-
Відкриті торги з особливостями
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот № 1 - Костюм літній польовий тип 4/клас 7; Лот № 2 - Костюм літній польовий тип 4/клас 13
Завершена
7 855 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 3 927.60 UAH
мін. крок: 0.1% або 3 927.60 UAH
Номер:
cde2f68717d4473f8d185f4a42834a73
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-19-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2024 00:00
Період моніторингу:
19.07.2024 13:01 - 10.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
18.07.2024 № 173
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7 UA-2024-05-07-001291-a 07.05.2024 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог
пунктів 3, 28, 42 Особливостей, пункту третього статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «ПРОМДЕТАЛЬСЕРВІС», ТОВ «ВД ТЕКС», своєчасності укладання договорів та їх оприлюднення, відповідності умовам договорів умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 07.05.2024 № 299, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «ПРОМДЕТАЛЬСЕРВІС» (далі – ТОВ «ПРОМДЕТАЛЬСЕРВІС») (лот 1), товариство з обмеженою відповідальністю «ВД ТЕКС» (далі – ТОВ «ВД ТЕКС») (лот 1, 2), протокольне рішення уповноваженої особи від 21.05.2024 № 348 (лот 1), від 22.05.2024 № 359 (лот 1), від 21.05.2024 № 353 (лот 2), вимога про усунення невідповідностей до 21.05.2024 (лот 1, 2), до 22.05.2024 (лот 1), повідомлення про намір укласти договір від 21.05.2024 (лот 2), від 22.05.2024 (лот 1), договір від 29.05.2024 № 136-24 на суму 5 889 924,00 грн з ПДВ (лот 1), від 29.05.2024 № 137-24 на суму 309 996,00 грн з ПДВ (лот 2), пояснення (інформація та документи) Замовника надані 24.07.2024, через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
За результатами моніторингу встановлено, що вимогами підпункту 5.7.4. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що «у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист-згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, за підтвердженням інформації, наданої учасником та оформлену відповідно до вимог цивільного законодавства (далі – Лист-згода) довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення процедури закупівлі та тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених пунктом 47 Особливостей, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації, строк дії якої повинен бути не менше строку дії тендерної пропозиції учасника (далі – Довіреність)».
Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводити закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
Абзацом першим пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Абзацом першим пункту третього статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Абзацом першим пункту 42 Особливостей визначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.
Зазначене вказує, що вимогами пункту 42 Особливостей, передбачено можливість здійснення виключно самостійних дій Замовника щодо підтвердження інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, і ніяким чином не установлено обмежень щодо надання на це згоди учасника торгів, зокрема, шляхом включення до складу тендерної пропозиції листів - згод та довіреностей на право отримання інформації щодо учасника.
Отже, на порушення вимог пунктів 3, 28, 42 Особливостей, пункту третього статті 22 Закону тендерна документація містить вимоги щодо надання Листа-згоди та Довіреності.
Період усунення порушень:
09.08.2024 15:42 - 24.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.08.2024 15:42
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Вих. № 575 від 16.08.2024 р.
Аргументовані заперечення Замовника до висновку
про результати моніторингу процедури закупівлі
UA-2024-05-07-001291-a
07 травня 2024 року в електронній системі закупівель було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів (з Особливостями) на закупівлю за предметом Код ДК 021-2015: 35810000-5: «Індивідуальне обмундирування» (Лот № 1 - Костюм літній польовий тип 4/клас 7; Лот № 2 - Костюм літній польовий тип 4/клас 13), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-05-07-001291-a, а також тендерну документацію на закупівлю по даному предмету.
Після проведення аукціону, було встановлено що для участі у даній закупівлі свої тендерні пропозиції було подано наступними учасниками:
Назва Учасника Первинна пропозиція Остаточна пропозиція
ТОВ "ПРОМДЕТАЛЬСЕРВІС" 6 069 360,00 UAH з ПДВ 5 799 999,00 UAH з ПДВ
ТОВ "ВД ТЕКС" 6 231 468,00 UAH з ПДВ 5 889 999,00 UAH з ПДВ
Товариство з обмеженою відповідальністю "Золотий клєвєр 6 270 000,00 UAH з ПДВ 5 890 000,00 UAH з ПДВ
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ШВЕЙНА ФАБРИКА "ПРОФІ ТЕКС 7 462 440,00 UAH з ПДВ 6 000 000,00 UAH з ПДВ
ПрАТ "АСТРА ЛЮКС" 6 498 000,00 UAH з ПДВ 6 498 000,00 UAH з ПДВ
ТОВ "НІКА-ТЕКСТ ПЛЮС" 6 840 000,00 UAH з ПДВ 6 840 000,00 UAH з ПДВ
Відповідно до Наказу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ від
18.07.2024 року № 173, було розпочато моніторинг процедури закупівлі на закупівлю по предмету код
ДК 021:2015: 35810000-5: «Індивідуальне обмундирування» (Лот № 1 - Костюм літній польовий тип 4/клас 7; Лот № 2 - Костюм літній польовий тип 4/клас 13), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-05-07-001291-a.
23 липня 2024 року в електронній системі закупівель було оприлюднено запит замовнику про надання пояснень.
24 липня 2024 року Замовником було оприлюднено надання пояснення органу державного фінансового контролю щодо процедури закупівлі (Лот № 1 - Костюм літній польовий тип 4/клас 7; Лот № 2 - Костюм літній польовий тип 4/клас 13), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-05-07-001291-a.
09 серпня 2024 року в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-07-001291-a (далі – Висновок).
Відповідно до висновку, За результатами моніторингу встановлено, що вимогами підпункту 5.7.4. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що «у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист-згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, за підтвердженням інформації, наданої учасником та оформлену відповідно до вимог цивільного законодавства (далі – Лист-згода) довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення процедури закупівлі та тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених пунктом 47 Особливостей, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації, строк дії якої повинен бути не менше строку дії тендерної пропозиції учасника (далі – Довіреність)». Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводити закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом першим пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом першим пункту третього статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Абзацом першим пункту 42 Особливостей визначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Зазначене вказує, що вимогами пункту 42 Особливостей, передбачено можливість здійснення виключно самостійних дій Замовника щодо підтвердження інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, і ніяким чином не установлено обмежень щодо надання на це згоди учасника торгів, зокрема, шляхом включення до складу тендерної пропозиції листів - згод та довіреностей на право отримання інформації щодо учасника. Отже, на порушення вимог пунктів 3, 28, 42 Особливостей, пункту третього статті 22 Закону тендерна документація містить вимоги щодо надання Листа-згоди та Довіреності.
Зобов'язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Головний центр капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України категорично не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-05-07-001291-a, а тому надає аргументовані заперечення до висновку.
1. У Висновку зазначено зокрема наступне: «Отже, на порушення вимог пунктів 3, 28, 42 Особливостей, пункту третього статті 22 Закону тендерна документація містить вимоги щодо надання Листа-згоди та Довіреності.».
Замовник не може погодитися із таким висновком виходячи із наступного:
Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»).
Також слід звернути увагу, що за результатами аналізу Державною аудиторською службою України питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця будь- яких порушень не встановлено.
Більше того, вбачається, що характер ймовірного порушення, про який вказує Державна аудиторська служба України, носить формальний та несуттєвий характер, оскільки жодним чином не пов`язаний із неможливістю забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, та не впливає/не міг вплинути на результат закупівлі.
Таким чином, враховуючи, що будь-яких інших порушень Державною аудиторською службою України не виявлено, тендерна пропозиція фізичної особи-підприємця Цапка Максима Вячеславовича містить ще 7 недоліків, які учасником не було усунуто на вимогу Головного центру, відтак, вбачається, що висновок Державної аудиторської служби України від 09.08.2024 по закупівлі UA-2024-05-07-001291-a щодо порушення Замовником вимог пунктів 3, 28, 42 Особливостям, пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» не знаходить свого підтвердження.
Головний центр капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України наголошує, що ми – як Замовник, здійснюємо закупівлі згідно з нормами чинного законодавства, зокрема і у сфері публічних закупівель та не допускаємо порушень таких норм, а у своїй діяльності керуємось виключно Законами та іншими нормативно-правовими актами, сумлінно дотримуючись принципів публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Уповноважена особа Валерій КУРБЕТЬЄВ
Дата публікації звіту:
16.08.2024 15:16
Запити/Пояснення
Номер:
77e9961bb7664529b795ba27eacea518
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.07.2024 15:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі Лот № 1 - Костюм літній польовий тип 4/клас 7; Лот № 2 - Костюм літній польовий тип 4/клас 13 (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-07-001291-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів).
1. Надати інформацію та відповідні документи (аналіз ринку щодо цін та асортименту товарів (цінові пропозиції, прайс, тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
У разі, якщо оприлюднення запитуваної інформації може нести загрозу національній безпеці та / або громадській безпеці і порядку, просимо надати відповідь на зазначене запитання з приховуванням інформації з обмеженим доступом.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 3511 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподаткованих мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ed698703090d4affa3cfe815a9cad63c
Назва:
Про розгляд запиту про надання пояснення органу державного фінансового контролю щодо процедури закупівлі «Лот № 1 - Костюм літній польовий тип 4/клас 7; Лот № 2 - Костюм літній польовий тип 4/клас 13» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-07-001291-a)
Дата опублікування:
24.07.2024 10:30
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповіді на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін. Очікувана ціна за одиницю товару була визначена згідно з вимогами законодавства та наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 09.09.2019 №480-АГ «Про моніторинг цін під час здійснення закупівель» (зі змінами) з урахуванням листів Адміністрації Державної прикордонної служби України від 25.04.2024 № 17/26632-24-Вих та від 25.04.2024 № 17/26645-24-Вих. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено відповідно до потреб визначених Адміністрацією Державної прикордонної служби України. Відповідно до Указу Президента України №49/2024 від 05.02.2024 року та Закону України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"» 06 лютого 2024 року № 3564-IX, на усій території України діє правовий режим воєнного стану. Зважаючи на це, а також з метою нерозголошення інформації про місцезнаходження виробників та потенційних постачальників, місця поставки товару, інформація в наданих документах частково прихована, оскільки її розголошення та загальний доступ до неї може створити передумови для використання такої інформації ворогом.
2. З метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», підготовлено та опубліковано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту, за посиланням: https://dpsu.gov.ua/ua/1720191886-Obruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-Individualne-obmundiruvannya/