• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 2

Паливо рідинне

Завершена

11 086 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 432.00 UAH
Номер: 5aac5cb7d6b7424bbdf5ad4d9171969c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2025-01-14-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.01.2025 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 14.01.2025 16:19 - 05.02.2025 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.01.2025 № 10 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель/ закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2024-04-30-007441-a 30.04.2024 дані автоматичних індикаторів ризиків
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 862-10-87, j.babenko@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Дані автоматичних індикаторів ризиків
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, установлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини шостої статті 41 Закону № 922-VIII та підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо приведення розрахунків із ТОВ «АВТО ОЙЛ» у відповідність до вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема з дотриманням вимог підпункту 8 пункту 19 Особливостей № 1178, а у разі неможливості, здійснити заходи щодо притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 лютого 2025 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, стан виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія АМКУ) від 29.05.2024 № 9440-р/пк-пз, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 30.04.2024 № 2 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 09.05.2024, тендерні пропозиції ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС» та ТОВ «АВТО ОЙЛ» (далі – Переможець), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем торгів ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС» від 16.05.2024 № 1, рішення Комісія АМКУ від 29.05.2024 № 9440-р/пк-пз, протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо відхилення ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС» від 04.06.2024 № 1, протокол про прийняття рішення уповноваженою особою щодо визначення переможцем торгів ТОВ «АВТО ОЙЛ» від 07.06.2024 № 1 та повідомлення про намір укласти договір від 07.06.2024, договір про закупівлю від 13.06.2024 № 288 (далі – Договір), додаткову угоду від 17.06.2024 № 1, додаткову угоду від 05.07.2024 № 2, додаткову угоду від 08.08.2024 № 3, додаткову угоду від 24.09.2024 № 4, протокол уповноваженої особи про встановлення факту допущення технічної помилки від 24.12.2024 № 1, додаткову угоду від 24.12.2024 № 5, додаткову угоду від 26.12.2024 № 6, додаткову угоду від 02.01.2025 № 7, пояснення та документи надані Замовником від 16.01.2025, від 29.01.2025, 30.01.2025 та 31.01.2025 на запити органу державного контролю. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що згідно з реєстром отриманих пропозицій на участь у торгах надійшли наступні пропозиції: ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС» з остаточною ціною 9 088 200,00 гривень, ТОВ «АВТО ОЙЛ» з остаточною ціною 9 088 700,00 гривень, та ПП «Інком-М» з остаточною ціною 9 661 500,00 гривень. Моніторингом установлено, що на виконання рішення Комісія АМКУ від 29.05.2024 № 9440-р/пк-пз Замовником скасовано рішення від 16.05.2024 № 1 та відхилено ТОВ «ВЄНТУС РЕСУРС» протокольним рішенням уповноваженої особи від 04.06.2024 № 1. Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, не здійснювався. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Переможцем відкритих торгів обрано ТОВ «АВТО ОЙЛ» з ціновою пропозицією 9 088 700,00 гривень з ПДВ та укладено договір про закупівлю від 13.06.2024 № 288. За результатами здійсненого моніторингу установлено, невідповідність тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178. Згідно з пунктом 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Відповідно до норм пункту 28 Особливостей № 1178, установлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням особливостей. Також, відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 у тендерній документації зазначаються, зокрема, підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Поруч з тим, відповідно до пункту 47 Особливостей № 1178, установлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Моніторингом установлено, що у пункті 1 Додатку 3 до ТД Замовником встановлено вимогу: «Учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо відсутності підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей», а також, у пункті 2 Додатку 3 до ТД Замовником зазначено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Разом з тим, пунктом 4 таблиці 2.1. пункту 2 Додатку 3 до ТД Замовником установлено, що Переможець торгів на виконання вимоги згідно п. 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав) повинен надати таку інформацію, як: «Довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків». Враховуючи викладене, під час складання та оприлюднення тендерної документації, Замовником не враховано зміни, внесені згідно з Постановою КМУ від 02.04.2024 № 382, зокрема щодо виключення абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей № 1178, чим, відповідно, порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей № 1178. Згідно з пунктом 17 Особливостей № 1178 визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону № 922-VIII, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону № 922-VIII, та цих особливостей. Відповідно до пункту 19 Особливостей № 1178 істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених, зокрема, у підпункті 8 пункту 19 цих особливостей. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником додатковою угодою від 24.12.2024 № 5 зменшено загальну ціну договору про закупівлю від 13.06.2024 № 288 та визначено, що ціна Договору становить - 9 088 153,39 гривень з ПДВ. Поруч з тим, Замовником укладено додаткову угоду від 26.12.2024 № 6 щодо продовження строк дії Договору до 30.04.2025 року, та додаткову угоду від 02.01.2025 № 7 в якій визначено суму додаткової угоди: 1 817 698,05 гривень з ПДВ, що перевищує 20 відсотків від суми Договору (з урахуванням усіх змін, що відбулись в поточному році), зокрема з урахуванням додаткової угоди від 24.12.2024 № 5 якою визначено, що ціна Договору становить - 9 088 153,39 гривень з ПДВ. Враховуючи вищевикладене, керуючись нормами статті 8 Закону № 922-VIII, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північний офіс Держаудитслужби 24.01.2025 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації та документів щодо перевищення суми зазначеної в додатковій угоді від 02.01.2025 № 7 до Договору, у свою чергу, Замовником надано наступні пояснення: «З об’єктивних причин, помилково не враховано зміни внесені Додатковою Угодою №5 від 24 грудня 2024 року. Зміни будуть враховані по закінченню строку дії договору, при оприлюдненні суми фактично сплаченої за договором».
Період усунення порушень: 06.02.2025 17:37 - 21.02.2025 00:00
Дата публікації висновку: 06.02.2025 17:37

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Повідомляємо, що на основі висновку щодо моніторингу Закупівлі «UA-2024-04-30-007441-a», вжито наступних заходів спрямованих на усунення порушень: - притягнуто до відповідальності на основі встановлених порушень начальника Планово-економічного відділу (копія наказу додається). - зобов’язано ТОВ «АВТО ОЙЛ» повернути на рахунок підприємства недмірно сплачені кошти шляхом направлення претензії від 10.02.2025 р. (копія додається). 13 лютого 2025 року кошти у повному обсязі зараховано на рахунок КП «Бровари-Благоустрій» (копія квитанції додається). Для запобігання у подальшому порушень при поведені публічних закупівель роз’яснено відповідальному фахівцю про необхідність ретельного обрахунку сум згідно додаткових угод, надана вказівка щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо неухильного дотримання норм чинного законодавства у сфері публічних закупівель та у своїй подальшій роботі.
Дата публікації звіту: 18.02.2025 11:16

Запити/Пояснення