• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Лікарські засоби (ДК 021:2015:33600000-6 - Фармацевтична продукція, 33651600-4 Вакцини ): ВАКЦИНА ДЛЯ ПРОФІЛАКТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ, ЩО ВИКЛИКАЮТЬСЯ ВІРУСОМ ПАПІЛОМИ ЛЮДИНИ ТИПІВ 16 ТА 18 (Papillomavirus (human types 16, 18));

Завершена

360 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 800.00 UAH
Номер: acf47189df394bca9add9e624f9e9c60
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-03-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.06.2024 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127020
Період моніторингу: 03.06.2024 17:01 - 25.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 03.06.2024 № 51-З Полтава Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області 03.06.2024 № 51-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 14. UA-2024-05-02-010181-a, 02.05.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Адреса: Ukraine, Полтава
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 95) 515-79-91, mmorskaa3@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанови № 1178 встановлено порушення п.1 ч. 2 ст. 22, абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону № 922 та п. 28 Постанови № 1178. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 червня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922) та постанові Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова № 1178, Особливості); дотримання замовником вимог Закону № 922 та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального підприємства «Центр первинної медико-санітарної допомоги №2 Полтавської міської ради» (далі – замовник) на 2024 рік; тендерну пропозицію учасника ТОВ «СТМ-Фарм»; протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 14.05.2024 б/н; повідомлення про намір укласти договір від 14.05.2024; договір від 21.05.2024 № 69; відповіді замовника на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднені 06.06.2024 та 12.06.2024 в електронній системі закупівель. Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства, а саме п.1 ч. 2, абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону № 922, п. 28 Особливостей з огляду на наступне. Відповідно до п.1 ч. 2 ст. 22 Закону № 922 у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема, інструкція з підготовки тендерних пропозицій. Згідно з абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Абзацом 1 п. 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням цих Особливостей. При цьому, в п. 44 Особливостей передбачено виключний перелік підстав для відхилення. Так, згідно абз. 8 пп. 1 п. 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176); визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням цих Особливостей. Разом з цим, замовником у тендерній документації (Розділ 5 «Оцінка тендерної пропозиції» пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій») зазначено, зокрема: «…є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі — активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, крім випадків коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176)». Отже, на дату проведення процедури закупівлі № UA-2024-05-02-010181-a (02.05.2024) чинна редакція Особливостей зі змінами від 09.04.2024, викладена з інформацією щодо заборони здійснення закупівель товарів походженням, в тому числі, з Ісламської Республіки Іран. З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 11.06.2024 через електронну систему закупівель замовнику надано відповідний запит. Надана замовником відповідь від 12.06.2024 не спростовує задокументованого порушення з даного питання, оскільки у своїй відповіді замовник зауважив: «…Враховуючи важливість даної закупівлі для територіальної громади та мету її проведення, а саме репродуктивне здоров’я жінок Полтавської міської територіальної громади на 2024 рік (профілактика цервікального раку шийки матки), уповноважена особа керувалася чиною редакцією Постанови № 1178 зі змінами від 13.02.2024 р., в тому числі щодо заборони здійснення закупівель товарів походженням з РФ / РБ Ісламської Республіки Іран, а також проведений уповноваженою особою аналіз учасника/переможця закупівлі на етапі кваліфікації його відповідності вимогам, щодо заборони здійснювати публічні закупівлі з громадянами рф/Білорусіії/Ісламської Республіки Іран та відповідно документально підтвердженої відсутності походження товару з даних країн не вплинуло на прозорість проведення процедури закупівлі, максимальної економії бюджетних коштів, тому відсутність абзацу 1 та 2 пункту 2 Особливостей в Тендерній документації не порушило їх. В результаті оцінки тендерної пропозиції учасника/переможця уповноваженою особою не було здійснено закупівлю товару з походженням від РФ / РБ /Ісламської Республіки Іран. Вакцина є товарами виробництва – Глаксо Сміт Кляй Біолоджі Калз С.А.; БЕЛЬГІЯ». Враховуючи викладене, тендерна документація складена замовником з порушенням п.1 ч. 2 ст. 22, абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону № 922 та п. 28 Постанови № 1178.
Період усунення порушень: 21.06.2024 14:14 - 06.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 21.06.2024 14:14

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Замовник погоджується зі встановленими порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель, виявлених органом державного фінансового контролю Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області та забов’язується в подальшому дотримуватись норм чинного законодавства в сфері публічних закупівель. Враховуючи, що уповноважена особа керувалася чиною редакцією Постанови № 1178 зі змінами від 13.02.2024 р., а також проведеним аналізом учасника/переможця закупівлі на етапі кваліфікації його відповідності вимогам, щодо заборони здійснювати публічні закупівлі з громадянами РФ/РБ/Ісламської Республіки Іран та відповідно документально підтвердженої відсутності походження товару з даних країн, що в цілому не вплинуло на прозорість проведення процедури закупівлі, максимальної економії бюджетних коштів та відсутність абзацу 1 та 2 пункту 2 Особливостей в Тендерній документації в подальшому не призвела до закупівлі товару з вище вказаних країн та їх громадян, що в результаті оцінки тендерної пропозиції учасника/переможця уповноваженою особою не призвело і до здійснення закупівлі товару з походженням від РФ / РБ /Ісламської Республіки Іран (предметом закупівлі є товар виробництва виробництва – Глаксо Сміт Кляй Біолоджі Калз С.А.; Бельгія»). З огляду на відсутність механізму усунення встановленого порушення, а саме пункту 1 частини 2 статті 22, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону № 922 та пункту 28 Постанови № 1178 та з метою недопущення встановлених порушень в подальшому при проведенні закупівель, здійснено заходи які направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, а саме застосуванням до уповноваженої особи усного попередження - проведення бесіди, щодо вимог чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель та направлення її на навчання з нормативно-правого регулювання закупівель під час воєнного стану згідно наказу № 39-аг від 17.06.2024 (скан-копія додається окремим файлом).
Дата публікації звіту: 21.06.2024 15:39

Запити/Пояснення