-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Реконструкція господарсько-побутового колектора з м. Ірпінь від камери гасіння колектору до підключення в колектор м. Києва, вул. Генерала Наумова, вул. Булаховського.
Завершена
14 370 380.00
UAH з ПДВ
Номер:
a474418cbc974028b4301de803593f16
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-04-000053
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.06.2024 00:00
Період моніторингу:
04.06.2024 11:34 - 26.06.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
03.06.2024 № 111
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
19 UA-2024-05-07-007275-a 07.05.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю установлено порушення вимог пункту 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником щодо відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів встановлено порушення частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує в електронній системі закупівель оприлюднити обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей, привести Договір підряду від 06.05.2024 №108/24 у відповідність до абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ в частині гарантійних строків, а також вжити заходи щодо недопущення виявлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи, відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Ірпіньводоканал» (далі – Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір підряду від 06.05.2024 № 108/24 на суму 14 370 380,00 грн з ПДВ (далі – Договір), пояснення та документи Замовника, надані 11.06.2024 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Під час моніторингу встановлено, що відповідно до преамбули Договору Замовник уклав договір про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару з підстав, передбачених частиною четвертою пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення закупівлі) (далі – Особливості).
Частиною четвертою пункту 13 Особливостей встановлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Згідно з пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 15, 17, 18 цього пункту замовник може не публікувати договір про закупівлю та/або додатки до нього.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 06.06.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень (інформації та документів) стосовно не оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей.
Замовник 11.06.2024 надав пояснення, де зазначив: «У зв’язку з нестабільною ситуацією в енергосистемі та перебоями електричної енергії на території України, під час публікації звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель щодо закупівлі: ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 45454100-5 Відновлювальні роботи за ідентифікатором UA-2024-05-07-007275-a відбувся збій в мережі інтернет та «Обґрунтування підстави» для здійснення закупівлі не було оприлюднено в повному обсязі».
Вищезазначені пояснення не спростовують того, що Замовником не було оприлюднено в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
Також в ході моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 11.1 Договору «Гарантійний строк становить 3 (три) роки від дня введення в експлуатацію обє’кта».
Відповідно до пункту 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.
Згідно зі статтею 875 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов’язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов’язок не покладається на підрядника, прийняти об’єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов’язаних з місцезнаходженням об’єкта.
Також відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об’єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об’єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об’єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом.
Крім того постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають, зокрема порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об'єкта будівництва (далі - будівництво).
Абзацом другим пункту 1 зазначеної постанови визначено, що положення Загальних умов застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд.
Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Загальних умов Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Гарантійний строк експлуатації об’єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший, ніж 10 років.
У відповіді на запит Держаудитслужби щодо зазначення в Договорі гарантійного строку 3 (три) роки від дня введення в експлуатацію об’єкта Замовник, зокрема зазначив, що «…економічно не доцільно повністю реконструйовувати колектор, так як до 2027 року буде модернізовано нитку каналізаційного колектору із урахуванням вимог Генерального плану міста Ірпінь, яка проходить за межами міської забудови м. Києва, а дана ділянка колектора по вул. Генерала Наумова та вул. Булаховського буде повністю виведена з експлуатації і тому у Договорі, було зазначено гарантійний термін у 3-ри роки, тобто забезпечення експлуатаційної можливості мережі до виведення її з експлуатації».
Вищезазначені пояснення Замовника не спростовують того, що пункт 11.1 Договору суперечить вимогам статті 884 ЦКУ та пункту 103 Постанови № 668.
Таким чином, Договір між Замовником та товариством з обмеженою відповідальністю «ТМК+» був укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Період усунення порушень:
21.06.2024 15:23 - 06.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
21.06.2024 15:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до висновку Держаудитслужби від 21.06.2024р. щодо закупівлі UA-2024-05-07-007275-a Замовником вжито заходів щодо виправлення порушень та недопущення їх в подальшому.
Дата публікації звіту:
27.06.2024 15:10
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
01.07.2024 11:54
Запити/Пояснення
Номер:
672bec45080d4a9d8d08daadf67183be
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
06.06.2024 17:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури Реконструкція господарсько-побутового колектора з м. Ірпінь від камери гасіння колектору до підключення в колектор м. Києва, вул. Генерала Наумова, вул. Булаховського. (ДК 021:2015: 45454100-5 — Відновлювальні роботи) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-07-007275-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень, а саме,
1. Надати інформацію та відповідні документи (проєктно-кошторисну документацію, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію з документальним підтвердженням існування нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням об’єктивних обставин, що унеможливили дотримання замовником строків для проведення закупівлі із застосуванням відкритих торгів та/або електронного каталогу.
3. Причини не оприлюднення в електронній системі закупівель обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до підпункту 4 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
4.Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме товариство з обмеженою відповідальністю «ТМК+».
5.Підстави визначення в пункті 11.1 договору підряду від 06.05.2024 №108/24 гарантійного строку 3 (три) роки від дня введення в експлуатацію об’єкта?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
75aa49b569d047a0b8e8071df95ed003
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
11.06.2024 14:49
Опис:
Відповідь на звернення ДАСУ щодо проведеної закупівлі UA-2024-05-07-007275-a