-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
роботи з розробки проєктно-кошторисної документації: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційне укриття) на території багатофункціональної нежитлової будівлі (Амбулаторія загальної практики сімейної медицини № 1, Центр надання адміністративних послуг, Адміністративна будівля селищної ради) Старосалтівської селищної ради Чугуївського району Харківської області, за адресою: Харківська область, Чугуївський район, смт Старий Салтів, вул. Перемоги, 14»
Завершена
1 323 605.00
UAH без ПДВ
Номер:
59854448db4d4183a4abb39df3be7d87
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-13-000126
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.05.2024 00:00
Період моніторингу:
13.05.2024 22:11 - 04.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.05.2024 № 76
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Мазалової Р.В. від 13.05.2024 року
В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 13.05.2024 № 76
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
4 UA-2024-05-07-004606-a 05.07.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Руслана МАЗАЛОВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пунктів 21 та 27 частини першої статті 1 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового закупівель (у разі наявності таких порушень): контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північносхідний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладання договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Старосалтівської селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-05-07-004606-a, пояснення замовника, оприлюднені через електронну систему закупівель 17.05.2024.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником в оголошенні зазначено вид предмета закупівлі – послуги, що не відповідає пункту 21 частини першої статті 1 Закону, оскільки пунктом 27 частини першої статті 1 Закону розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації віднесено до робіт
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східний офіс Держаудитслужби, керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону 14.05.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно встановленого порушення.
На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 17.05.2024 Замовник оприлюднив пояснення наступного змісту: «…Згідно з пунктом 3 Порядку розміщення інформації в Електронній системі здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів в Електронній системі та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в Електронній системі в інтерактивному режимі реального часу (п. 10 Порядку). Порядок не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, допущених замовником під час заповнення в Електронній системі інформації та документів у сфері публічних закупівель. З огляду на зазначене та зміст статті 11 Закону після оприлюднення відповідної інформації уповноважена особа може прийняти рішення про виправлення таких помилок шляхом оформлення відповідного протоколу, який підписується уповноваженою особою. У зв’язку з цим, уповноважена особа прийняла рішення виправити технічну (механічну помилку) в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, виклавши пункт під назвою «Кількість товарів, робіт чи послуг» в наступній редакції: «1 робота». Рішення було оформлено відповідним протоколом (додається).».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт наявності порушення пунктів 21 та 27 частини першої статті 1 Закону.
Період усунення порушень:
21.05.2024 21:31 - 05.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
21.05.2024 21:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На підставі ч. 8 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі-Закон) Старосалтівська селищна рада надає наступні заперечення на висновок ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ (надалі - ДЕРЖАУДИТСЛУЖБА) від 21.05.2024 року.
У висновку Держаудитслужби зазначено, що моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником в оголошенні зазначено вид предмета закупівлі – послуги, що не відповідає пункту 21 частини першої статті 1 Закону, оскільки пунктом 27 частини першої статті 1 Закону розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації віднесено до робіт. Порушення виявлені.
Замовник не згодний з висновками Держаудитслужби з наступних причин.
Відповідно до звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель №UA-2024-05-07-004606-a в полі «Вид предмета закупівлі» зазначено «РОБОТИ».
Разом з тим, в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель№UA-2024-05-07-004606-a було зазначено пункт «кількість товарів, робіт чи послуг» – «послуги» помилково. Внести зміни в звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель після його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу технічно неможливо.
Відповідно до пункту 6 та пункту 11 частини 1 статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 р. № 922-VIII (далі — Закон) наказом Мінекономрозвитку від 11 червня 2020 р. № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок), що визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель у складі Електронної системи.
Згідно з пунктом 3 Порядку розміщення інформації в Електронній системі здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів в Електронній системі та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в Електронній системі в інтерактивному режимі реального часу (п. 10 Порядку).
Порядок не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, допущених замовником під час заповнення в Електронній системі інформації та документів у сфері публічних закупівель. З огляду на зазначене та зміст статті 11 Закону після оприлюднення відповідної інформації уповноважена особа може прийняти рішення про виправлення таких помилок шляхом оформлення відповідного протоколу, який підписується уповноваженою особою.
У зв’язку з цим, уповноважена особа прийняла рішення виправити технічну (механічну помилку) в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, виклавши пункт під назвою «Кількість товарів, робіт чи послуг» в наступній редакції: «1 робота». Рішення було оформлено відповідним протоколом.
На підставі вищезазначеного, Замовником було виправлено, допущені в інформації помилки. Дії Замовника не суперечать чинному законодавству України.
Тому, просимо зафіксувати факт усунення порушень у зв’язку з відсутністю порушень на момент здійснення перевірки контролюючим органом.
Дата публікації звіту:
27.05.2024 12:11
Запити/Пояснення
Номер:
5ff3f3e3314b45288f50330ef5988663
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
14.05.2024 11:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «роботи з розробки проєктно-кошторисної документації: «Нове будівництво захисної споруди цивільного захисту (протирадіаційне укриття) на території багатофункціональної нежитлової будівлі (Амбулаторія загальної практики сімейної медицини № 1, Центр надання адміністративних послуг, Адміністративна будівля селищної ради) Старосалтівської селищної ради Чугуївського району Харківської області, за адресою: Харківська область, Чугуївський район, смт Старий Салтів, вул. Перемоги, 14»» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-05-07-004606-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме товариство з обмеженою відповідальністю "ПРОМ-БУДКОНСТРУКЦІЯ", з яким укладений договір від 03.05.2024 №46 без використання електронної системи закупівель?
3. Чому Замовником в оголошенні зазначено вид предмета закупівлі – послуги, що не відповідає пункту 21 частини першої статті 1 Закону, оскільки пунктом 27 частини першої статті 1 Закону розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації віднесено до робіт?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
99b37e738481483d9868553c0ab45695
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
17.05.2024 15:32
Опис:
На Ваш Запит про надання пояснень повідомляємо наступне.
1) Обґрунтування розміру витрат. Розмір витрат визначався на підставі розпорядження Старосалтівської селищної військової адміністрації Чугуївського району Харківської області №164 від 22.03.2024 року (додається). На фінансування робіт було виділено кошти у розмірі 1323605,00 грн.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначалися на підставі Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та порядком, затвердженим, Постановою Кабінету Міністрів України від 11.05 2011 року № 560, а також відповідно до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ від 01.11.2021 № 281 з урахуванням всіх потреб Замовника.
Очікувана вартість закупівлі визначалися наступним чином. Згідно з ч.4 ст.4 Закону України "Про публічні закупівлі" (надалі-Закон) для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст.5 Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Замовником було проведено маркетингові дослідження щодо пошуку потенційних виконавців робіт у нашому регіоні. Надалі, було надіслано запити (з вказанням обсягів, технічних та якісних характеристик робіт, строків виконання робіт, умов оплати та інших основних умов договору про закупівлю) щодо отримання цінових пропозицій від цих виконавців робіт. На адресу Замовника надійшло комерційні пропозиції від трьох організацій (комерційні пропозиції надаються).
Замовником було обрано найбільш економічно вигідну комерційну пропозицію, а саме пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМ-БУДКОНСТРУКЦІЯ", серед пропозицій трьох потенційних виконавців робіт.
Найбільш економічно вигідна ціна і була визначена замовником як очікувана вартість закупівлі.
Згідно з п. 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (надалі-Особливості) закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.
На підставі зазначеного вище, замовником після проведення зазначених дій, затверджено та оприлюднено річний план закупівель.
2) Замовником було проведено маркетингові дослідження щодо пошуку потенційних виконавців робіт у нашому регіоні. Надалі, було надіслано запити (з вказанням обсягів, технічних та якісних характеристик робіт, строків надання послуг, умов оплати та інших основних умов договору про закупівлю) щодо отримання цінових пропозицій від цих виконавців робіт. На адресу Замовника надійшло комерційні пропозиції від трьох організацій (комерційні пропозиції надаються).
Єдиним критерієм оцінки можливих потенційних виконавців робіт була найменша ціна.
Замовником було обрано найбільш економічно вигідну комерційну пропозицію, а саме пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОМ-БУДКОНСТРУКЦІЯ", серед пропозицій трьох потенційних виконавців робіт.
3) Відповідно до звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель №UA-2024-05-07-004606-a в полі «Вид предмета закупівлі» зазначено «РОБОТИ» (звіт додається).
Разом з тим, в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель№UA-2024-05-07-004606-a було зазначено пункт «кількість товарів, робіт чи послуг» – «послуги» помилково. Внести зміни в звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель після його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу технічно неможливо.
Відповідно до пункту 6 та пункту 11 частини 1 статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 р. № 922-VIII (далі — Закон) наказом Мінекономрозвитку від 11 червня 2020 р. № 1082 затверджено Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі (далі — Порядок), що визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель у складі Електронної системи.
Згідно з пунктом 3 Порядку розміщення інформації в Електронній системі здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів в Електронній системі та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника.
Оприлюдненням/розміщенням інформації вважається її наявність в Електронній системі в інтерактивному режимі реального часу (п. 10 Порядку).
Порядок не містить механізму виправлення технічних (механічних) помилок, допущених замовником під час заповнення в Електронній системі інформації та документів у сфері публічних закупівель. З огляду на зазначене та зміст статті 11 Закону після оприлюднення відповідної інформації уповноважена особа може прийняти рішення про виправлення таких помилок шляхом оформлення відповідного протоколу, який підписується уповноваженою особою.
У зв’язку з цим, уповноважена особа прийняла рішення виправити технічну (механічну помилку) в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, виклавши пункт під назвою «Кількість товарів, робіт чи послуг» в наступній редакції: «1 робота». Рішення було оформлено відповідним протоколом (додається).