-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Деревина (паливна деревина)
Завершена
2 893 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 465.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 14 465.00 UAH
Номер:
ce30425465a849dbb061022ea31cf320
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-12-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.06.2024 00:00
Період моніторингу:
12.06.2024 10:05 - 04.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
11.06.2024 № 35-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій ТУРЕНОК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 11.06.2024 № 35-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2024-05-07-006117-a 07.05.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» встановлено порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.
За результатами проведеного моніторингу установлено порушення вимог пунктів 2, 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови № 710, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостям, розгляду та відхилення тендерних пропозицій ТОВ «КАР'ЄР 2018 ПЛЮС», ДП «УЖГОРОДСЬКЕ ВІЙСЬКОВЕ ЛІСНИЦТВО»), ФОП «Волошин Степан Михайлович», розгляду тендерної пропозиції ФОП «Серчанський Роман Сергійович», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, наявності підстав для розміщення повідомлення про встановлення невідповідностей, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ», зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) з ФОП «Серчанський Роман Сергійович» від 11.06.2024 № 163 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України, статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 червня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 09.04.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Перечинської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 07.05.2024 б/н; наявності підстав для розміщення повідомлення про усунення невідповідностей; тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «КАР'ЄР 2018 ПЛЮС», «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» (далі - ТОВ «КАР'ЄР 2018 ПЛЮС» та ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ», державного підприємства «УЖГОРОДСЬКЕ ВІЙСЬКОВЕ ЛІСНИЦТВО» (далі – ДП «УЖГОРОДСЬКЕ ВІЙСЬКОВЕ ЛІСНИЦТВО»), фізичних осіб – підприємців «Волошин Степан Михайлович» та «Серчанський Роман Сергійович» (далі – ФОП «Волошин Степан Михайлович» та ФОП «Серчанський Роман Сергійович»); протоколи уповноваженої особи щодо відхилення тендерних пропозицій ТОВ «КАР'ЄР 2018 ПЛЮС» від 20.05.2024 № 39-2024, ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» від 21.05.2024 № 42-2024, ДП «УЖГОРОДСЬКЕ ВІЙСЬКОВЕ ЛІСНИЦТВО» від 24.05.2024 № 45-2024 та ФОП «Волошин Степан Михайлович» від 30.05.2024 № 45-2024; вимогу про усунення невідповідностей ДП «УЖГОРОДСЬКЕ ВІЙСЬКОВЕ ЛІСНИЦТВО» до 24 травня 2024 року; протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ФОП «Серчанський Роман Сергійович» від 04.06.2024 № 50-2024; повідомлення про намір укласти договір від 04.06.2024 року; договір поставки товару від 11.06.2024 № 163; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 12 червня 2024 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» та наявності підстав для її відхилення встановлено наступне.
Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, оскільки зазначеним учасником надано лише лист – гарантію № 7 від 14.05.2024 про погодження з умовами Технічних вимог, а жодного іншого документа, який би підтверджував відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, цим учасником не надано (протокол від 21.05.2024 № 42-2024).
Разом з тим, підпунктом 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника, яку затверджено уповноваженою особою відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Перечинської міської ради 07 травня 2024 року, встановлена умова: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником; Технічні вимоги до предмета закупівлі визначені в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Відповідно до додатку № 2 тендерної документації для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) предмета закупівлі, учасник у складі тендерної пропозиції надає лист–гарантію про погодження учасником з умовами Технічних вимог.
В ході аналізу документів, наданих учасником ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» у складі тендерної пропозиції, яку завантажено в електронну систему закупівель щодо документального підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) предмета закупівлі, надано довідку від 14.05.2024 Вих. № 6 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ), яка містить наступну інформацію: розрахунок ціни, строк (терміни) поставки (передачі) товару окремими партіями, обсяг поставки, місце поставки (передачі) товару, інформацію про відповідність товару ТУУ -00994207-005:2018 «Деревина дров’яна. Класифікація облік,технічні вимоги», із зазначення групи порід деревини з технічними характеристиками, а також зобов’язання щодо поставки товару, обсягу та умовами приймання товару Замовником. Окрім того, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» надано лист - гарантію вих. № 7 від 14.05.2024, в якому зазначено наступне: «ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» цим листом погоджується з Технічними вимогами Замовника викладеними у Додатку 2 до тендерної документації».
З приводу вищеописаного, під час здійснення моніторингу Управлінням Західного офісу Держаудитслужби у Закарпатській області 12.06.2024 через електронну систему закупівель до Замовника було направлено запит про надання пояснень, проте надані Уповноваженою особою Замовника пояснення не обґрунтовують прийняте рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» та його невідповідність умовам тендерної документації щодо технічних, якісних, кількісних та інших вимог до предмета закупівлі.
Слід зазначити, що відповідно до тендерної документації, яку затверджено уповноваженою особою відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Перечинської міської ради 07 травня 2024, підпунктом 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi» розділу ІІІ «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї» встановлена умова: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником; Технічні вимоги до предмета закупівлі визначені в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
При цьому, для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) додатку № 2 до тендерної документації, встановлена вимога щодо погодження учасником з умовами Технічних вимог шляхом надання Листа-гарантії та не встановлено документального способу/переліку надання будь яких інших документів, які підтверджують інформацію про технічні, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi.
Таким чином, за результатами аналізу питання щодо наявності підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ», як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації встановлено порушення Замовником абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, в частині безпідставного відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ».
Слід зауважити, що Уповноваженою особою Замовника відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, яка становить 2 116 000,00 гривень та є меншою на 387 620,00 гривень за цінову пропозицію переможця ФОП «Серчанський Роман Сергійович» (2 503 620,00), з яким Замовником укладено договір від 11.06.2024 № 163, чим зайво буде витрачено коштів відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Перечинської міської ради підприємства на тотожну суму.
Такі дії Замовника порушують принципи здійснення публічних закупівель, визначених пунктами 2 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме: максимальна економія, ефективність та пропорційність, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, що може призвести до неефективного та нераціонального використання бюджетних коштів та можуть призвести до не раціонального та не ефективного використання коштів місцевого бюджету на суму 387 620,00 гривень.
Період усунення порушень:
21.06.2024 09:21 - 06.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
21.06.2024 09:21
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділ освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради надає інформацію щодо вжиття заходів, зазначених у висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, від 21.06.2024 року за результатами моніторингу процедури закупівлі «Деревина (паливна деревина), ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: ¬ UA-2024-05-07-006117-a).
Враховуючи те, що закупівля, моніторинг якої здійснено, після укладення та публікації договору про закупівлю набула статусу завершеної та виконати інші дії щодо її учасників Замовник на даний час позбавлений технічної можливості, а фактичних поставок товару за укладеним договором поставки № 163 від 11.06.2024 року ще не відбулось, Замовником на підставі висновку Держаудитслужби прийнято рішення про вжиття заходів, спрямованих на припинення зобов’язань за договором.
Таким чином, відділом освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради як стороною – ініціатором розірвання договору, керуючись положеннями ст. 188 Господарського кодексу України, фізичній особі-підприємцю Серчанському Р.С. надіслано пропозицію про надання згоди на розірвання договору поставки № 163 від 11.06.2024.
25.06.2024 року в результаті досягнення згоди обидвома сторонами та відповідно – шляхом підписання додаткової угоди до вищевказаного договору поставки договір розірвано у відповідності до положень ст. 188 Господарського кодексу України та ст.ст. 651-654 Цивільного кодексу України.
Факт розірвання договору поставки № 163 від 11.06.2024 (додаткова угода до договору № 1 від 25.06.2024 року) відображений у встановлені чинним законодавством строки в електронній системі закупівель (ID: ¬ UA-2024-05-07-006117-a).
Дата публікації звіту:
26.06.2024 09:10
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору
Дата публікації:
26.06.2024 13:01
Запити/Пояснення
Номер:
f7e7b5449ad940c685fc71f269b05bdb
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
12.06.2024 11:15
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Деревина (паливна деревина), ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина » (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-07-006117-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів».
2. Поясніть чому уповноваженою особою відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Перечинської міської ради відхилено учасників ТОВ «ТЕХНО – ТРЕЙДИНГ» та ФОП "Волошин Степан Михайлович" з підстав не надання жодного іншого документа, який би підтверджував відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим Замовником, окрім листа гарантії № 7 від 14.05.2024 (ТОВ «ТЕХНО – ТРЕЙДИНГ») та листа – гарантії № 132 від 15.05.2024 (ФОП "Волошин Степан Михайлович")?
При цьому, відповідно до тендерної документації, яку затверджено уповноваженою особою відділу освіти, культури, сім’ї, молоді та спорту Перечинської міської ради 07 травня 2024, для підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики (технічні вимоги) додатку № 2 до тендерної документації, встановлена вимога щодо погодження учасником з умовами Технічних вимог шляхом надання Листа-гарантії.
Окрім того, підпунктом 6.1 пункту 6 «Інформація про технічні про технiчнi, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi» розділу ІІІ «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї» тендерної документації установлена умова: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником; Технічні вимоги до предмета закупівлі визначені в Додатку 2 до цієї тендерної документації». Таким чином уповноваженою особою не встановлено документального способу/переліку надання будь яких документів, які підтверджують інформацію про технічні, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi, окрім надання листа - гарантії про погодження з умовами Технічних вимог Учасником (додаток № 2 до тендерної документації).
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
81ecb31fe46f450b91a0fdce44c33a79
Назва:
відповідь на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
Дата опублікування:
17.06.2024 15:08
Опис:
Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, поданий через електронну систему закупівель 12.06.2024 в рамках моніторингу процедури закупівлі «Деревина (паливна деревина), ДК 021:2015: 03413000-8 — Паливна деревина » (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: ¬ UA-2024-05-07-006117-a), надається пояснення (інформація та документи).
1. Так, розмір бюджетного призначення визначений відповідно до кошторисних призначень на придбання інших енергоносіїв за КЕКВ 2275 (твердого палива) на 2024 рік в загальній сумі 2 940 000 грн. Скан-копії довідок за №№ 6, 7 та 10 від 08.02.2024 року про зміни до кошторису на 2024 рік додаються на 3-х аркушах.
Технічні, кількісні та якісні характеристики до предмета закупівлі визначені у відповідності до потреб замовника на опалювальний період та діючого стандарту ТУУ-00994207- 005:2018 Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги.
Відповідно, основні технічні, кількісні та якісні вимоги до предмета закупівлі описані Додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ).
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено у відповідності до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (зі змінами) на підставі отриманих за офіційними запитами замовника цінових пропозиції від трьох державних підприємств, які у відповідності до чинного законодавства здійснюють продаж деревини паливної.
На підставі отриманих цінових пропозицій обчислено очікувану вартість предмета закупівлі шляхом визначення очікуваної ціни за одиницю товару, як середньоарифметичного значення масиву отриманих даних. Скан-копії запитів замовника на отримання цінових пропозицій, цінові пропозиції та розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі додаються окремими файлами.
Інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі, як передбачено постановою Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), 07.05.2024 року розміщена на офіційному вебсайті відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради за посиланням https://osvita-perechin.gov.ua/ у розділі «Це важливо знати», підрозділ «Публічні закупівлі» (скріншот із сайту додається).
2. Щодо підстав відхилення учасника – ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ», такі підстави викладені у протокольному рішенні уповноваженої особи № 42-2024 від 21.05.2024 року, що оприлюднено в електронній системі закупівель у той же день - 21.05.2024 року.
Обґрунтування підстав для відхилення вказаного учасника чітко викладено у даному протокольному рішенні.
Так, як зазначено у протоколі про відхилення учасника, підпунктом 6.1 пункту 6 «Інформацiя про технiчнi, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi» розділу ІІІ «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї» тендерної документації було встановлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Технічні вимоги до предмета закупівлі визначені в Додатку 2 до цієї тендерної документації.
У свою чергу, пунктом 7 Додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ)» чітко визначені вимоги до товару:
Товар повинен відповідати стандарту ТУУ-00994207-005:2018 Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги.
- деревина порід І групи ( дуб, граб, бук, ясен, береза)
- діаметр: від 10 см. і більше;
- довжина – не менше 1 м;
- вологість – природна;
- деревина повинна бути без гнилі та не трухлява;
- деревина повинна бути очищена від сучків. Висота сучків, що залишилися, не може перевищувати 30 мм. Деревина може бути як в корі так і без неї.
Разом з цим, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» подано лише лист-гарантію про погодження з умовами Технічних вимог, а жодного іншого документа, який би підтверджував відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, цим учасником не подано.
Слід наголосити на тому, що такий документ як лист-гарантія про погодження з умовами Технічних вимог за своїм змістом означає згоду учасника з тим, що Замовник виклав саме такі вимоги до товару, які прописані у технічних вимогах – Додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ)».
Саме так і зазначено у листі-гарантії ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» № 7 від 14.05.2024, що наявний у складі тендерної пропозиції. Водночас, у цьому листі-гарантії, а також в інших документах, що були подані цим учасником у складі тендерної пропозиції, відсутня будь-яка інформація про те, що запропонований учасником товар за своїм описом (складом порід деревини, характеристиками тощо) відповідає саме тим вимогам, які встановлені Замовником.
Як передбачено пунктом 29 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
У свою чергу для закупівлі деревини паливної застосовується стандарт ТУУ-00994207-005:2018 Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги., у якому чітко прописані її технічні характеристики, зокрема, за групами порід деревини.
Як визначено пунктом 6.3. ТУУ-00994207-005:2018 Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги., у залежності від теплотворної здатності, деревину дров’яну, призначену для палива, виробництва теплової та електроенергії, а також піролізу, поділяють за наступними групами порід:
1 група - береза, дуб, бук, ясень, граб, клен, в’яз, модрина;
2 група - сосна, вільха;
З група - ялина, кедр, ялиця, осика, липа, тополя, верба.
Також таку деревину можливо поділяти за однорідністю порід, як однорідна та змішана деревина. Однорідною рахується партія (штабель) деревини дров’яної, що складається з деревних порід, віднесених до однієї групи, змішаною - з деревних порід різних груп.
Для опалення закладів освіти, що підпорядковані відділу освіти, культури, сім'ї, молоді та спорту Перечинської міської ради, зазначених у технічних вимогах та у проекті договору поставки, з метою підтримання необхідного температурного режиму, потрібна деревина, яка буде давати максимальну теплоту згоряння, а тому проводилася закупівля деревини твердих порід, яка має вищу теплоту згоряння.
Оскільки згідно з потребами Замовника для забезпечення потреб закладів (для опалення приміщень закладів освіти), що відносяться до сфери управління відділу, за критерієм теплотворності є необхідність у закупівлі деревини порід саме І групи (дуб, граб, бук, ясен, береза), то це чітко виписано у технічних вимогах, що є Додатком 2 до тендерної документації.
Таким чином, у тендерній документації (підпункт 6.1 пункту 6 «Інформацiя про технiчнi, якiснi та кiлькiснi характеристики предмета закупiвлi» розділу ІІІ «Інструкцiя з пiдготовки тендерної пропозицiї») було встановлено, що учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
При цьому документальний спосіб подання учасниками підтвердження технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі замовником встановлено: подання інформації та документів. Водночас конкретного переліку (найменувань чи назв) документів у тендерній документації не встановлювалось з метою забезпечення конкурентного середовища та недискримінації учасників, надання можливості учасникам подати інформацію та документи, які належним чином би підтвердили відповідність запропонованого конкретно ними товару саме тим конкретним вимогам, які встановив замовник у тендерній документації. Тим самим учасників не обмежено у можливостях подання інформації та документів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником.
Щодо підстав відхилення учасника – фізичної особи-підприємця Волошина С.М., то підстави викладені у протокольному рішенні уповноваженої особи № 48-2024 від 30.05.2024 року, що оприлюднено в електронній системі закупівель у той же день - 30.05.2024 року.
Обґрунтування підстав для відхилення вказаного учасника також чітко викладено у даному протокольному рішенні.
Зокрема, зазначено, що у складі тендерної пропозиції учасником фізичною особою-підприємцем Волошиним Степаном Михайловичем подано лише лист-гарантію про погодження з умовами Технічних вимог та лист-підтвердження про відповідність запропонованого товару технічним вимогам, зі змісту якого не випливають конкретні технічні та якісні характеристики (склад порід деревини, інші характеристики щодо визначених замовником критеріїв тощо) пропонованого товару. Жодного іншого документа, який би підтверджував відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником, цим учасником не подано.
Окрім того, абзацами 13-15 пункту 3 розділу V. «Розгляд та оцiнка тендерної пропозицiї» тендерної документації передбачено, що учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора та його місцезнаходження (місце проживання – для фізичних осіб-підприємців) не знаходиться на тимчасово окупованій території, в розумінні статті 13 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України». У разі, якщо місцезнаходження (місце проживання) учасника зареєстроване на тимчасово окупованій території, учасник має надати підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом.
Тимчасово окупованою територією є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.
У разі ненадання учасником довідки в довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора або, у випадку якщо учасник зареєстрований на тимчасово окупованій території та не надав у складі тендерної пропозиції підтвердження зміни податкової адреси на іншу територію України видане уповноваженим на це органом, замовник відхиляє тендерну пропозицію на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Разом з цим, у складі тендерної пропозиції учасника - фізичної особи-підприємця Волошина Степана Михайловича відсутня довідка у довільній формі про те, що він не здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора.
Враховуючи викладене, а також те, що описані вище невідповідності у тендерній пропозиції учасників ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» та фізичної особи-підприємця Волошина С.М. належали до категорії «відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції», у зв’язку з чим така невідповідність не могла бути усунена згідно положень, викладених у пункті 43 Особливостей, учасників ТОВ «ТЕХНО-ТРЕЙДІНГ» та фізичну особу – підприємця Волошина С.М. було обгрунтовано відхилено.
Також вважаємо за необхідне наголосити на тому, що у разі висунення Замовником у процесі розгляду та оцінки тендерних пропозицій (кваліфікації) вказаних учасників вимоги про усунення недоліків, Замовником було б порушено норми чинного законодавства про публічні закупівлі, а саме п. 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами).
Додатки: на 18 аркушах.
Уповноважена особа замовника Н.Ердик