• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Придбання захисної фортифікаційної споруди (найпростішого укриття) цивільного захисту для Андріяшівського ліцею - ЗЗСО І - ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області

Завершена

4 200 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 000.00 UAH
Номер: 5c61226c85d549b9940f8f68aa65a5e0
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-03-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 03.06.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 04.06.2024 10:56 - 26.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 03.06.2024 №25-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 03.06.2024 №25-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 10 UA-2024-04-30-008549-a 30.04.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, evitalia77@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 43, абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 09.04.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.04.2024 (протокол №15), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.05.2024, тендерну пропозицію приватного підприємства «ЮЛКОМ-СЕРВІС» (далі – ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 09.05.2024 №18, повідомлення про намір укласти договір від 09.05.2024, договір від 20.05.2024 №42, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 06.06.2024 та від 11.06.2024. Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. У редакції Особливостей після 09.04.2024 (відповідно до якої Замовник здійснює закупівлю) виключено абзац чотирнадцятий з пункту 47, який передбачав, що замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. При цьому, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник у тендерній документації (додаток 2 до тендерної документації) встановив вимогу щодо підтвердження учасниками та переможцем процедури закупівлі відсутності підстави, зазначеної у абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей (в редакції до 09.04.2024) шляхом надання відповідних довідок у довільній формі. Отже, Замовник включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, чим порушив вимоги абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Також, за результатами моніторингу процедури установлено, що Замовник у пункті 2 додатку 1 до тендерної документації для підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», встановив вимогу, що для підтвердження спроможності учасника провести навантажувально-розвантажувальні роботи необхідно надати копію свідоцтва про реєстрацію на власний автокран вантажопідйомністю не менше 30 тон, якщо автокран орендований надати копію договору оренди та копію свідоцтва про реєстрацію, або договір про надання послуг автокрана та копію свідоцтва про реєстрацію. У складі тендерної пропозиції учасника ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС», якого визначено переможцем торгів, міститься договір про надання послуг технікою від 26.04.2024 №02-04/2024, укладеного між ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» та товариством з обмеженою відповідальністю «С.Р.БРИТТЕХ». При цьому, учасником ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» не надано копію свідоцтва про реєстрацію автокрану, який буде залучений ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» для навантажувально-розвантажувальних робіт на підставі вищенаведеного договору, що не відповідає вимогам пункту 2 додатку 1 до тендерної документації Замовника. Відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Отже, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС», визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 20.05.2024 №42. Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «через об’єктивні обставини (нагальність проведення закупівлі, аварійні відключення електричної енергії, нестабільний доступ до мережі Інтернет) уповноваженою особою своєчасно не було виявлено відсутності у тендерній пропозиції ПП «Юлком-Сервіс» копії свідоцтва про реєстрацію автокрану, який буде залучений учасником для навантажувально-розвантажувальних робіт на підставі договору про надання послуг технікою від 26.04.2024 №02-04/2024, укладеного між учасником та товариством з обмеженою відповідальністю «С.Р.БРИТТЕХ»). У день визначення переможця, а саме 09.05.2024 року, уповноваженою особою направлений лист № 01-22/20 ПП «Юлком-Сервіс» про надання в найкоротший термін відсутнього у тендерній пропозиції документу (у разі його наявності). У відповідь на звернення, 09.05.2024 року, ПП «Юлком-Сервіс» надало лист №26/05/24 від 09.05.2024 року та копію свідоцтва про реєстрацію машини Серія ОМ № 151167 Крану самохідного LIEBHERR LTM 1035, затверджене власником ТОВ «С.Р. БРИТТЕХ». Таким чином, Замовник підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» документу, що прямо вимагався тендерною документацією – свідоцтва про реєстрацію автокрану, який буде залучений для навантажувально-розвантажувальних робіт. Слід зазначити, що абзацом першим пункту 43 Особливостей імперативно визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Однак, Замовник на порушення вимог пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення учасником ПП «ЮЛКОМ-СЕРВІС» вищезазначеної невідповідності, тим самим не надав можливість цьому учаснику усунути таку невідповідність.
Період усунення порушень: 18.06.2024 11:40 - 03.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 18.06.2024 11:40

Оскарження висновку в суді

Опис: 02.07.2024 року до Сумського окружного адміністративного суду подана позовна заява "Про визнання протиправним та скасувати висновок Північно-східного офісу Держаудитслужби в особі Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-04-30-008549-a від 18.06.2024".
Дата публікації: 02.07.2024 17:12
Дата відкриття провадження: 03.07.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 2-а/480/5945/24

Запити/Пояснення