• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 по вул. Макаренка, 19 в смт. Брюховичі" (коригування) (ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція)

Категорія замовника: органи місцевого самоврядування, зазначені у пункті 1 частини 4 статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Обсяг робіт визначено у Додатку 3 «Технічне завдання» до тендерної документації.

Завершена

237 473 477.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 187 367.39 UAH
Номер: e321e09e4951421983e64a43ae4bc7e4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-08-07-000039
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.08.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 07.08.2024 14:25 - 29.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 07.08.2024 № 166 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 07.08.2024 № 166. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 1. UA-2024-05-06-006830-a, 06.05.2024. Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника Консорціум «Будінвестгруп» встановлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до Консорціум «Будінвестгруп» щодо розірвання договору. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 серпня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру; внесення змін до договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти департаменту розвитку Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-05-06-007642-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; опубліковане звернення за роз’ясненням щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; тендерну пропозицію Консорціум «Будінвестгруп»; опубліковане Замовником повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції Консорціум «Будінвестгруп» та опубліковані вказаним учасником документи на усунення таких невідповідностей; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 28.05.2024 №34 та від 14.06.2024 №40; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; оприлюднені Консорціум «Будінвестгруп» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір підряду від 25.06.2024 №15-24Bm_LV04A_05, додаткову угоду від 21.08.2024 №1 до вказаного договору та повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, опубліковане разом з такою додатковою угодою; надані під час моніторингу Замовником пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Умовами тендерної документації Замовника (частина 1 розділу ІІІ) визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, а також завантаження необхідних документів, що вимагаються згідно з умовами цієї тендерної документації, зокрема, інформації та сканованих документів про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, які встановлені в пункті 6 розділу ІІІ та Додатку №3 до цієї тендерної документації. Зокрема, відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації Замовника інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку №3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: зведеним кошторисним розрахунком; договірною ціною; пояснювальною запискою; локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); підсумковою відомістю ресурсів; загально-виробничі витрати; проектом календарного графіку виконання робіт. При цьому, відповідно до пункту 3.3. розділу 3 Проекту договору, що міститься у Додатку №2 до тендерної документації, порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно положень Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Крім того, за умовами пункту 3.1. розділу 3 Проекту договору договірна ціна визначається сторонами як динамічна. Учасником Консорціум «Будінвестгруп» у складі тендерної пропозиції надано визначену згідно з Настановою договірну ціну, пояснювальну записку, розрахунки загальновиробничих витрат, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів (файл. «12ДЦ для тендера.xls»), із зазначенням договірної ціни – динамічна. Так, аналізом вищевказаних кошторисних розрахунків встановлено, що учасником Консорціум «Будінвестгруп» до Локальних кошторисів №№ 02-01-01, 02-01-05, 02-01-013, 02-01-015, 02-01-018, 02-01-021, 02-02-01, 02-05-01, 02-06-01, 02-08-01, 02-09-03, 02-010-01, 02-011-03 та 02-014-04, включено, зокрема, вартість робіт з обгородження покрівель перилами, улаштування покриття дашків із металочерепиці, встановленні вертиляторів дахових масою до 0,1 т, робіт з монтажу ліфта пасажирського зі швидкістю руху кабіни до 1м/с вантажопідйомністю 400кг на 9 зупинок, виконанні земляних робіт (зокрема, кабель до 35 кВ у прокеладених трубах, блоках і коробках, маса т1 м до 1 кг), улаштування воріт двостулкових з установленням металевих стовпів, монтажу дитячих комплексів, установлення металевої огорожi з сiтчастих панелей по металевих стовпах, висотою 2,5 м, улаштування воріт двостулкових з установленням металевих стовпів із врахуванням у таких локальних кошторисах трудовитрат робітників, які обслуговують машини. Основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування визначено у Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281). Настанова №281 є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Порядок визначення вартості об’єкта будівництва при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) визначено у розділі V Настанови №281. За вимогою пункту 5.1 розділу V Настанова № 281 ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. При цьому, згідно з пунктом 5.2 розділу V Настанови №281 договірна ціна є кошторисом вартості підрядних робіт, який узгоджений замовником, і використовується при проведенні взаєморозрахунків. Відповідно до пункту 5.4 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації будівельних машин та механізмів у складі прямих витрат учасник процедури закупівлі (підрядник) визначає виходячи з нормативного часу роботи машин, необхідного для виконання обсягу робіт, що пропонується, та вартості експлуатації машин за одиницю часу їх застосування (машино-година) в поточних цінах з урахуванням положень пунктів 5.5 – 5.9 цієї Настанови. Вартість машино-години власної будівельної техніки учасника процедури закупівлі (підрядника) визначається на підставі КНУ РКНЕМ, і відповідних поточних цін на них з додаванням амортизаційних відрахувань; витрат на заміну частин, що швидко спрацьовуються; вартості матеріальних ресурсів на ремонт і технічне обслуговування та перебазування машин; інших витрат, пов’язаних з експлуатацією і утриманням будівельних машин та механізмів, що враховуються в складі прямих витрат. Також, згідно з пунктом 5.4 Розділу V Настанови №281 загальновиробничі та адміністративні витрати, а також прибуток враховуються в ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) в цілому по об’єкту будівництва і обчислюються з урахуванням трудовитрат робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні власних будівельних машин та механізмів будівельної організації. Одночасно, за нормами пункту 5.8 Розділу V Настанови №281 вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, приймається за ціною, що склалася в регіоні, яка визначена на підставі аналізу ринку послуг з оренди будівельних машин та механізмів в регіоні. У цьому випадку при обчисленні загальновиробничих та адміністративних витрат, а також прибутку в цілому по будові трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів, які орендуються разом із цими робітниками, не враховуються. Моніторингом встановлено, що відповідно до наданої у складі тендерної пропозиції учасником Консорціум «Будінвестгруп» Довідки від 14.05.2024 №6-14 про наявність в учасника торгів обладнання та матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт за предметом закупівлі (файл «Довідка мат-техн база.pdf») будівельну техніку, зокрема, автокран 10-20Т-С на автомобільному ходу на базі Камаз 53213 та автокран на базі Камаз 55111-КТА 25 (більше 20Т-С) буде залучено відповідно до договорів про надання послуг від 10.10.2019 №79 та від 01.06.2023 №01/06/23, укладених учасником з ТОВ «Інвестиції УП» та ПП «Престижбуд», відповідно. Слід вказати, що згідно вищевказаної довідки для виконання робіт за даним предметом закупівлі буде залучена техніка (транспортні засоби, основні будівельні машини, механізми, обладнання та устаткування тощо) обох учасників Консорціуму «Будінвестгруп» - ТОВ «Галич-БК» та ТОВ «АРТ-МЕГА-СТРОЙ». У складі тендерної пропозиції учасником Консорціум «Будінвестгруп» також надано скан-копії вищевказаних договорів надання послуг. Зокрема, за договором автокрану з оператором від 10.10.2019 №79 передбачено що виконавець (ТОВ «Інвестиції УП») зобов’язується надати послуги спеціального вантажного автокрану 10-20Т-С на автомобільному ходу на базі Камаз 53213 на об’єктах, визначених замовником (ТОВ «Галич-БК»), а замовник – оплатити. При цьому, відповідно до умов пункту 1.2. замовник оплачує послуги на підставі акту (актів) про надання послуг, що підписується уповноваженими представниками сторін. Також, за договором про надання послуг будівельною спецтехнікою з оператором від 01.06.2023 №01/06/23 (укладений ТОВ «Галич-БК» з ПП «Престижбуд») виконавець надає замовнику транспортні послугита послуги спецтехніки з оператором відповідно до переліку, зазначеному в додатку №1 до договору, для виконання будівельних робіт на об’єктах замовника (пункт 2.1. договору). За умовами пункту 4.1. вказаного договору виконавець зобов’язаний своєчасно та якісно надати послуги, зазначені в пункті 2.1. цього договору. Водночас, моніторингом встановлено, що зазначені у Локальних кошторисах №№ 02-01-01, 02-01-05, 02-01-013, 02-01-015, 02-01-018, 02-01-021, 02-02-01, 02-05-01, 02-06-01, 02-08-01, 02-09-03, 02-010-01, 02-011-03 та 02-014-04, трудовитрати робітників, які обслуговують машини, зокрема, по обгородженню покрівель перилами, улаштуванню покриття дашків із металочерепиці, встановленні вертиляторів дахових масою до 0,1 т, робіт з монтажу ліфта пасажирського зі швидкістю руху кабіни до 1м/с вантажопідйомністю 400кг на 9 зупинок, виконанні земляних робіт (зокрема, кабель до 35 кВ у прокеладених трубах, блоках і коробках, маса т1 м до 1 кг), улаштуванню воріт двостулкових з установленням металевих стовпів, монтажу дитячих комплексів, установленню металевої огорожi з сiтчастих панелей по металевих стовпах, висотою 2,5 м, улаштуванню воріт двостулкових з установленням металевих стовпів, включено до загального обсягу трудовитрат при розрахунку учасником Консорціум «Будінвестгруп» загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку (файл. «12ДЦ для тендера.xls»). З врахуванням вищенаведеного, учасником Консорціум «Будінвестгруп» у наданих у складі тендерної пропозиції розрахунках договірної ціни за відповідними статтями витрат при розрахунку загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку безпідставно враховано трудовитрати робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельної техніки сторонніх суб’єктів господарювання, зокрема, автокрану 10-20Т-С на автомобільному ходу на базі Камаз 53213 та автокрану (більше 20Т-С) на базі Камаз 55111-КТА 25 (що буде залучена за договорами надання послуг разом з особами, які мають право на керування такою технікою), чим недотримано вимог пунктів 5.4 та 5.8 Розділу V Настанови №281. Як зазначено вище, за умовами пункту 3.1. розділу 3 Проекту договору договірна ціна визначається сторонами як динамічна. За вимогою пункту 5.31 розділу V Настанова № 281 у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) можуть враховуватися кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів, у тому числі: стадії проектування; виду будівництва; технічної та технологічної складності об’єкта будівництва, складності виконання будівельних робіт; тривалості будівництва; способів фінансування будівництва; виду договірної ціни, що пропонується за умовами конкурсних торгів. При цьому у пункті 5.31 розділу V Настанови №281 вказано, що у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) враховуються кошти на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт, що пропонуються, розмір яких залежить від сукупності цілого ряду факторів. Одночасно, відповідно до вимог Настанови №281 зазначені кошти за динамічної договірної ціни не враховуються. Однак, моніторингом встановлено, що у наданій у складі тендерної пропозиції договірній ціні та пояснювальній записці учасником Консорціум «Будінвестгруп» враховано кошти на покриття ризику в розмірі 2,4 відсотка (4 270 659,46 грн) від підсумку відповідних глав і розділів (розділ І – ІІ, 177 944 144,16 грн), що не відповідає вимогам пункту 5.31 розділу V Настанови №281. Таким чином ціна пропозиції (договірна ціна) Консорціум «Будінвестгруп» розрахована не у відповідності до вимог Настанови №281 (внаслідок врахування у ціні пропозиції учасника процедури закупівлі (договірній ціні) коштів на покриття ризиків). Під час моніторингу Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель оприлюднено запит до Замовника щодо надання відповідної інформації (пояснень) стосовно врахування Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника Консорціум «Будінвестгруп» того, що наданий ним розрахунок договірної ціни не відповідає вимогам пунктів 3.1 та 3.4 розділу 3 Проєкту договору (Додаток №2 до тендерної документації) та пункту 5.31 розділу V Настанови №281, а також пояснити підстави включення до договірної ціни за укладеним договором підряду від 25.06.2024 №15-24Вт_LV04А_05 коштів на покриття ризиків не у відповідність до норм пункту 5.31 розділу V Настанови №281. У наданій на вищевказаний запит органу державного фінансового контролю відповіді Замовником, зокрема, зазначено що основною характеристикою динамічної договірної ціни відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» є право її коригування з урахуванням уточнення обсягів робіт, цін на ресурси та інших підстав, визначених умовами договору підряду, на відміну від твердої договірної ціни, яка визначається на підставі твердого кошторису та може коригуватися лише в окремих випадках за угодою сторін у порядку, визначеному договором підряду, а також вказано що у договірній ціні Замовника передбачено закладення коштів (у вигляді ризиків) на їх покриття, адже такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статтей договірної ціни. Однак надані Замовником пояснення не спростовують норми пункту 5.31 розділу V Настанови №281, у якій визначено граничний розмір обсягу витрат (коштів) на покриття ризиків, що може враховуватися при складанні ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни), зокрема, за динамічної договірної ціни. Також, у поясненні зазначено що відповідно до рішення Львівської міської ради від 14.02.2020 №112 Замовником після укладення договору надано управлінню фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» договір разом з усіма додатками до нього, в тому числі і кошторисну документацію Консорціум «Будінвестгруп» для здійснення перевірки кошторисної документації. Крім того, у поясненні повідомлено, що за умови наявності зауважень, обумовлених у висновку управління фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови», з врахуванням пункту 19 Особливостей №1178 Замовником будуть внесені та оприлюдненні в електронній системі закупівель Prozorro відповідні зміни до договору Слід зазначити, що під час проведення моніторингу закупівлі UA-2024-05-06-006830-a, Замовником укладено додаткову угоду №1 від 21.08.2024 до договору підряду від 25.06.2024 №15-24Bm_LV04A_05, якою зменшено суму договору підряду на 5 124 791,36 грн відповідно до підпункту 5 пункту 19 Особливостей №1178 (виключено із розрахунку договірної ціни кошти на покриття ризику). Зазначені дії щодо розгляду управлінням фінансового контролю департаменту «Адміністрація міського голови» кошторисної документації після укладення Замовником договору підряду від 25.06.2024 №15-24Bm_LV04A_05, а також приведення розрахунку договірної ціни до вимог Настанови №281 не спростовують допущення учасником Консорціум «Будінвестгруп» вимог чинного законодавства при формуванні договірної ціни на етапі подання тендерної пропозиції. Відповідно до вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей; Отже, на порушення вимог підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника Консорціум «Будінвестгруп», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір підряду від 25.06.2024 №15-24Bm_LV04A_05.
Період усунення порушень: 02.09.2024 11:06 - 17.09.2024 00:00
Дата публікації висновку: 02.09.2024 11:06

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», повідомляю: Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), передбачено що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. На виконання вимог Особливостей, тендерною документацією, затвердженою рішенням уповноваженої особи від 06.05.2024 року, згідно з предметом закупівлі: Реконструкція з розширенням існуючої загальноосвітньої середньої школи №41 по вул. Макаренка, 19 в смт. Брюховичі" (коригування) (ДК 021:2015: 45454000-4 – Реконструкція) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі – Закупівля) (далі — тендерна документація) встановлено такі вимоги: «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документальне підтвердження відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації. Інформація про відповідність запропонованої пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, повинна бути підтверджена наступними документами, поданими і підписаними у складі тендерної пропозиції: - зведеним кошторисним розрахунком; - договірною ціною; - пояснювальною запискою; - локальними кошторисами (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу); - підсумковою відомістю ресурсів; - загально-виробничі витрати; - проектом календарного графіку виконання робіт. Інформація про відповідність запропонованої учасником пропозиції технічним вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації, має бути розрахована у програмному комплексі АВК, або у програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків». Учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що погоджується з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу ІІІ до цієї тендерної документації. На виконання вищезазначених вимог тендерної документації Учасником КОНСОРЦІУМ "БУДІНВЕСТГРУП" (далі — Учасник) у складі тендерної пропозиції було надано: зведений кошторисний розрахунок, договірну ціну, пояснювальну записку, локальні кошториси, підсумкову відомість ресурсів, загально-виробничі витрати, календарний графік виконання робіт та додатково проект договору про закупівлю робіт, що відповідає вимогам тендерної документації в цій частині. А, також оскільки Учасник подав тендерну пропозицію він вважається таким, що погодився з проєктом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації. Таким чином, Учасником дотримано вимоги тендерної документації щодо подання зведеного кошторисного розрахунку, договірної ціни, пояснювальної записки, локального кошторису, підсумкової відомісті ресурсів, загально-виробничих витрат та календарного графіку виконання робіт, а отже, тендерна пропозиція Учасника відповідає умовам тендерної документації згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей, а Замовником дотримано вимоги Особливостей щодо визначення Учасника переможцем. Слід зазначити, що тендерною документацією та додатком 3 тендерної документації «Технічне завдання» не було зазначено окремої вимоги про те, що подана кошторисна документація Учасника повинна відповідати Настанові з визначення вартості будівництва, затвердженої наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281). Про цю Настанову № 281 згадується лише у Проекті договору. Разом з тим, у пункті 3.1. Проекту договору, як і в самому Договорі зазначається, що Договірна ціна за цим Договором визначається Сторонами як динамічна та може коригуватися в процесі виконання робіт відповідно до вимог чинного законодавства України, з урахуванням п.19 Особливостей. Керуючись даним пунктом Договору, Замовником в процесі виконання Договору було скорегована Договірна ціна відповідно до згаданої Настанови 281, з огляду на нижченаведене. 1. Щодо врахування Учасником у договірній ціні та в пояснювальній записці коштів на покриття ризику в розмірі 2,4 %, що становить: 4 270 659,46 грн. з даного приводу повідомляємо, наступне. Основною характеристикою динамічної договірної ціни відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» є право її коригування з урахуванням уточнення обсягів робіт, цін на ресурси та інших підстав, визначених умовами договору підряду, на відміну від твердої договірної ціни, яка визначається на підставі твердого кошторису та може коригуватися лише в окремих випадках за угодою сторін у порядку, визначеному договором підряду. Тому, у договірній ціні передбачено закладення коштів (у вигляді ризиків ) на їх покриття, адже такі витрати не зможуть бути компенсовані за рахунок інших статтей договірної ціни. Разом з тим, відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей Замовник має право після укладення договору за результатами проведених торгів вносити змін у Договір, у випадках передбачених пунктом 19 Особливостей. Відтак, відповідно до підпункту 5 пункту 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). Враховуючи вищенаведене, керуючись даними нормами Закону та на підставі підпункту 5 пункту 19 Особливостей додатковою угодою № 1 від 21.08.2024 року було внесено Замовником зміни в Договір № 15-24Bт_LV04A_05 від 25.06.2024 р., а саме зменшено суму договору підряду на 5 124 791,35 (п'ять мільйонів сто двадцять чотири тисячі сімсот дев'яносто одна гривня 35 коп.) грн, без зміни кількості (обсягу) та якості робіт і матеріалів. Таким чином, з даної додаткової угоди було виключено із розрахунку договірної ціни кошти на покриття ризику. 2. Окрім цього, на підставі вищенаведеної норми Закону та підпункту 5 пункту 19 Особливостей у договірній ціні до основного Договору було зменшено також вартість експлуатації машино-години будівельних машин та механізмів, що орендуються, у зв’язку з вирахуванням з них: загальновиробничих витрат, адміністративних витрат та прибутку, шляхом підписання додаткової угоди № 2 від 09.09.2024 року до Договору № 15-24Bт_LV04A_05 від 25.06.2024 р., а саме зменшено суму договору підряду на 607 052,19 (шісот сім тисяч п’ятдесят дві гривні 19 коп.) грн, без зміни кількості (обсягу) та якості робіт і матеріалів. Дана додаткова угода буде оприлюднена в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня її укладення. Однак, враховуючи, те що у Висновку було вказано Замовнику вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами процедури закупівлі договором з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, зокрема, але не виключно, шляхом письмового звернення до Консорціум «Будінвестгруп» щодо розірвання договору, управлінням освіти департаменту розвитку Львівської міської ради у свою чергу 06.09.2024 року було надіслано лист КОНСОРЦІУМ «БУДІНВЕСТГРУП» за № 2709-вих-126604 про розірвання Договору за № 15-24Bт_LV04A_05 від 25.06.2024 р. Водночас, листом від 06.09.2024 за № 1/09 КОНСОРЦІУМ «БУДІНВЕСТГРУП» повідомив про те, що з викладеними у Висновку порушеннями Підрядник не погоджується, вважає їх передчасними, оскільки в результаті виконання робіт умови договорів оренди можуть змінитися або Підрядник може набути техніку у власність. Зазначені витрати можуть підлягати коректуванню, тому пропоную на даному етапі відкорегувати Договірну ціну, зменшивши витрати на суму 607 052,19 грн. Також, у цьому листі КОНСОРЦІУМ «БУДІНВЕСТГРУП» повідомив управління освіти, що договір може бути розірваний лише за згодою сторін, а Консорціум «БУДІНВЕСТГРУП» заперечує проти розірвання договору та просить Замовника підписати проект Додаткової угоди до договору № 15-24Bт_LV04A_05 від 25.06.2024З. Враховуючи вищенаведене, Замовником було усунуто порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку Західного офісу Держаудитслужби шляхом укладення додаткових угод. Уповноважена особа – Головний спеціаліст юрисконсульт управління освіти Олена ШУПЕР 09.09.2024 року
Дата публікації звіту: 09.09.2024 23:57

Запити/Пояснення