-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
"Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської області"
Завершена
1 425 080.00
UAH без ПДВ
Номер:
4928ba1739b540c0b668319689ab811d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-11-000058
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.06.2024 00:00
Період моніторингу:
11.06.2024 15:40 - 03.07.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.06.2024 № 121
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
В.о. начальника Володимир ВОЇНСЬКИЙ
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 11.06.2024 № 121.
Витяг з переліку процедур
закупівель/закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 12. UA-2024-05-01-011146-a, 01.05.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Дослідити питання правомірності проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178 не видалося за можливе.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 липня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; наявність підстав та обґрунтування для проведення закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у чинній для досліджуваної закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-05-01-013997-a); опубліковану в електронній системі закупівель інформацію про предмет та умови закупівлі UA-2024-05-01-011146-a; опублікований звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-05-01-011146-a; наявну в публічному доступі в електронній системі закупівель інформацію щодо проведення Замовником закупівель UA-2024-05-01-010816-a (Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 89 до вул. Партизанська, 96 в с. Муроване Львівського району Львівської області), UA-2024-05-01-010908-a (Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 91 до вул. Партизанська, 100 в с. Муроване Львівського району Львівської області), UA-2024-05-01-011000-a (Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 97 до вул. Партизанська, 102 в с. Муроване Львівського району Львівської області); опубліковані Замовником під час моніторингу пояснення та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 10 Особливостей №1178 замовники здійснюють закупівлі робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному пунктом 12-1 цих особливостей або розділом «Порядок проведення відкритих торгів» цих особливостей з урахуванням положень, визначених цими особливостями, та/або в порядку, передбаченому пунктом 8 цих особливостей.
У пункті 11 Особливостей №1178 визначено, що для здійснення закупівель робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Одночасно, згідно з нормами пункту 6 Особливостей №1178 замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної цими особливостями, а відповідно до пункту 5 Особливостей №1178 – забороняється придбання замовниками робіт до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної цими особливостями, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником робіт до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги, визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
Моніторингом встановлено, що Замовником закупівлю робіт (за ID: UA-2024-05-01-011146-a) за предметом «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської області» проведено без використання електронної системи закупівель з укладенням з ПП «Біолбуд» договору від 01.05.2024 №215 вартістю 1 425 080,00 гривень.
Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у публічному доступі інформації щодо інших закупівель Замовника встановлено, що 01.05.2024 Замовником також проведено закупівлі (укладено договори) без використання електронної системи закупівель щодо робіт з капітального ремонту інших провулків між вул. Партизанською та вул. Львівською в с. Муроване, а саме:
- закупівля за ID: UA-2024-05-01-010816-a за предметом «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 89 до вул. Партизанська, 96 в с. Муроване Львівського району Львівської області», договір з ПП «Мегабудімпекс» від 01.05.2024 №212 вартістю 1 402 240,00 грн;
- закупівля за ID: UA-2024-05-01-010908-a за предметом «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 91 до вул. Партизанська, 100 в с. Муроване Львівського району Львівської області», договір з ПП «Мегабудімпекс» від 01.05.2024 №213 вартістю 1 404 616,00 грн;
- закупівля за ID: UA-2024-05-01-011000-a за предметом «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 97 до вул. Партизанська, 102 в с. Муроване Львівського району Львівської області», договір з ПП «Біолбуд» від 01.05.2024 №214 вартістю 1 242 678,00 гривень.
Відповідно до наданого до моніторингу рішення від 18.04.2024 №1754 сесії Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області «Про збільшення дохідної та видаткової частини сільського бюджету Мурованської сільської ради ТГ на 2024 рік та спрямування коштів від перевиконання дохідної частини бюджету», вирішено спрямувати перевиконання надходження коштів, що склався на 31.03.2024 за спеціальним фондом головному розпоряднику коштів – Мурованській сільській раді ТГ, зокрема, на капітальний ремонт вищевказаних провулків між вул. Львівська та вул. Партизанська в с. Муроване в загальній сумі 5 800 000 грн (спрямування коштів визначено для кожного провулку окремо).
За нормою пункту 15 Особливостей №1178 предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. №708.
Так, згідно з нормами пункту 4 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за №500/34773, далі – Порядок №708) визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 (далі – Настанова №281), а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 №301 (далі – ГБН Г.1-218-182:2011).
У пункті 5 розділу І Порядку №708 визначено, що замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів, виконання робіт або надання послуг.
Відповідно до визначень у пункті 1.2. розділу І Настанови №281, об’єкт будівництва – будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.
Разом з тим, відповідно до п.3.9 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» (затверджені наказом Мінрегіону України від 04.06.2014 №163 з відповідними змінами) лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури – різновид наземних, надземних або підземних лінійних споруд для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.
Також, відповідно до положень ГБН Г.1-218-182:2011, капітальний ремонт – запланований обсяг робіт без підвищення категорії дороги з комплексного відновлення чи підвищення транспортно-експлуатаційних характеристик автомобільних доріг і інженерних споруд або приведення геометричних параметрів і технічних характеристик окремих елементів, з врахуванням зростання інтенсивності руху та осьових навантажень, до діючих нормативних вимог з урахуванням категорій і значення доріг.
У розділі 4 ГБН Г.1-218-182:2011 визначено, що ремонти направлені на забезпечення споживчих властивостей автомобільних доріг – сукупності транспортно-експлуатаційних показників, що безпосередньо відповідають інтересам користувачів та чинним нормам згідно з Законами України «Про автомобільні дороги», «Про автомобільний транспорт», «Про дорожній рух» та постанови Кабінету Міністрів України «Про правила дорожнього руху», а також що вид ремонту, склад і обсяги робіт по кожній ділянці дороги, окремій дорожній споруді або елементу дороги встановлюють на підставі результатів діагностики й оцінки їхнього фактичного стану, інженерних вишукувань, випробувань і обстежень, які зафіксовані в дефектних актах та інших документах, з врахуванням міжремонтних строків експлуатації дорожніх одягів та покриттів на автомобільних дорогах загального користування згідно з ВБН Г.1-218-050.
Слід зазначити, що згідно з визначеннями у статті 1 Закону України від 08.09.2005 №2862-IV «Про автомобільні дороги» (далі – Закон №2862-IV) вулиця – це автомобільна дорога, призначена для руху транспорту і пішоходів, прокладання наземних і підземних інженерних мереж у межах населених пунктів.
Відповідно до статті 5 Закону №2862-IV вулиця та автомобільна дорога загального користування є окремими видами автомобільних доріг.
Також, згідно із статтею 16 Закону №2862-IV вулиці і дороги міст та інших населених пунктів знаходяться у віданні органів місцевого самоврядування і є комунальною власністю.
У статті 18 Закону №2862-IV визначено, що складовими вулиць і доріг міст та інших населених пунктів є: проїзна частина вулиць і доріг, трамвайне полотно, дорожнє покриття, штучні споруди, споруди дорожнього водовідводу, технічні засоби організації дорожнього руху, зупинки міського транспорту, стоянки таксі, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, зелені насадження, наземні та підземні мережі, майданчики для паркування.
Водночас, у ГБН Г.1-218-182:2011 та у Законі №2862-IV поняття «провулок» не визначено.
За визначеннями у статті 1 Закону України від 06.09.2005 №2807-IV «Про благоустрій населених пунктів» (далі – Закон №2807-IV) заходи з благоустрою населених пунктів – роботи щодо відновлення, належного утримання та раціонального використання територій, охорони та організації упорядкування об'єктів благоустрою з урахуванням особливостей їх використання, а відповідно до статті 13 цього ж Закону до об'єктів благоустрою населених пунктів належать, зокрема, вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки.
При цьому, у статті 1 Закону №2807-IV визначено, що територія – сукупність земельних ділянок, які використовуються для розміщення об'єктів благоустрою населених пунктів: парків, скверів, бульварів, вулиць, провулків, узвозів, проїздів, шляхів, площ, майданів, набережних, прибудинкових територій, пляжів, кладовищ, рекреаційних, оздоровчих, навчальних, спортивних, історико-культурних об'єктів, об'єктів промисловості, комунально-складських та інших об'єктів у межах населеного пункту.
Також, за визначеннями у статті 1 Закону №2807-IV вулично-дорожня мережа – це призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг, внутрішньо-квартальні та інші проїзди, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, набережні, майдани, площі, а також автомобільні стоянки та майданчики для паркування транспортних засобів з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху.
Технічні правила ремонту і утримання вулиць та доріг населених пунктів затверджено наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 14.02.2012 №54 (далі – Технічні правила №54), згідно з якими технічний облік та паспортизація вулиць (доріг) – комплекс обов’язкових заходів, що проводяться постійно з метою одержання докладних відомостей про наявність та технічний стан вулиць (доріг) і штучних споруд в населених пунктах для раціонального планування робіт з їх реконструкції, ремонту та утримання.
Розділом VIII Технічних правил №54 передбачено порядок проведення технічного обліку і паспортизації вулиць та доріг, зокрема, у пункті 8.1. визначено, що технічний паспорт – документ, у якому фіксують первісні технічні і експлуатаційні параметри побудованої або реконструйованої вулиці (дороги) на основі акта про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта та проектно-технічної документації, у пункті 8.2. визначено, що технічному обліку і паспортизації підлягають усі вулиці (дороги), штучні споруди вулично-дорожньої мережі, кожну вулицю (дорогу) обліковують і паспортизують окремо, а підпунктом 8.10. цього розділу Техінчних правил №54 визначено, що технічний облік і паспортизацію виконує балансоутримувач вулично-дорожньої мережі.
Враховуючи вищенаведені норми законодавства, в ході моніторингу Західним офісом Держаудитслужби оприлюднено в електронній системі закупівель до Замовника запити щодо надання інформації про те, чи належать кожен з вищенаведених провулків до лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури та якими нормативно-правовими актами, розпорядчими чи іншими документами це визначено, а також яким чином вищезазначені провулки відображено в обліку Замовника. У запитах зазначено про необхідність долучення документального підтвердження до наданої інформації.
Замовником, у відповідь на вищевказані запити зазначено, зокрема, що предметом закупівлі є капітальний ремонт провулку, а не автомобільної дороги, технічний паспорт не виготовлявся на даний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури, а також що Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено поняття інженерно-транспортна інфраструктура (комплекс інженерних, транспортних споруд і комунікацій).
Також, у наданому поясненні Замовником вказано, що відповідно до пункту 3.9 ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури - це різновид наземних, надземних або підземних лінійних споруд для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо та що ГБН Г.1-218-182:2011 визначено поняття лінійні споруди – споруди та комплекси споруд на землях дорожнього господарства (шляхово-експлуатаційні дільниці, їх підрозділи, в тому числі житлові будинки, об’єкти дорожнього зв’язку, майстерні для ремонту техніки, склади для збереження матеріалів, інженерні мережі, колодязі, резервуари та інші), що задіяні на забезпеченні виконання робіт з ремонтів та утримання автомобільних доріг і є складовою частиною автомобільної дороги із зазначенням, що відповідно до термінології державних будівельних норм до лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури належать: дороги, тротуари, вулиці, провулки, мостові переходи, підземні тунелі, вуличне освітлення та інші.
Крім того, у поясненні Замовником наведено положення Закону №2807-IV щодо визначення «вулично-дорожня мережа» та норму статті 13 Закону №2807-IV.
У поясненні Замовник зазначає, що відповідно до статті 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах).
Однак, наданими до пояснення документами (висновки про вартість майна, звіти про оцінку майна (перша сторінка), рішення сесії Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області від 18.04.2024 №1754, картографічні матеріали (план-схеми)) Замовником не підтверджено належність відповідних провулків між вул. Львівська та вул. Партизанська у с. Муроване до вулиць і доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення, а також не підтверджено перебування зазначеного провулку у його віданні та належності до комунальної власності.
З врахуванням вищенаведеного (зокрема, відсутності технічного паспорта на провулок, щодо якого укладено договір на капітальний ремонт, як окремий об’єкт; відсутності визначення «провулок» у ГБН Г.1-218-182:2011, відповідно до якого за нормами Порядку №708 здійснюється визначення предмета закупівлі «роботи» тощо) дослідити під час моніторингу в повному обсязі питання правомірності проведення досліджуваної закупівлі та укладення договору про закупівлю без застосування процедур закупівель, визначених Законом з урахуванням Особливостей №1178 є неможливим.
Період усунення порушень:
04.07.2024 18:03 - 10.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
04.07.2024 18:03
Запити/Пояснення
Номер:
daa6365fc8804825921bd7ab56323fcd
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
21.06.2024 11:20
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.06.2024 00:00
Опис:
Дата: 21.06.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-05-01-011146-a, яка проведена Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району Львівської області (далі – Замовник) виникла необхідність в наданні пояснення.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Надати інформацію (з обов'язковим долученням документального підтвердження) про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Надати інформацію, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для його виконання саме: ПП "Біолбуд", з яким укладений договір від 01.05.2024 №215 без використання електронної системи закупівель?
Відповідно до інформації в електронній системі закупівель Замовником оголошено закупівлі без використання електронної системи закупівель, зокрема: UA-2024-05-01-010816-a «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 89 до вул. Партизанська, 96 в с. Муроване Львівського району Львівської області» (очікувана вартість - 1 402 240,00 грн), UA-2024-05-01-010908-a «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 91 до вул. Партизанська, 100 в с. Муроване Львівського району Львівської області» (очікувана вартість - 1 404 616,00 грн), UA-2024-05-01-011000-a «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 97 до вул. Партизанська, 102 в с. Муроване Львівського району Львівської області» (очікувана вартість – 1 242 678 грн), UA-2024-05-01-011146-a «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської області» (очікувана вартість – 1 425 080,00 грн).
Враховуючи що закупівлі проведено без використання електронної системи закупівель, прошу надати пояснення з наступних питань:
4. Чи входять вищезазначені провулки до технічного паспорту автомобільної дороги та, якщо так, то до якої (із додаванням документального підтвердження)?
5. Чи належать кожен з вищенаведених об’єктів капітального ремонту до лінійних об'єктів інженерно-транспортної інфраструктури та якими нормативно-правовими актами, розпорядчими чи іншими документами це визначено?
6. Яким чином вищезазначені об’єкти капітального ремонту відображено в обліку Замовника (із додаванням документального підтвердження)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації - караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
737d677f1a2647b5a790e52e0ddbe6ed
Назва:
У відповідь на запит замовнику на пояснення від 21.06.2024 р. повідомляємо наступне:
Дата опублікування:
26.06.2024 11:27
Опис:
1. Щодо документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікуваної вартості:
Щодо розміру очікуваної вартості: Згідно Постанови КМУ від 1 серпня 2005 р. №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обгрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо) і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни. Враховуючи зазначене, на підставі кошторисної документації, а саме, зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва, було здійснено обрахування очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, очікувана вартість закупівлі будівельних робіт не може включати утримання служби замовника та інжинірінгові послуги (Глава 10 кошторису) та Главу 12 «Проектно, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд». Таким чином, розмір очікуваної вартості предмета закупівлі визначено згідно із Зведеним кошторисним розрахунком вартості об’єкта експертизи, який знаходиться в складі проектної документації, за виключенням суми глави 10 та глави 12, з урахуванням ПДВ.
Щодо розміру бюджетного призначення: Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з потреб територіальної громади та затверджений рішенням сесії №1754 від 18 квітня 2024 року Мурованської сільської ради ТГ на 2024 рік.
Щодо технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб територіальної громади через незадовільний стан дорожнього покриття на цій ділянці, з урахуванням вимог законодавства, зокрема відповідно до вимог чинних кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво» затверджені наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281. Так, Замовником на підставі завдання на проектування було розроблено проектну документацію об’єкта будівництва. Завершальним етапом розроблення проекту є проведення експертизи, результатом якої є експертна оцінка, що містить позитивний або негативний висновок. Відтак, по об’єкту "Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської області" було розроблено проекту документацію та проведено експертизу, за результатами якої Замовником торгів було отримано позитивний експертний звіт щодо розгляду проектної документації на будівництво № 3384/24 від 26 квітня 2024 р. (реєстраційний номер EX01:6809-9394-1782-7160). В проектній документації міститься детальний опис робіт, що закуповуються, технічні вимоги, обсяги та види цих робіт. Зазначені роботи повинні виконуватись згідно з затвердженим проектом з дотриманням вимог діючих нормативних документів та відповідно до вимог щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт за проектом, якості будівельно-монтажних робіт, які виконуються з дотриманням діючих норм і правил та безпечних умов праці, з використанням конкретних матеріалів і конструкцій. Роботи повинні виконуватись із матеріалів, що передбачені в проектній документації, повинні бути якісними та відповідати вимогам встановлених ДСТУ та чинному законодавству.
2. Щодо посилання на сторінку веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі очікуваної вартості предмета закупівлі.
Відповідно до пп. 3. п.3 Постанови КМУ від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів»: з метою ефективного та раціонального використання коштів забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Відповідно до п. 11 Постанови КМУ «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12 жовтня 2022 р. № 1178: Для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Таким чином, враховуючи те, що вартість закупівлі робіт "Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської області" є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, Замовником торгів було прийнято рішення про здійснення такої закупівлі без використання електронної системи, та оприлюднено в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. А отже, керуючись наведеним Замовник не повинен оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті, оскільки конкурентна процедура закупівлі не здійснювалась.
3. Щодо подання інформації, яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних виконавців робіт, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме: ПП "Біолбуд", з яким укладений договір від 01.05.2024 №215 без використання електронної системи закупівель
Замовником торгів Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району Львівської області було здійснено моніторинг цін на ринку, за результатами якого було отримано три договірні ціни (додаються до даної відповіді):
ПП «Лайтбуд» - 1 439 231.98 грн.
ТзОВ «Будреммеханізація» - 1 450 182.19 грн.
ПП "Біолбуд" – 1 425 080,00 грн.
Враховуючи те, що ПП "Біолбуд" було надано найбільш економічно вигідну пропозицію, відтак, саме з ним було вирішено укласти відповідну угоду.
4. Щодо четвертого, п’ятого та шостого запитання запиту:
Згідно Наказу Міноборони України «Про затвердження Правил користування, ремонту і утримання автомобільних доріг Міністерства оборони України» від 21.12.2015 р. № 740 технічний паспорт автомобільної дороги - узагальнений документ, у якому містяться всі технічні, господарські, економічні та оціночні дані про дорогу та дорожні споруди станом на час первинного технічного обліку, що відображають всі зміни стану дороги, будівель і споруд. Під первинним технічним обліком слід розуміти дані про автомобільну дорогу на момент її введення в експлуатацію після закінчення будівництва.
Провулок – це вуличний прохід, який зазвичай менший за вулицю за своєю шириною та довжиною. Провулки часто мають обмежені можливості для руху, тому зазвичай їх використовують переважно для пішоходів і нечастотного проїзду транспорту
Відтак, враховуючи те, що предметом закупівлі є капітальний ремонт провулку, а не автомобільної дороги, технічний паспорт не виготовлявся на даний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури.
Капітальний ремонт відповідно до п. 27 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» відноситься до робіт. Згідно наказу Мінекономрозвитку України «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» від 15.04.2020 № 708 визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301. Варто зазначити, що відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 11.06.2020 № 1082 «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» роботи визначаються за показником другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника (абз. 5 ч. 13). Враховучюи зазначене, Замовник торгів вірно визначив предмет закупівлі.
Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначено поняття інженерно - транспортна інфраструктура. Це комплекс інженерних, транспортних споруд і комунікацій. Відповідно до п. 3.9 ДБН А.2.2-3: 2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури - це різновид наземних, надземних або підземних лінійних споруд для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо. Галузевими будівельними нормами ГБН Г.1-218-182:2011 визначено: Лінійні споруди – споруди та комплекси споруд на землях дорожнього господарства (шляхово-експлуатаційні дільниці, їх підрозділи, в тому числі житлові будинки, об’єкти дорожнього зв’язку, майстерні для ремонту техніки, склади для збереження матеріалів, інженерні мережі, колодязі, резервуари та інші), що задіяні на забезпеченні виконання робіт з ремонтів та утримання автомобільних доріг і є складовою частиною автомобільної дороги. Отже відповідно термінології державних будівельних норм до лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури належать: дороги, тротуари, вулиці, провулки, мостові переходи, підземні тунелі, вуличне освітлення та інші.
Вулично-дорожня мережа - це система транспортних і пішохідних зв’язків між елементами планувальної структури міста та частинами його території, яка призначається для організації руху транспорту і пішоходів, прокладання інженерних комунікацій та благоустрою. Поняття «вулично-дорожня мережа» також визначено Законом України «Про благоустрій населених пунктів». Це призначена для руху транспортних засобів і пішоходів мережа вулиць, доріг, внутрішньоквартальні та інші проїзди, тротуари, пішохідні та велосипедні доріжки, набережні, майдани, площі, а також автомобільні стоянки та майданчики для паркування транспортних засобів з інженерними та допоміжними спорудами, технічними засобами організації дорожнього руху. В ст. 13 цього ж Закону передбачено, що до об'єктів благоустрою населених пунктів відноситься, зокрема, вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки. Це повністю узгоджується з положеннями Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів, затвердженого наказом Держжитлокомунгоспу України від 23.09.2003 № 154. Цей Порядок є нормативно-правовим актом, який встановлює правила проведення та обсяги робіт з ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів України. Вимоги цього Порядку обов'язкові для всіх організацій незалежно від їх відомчої належності та форм власності, які займаються ремонтом та утриманням об'єктів благоустрою населених пунктів. Згідно з п. 1.2. Порядку до об'єктів благоустрою населених пунктів належать в тому числі - вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки, майданчики для паркування транспортних засобів. Таким чином, законодавство України окремо виділяє поняття дорога, вулиця, провулок, що в свою чергу є окремими лінійними об’єктами інженерно-транспортної інфраструктури.
Статтею 31 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначені повноваження виконавчих органів сільських, селищних, міських рад у галузі будівництва. До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать організація за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкції і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах). Так, Рішенням сесії Мурованської сільської ради територіальної громади Львівського району Львівської області від 18.04.2024 р. №1754 було надано згоду та спрямовані перевиконанні надходження коштів на закупівлю робіт, що є предметом даної закупівлі.
Враховуючи зазначене, провулок комунальної власності від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської областім є окремим лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури, який не перетинається із іншими провулками (для наочності додаємо скірн з Google maps).
Номер:
aa491476eef9421ca287b54df69c17ec
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
27.06.2024 15:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.07.2024 00:00
Опис:
Дата: 27.06.2024
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2024-05-01-011146-a, яка проведена Мурованською сільською радою територіальної громади Львівського району Львівської області (далі – Замовник) виникла необхідність в наданні пояснення.
Відповідно до інформації в електронній системі закупівель Замовником оголошено закупівлі без використання електронної системи закупівель, зокрема: UA-2024-05-01-010816-a «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 89 до вул. Партизанська, 96 в с. Муроване Львівського району Львівської області» (очікувана вартість - 1 402 240,00 грн, UA-2024-05-01-010908-a «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 91 до вул. Партизанська, 100 в с. Муроване Львівського району Львівської області» (очікувана вартість - 1 404 616,00 грн), UA-2024-05-01-011000-a «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 97 до вул. Партизанська, 102 в с. Муроване Львівського району Львівської області» (очікувана вартість – 1 242 678 грн), UA-2024-05-01-011146-a «Капітальний ремонт провулку комунальної власності від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської області» (очікувана вартість – 1 425 080,00 грн).
В ході моніторингу, на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо відображення в обліку провулків, як окремих об’єктів капітального будівництва (із додаванням документального підтвердження), Замовником надано пояснення, що провулки є окремими лінійними об'єктами інженерно-транспортної інфраструктури.
Водночас, документального підтвердження, що провулок від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської області є окремими лінійними об'єктами інженерно-транспортної інфраструктури, який відображено в бухгалтерському обліку Замовником не надано.
Враховуючи наведене, повторно прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином провулок від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської області відображено в обліку Замовника (із додаванням документального підтвердження)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації - караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
f04ce5568dc14963bb1fde0b68dfeb00
Назва:
У відповідь на запит замовнику на пояснення від 27.06.2024 р. повідомляємо наступне:
Дата опублікування:
01.07.2024 10:20
Опис:
Документи, які підтверджують, що провулок комунальної власності від вул. Львівська, 103 до вул. Партизанська, 110 в с. Муроване Львівського району Львівської області є окремим лінійним об'єктом інженерно-транспортної інфраструктури додаються Замовником до даної відповіді на запит.