-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Зарядні портативні електростанції EcoFlow Delta Max 2000 (або еквівалент), EcoFlow Delta Max 1600 (або еквівалент), EcoFlow Delta 2 (або еквівалент) для потреб Сил оборони України
Завершена
11 476 910.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 114 769.10 UAH
мін. крок: 1% або 114 769.10 UAH
Номер:
16abe860058846ea9971a6ce844d598b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-09-000041
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.07.2024 00:00
Період моніторингу:
09.07.2024 11:55 - 31.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
08.07.2024
№163
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер
дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
35
UA-2024-05-01-011718-a
01.05.2024
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостей, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
За результатами аналізу питання виконання умов договору встановлене порушення статей 610,611 Цивільного кодексу України та статті 41 Закону.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на виконання вимог частини дев’ятої статті 41 Закону, зокрема щодо розірвання Договору з урахуванням умов, передбачених у пунктах 9.3 та 12.6 цього Договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, виконання умов договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Замовника на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, протоколом уповноваженої особи Управління оборонної роботи Запорізької обласної державної адміністрації від 01.05.2024 року № 91 (із змінами згідно з протоколами уповноваженої особи Управління оборонної роботи Запорізької обласної державної адміністрації від 03.06.2024 року № 158 та від 06.06.2024 № 173) реєстр пропозицій від 12.06.2024, тендерну пропозицію ТОВ «Житомирська торгова компанія», протокол розкриття тендерних пропозицій від 12.06.2024, проєкт договору про закупівлю, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 27.06.2024, договір про закупівлю від 03.07.2024 № 138/06, пояснення Замовника отримані на запити Держаудитслужби через електронну систему закупівель від 11.07.2024 та від 25.07.2024.
Пунктом 7 статті 8 Закону визначено, що у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Відповідно до пункту 4.1. Договору про закупівлю від 03.07.2024
№ 138/06 (далі – Договір) зазначено, що Постачальник власними силами, засобами та за власний рахунок відповідно до умов даного договору зобов’язується здійснити поставку (доставку) Товару до 05.07.2024 року.
Керуючись положеннями частини п’ятої статті 8 Закону, Держаудитслужба 22.07.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень та документів які підтверджують виконання пункту 4.1. Договору.
На запит Держаудитслужби оприлюднений в електронній системі закупівель 22.07.2024 Замовник 25.07.2024 повідомив, що «Постачальником – ТОВ «ЖТК» не виконані зобов’язання щодо поставки товару, відповідно до пункту 4.1. Договору про закупівлю № 138/ОБ від 03.07.2024 року.
Документи, які підтверджують виконання пункту 4.1. Договору, відсутні у зв’язку з не поставкою товару Постачальником.»
Слід зазначити що в електронній системі закупівель відсутня додаткова угода на продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару через виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження.
Пунктом 9.3. Договору визначено, що за порушення строку поставки Товару Постачальник на вимогу Покупця сплачує пеню у розмірі 0,1% вартості Товару, з якого допущено прострочення виконання зобов’язань, за кожен день прострочення.
Крім цього, Покупець має право Достроково, в односторонньому порядку розірвати цей Договір у разі невиконання та/або неналежного виконання зобов’язань Постачальником шляхом направлення офіційного листа про це Постачальнику (пункт 12.6. Договору).
Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Статтею 611 Цивільного кодексу України визначено, що у разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: припинення зобов'язання внаслідок односторонньої відмови від зобов'язання, якщо це встановлено договором або законом, або розірвання договору.
З огляду на викладене та враховуючи що постачальник не виконав своїх зобов’язань щодо поставки товару вартістю 9,6 млн. грн, Замовник має право вжити заходи направлені на виконання умов Договору з боку ТОВ «Житомирська торгова компанія», зокрема його розірвання Договору з урахуванням умов, передбачених у пунктах 9.3 та 12.6 цього Договору.
Окрім цього, відповідно до частини першої статті 41 Закону Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Відповідно до частини дев’ятої статті 41 Закону у разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов’язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю.
Відповідно до пункту 4.1. Договору – строк поставки товару 05.07.2024.
Отже, під час здійснення моніторингу встановлено, що у Замовника відсутні документи, які підтверджують виконання пункту 4.1. Договору, чим не дотримано вимоги статті 41 Закону, в частині не оприлюднення звіту про виконання договору.
Період усунення порушень:
01.08.2024 18:31 - 16.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
01.08.2024 18:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимоги Держаудитслужби України про дострокове розірвання договору в односторонньому порядку, викладеної у висновку від 01.08.2024, Управлінням оборонної роботи Запорізької обласної державної адміністрації було реалізоване надане чинним законодавством та договором право на дострокове розірвання договору в односторонньому порядку, а саме: 08.08.2024 за вих. № 256 на адресу ТОВ «Житомирська торгова компанія» було направлено лист про розірвання в односторонньому порядку договору про закупівлю № 138/ОБ від 03.07.2024.
Звіт про виконання договору про закупівлю, на виконання вимог ч. 9 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» буде оприлюднено в електронній системі закупівель після закінчення строку, передбаченого п. 12.6 договору про закупівлю № 138/ОБ від 03.07.2024, у межах строку, встановленого п.п. 12 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Також повідомляємо, що найближчим часом з дотриманням строку позовної давності встановленого законодавством, будуть вжиті заходи щодо претензійно-позовної роботи в зв’язку з невиконанням Постачальником зобов’язань за договором про закупівлю № 138/ОБ від 03.07.2024.
Дата публікації звіту:
08.08.2024 16:47
Запити/Пояснення
Номер:
57e9098ae0fd47a7916f99dea7af0ba3
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
11.07.2024 09:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
17.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі зарядних портативних електростанцій EcoFlow Delta Max 2000 (або еквівалент), EcoFlow Delta Max 1600 (або еквівалент), EcoFlow Delta 2 (або еквівалент) для потреб Сил оборони України (ДК 021:2015:31680000-6: Електричне приладдя та супутні товари до електричного обладнання) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-01-011718-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чи оприлюднювали Ви на власному веб-сайті (або офіційному веб-
сайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та
якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета
закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде
доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в
поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их)
питання(-нь), необхідно надати відповідно до пункту 5 статті 8 Закону через
електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня
оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
2cd7ba9fe8c543b183a2eee559832830
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України «Про надання пояснень» від 11.07.2024р.
Дата опублікування:
15.07.2024 14:51
Опис:
Управлінням оборонної роботи Запорізької обласної державної адміністрації на виконання «Програми забезпечення виконання завдань в галузі оборонної роботи, здійснення заходів, пов’язаних з територіальною обороною та цивільним захистом на території Запорізької області на 2022-2026 роки» було проведено закупівлю товарів, необхідних для ефективного виконання бойових задач із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації проти України, зокрема: «Зарядні портативні електростанції EcoFlow Delta Max 2000 (або еквівалент), EcoFlow Delta Max 1600 (або еквівалент), EcoFlow Delta 2 (або еквівалент) для потреб Сил оборони України».
1. На перше питання запиту надаємо інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснювалось з урахуванням вимог «Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 (далі - Методика).
Згідно п. 3 Методики на етапі аналізу ринку доцільно використовувати як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволяє визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень.
Розрахунок очікуваної вартості товарів було здійснено методом порівняння ринкових цін, який передбачає визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме: загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Також перед проведенням закупівлі було здійснено аналіз цін предмету закупівлі з використанням загальнодоступної інформації розміщеної в мережі інтернет, зокрема в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах та складено Моніторинг цін
2. Щодо оприлюднення на власному веб-сайті (або офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, порядок оприлюднення інформації про закупівлі, процедури закупівель визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Згідно ч. 1 ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: оголошення про проведення конкурентних процедур закупівель, тендерну документацію та проект договору про закупівлю.
Згідно ч. 4 ст. 10 Закону інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування.
Таким чином, Законом передбачено, що інформація про закупівлю обов’язково оприлюднюється в електронній системі закупівель. Навіть за наявності веб-сайту органу державної влади, оприлюднення інформації про закупівлю на такому веб-сайті носить диспозитивний характер. При цьому власного сайту Управління оборонної роботи Запорізької обласної державної адміністрації не має, більш того видатки на створення та адміністрування веб-сайту кошторисом не передбачені.
Управлінням оборонної роботи Запорізької обласної в електронній системі закупівель в складі тендерної документації по процедурі закупівлі «Зарядні портативні електростанції EcoFlow Delta Max 2000 (або еквівалент), EcoFlow Delta Max 1600 (або еквівалент), EcoFlow Delta 2 (або еквівалент) для потреб Сил оборони України» було опубліковано Додаток 2 «Технічна специфікація до предмета закупівлі (технічні, якісні, кількісні та інші вимоги до предмета закупівлі)» та очікувану вартість предмета закупівлі.
Також щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі передбачено постановою Кабінету міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова).
Цією Постановою затверджено «Заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету».
Таким чином, зазначена Постанова регулює виключно використання державних коштів, НА УТРИМАННЯ органів державної влади, тобто коштів, які витрачаються на забезпечення діяльності та функціонування безпосередньо самих державних органів. В той же час закупівлю за номером ID: UA-2024-05-01-011718-a Управління оборонної роботи Запорізької обласної державної адміністрації проводило не для свого утримання, а для потреб Сил оборони України.
Також Постанова регулює використання коштів ДЕРЖАВНОГО бюджету. В той же час закупівля за номером ID: UA-2024-05-01-011718-a здійснюється в рамках «Програми забезпечення виконання завдань в галузі оборонної роботи, здійснення заходів, пов’язаних з територіальною обороною та цивільним захистом на території Запорізької області на 2022-2026 роки, затвердженої рішенням Запорізької обласної ради від 15.02.2022 № 75 (зі змінами) за рахунок коштів МІСЦЕВОГО бюджету.
Номер:
165fe87a643e4b05b6edc015a08abb0d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
22.07.2024 14:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі зарядних портативних електростанцій EcoFlow Delta Max 2000 (або еквівалент), EcoFlow Delta Max 1600 (або еквівалент), EcoFlow Delta 2 (або еквівалент) для потреб Сил оборони України (ДК 021:2015:31680000-6: Електричне приладдя та супутні товари до електричного обладнання) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-05-01-011718-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) які підтверджують виконання пункту 4.1. Договору про закупівлю від 03.07.2024 № 138/05.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в
поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их)
питання(-нь), необхідно надати відповідно до пункту 5 статті 8 Закону через
електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня
оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
dd24f6725ff146579e70beac254b93eb
Назва:
Відповідь на запит Держаудитслужби України «Про надання пояснень» від 22.07.2024р.
Дата опублікування:
25.07.2024 14:20
Опис:
На запит Держаудитслужби України «Про надання пояснень» від 22.07.2024р. повідомляємо, що станом на 25.07.2024 Постачальником – ТОВ «ЖТК» не виконані зобов’язання щодо поставки товару, відповідно до пункту 4.1. Договору про закупівлю № 138/ОБ від 03.07.2024 року (надалі - Договір).
Документи, які підтверджують виконання пункту 4.1. Договору, відсутні у зв’язку з не поставкою товару Постачальником.