-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Придбання захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту для Андріяшівського ліцею - ЗЗСО І - ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області
Завершена
4 200 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 000.00 UAH
мін. крок: 1% або 42 000.00 UAH
Номер:
5c61226c85d549b9940f8f68aa65a5e0
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-03-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.06.2024 00:00
Період моніторингу:
04.06.2024 10:56 - 26.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
03.06.2024 №25-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Ігор КОРОТКИЙ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 03.06.2024 №25-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10 UA-2024-04-30-008549-a 30.04.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 09.04.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.04.2024 (протокол №15), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.05.2024, тендерну пропозицію приватного підприємства «ЮЛКОМ-СЕРВІС» (далі – ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.05.2024 №18, повідомлення про намір укласти договір від 09.05.2024, договір від 20.05.2024 №42, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.06.2024 та від 11.06.2024.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
У редакції Особливостей після 09.04.2024 (відповідно до якої Замовник здійснює закупівлю) виключено абзац чотирнадцятий з пункту 47, який передбачав, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі.
При цьому, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у тендерній документації (додаток 2 до тендерної документації) встановив вимогу щодо підтвердження учасниками та переможцем процедури закупівлі відсутності підстави, зазначеної у абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей (в редакції до 09.04.2024) шляхом надання відповідних довідок у довільній формі.
Отже, Замовник включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, чим порушив вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Також, за результатами моніторингу процедури установлено, що Замовник у пункті 2 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», встановив вимогу, що для підтвердження спроможності учасника провести навантажувально-розвантажувальні роботи необхідно надати копію свідоцтва про реєстрацію на власний автокран вантажопідйомністю не менше 30 тон, якщо автокран орендований надати копію договору оренди та копію свідоцтва про реєстрацію, або договір про надання послуг автокрана та копію свідоцтва про реєстрацію.
У складі тендерної пропозиції учасника ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС», якого визначено переможцем торгів, міститься договір про надання послуг технікою від 26.04.2024 №02-04/2024, укладеного між ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» та товариством з обмеженою відповідальністю «С.Р.БРИТТЕХ». При цьому, учасником ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» не надано копію свідоцтва про реєстрацію автокрану, який буде залучений ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» для навантажувально-розвантажувальних робіт на підставі вищенаведеного договору, що не відповідає вимогам пункту 2 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Отже, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС», визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 20.05.2024 №42.
Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «через об’єктивні обставини (нагальність проведення закупівлі, аварійні відключення електричної енергії, нестабільний доступ до мережі Інтернет) уповноваженою особою своєчасно не було виявлено відсутності у тендерній пропозиції ПП «Юлком-Сервіс» копії свідоцтва про реєстрацію автокрану, який буде залучений учасником для навантажувально-розвантажувальних робіт на підставі договору про надання послуг технікою від 26.04.2024 №02-04/2024, укладеного між учасником та товариством з обмеженою відповідальністю «С.Р.БРИТТЕХ»). У день визначення переможця, а саме 09.05.2024 року, уповноваженою особою направлений лист № 01-22/20 ПП «Юлком-Сервіс» про надання в найкоротший термін відсутнього у тендерній пропозиції документу (у разі його наявності). У відповідь на звернення, 09.05.2024 року, ПП «Юлком-Сервіс» надало лист №26/05/24 від 09.05.2024 року та копію свідоцтва про реєстрацію машини Серія ОМ № 151167 Крану самохідного LIEBHERR LTM 1035, затверджене власником ТОВ «С.Р. БРИТТЕХ».
Таким чином, Замовник підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» документу, що прямо вимагався тендерною документацією – свідоцтва про реєстрацію автокрану, який буде залучений для навантажувально-розвантажувальних робіт.
Слід зазначити, що абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» вищезазначеної невідповідності, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути таку невідповідність.
Період усунення порушень:
18.06.2024 11:40 - 03.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.06.2024 11:40
Оскарження висновку в суді
Опис:
02.07.2024 року до Сумського окружного адміністративного суду подана позовна заява "Про визнання протиправним та скасувати висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби в особі Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-04-30-008549-a від 18.06.2024".
Дата публікації:
02.07.2024 17:12
Дата відкриття провадження:
03.07.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
2-а/480/5945/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
bc76edb00bdb41d4822f058b2784a579
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
04.06.2024 14:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Придбання захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту для Андріяшівського ліцею - ЗЗСО І - ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-30-008549-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f79ec1fb33034d9cbfcc6b54720857d8
Назва:
Відповідь на запитання.
Дата опублікування:
06.06.2024 14:19
Опис:
У відповідь на запит Північно-східного офісу Державної аудиторської служби в рамках моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015: 44210000-5 «Конструкції та їх частини», у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Придбання захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту для Андріяшівського ліцею - ЗЗСО І - ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-30-008549-a) надаю наступну інформацію:
щодо питання: «Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість»
Очікувана вартість предмета закупівлі розрахована замовником на підставі пошуку та аналізу загальнодоступної інформації про ціни на товар, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в електронній системі закупівель «ProZorro» щодо аналогічного предмету закупівлі та комерційні пропозиції на закупівлю захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту, на підставі яких нами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість (додаються).
Необхідність проведення закупівлі полягає в забезпеченні організації безпечного навчання на території громади. Надання якісних освітніх послуг передбачає собою організацію комфортного перебування усіх учасників освітнього процесу в закладі освіти, що включає безпеку життя та здоров’я в період воєнного стану, який діє на території України. Під час проведення моніторингу цін враховано потребу замовника з урахуванням кількості осіб, що можуть одночасно перебувати в укритті, вимог державних стандартів до найпростіших укриттів, рекомендацій щодо облаштування та використання найпростіших укриттів:
https://nus.org.ua/questions/yakym-maye-buty-ukryttya-v-shkoli-roz-yasnennya-osvitnogo-ombudsmena/
щодо питання: «Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)»
Сторінка веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами):
https://andr-osvita.gov.ua/zakupivli-2024-roku
Номер:
804115c9fa65440c92a945a194fad9a5
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
06.06.2024 16:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Придбання захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту для Андріяшівського ліцею - ЗЗСО І - ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-30-008549-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року №2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «Юлком-Сервіс» (далі – учасник) з огляду на те, що на вимогу пункту 2 додатку 1 до тендерної документації учасником не надано копію свідоцтва про реєстрацію автокрану, який буде залучений учасником для навантажувально-розвантажувальних робіт на підставі договору про надання послуг технікою від 26.04.2024 №02-04/2024, укладеного між учасником та товариством з обмеженою відповідальністю «С.Р.БРИТТЕХ».
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
fc9f77bc2f5b4875a41e7f63da60fe21
Назва:
Відповідь на запитання.
Дата опублікування:
11.06.2024 15:52
Опис:
У відповідь на запит Північно-східного офісу Державної аудиторської служби в рамках моніторингу закупівлі ДК 021:2015 44210000-5 «Конструкції та їх частини», у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Придбання захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту для Андріяшівського ліцею - ЗЗСО І - ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-30-008549-a) надаю наступну інформацію:
щодо питання: «Просимо надати пояснення щодо розгляду тендерної пропозиції ПП «Юлком-Сервіс» (далі – учасник) з огляду на те, що на вимогу пункту 2 додатку 1 до тендерної документації учасником не надано копію свідоцтва про реєстрацію автокрану, який буде залучений учасником для навантажувально-розвантажувальних робіт на підставі договору про надання послуг технікою від 26.04.2024 №02-04/2024, укладеного між учасником та товариством з обмеженою відповідальністю «С.Р.БРИТТЕХ».
Відповідно до рішення уповноваженої особи Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області № 18 від 09.05.2024 року переможцем закупівлі визначене ПП «Юлком-Сервіс». Проте, через об’єктивні обставини (нагальність проведення закупівлі, аварійні відключення електричної енергії, нестабільний доступ до мережі Інтернет) уповноваженою особою своєчасно не було виявлено відсутності у тендерній пропозиції ПП «Юлком-Сервіс» копії свідоцтва про реєстрацію автокрану, який буде залучений учасником для навантажувально-розвантажувальних робіт на підставі договору про надання послуг технікою від 26.04.2024 №02-04/2024, укладеного між учасником та товариством з обмеженою відповідальністю «С.Р.БРИТТЕХ»).
У день визначення переможця, а саме 09.05.2024 року, уповноваженою особою направлений лист № 01-22/20 ПП «Юлком-Сервіс» про надання в найкоротший термін відсутнього у тендерній пропозиції документу (у разі його наявності) (додається).
У відповідь на звернення, 09.05.2024 року, ПП «Юлком-Сервіс» надало лист №26/05/24 від 09.05.2024 року та копію свідоцтва про реєстрацію машини Серія ОМ № 151167 Крану самохідного LIEBHERR LTM 1035, затверджене власником ТОВ «С.Р. БРИТТЕХ» (додається).
Виходячи з вищенаведеного, ПП «Юлком-Сервіс» має необхідні документи, що вимагалися тендерною документацією. На підтвердження спроможності провести навантажувально-розвантажувальні роботи та для ознайомлення з основними технічними характеристиками та на підтвердження вантажопідйомності автокрана надані Паспорт з інформацією про проходження повного технічного огляду та часткового технічного огляду з відміткою експерта технічного з промислової безпеки та охорони праці, договір про надання послуг технікою від 26.04.2024 №02-04/2024, укладений між ПП «Юлком-Сервіс» та ТОВ «С.Р.БРИТТЕХ».
Додатково наголошую на терміновості проведення даної закупівлі, оскільки місцерозташування навчального закладу – територія, що межує з прифронтовою. Придбання захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту здійснюється за кошти місцевого бюджету та спрямоване на збереження життя учасників навчального процесу в період воєнного стану, який діє на території України. Скасування даної закупівлі привело б до недотримання термінів придбання та встановлення даного укриття через велике навантаження на виробників даного виду укриття у зв’язку з високою конкуренцією на ринку через прийняттям Постанови КМУ №1331 від 19.12.2023 року.
Номер:
233d781f275e4cd1a7212b790b758073
Назва:
Відповідь на висновок
Дата опублікування:
25.06.2024 10:17
Опис:
У відповідь на висновок Північно-східного офісу Державної аудиторської служби від 18.06.2024 року в рамках моніторингу закупівлі ДК 021:2015 44210000-5 «Конструкції та їх частини», у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Придбання захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту для Андріяшівського ліцею - ЗЗСО І - ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-30-008549-a) повідомляю наступне:
Щодо зобов'язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору:
Станом на 18.06.2024 року сторони договору виконали свої зобов’язання в повному обсязі, зокрема захисна фортифікаційна споруда (найпростіше укриття) цивільного захисту передана у власність замовника. Крім того, постачальником проведена поставка товару відповідно до умов Договору та Технічного завдання – захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту, у тому числі завантаження, доставка, розвантаження, підключення захисного модулю та комплектуючих, доставка інструменту для підключення комплексу, робітників на об’єкт замовника.
Що стосується підключення комплексу, то постачальник виконував: з’єднання між собою чотирьох блок-модулів на базі металевих контейнерів, захищених по периметру фундаментними блоками ФБС 24.4.6, перекритих плитами ПК 58-12-8 та заглиблених в землю на рівень 3,7 метри; улаштування вхідних груп до укриття за допомогою сходових маршів 1ЛМ 30.12.15-4 та фундаментних блоків ФБС 24.4.6; виконання багатошаровими зовнішніх та внутрішніх стін і перегородок блок-модулів з використання негорючого утеплювача; забезпечення захисного модуля електроживленням, штучним та аварійним освітленням, а його основних приміщень примусовою вентиляцією; обладнання захисного модулю електричним опаленням, електроживленням, системою протипожежної сигналізації та системою керування евакуюванням, первинними засобами пожежогасіння; встановлення модуль виклику ВМ01-А, який підключений до переговорного комплексу КПО-5; підключення до водопостачання закладу освіти; встановлення двох с/у та каналізаційної установки.
Як результати, фортифікаційна споруда готова для використання за основним призначенням, а саме для укриття населення.
У результаті розірвання договору замовник не зможе повернути у первісний стан фортифікаційну споруду (найпростіше укриття) цивільного захисту, яка вже поставлена, підключена та готова до використання за її призначенням, та, відповідно, таке розірвання в жодному разі не матиме своїм наслідком усунення виявлених порушень, які не впливають ні на технічні характеристики фортифікаційної споруди, ні на вартісні показники предмета закупівлі.
Виявлені обставини не пов’язані з порушенням принципів забезпечення ефективних та прозорих закупівель, засад конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, заходів запобігання проявам корупції у цій сфері або недобросовісної конкуренції, оскільки ПП «Юлком-Сервіс» було єдиним учасником даної закупівлі, ним надано тендерну пропозицію з найбільш економічно вигідною ціною на придбання фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту. ПП «Юлком-Сервіс» має необхідні документи, що вимагалися тендерною документацією. Уповноважена особа при закупівлі товару виходила із принципу здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону: максимальна економія, ефективність і пропорційність.
Вимога про зобов’язання розірвати договір, який виконаний сторонами на теперішній час, не може бути спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною, оскільки суть виявлених порушень, з огляду також на їх спростування, не призводить до порушення бюджетних інтересів.
Висновок Державної аудиторської служби як індивідуально-правовий акт породжує права і обов’язки, однак вимога усунень порушення у сфері публічних закупівель шляхом розірвання укладеного за результатами торгів договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, не відповідає приписам закону та підлягає скасуванню.
Номер:
44250438738e4a06bd7f8cf36ac07655
Назва:
Щодо зобов’язання, визначеного у висновку
Дата опублікування:
26.06.2024 09:32
Опис:
Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області у порядку, визначеному статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», здійснено моніторинг процедури закупівлі UA-2024-04-30-008549-a, проведеної Відділом освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області (далі – Замовник), за результатами якого виявлені порушення законодавства у сфері закупівель при складанні тендерної документації та в частині не відхилення тендерної пропозиції, яка підлягала відхиленню відповідно до закону.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язало Замовника здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору.
Слід зазначити, що умовами договору, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі (пункт 4.5 та 8.1), визначено наступне:
термін поставки товару – не пізніше 31 липня 2024 року;
договір діє до 31 грудня 2024 року, а в частині оплати за поставлений товар — до повного виконання сторонами узятих на себе зобов’язань.
Станом на дату завершення моніторингу (18 червня 2024 року) звіт про виконання договору про закупівлю в електронній системі закупівель Замовником не оприлюднено; оплата за договором відповідно до Єдиного веб-порталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua/new/) не здійснювалась.
Отже, зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору є правомірним та таким, що відповідає вимогам чинного законодавства.
Разом з цим, зазначаємо, що надання замовниками інформації про причини неможливості усунення виявлених порушень передбачено абзацом другим частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».