-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 по вул. Макаренка, 19 в смт. Брюховичі" (коригування) (ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція)
Категорія замовника: органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Обсяг робіт визначено у Додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації.
Завершена
237 473 477.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 187 367.39 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 187 367.39 UAH
Номер:
e321e09e4951421983e64a43ae4bc7e4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-07-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
07.08.2024 00:00
Період моніторингу:
07.08.2024 14:25 - 29.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
07.08.2024 № 166
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 07.08.2024 № 166.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2024-05-06-006830-a, 06.05.2024. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника Консорціум «Будінвестгруп» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до Консорціум «Будінвестгруп» щодо розірвання договору.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-05-06-007642-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковане звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Консорціум «Будінвестгруп»; опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції Консорціум «Будінвестгруп» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 28.05.2024 №34 та від 14.06.2024 №40; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені Консорціум «Будінвестгруп» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір підряду від 25.06.2024 №15-24Bm_LV04A_05, додаткову угоду від 21.08.2024 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковане разом з такою додатковою угодою; надані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Умовами тендерної документації Замовника (частина 1 розділу ІІІ) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, а також завантаження необхідних документів, що вимагаються згідно з умовами цієї тендерної документації, зокрема, інформації та сканованих документів про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, які встановлені в пункті 6 розділу ІІІ та Додатку №3 до цієї тендерної документації.
Зокрема, відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку №3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: зведеним кошторисним розрахунком; договірною ціною; пояснювальною запискою; локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); підсумковою відомістю ресурсів; загально-виробничі витрати; проектом календарного графіку виконання робіт.
При цьому, відповідно до пункту 3.3. розділу 3 Проекту договору, що міститься у Додатку №2 до тендерної документації, порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Крім того, за умовами пункту 3.1. розділу 3 Проекту договору договірна ціна визначається сторонами як динамічна.
Учасником Консорціум «Будінвестгруп» у складі тендерної пропозиції надано визначену згідно з Настановою договірну ціну, пояснювальну записку, розрахунки загальновиробничих витрат, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів (файл. «12ДЦ для тендера.xls»), із зазначенням договірної ціни – динамічна.
Так, аналізом вищевказаних кошторисних розрахунків встановлено, що учасником Консорціум «Будінвестгруп» до Локальних кошторисів №№ 02-01-01, 02-01-05, 02-01-013, 02-01-015, 02-01-018, 02-01-021, 02-02-01, 02-05-01, 02-06-01, 02-08-01, 02-09-03, 02-010-01, 02-011-03 та 02-014-04, включено, зокрема, вартість робіт з обгородження покрівель перилами, улаштування покриття дашків із металочерепиці, встановленні вертиляторів дахових масою до 0,1 т, робіт з монтажу ліфта пасажирського зі швидкістю руху кабіни до 1м/с вантажопідйомністю 400кг на 9 зупинок, виконанні земляних робіт (зокрема, кабель до 35 кВ у прокеладених трубах, блоках і коробках, маса т1 м до 1 кг), улаштування воріт двостулкових з установленням металевих стовпів, монтажу дитячих комплексів, установлення металевої огорожi з сiтчастих панелей по металевих стовпах, висотою 2,5 м, улаштування воріт двостулкових з установленням металевих стовпів із врахуванням у таких локальних кошторисах трудовитрат робітників, які обслуговують машини.
Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування визначено у Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281).
Настанова №281 є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281.
За вимогою пункту 5.1 розділу V Настанова № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
При цьому, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
Відповідно до пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови.
Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі КНУ РКНЕМ, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат.
Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації.
Одночасно, за нормами пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються.
Моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасником Консорціум «Будінвестгруп» Довідки від 14.05.2024 №6-14 про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі (файл «Довідка мат-техн база.pdf») будівельну техніку, зокрема, автокран 10-20Т-С на автомобільному ходу на базі Камаз 53213 та автокран на базі Камаз 55111-КТА 25 (більше 20Т-С) буде залучено відповідно до договорів про надання послуг від 10.10.2019 №79 та від 01.06.2023 №01/06/23, укладених учасником з ТОВ «Інвестиції УП» та ПП «Престижбуд», відповідно.
Слід вказати, що згідно вищевказаної довідки для виконання робіт за даним предметом закупівлі буде залучена техніка (транспортні засоби, основні будівельні машини, механізми, обладнання та устаткування тощо) обох учасників Консорціуму «Будінвестгруп» - ТОВ «Галич-БК» та ТОВ «АРТ-МЕГА-СТРОЙ».
У складі тендерної пропозиції учасником Консорціум «Будінвестгруп» також надано скан-копії вищевказаних договорів надання послуг.
Зокрема, за договором автокрану з оператором від 10.10.2019 №79 передбачено що виконавець (ТОВ «Інвестиції УП») зобов’язується надати послуги спеціального вантажного автокрану 10-20Т-С на автомобільному ходу на базі Камаз 53213 на об’єктах, визначених замовником (ТОВ «Галич-БК»), а замовник – оплатити. При цьому, відповідно до умов пункту 1.2. замовник оплачує послуги на підставі акту (актів) про надання послуг, що підписується уповноваженими представниками сторін.
Також, за договором про надання послуг будівельною спецтехнікою з оператором від 01.06.2023 №01/06/23 (укладений ТОВ «Галич-БК» з ПП «Престижбуд») виконавець надає замовнику транспортні послугита послуги спецтехніки з оператором відповідно до переліку, зазначеному в додатку №1 до договору, для виконання будівельних робіт на об’єктах замовника (пункт 2.1. договору). За умовами пункту 4.1. вказаного договору виконавець зобов’язаний своєчасно та якісно надати послуги, зазначені в пункті 2.1. цього договору.
Водночас, моніторингом встановлено, що зазначені у Локальних кошторисах №№ 02-01-01, 02-01-05, 02-01-013, 02-01-015, 02-01-018, 02-01-021, 02-02-01, 02-05-01, 02-06-01, 02-08-01, 02-09-03, 02-010-01, 02-011-03 та 02-014-04, трудовитрати робітників, які обслуговують машини, зокрема, по обгородженню покрівель перилами, улаштуванню покриття дашків із металочерепиці, встановленні вертиляторів дахових масою до 0,1 т, робіт з монтажу ліфта пасажирського зі швидкістю руху кабіни до 1м/с вантажопідйомністю 400кг на 9 зупинок, виконанні земляних робіт (зокрема, кабель до 35 кВ у прокеладених трубах, блоках і коробках, маса т1 м до 1 кг), улаштуванню воріт двостулкових з установленням металевих стовпів, монтажу дитячих комплексів, установленню металевої огорожi з сiтчастих панелей по металевих стовпах, висотою 2,5 м, улаштуванню воріт двостулкових з установленням металевих стовпів, включено до загального обсягу трудовитрат при розрахунку учасником Консорціум «Будінвестгруп» загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку (файл. «12ДЦ для тендера.xls»).
З врахуванням вищенаведеного, учасником Консорціум «Будінвестгруп» у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни за відповідними статтями витрат при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки сторонніх суб’єктів господарювання, зокрема, автокрану 10-20Т-С на автомобільному ходу на базі Камаз 53213 та автокрану (більше 20Т-С) на базі Камаз 55111-КТА 25 (що буде залучена за договорами надання послуг разом з особами, які мають право на керування такою технікою), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281.
Як зазначено вище, за умовами пункту 3.1. розділу 3 Проекту договору договірна ціна визначається сторонами як динамічна.
За вимогою пункту 5.31 розділу V Настанова № 281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів.
Одночасно, відповідно до вимог Настанови №281 зазначені кошти за динамічної договірної ціни не враховуються.
Однак, моніторингом встановлено, що у наданій у складі тендерної пропозиції договірній ціні та пояснювальній записці учасником Консорціум «Будінвестгруп» враховано кошти на покриття ризику в розмірі 2,4 відсотка (4 270 659,46 грн) від підсумку відповідних глав і розділів (розділ І – ІІ, 177 944 144,16 грн), що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
Таким чином ціна пропозиції (договірна ціна) Консорціум «Будінвестгруп» розрахована не у відповідності до вимог Настанови №281 (внаслідок врахування у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) коштів на покриття ризиків).
Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень) стосовно врахування Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника Консорціум «Будінвестгруп» того, що наданий ним розрахунок договірної ціни не відповідає вимогам пунктів 3.1 та 3.4 розділу 3 Проєкту договору (Додаток №2 до тендерної документації) та пункту 5.31 розділу V Настанови №281, а також пояснити підстави включення до договірної ціни за укладеним договором підряду від 25.06.2024 №15-24Вт_LV04А_05 коштів на покриття ризиків не у відповідність до норм пункту 5.31 розділу V Настанови №281.
У наданій на вищевказаний запит органу державного фінансового контролю відповіді Замовником, зокрема, зазначено що основною характеристикою динамічної договірної ціни відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» є право її коригування з урахуванням уточнення обсягів робіт, цін на ресурси та інших підстав, визначених умовами договору підряду, на відміну від твердої договірної ціни, яка визначається на підставі твердого кошторису та може коригуватися лише в окремих випадках за угодою сторін у порядку, визначеному договором підряду, а також вказано що у договірній ціні Замовника передбачено закладення коштів (у вигляді ризиків) на їх покриття, адже такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статтей договірної ціни.
Однак надані Замовником пояснення не спростовують норми пункту 5.31 розділу V Настанови №281, у якій визначено граничний розмір обсягу витрат (коштів) на покриття ризиків, що може враховуватися при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), зокрема, за динамічної договірної ціни.
Також, у поясненні зазначено що відповідно до рішення Львівської міської ради від 14.02.2020 №112 Замовником після укладення договору надано управлінню фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» договір разом з усіма додатками до нього, в тому числі і кошторисну документацію Консорціум «Будінвестгруп» для здійснення перевірки кошторисної документації.
Крім того, у поясненні повідомлено, що за умови наявності зауважень, обумовлених у висновку управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови», з врахуванням пункту 19 Особливостей №1178 Замовником будуть внесені та оприлюдненні в електронній системі закупівель Prozorro відповідні зміни до договору
Слід зазначити, що під час проведення моніторингу закупівлі UA-2024-05-06-006830-a, Замовником укладено додаткову угоду №1 від 21.08.2024 до договору підряду від 25.06.2024 №15-24Bm_LV04A_05, якою зменшено суму договору підряду на 5 124 791,36 грн відповідно до підпункту 5 пункту 19 Особливостей №1178 (виключено із розрахунку договірної ціни кошти на покриття ризику).
Зазначені дії щодо розгляду управлінням фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» кошторисної документації після укладення Замовником договору підряду від 25.06.2024 №15-24Bm_LV04A_05, а також приведення розрахунку договірної ціни до вимог Настанови №281 не спростовують допущення учасником Консорціум «Будінвестгруп» вимог чинного законодавства при формуванні договірної ціни на етапі подання тендерної пропозиції.
Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
Отже, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника Консорціум «Будінвестгруп», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір підряду від 25.06.2024 №15-24Bm_LV04A_05.
Період усунення порушень:
02.09.2024 11:06 - 17.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.09.2024 11:06
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю:
Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), передбачено що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
На виконання вимог Особливостей, тендерною документацією, затвердженою рішенням уповноваженої особи від 06.05.2024 року, згідно з предметом закупівлі: Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 по вул. Макаренка, 19 в смт. Брюховичі" (коригування) (ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля) (далі — тендерна документація) встановлено такі вимоги: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- зведеним кошторисним розрахунком;
- договірною ціною;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- загально-виробничі витрати;
- проектом календарного графіку виконання робіт.
Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків».
Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що погоджується з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу ІІІ до цієї тендерної документації.
На виконання вищезазначених вимог тендерної документації Учасником КОНСОРЦІУМ "БУДІНВЕСТГРУП" (далі — Учасник) у складі тендерної пропозиції було надано: зведений кошторисний розрахунок, договірну ціну, пояснювальну записку, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, загально-виробничі витрати, календарний графік виконання робіт та додатково проект договору про закупівлю робіт, що відповідає вимогам тендерної документації в цій частині. А, також оскільки Учасник подав тендерну пропозицію він вважається таким, що погодився з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Таким чином, Учасником дотримано вимоги тендерної документації щодо подання зведеного кошторисного розрахунку, договірної ціни, пояснювальної записки, локального кошторису, підсумкової відомісті ресурсів, загально-виробничих витрат та календарного графіку виконання робіт, а отже, тендерна пропозиція Учасника відповідає умовам тендерної документації згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, а Замовником дотримано вимоги Особливостей щодо визначення Учасника переможцем.
Слід зазначити, що тендерною документацією та додатком 3 тендерної документації «Технічне завдання» не було зазначено окремої вимоги про те, що подана кошторисна документація Учасника повинна відповідати Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281). Про цю Настанову № 281 згадується лише у Проекті договору. Разом з тим, у пункті 3.1. Проекту договору, як і в самому Договорі зазначається, що Договірна ціна за цим Договором визначається Сторонами як динамічна та може коригуватися в процесі виконання робіт відповідно до вимог чинного законодавства України, з урахуванням п.19 Особливостей. Керуючись даним пунктом Договору, Замовником в процесі виконання Договору було скорегована Договірна ціна відповідно до згаданої Настанови 281, з огляду на нижченаведене.
1. Щодо врахування Учасником у договірній ціні та в пояснювальній записці коштів на покриття ризику в розмірі 2,4 %, що становить: 4 270 659,46 грн. з даного приводу повідомляємо, наступне.
Основною характеристикою динамічної договірної ціни відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» є право її коригування з урахуванням уточнення обсягів робіт, цін на ресурси та інших підстав, визначених умовами договору підряду, на відміну від твердої договірної ціни, яка визначається на підставі твердого кошторису та може коригуватися лише в окремих випадках за угодою сторін у порядку, визначеному договором підряду. Тому, у договірній ціні передбачено закладення коштів (у вигляді ризиків ) на їх покриття, адже такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статтей договірної ціни.
Разом з тим, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей Замовник має право після укладення договору за результатами проведених торгів вносити змін у Договір, у випадках передбачених пунктом 19 Особливостей.
Відтак, відповідно до підпункту 5 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг).
Враховуючи вищенаведене, керуючись даними нормами Закону та на підставі підпункту 5 пункту 19 Особливостей додатковою угодою № 1 від 21.08.2024 року було внесено Замовником зміни в Договір № 15-24Bт_LV04A_05 від 25.06.2024 р., а саме зменшено суму договору підряду на 5 124 791,35 (п'ять мільйонів сто двадцять чотири тисячі сімсот дев'яносто одна гривня 35 коп.) грн, без зміни кількості (обсягу) та якості робіт і матеріалів. Таким чином, з даної додаткової угоди було виключено із розрахунку договірної ціни кошти на покриття ризику.
2. Окрім цього, на підставі вищенаведеної норми Закону та підпункту 5 пункту 19 Особливостей у договірній ціні до основного Договору було зменшено також вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, у зв’язку з вирахуванням з них: загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку, шляхом підписання додаткової угоди № 2 від 09.09.2024 року до Договору № 15-24Bт_LV04A_05 від 25.06.2024 р., а саме зменшено суму договору підряду на 607 052,19 (шісот сім тисяч п’ятдесят дві гривні 19 коп.) грн, без зміни кількості (обсягу) та якості робіт і матеріалів. Дана додаткова угода буде оприлюднена в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня її укладення.
Однак, враховуючи, те що у Висновку було вказано Замовнику вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до Консорціум «Будінвестгруп» щодо розірвання договору, управлінням освіти департаменту розвитку Львівської міської ради у свою чергу 06.09.2024 року було надіслано лист КОНСОРЦІУМ «БУДІНВЕСТГРУП» за № 2709-вих-126604 про розірвання Договору за № 15-24Bт_LV04A_05 від 25.06.2024 р.
Водночас, листом від 06.09.2024 за № 1/09 КОНСОРЦІУМ «БУДІНВЕСТГРУП» повідомив про те, що з викладеними у Висновку порушеннями Підрядник не погоджується, вважає їх передчасними, оскільки в результаті виконання робіт умови договорів оренди можуть змінитися або Підрядник може набути техніку у власність. Зазначені витрати можуть підлягати коректуванню, тому пропоную на даному етапі відкорегувати Договірну ціну, зменшивши витрати на суму 607 052,19 грн.
Також, у цьому листі КОНСОРЦІУМ «БУДІНВЕСТГРУП» повідомив управління освіти, що договір може бути розірваний лише за згодою сторін, а Консорціум «БУДІНВЕСТГРУП» заперечує проти розірвання договору та просить Замовника підписати проект Додаткової угоди до договору № 15-24Bт_LV04A_05 від 25.06.2024З.
Враховуючи вищенаведене, Замовником було усунуто порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку Західного офісу Держаудитслужби шляхом укладення додаткових угод.
Уповноважена особа –
Головний спеціаліст юрисконсульт
управління освіти
Олена ШУПЕР
09.09.2024 року
Дата публікації звіту:
09.09.2024 23:57
Запити/Пояснення
Номер:
c267823ee7ea4f37b636d84d007bd706
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
09.08.2024 16:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.08.2024 00:00
Опис:
Дата: 09.08.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-05-06-006830-a, яка проведена Управлінням освіти департаменту розвитку Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво) визначено у Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 №281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» (далі – Настанова №281).
Настанова №281 є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії.
Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281.
Відповідно до пункту 5.1 розділу V Настанови №281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
При цьому, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків.
За вимогою пункту 5.31 розділу V Настанови №281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів.
При цьому, відповідно до норм пункту 5.31 V Настанови №281 за динамічної договірної ціни у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) кошти на покриття ризиків – не враховується, а тверда відповідно до норм пункту 5.31 розділу V Настанови №281 при визначенні коштів на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням будівельних робіт, у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) зазначені кошти за твердої договірної ціни враховуються у розмірі до 1,5% до підсумку глав 1–12 по графі 7 зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.
Відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, а саме: інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції:
- зведеним кошторисним розрахунком;
- договірною ціною;
- пояснювальною запискою;
- локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу);
- підсумковою відомістю ресурсів;
- загально-виробничі витрати;
- проектом календарного графіку виконання робіт.
Відповідно до пункту 3.1 Проєкту договору, який міститься у Додатку №2 до тендерної документації Замовника, договірна ціна є динамічною.
Крім того, згідно пункту 3.3 Проєкту договору, який міститься у Додатку №2 до тендерної документації Замовника, зазначено, що Порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва».
Учасником КОНСОРЦІУМ "БУДІНВЕСТГРУП" у наданій у складі тендерної пропозиції договірній ціні враховано кошти на покриття ризику в сумі 4 270 669,46 гривень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
3. Пояснити чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника КОНСОРЦІУМ "БУДІНВЕСТГРУП" те, що наданий ним розрахунок договірної ціни не відповідає вимогам положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», вимогам пункту 3.1 та 3.4 Проєкту договору (Додаток №2) тендерної документації та пункту 5.31 V Настанови №281?
4. Пояснити підстави включення до договірної ціни за укладеним Договором про закупівлю робіт (договір підряду) від 25.06.2024 №15-24Вт_LV04А_05 коштів на покриття ризиків не у відповідність до норм пункту 5.31 V Настанови №281?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
ad17e8044e044fd8979baf4eba0e2a6c
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
14.08.2024 16:22
Опис:
За результатами розгляду Вашого Запиту повідомляємо наступне:
1. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на основі Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)", що підтверджений Експертним звітом ТОВ «Вінбуд-Експерт» № 04-04/ 79-15.08.23 від 25 серпня 2023 р. Реєстраційний номер EX01:6512-0080-8216-3443 Редакція №4 (документи додаються).
Визначення Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)" здійснювалося із врахуванням понесених витрат, а саме:
- загальна кошторисна вартість будівництва складає 337 319 206,00 грн;
- в минулих роках виконано робіт на суму 89 591 418,00 грн;
- зведений кошторисний розрахунок відкоригованої ПКД складає 337 319 206,00 - 89 591 418,00 = 247 727 788,00 грн;
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося шляхом сумування таких глав Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)" із врахуванням понесених витрат:
- Разом по главах 1-9: 189 262 235,00 грн;
- Кошторисний прибуток: 3 781 956,00 грн;
- Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій: 1 065 748,00 грн;
- Кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва: 3 784 625,00 грн;
- Податок на додану вартість: 39 578 913,00 грн;
Всього: 237 473 477,00 грн.
2. З Обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)" (Код ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція) ідентифікаційний номер в електронній системі закупівель: UA-2024-05-06-006830-a на очікувану вартість 237 473 477,00 грн. можна ознайомитися за посиланням https://www.osvitalviv.com.ua/pro-obgruntuvannya-tehnichno-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli/.
Проєкт реалізується в рамках фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком від 22.12.2014 FI number 84.160 Serapis Number 2014 0532, який погодився надати Україні позику з метою фінансування Проекту «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України».
У 2023 році Львівською міською радою подано заявку у рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України, яка є ратифікована Верховною радою України та включена в число переможців цієї програми з виділенням 190 900 000,00 грн без ПДВ, на безповоротній основі відповідно до умов Угоди № 13110-05\264 від 25 грудня 2023 року, про впровадження та Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України.
3. Основною характеристикою динамічної договірної ціни відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» є право її коригування з урахуванням уточнення обсягів робіт, цін на ресурси та інших підстав, визначених умовами договору підряду, на відміну від твердої договірної ціни, яка визначається на підставі твердого кошторису та може коригуватися лише в окремих випадках за угодою сторін у порядку, визначеному договором підряду. Тому, у договірній ціні замовником передбачено закладення коштів (у вигляді ризиків ) на їх покриття, адже такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статтей договірної ціни. У разі відсутності вищезазначених непередбачуваних обставин в ході виконання будівельних робіт, зазначені кошти повертаються до державного бюджету.
4. Управління освіти є бюджетною організацією яка працює відповідно до плану формування та використання фінансових ресурсів, тому було заплановано ліміт коштів замовника на покриття додаткових витрат.
Відповідно до рішення Львівської міської ради № 112 від 14.02.2020 «Про затвердження Порядку проведення перевірки управлінням фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» кошторисної документації» управління освіти ДР ЛМР після укладення договору надало управлінню фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» договір разом з усіма додатками до нього, в тому числі і кошторисну документацію КОНСОРЦІУМ «БУДІНВЕСТГРУП» для здійснення перевірки кошторисної документації.
При перевірці кошторисної документації управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» здійснює перевірку в повному обсязі, зокрема розцінки робіт, вартість будівельних матеріалів, обладнання, устаткування, які будуть використовуватись на даному об’єкті, тощо. При проведенні перевірки вартості матеріалів управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» керується збірником «Аналіз поточних цін на ринку будівельних матеріалів, виробів та комплектів» станом на відповідний період, розробленим ТОВ «Аналітичний центр «Будівництва сучасні технології».
За результатами проведеної перевірки управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» скеровує Замовнику відповідний висновок, в якому погоджується кошторисна вартість виконання робіт або не погоджується вартість робіт, оскільки перевіркою виявлені зауваження щодо завищення вартості робіт об’єкта.
Відтак, за результатами висновку управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» та за умови наявності зауважень обумовлених у вищезгаданому висновку, з врахуванням пункту 19 Особливостей управлінням освіти ДР ЛМР будуть внесені та оприлюдненні в електронній системі закупівель ПРОЗОРО відповідні зміни до Договору.
Номер:
db60bca768af4847a2590f65284088fc
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
14.08.2024 16:10
Опис:
За результатами розгляду Вашого Запиту повідомляємо наступне:
1. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена на основі Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)", що підтверджений Експертним звітом ТОВ «Вінбуд-Експерт» № 04-04/ 79-15.08.23 від 25 серпня 2023 р. Реєстраційний номер EX01:6512-0080-8216-3443 Редакція №4 (документи додаються).
Визначення Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)" здійснювалося із врахуванням понесених витрат, а саме:
- загальна кошторисна вартість будівництва складає 337 319 206,00 грн;
- в минулих роках виконано робіт на суму 89 591 418,00 грн;
- зведений кошторисний розрахунок відкоригованої ПКД складає 337 319 206,00 - 89 591 418,00 = 247 727 788,00 грн;
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалося шляхом сумування таких глав Зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)" із врахуванням понесених витрат:
- Разом по главах 1-9: 189 262 235,00 грн;
- Кошторисний прибуток: 3 781 956,00 грн;
- Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій: 1 065 748,00 грн;
- Кошти на покриття ризику всіх учасників будівництва: 3 784 625,00 грн;
- Податок на додану вартість: 39 578 913,00 грн;
Всього: 237 473 477,00 грн.
2. З Обґрунтуванням технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)" (Код ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція) ідентифікаційний номер в електронній системі закупівель: UA-2024-05-06-006830-a на очікувану вартість 237 473 477,00 грн. можна ознайомитися за посиланням https://www.osvitalviv.com.ua/pro-obgruntuvannya-tehnichno-yakisnyh-harakterystyk-predmeta-zakupivli/.
Проєкт реалізується в рамках фінансової угоди між Україною та Європейським інвестиційним банком від 22.12.2014 FI number 84.160 Serapis Number 2014 0532, який погодився надати Україні позику з метою фінансування Проекту «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України».
У 2023 році Львівською міською радою подано заявку у рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України, яка є ратифікована Верховною радою України та включена в число переможців цієї програми з виділенням 190 900 000,00 грн без ПДВ, на безповоротній основі відповідно до умов Угоди № 13110-05\264 від 25 грудня 2023 року, про впровадження та Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію проектів у рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України.
3. Основною характеристикою динамічної договірної ціни відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» є право її коригування з урахуванням уточнення обсягів робіт, цін на ресурси та інших підстав, визначених умовами договору підряду, на відміну від твердої договірної ціни, яка визначається на підставі твердого кошторису та може коригуватися лише в окремих випадках за угодою сторін у порядку, визначеному договором підряду. Тому, у договірній ціні замовником передбачено закладення коштів (у вигляді ризиків ) на їх покриття, адже такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статтей договірної ціни. У разі відсутності вищезазначених непередбачуваних обставин в ході виконання будівельних робіт, зазначені кошти повертаються до державного бюджету.
4. Управління освіти є бюджетною організацією яка працює відповідно до плану формування та використання фінансових ресурсів, тому було заплановано ліміт коштів замовника на покриття додаткових витрат.
Відповідно до рішення Львівської міської ради № 112 від 14.02.2020 «Про затвердження Порядку проведення перевірки управлінням фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» кошторисної документації» управління освіти ДР ЛМР після укладення договору надало управлінню фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» договір разом з усіма додатками до нього, в тому числі і кошторисну документацію КОНСОРЦІУМ «БУДІНВЕСТГРУП» для здійснення перевірки кошторисної документації.
При перевірці кошторисної документації управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» здійснює перевірку в повному обсязі, зокрема розцінки робіт, вартість будівельних матеріалів, обладнання, устаткування, які будуть використовуватись на даному об’єкті, тощо. При проведенні перевірки вартості матеріалів управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» керується збірником «Аналіз поточних цін на ринку будівельних матеріалів, виробів та комплектів» станом на відповідний період, розробленим ТОВ «Аналітичний центр «Будівництва сучасні технології».
За результатами проведеної перевірки управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» скеровує Замовнику відповідний висновок, в якому погоджується кошторисна вартість виконання робіт або не погоджується вартість робіт, оскільки перевіркою виявлені зауваження щодо завищення вартості робіт об’єкта.
Відтак, за результатами висновку управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» та за умови наявності зауважень обумовлених у вищезгаданому висновку, з врахуванням пункту 19 Особливостей управлінням освіти ДР ЛМР будуть внесені та оприлюдненні в електронній системі закупівель ПРОЗОРО відповідні зміни до Договору.
Номер:
b199ecf91a68451daf3dbbad2b2e4f20
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
16.08.2024 15:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.08.2024 00:00
Опис:
Дата: 16.08.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-05-06-006830-a, яка проведена Управлінням освіти департаменту розвитку Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості №1178).
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до пункту 1 Розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації; а також завантаження необхідних документів, що вимагаються згідно з умовами цієї тендерної документації.
Відповідно до пунктів 5.3 Розділу ІІІ «Кваліфікаційні критерії до учасників» учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, в тому числі:
5.3. Наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів:
5.3.1. Інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації.
5.3.2. Завірені копії підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додатковими угодами, актів виконаних робіт на всю суму договору та підтверджуючі документи про зарахування коштів на рахунок учасника по цих договорах, а саме: виписка з банку та/або державної казначейської служби України, тощо). У випадку коли сума актів виконаних робіт не відповідає вказаній вартості договору – надати пояснення.
5.3.3. Оригінали листів-відгуків від контрагентів, зазначених в довідці про виконання аналогічних договорів, з зазначенням інформації про належне виконання договору, з додаванням підтверджуючих документів про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.
Відповідний досвід роботи: не менше 2 виконаних аналогічних договорів за період 2019-2023 років із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі.
Слід зазначити, що предметом закупівлі за ID: UA-2024-05-06-006830-a є "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)" - клас наслідків (відповідальності) – СС2.
Крім того, тендерна документація Замовника містить Додаток 3 Технічне завдання, зокрема, із переліком наступних видів робіт: Мурування перегородок армованих з цегли [керамiчної] товщиною в 1/4 цегли при висотi поверху до 4 м; Полiпшене фарбування стель акриловими фарбами по збiрних конструкцiях, пiдготовлених пiд фарбування; Облицювання каркасiв стель плитами типу "Армстронг"; Улаштування каркасiв стель металевих; Монтаж металевих конструкцій дашків та інші.
Учасником «КОНСОРЦІУМ «БУДІНВЕСТГРУП», на виконання вищевказаної вимоги тендерної документації Замовника, у складі тендерної пропозиції надано довідку від 13.06.2024 №39-13 про наявність документального підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів у якій зазначено договори будівельного субпідряду №03-20 від 11.03.2020 та №05-20 від 19.03.2020 з компанією ПАУЕР КОНСТРАКШИН КОРПОРЕЙШИН ОФ ЧАЙНА, ЛТД, де супідрядником є товариство з обмеженою відповідальністю «АРТ-МЕГА-СТРОЙ» (входить до складу Консорціуму «Будінвестгруп», де предметом закупівлі цих договорів будівельного субпідряду є роботи з будівництва техлологічних доріг та платформ вітроенергетичного проєкту «Сиваш» (в актах форми КБ-2в зазначено земляні та дорожні роботи).
Слід зазначити, що предметом закупівлі за ID: UA-2024-05-06-006830-a є "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)" - клас наслідків (відповідальності) – СС2.
При цьому, учасником «КОНСОРЦІУМ "БУДІНВЕСТГРУП» у складі тендерної пропозиції надано вищезгадані аналогічні договори, де супідрядником є товариство з обмеженою відповідальністю «АРТ-МЕГА-СТРОЙ», щодо виконання робіт з будівництва технологічних доріг та платформ, з класом наслідків (відповідальності) – СС1.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Пояснити чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника «КОНСОРЦІУМ "БУДІНВЕСТГРУП" те, що надані ним аналогічні договори не відповідають предмету закупівлі за складом та характером робіт предмету закупівлі за ID: UA-2024-05-06-006830-a?
2. Пояснити чи враховано Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника «КОНСОРЦІУМ "БУДІНВЕСТГРУП" те, що надані ним аналогічні договори відповідають класу наслідків (відповідальності) СС1, тоді як відповідно до Експертного звіту від 25.08.2023 №04-04/79-15.08.23 по об’єкту "Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 на вул. Макаренка, 19, в смт. Брюховичі (коригування)" клас наслідків (відповідальності) – СС2.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a41f6c435af443daaca35df90a2fadfc
Назва:
Про надання пояснення на Запит
Дата опублікування:
21.08.2024 18:02
Опис:
За результатами розгляду Вашого Запиту повідомляємо наступне: законодавство у сфері публічних закупівель не містить чітких критеріїв визначення такого поняття як "аналогічний договір", а тому замовник може самостійно визначати спосіб документального підтвердження такого критерію, як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору, а також може визначати межі відповідності документального підтвердження вказаного критерію поняттю "аналогічний договір" з урахуванням загальних принципів здійснення державних закупівель. Із врахуванням цього Замовником в додатку 7 до тендерної документації було передбачено, що під аналогічним договором слід розуміти договір на будівництво, реконструкцію, капітальний ремонт, тощо. Відтак, тендерна документація не містила окремих вимог щодо аналогічних договорів, крім зазначених вище. Отже, звертаємо Вашу увагу, на те, що замовник не передбачав в тендерній документації і додатках до неї, в тому числі жодним словом/текстом не було сказано про те, що учасники повинні подавати аналогічні договори, які відповідатимуть предмету закупівлі за складом та характером робіт предмету закупівлі. Разом з тим замовник, також не передбачав, що учасники, які подають у складі своєї пропозиції аналогічні договори повинні відповідати класу наслідків (відповідальності) СС1. Відтак, у Замовника не було підстав для відхилення учасника Консорціум «БУДІНВЕСТГРУП», в тому числі і не було підстав для надання йому можливостей для усунення невідповідностей в інформації/документах протягом 24 годин, оскільки його пропозиція, в тому числі і щодо підтвердження досвіду виконання аналогічного договору повністю відповідала вимогам тендерної документації.
Окрім цього, слід зазначити, що тендерна документація, в тому числі і кваліфікаційні вимоги, які зазначені в ній однією з вимог яких є документальне підтвердження відповідного досвіду виконання аналогічних договорів затверджено на засіданні робочої групи управління і підтримки проєктів «Надзвичайна кредитна програма для відновлення України» та «Програма з відновлення України» протоколом №7 від 26.12.2023 року.
Додатково повідомляємо Вас, про те, що Замовником внесено зміни в Договір про закупівлю в частині зміни ціни договору в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг).