, відповідно до законодавства України, цей строк встановлюється в межах 10 років.
Слід зазначити, що поняття «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва» - зовсім різні поняття.
На підставі вищезазначеного, умови договору підряду №18-24 від 09.05.2024 року щодо гарантійного строку якості закінчених робіт та гарантійного строку експлуатації об'єкта будівництва повністю відповідають законодавству України».
Враховуючи викладене, при укладанні договору № 18-24 від 09.05.2024 року з ФОП Aндрієм MOPO3OBИМ Замовником порушено вимоги абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ в частині визначення гарантійного терміну на предмет Договору у продовж 36 місяців.
Період усунення порушень:
05.07.2024 15:14 - 20.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
05.07.2024 15:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Привели умови договору № 18-24 від 09.05.2024 у відповідності до вимог законодавства у сфері закупівель та здійснили заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшом
Дата публікації звіту:
09.07.2024 15:01
Запити/Пояснення
Номер:
a01e87693b5746aeb3f610adeb573a6d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
24.06.2024 15:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Капітальний ремонт покрівлі будівлі КЗ «Слобожанський ліцей №2» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області (підготовка об’єкту до опалювального сезону як захід з енергозбереження) за адресою: 63460 Харківська область Чугуївський район селище Слобожанське вулиця Спортивна, 1» код ДК 021:2015-45260000-7 – покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель - UA-2024-05-09-003217-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансово го контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року №23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надайте інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних надавачів послуг, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме ФОП МОРОЗОВА АНДРІЯ ВОЛОДИМИРОВИЧА, з яким укладений договір від 09 травня 2024 року №18-24 без використання електронної системи закупівель?
3. Згідно з пунктом 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178: «У разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Чому Замовником, в електронній системі закупівель не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа?
4. Відповідно до частини 1 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених Законом. Пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ № 668 від 01.08.2005 (із змінами), та частиною 1 статті 884 Цивільного кодексу України передбачено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
При цьому відповідно до пункту 5 Постанови № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору, яка відповідно до частини 5 статті 41 Закону змінюватись не може.
Водночас, відповідно до п.10.2 розділу 10 укладеного Договору на виконання капітального ремонту з ФОП Андрієм Морозовим №18-24 від 09.05.2024 підрядник гарантує якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного терміну. Гарантійний термін 36 місяців.
Поясніть чому гарантійний термін якості закінчених робіт, який визначений у Договорі, не відповідає вимогам чинного законодавства?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
45a8de4a7ab34bd5978baf9def11f0d3
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
27.06.2024 14:23
Опис:
На Ваш Запит про надання пояснень повідомляємо наступне.
1) Розмір очікуваної вартості визначений на підставі проектно-кошторисної документації за об'єктом «Капітальний ремонт покрівлі будівлі КЗ «Слобожанський ліцей №2» Слобожанської селищної ради Чугуївського району Харківської області (підготовка об’єкту до опалювального сезону як захід з енергозбереження) за адресою: 63460 Харківська область Чугуївський район селище Слобожанське вулиця Спортивна, 1», розробленої ПП виробничою фірмою «Будпроект», а також на підставі експертного звіту щодо розгляду кошторисної частини проектної документації № 01/709-05/24 від 01 травня 2024 року.
Так, рішенням L сесії VIII скликання від 16 квітня 2024 р №2158 - VIII на фінансування об'єкту будівництва було виділено кошти у розмірі 1 435 132,80 грн.
Відповідно до п. 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі-Особливості) Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі - послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом “Порядок проведення відкритих торгів” цих особливостей, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей.
Очікувана вартість закупівлі робіт не перевищує 1.5 млн.грн. На підставі вищезазначеного, Замовник не зобов’язаний проводити процедуру відкритих торгів відносно цього предмету закупівлі.
Керуючись діючим законодавством України, Замовником було прийнято рішення здійснити закупівлю без застосування електронної системи.
2) Замовником було проведено маркетингові дослідження щодо пошуку потенційних виконавців робіт у нашому регіоні. Надалі, було надіслано запити (з вказанням обсягів, технічних та якісних характеристик робіт, строків надання послуг, умов оплати та інших основних умов договору про закупівлю) щодо отримання цінових пропозицій від цих виконавців робіт. На адресу Замовника надійшло комерційні пропозиції від трьох організацій.
Єдиним критерієм оцінки можливих потенційних виконавців робіт була найменша ціна.
Замовником було обрано найбільш економічно вигідну комерційну пропозицію, а саме пропозицію ФО-П Морозова А.В., серед пропозицій трьох потенційних виконавців робіт.
3) На підставі п.10 Особливостей Замовником було прийнято рішення здійснити закупівлю без застосування електронної системи, оскільки очікувана вартість предмету закупівлі не перевищує 1,5 млн. грн.
Маємо зауважити, що Замовник не проводив закупівлю в порядку, передбаченому п.13 Особливостей. Цей пункт застосовується до закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень.
Тому, замовник не зобов’язаний оприлюднювати в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа.
4) На питання Держаудитслужби, чому гарантійний термін якості закінчених робіт, який визначений у Договорі, не відповідає вимогам чинного законодавства, пояснюємо наступне.
Згідно з до п.10.2 розділу 10 укладеного Договору на виконання капітального ремонту з ФОП Андрієм Морозовим №18-24 від 09.05.2024 підрядник гарантує якість закінчених робіт та можливість їх експлуатації протягом гарантійного терміну. Гарантійний термін 36 місяців.
Строк встановлений в даному пункті передбачений абз.2 п.103 Загальних умов укладення та виконання договір підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668.
Так, згідно з цією нормою гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості).
Слід зазначити, що законодавством України не визначені конкретні гарантійні строки якості закінчених робіт. Їх сторони узгоджують в межах договірних відносин. В договорі №18-24 від 09.05.2024 року вони передбачені строком на 36 місяців.
Абзацом 3 п.103 Загальних умов укладення та виконання договір підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою КМУ від 01.08.2005 № 668 визначено поняття гарантійного строку експлуатації об'єкта будівництва. Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації).
В договорі №18-24 від 09.05.2024 року не встановлюються конкретні гарантійні строки експлуатації об'єкта будівництва. Тому, відповідно до законодавства України, цей строк встановлюється в межах 10 років.
Слід зазначити, що поняття «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва» - зовсім різні поняття.
На підставі вищезазначеного, умови договору підряду №18-24 від 09.05.2024 року щодо гарантійного строку якості закінчених робіт та гарантійного строку експлуатації об'єкта будівництва повністю відповідають законодавству України.