• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт «Алеї Слави» парку Перемоги по вул. Машинобудівників, 25 м. Лозова Харківської області

Закупівля проводиться на очікувану вартість

Завершена

1 834 592.40 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 18 345.92 UAH
Номер: 15fd7239744546559c4107c071eedb9d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-24-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 24.05.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 24.05.2024 20:13 - 15.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 24.05.2024 № 85 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно - східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 24.05.2024 року Начальник Станіслав КОСІНОВ до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 24.05.2024 № 85 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 11 UA-2024-04-29-008329-a 29.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 99) 663-68-36, olgagrebenik@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пункту 3 та 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «IP COM» встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «IP COM» встановлено порушення вимог абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено. порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель (у разі наявності таких порушень). З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 14 червня 2024 року. Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178), відповідності повідомлень з вимогами про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства в частині внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА БУДІВНИЦТВА ЛОЗІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію затверджену протоколом Уповноваженої особи Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області 29.04.2024 № 22-02/2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області від 17.05.2024 № 22-04/2024, тендерну пропозицію ТОВ «IP COM», (далі – учасник, учасник-переможець), повідомлення про намір укласти договір від 17.05.2024, договір від 24.05.2024 № 172, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 13.06.2024 року. Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що згідно пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно пункту 28 Особливостей зокрема вказано, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. Моніторингом встановлено, що відповідно до пункту 5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовником не враховано зміни, внесені до пункту 47 Особливостей Постановою № 382 від 02.04.2024, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно - східний офіс Держаудитслужби 10.06.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання інформації стосовно того, чому Тендерна документація складена без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 №382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178». На зазначений запит Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 13.06.2024 року оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель, інформацію зокрема наступного змісту: Тендерна документація до закупівлі складена відповідно до вимог ст. 22 Закону з урахуванням Особливостей, в т.ч. змін, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178», які стосуються зазначеної закупівлі, а саме: 1)Відповідно до п. 11 Постанови № 382 від 02.04.2024, тендерна документація не містить вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі; 2)Відповідно до п. 12 Постанови № 382 від 02.04.2024, строк для подання тендерної пропозиції становить 14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт (п. 1 “Кінцевий строк подання тендерної пропозиції” Розділу 4 “Подання та розкриття тендерної пропозиції” тендерної документації); 3)Відповідно до п. 13 Постанови № 382 від 02.04.2024, замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей (п.3 “Відхилення тендерних пропозицій” Розділу 5 “Оцінка тендерної пропозиції” тендерної документації); 4)Відповідно до п. 14 Постанови № 382 від 02.04.2024, Замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена. (п.3 “Відхилення тендерних пропозицій” Розділу 5 “Оцінка тендерної пропозиції”тендерної документації); 5)Відповідно до п. 15 Постанови № 382 від 02.04.2024, з тендерної документації виключено вимоги абзацу чотирнадцятого пункту 47 Особливостей (п. 5 “Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 47 Особливостей” Розділу 3 “Інструкція з підготовки тендерної пропозиції”, п.3 “Відхилення тендерних пропозицій” Розділу 5 “Оцінка тендерної пропозиції” тендерної документації, Додатку 1 до тендерної документації); 6)Відповідно до п. 16 Постанови № 382 від 02.04.2024, оновлені норми пункту 54 Особливостей викладені в Розділі 2 “Порядок внесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації” тендерної документації. Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення Особливостей. В пункті 11 частини першої статті 1 Закону визначено, що замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. Згідно пункту 3-7 ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. В пункті 54 Особливостей зокрема вказано, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Зміни до тендерної документації Замовником не вносились. Таким чином, тендерна документації складена без врахування змін до Особливостей, внесених Постановою Кабінету Міністрів України №382 від 02.04.2024, не відповідає нормам пункту 47 Особливостей, в результаті чого порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей. Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ТОВ «IP COM», не відповідає вимогам тендерної документації. Так, згідно Додатку 1 до тендерної документації учасникам необхідно надати довідку про наявність у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Одночасно, технічним завданням (Додаток 2 до тендерної документації) передбачено роботи з монтажу дрібних металоконструкцій вагою до 0,1 т. Ресурсною нормою КР20-12-1, що використана учасником для розрахунку вартості тендерної пропозиції по предмету закупівлі, для виконання вищезазначених робіт передбачено використання апаратів для газового зварювання та різання. Крім того, наданою учасником у складі тендерної пропозиції Довідкою про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій від 16.05.2024. № 1605/07 передбачена наявність у володінні апарату зварювального. При цьому, Довідкою про наявність у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 13.05.2024 № 1305/01, яка надана ТОВ «IP COM» в тендерній пропозиції, учасником-переможцем не підтверджено наявність зварювальника для виконання робіт по предмету закупівлі згідно відомості ресурсів. Так, відповідно до вищезазначеної довідки учасником підтверджена наявність водія, слюсаря-монтажника, вантажника, бетоняра. Також, учасником у складі тендерної пропозиції надано договори про надання послуг, укладені директором ТОВ «IP COM» з наступними працівниками: Вакуленком О.В. на надання послуг водія, Мануйловим П.Є. на надання послуг слюсара-монтажника, Кучера В.Л. на надання послуг слюсара-монтажника, Молодчиком С.О. на надання послуг вантажника, Щербиною С.С. на надання послуг бетоняра. Тобто, жодним з зазначених в довідці працівників не передбачено надання послуг з зварювання, що не відповідає вимогам Додатку 1 до тендерної документації. Однак, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «IP COM», тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «IP COM» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, Замовник на порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «IP COM» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав договір від 24.05.2024 № 172.
Період усунення порушень: 19.06.2024 21:16 - 04.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 19.06.2024 21:16

Оскарження висновку в суді

Опис: Позивач: Відповідач: Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача: Харківський окружний адміністративний суд 61022, місто Харків, майдан Свободи, будинок 6 УПРАВЛІННЯ ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА ТА БУДІВНИЦТВА ЛОЗІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ Код ЄДРПОУ 22682313 Адреса: 64602, Україна , Харківська обл., Лозівський р-н, місто Лозова, вул. Козацька, будинок 5 тел.+380574527840 ел. адреса: uzhkgb@gmail.com «Електронний кабінет» у підсистемі «Електронний суд» ЄСІТС наявний. ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Код ЄДРПОУ 40478572 Адреса: 61022, Харківська обл., м. Харків, майдан Свободи, будинок 5 тел.+38 057 725 8602 ел. адреса: 202000@dasu.gov.ua Товариство з обмеженою відповідальністю «ІР СОМ» Юридична адреса: 61072, Харківська обл., м. Харків, вул.23 серпня, 31-б . Поштова адреса: 61085, Харківська обл., м. Харків, вул. Поздовжня, 2. Номер засобів зв’язку: +380954249344 Ел. адреса: nefedov.v@ipcom.ua Позовна заява немайнового характеру Сума сплаченого судового збору – 3028,00 грн. ПОЗОВНА ЗАЯВА про визнання протиправним та скасування Висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-04-29-008329-a від 19.06.2024 Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-УІІІ від 25.12.2015, моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі за текстом — органи державного фінансового контролю). Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області (надалі – Позивач, Замовник) 29.04.2024 була оголошена закупівля: ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт «Алеї Слави» парку Перемоги по вул. Машинобудівників, 25 м. Лозова Харківської області, унікальний номер закупівлі UA-2024-04-29-008329-a. Участь в закупівлі приймав один учасник: Товариство з обмеженою відповідальністю «ІР СОМ» (надалі – ТОВ «ІР СОМ», учасник-переможець), остаточна пропозиція - 1 787 922 грн з ПДВ. 17.05.2024 рішенням Замовника, оформленим Протоколом щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області №22-04/2024, було визначено ТОВ «ІР СОМ» переможцем даних торгів. Разом із тим, Північно-східним офісом Держаудитслужби (надалі – Відповідач) було видано наказ №85 від 24.05.2024 «Про початок моніторингу закупівель», на підставі якого було проведено моніторинг зазначеної закупівлі. За результатом моніторингу закупівлі Відповідачем 19.06.2024 опубліковано Висновок про результати моніторингу закупівель (надалі – Висновок), в якому зазначено, що Замовник на порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «IP COM» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав договір від 24.05.2024 № 172. Враховуючи виявлені порушення, Відповідач на підставі Висновку зобов’язує Позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Відповідно до ч.10 ст.8 Закону України «Про публічні закупівлі», у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення. Відповідно до інформації зазначеної в електронній системі закупівель датою публікації висновку про результати моніторингу закупівлі є 19 червня 2024 року. Враховуючи вимоги ч.10 ст.8 Закону та інформацію, наведену в електронній системі закупівель, кінцевий строк оскарження 03 липня 2024 року. Враховуючи вищенаведене, дана позовна заява подається в межах строку оскарження. Позивач, керуючись ч.10 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», реалізує своє право на оскарження вказаного Висновку про результати моніторингу закупівлі, адже вважає його необґрунтованим, протиправним та таким, що не відповідає вимогам чинного законодавства, а отже підлягає скасуванню, що підтверджується наступним. ПО-ПЕРШЕ, твердження Відповідача про те, що Замовником порушено вимоги абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості) є неправомірними та незаконними. У Висновку Відповідачем вказано, наступне: «Моніторингом питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що учасник-переможець ТОВ «IP COM», не відповідає вимогам тендерної документації. Так, згідно Додатку 1 до тендерної документації учасникам необхідно надати довідку про наявність у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Одночасно, технічним завданням (Додаток 2 до тендерної документації) передбачено роботи з монтажу дрібних металоконструкцій вагою до 0,1 т. Ресурсною нормою КР20-12-1, що використана учасником для розрахунку вартості тендерної пропозиції по предмету закупівлі, для виконання вищезазначених робіт передбачено використання апаратів для газового зварювання та різання. Крім того, наданою учасником у складі тендерної пропозиції Довідкою про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій від 16.05.2024. № 1605/07 передбачена наявність у володінні апарату зварювального. При цьому, Довідкою про наявність у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 13.05.2024 № 1305/01, яка надана ТОВ «IP COM» в тендерній пропозиції, учасником-переможцем не підтверджено наявність зварювальника для виконання робіт по предмету закупівлі згідно відомості ресурсів. Так, відповідно до вищезазначеної довідки учасником підтверджена наявність водія, слюсаря-монтажника, вантажника, бетоняра. Також, учасником у складі тендерної пропозиції надано договори про надання послуг, укладені директором ТОВ «IP COM» з наступними працівниками: Вакуленком О.В. на надання послуг водія, Мануйловим П.Є. на надання послуг слюсара-монтажника, Кучера В.Л. на надання послуг слюсара-монтажника, Молодчиком С.О. на надання послуг вантажника, Щербиною С.С. на надання послуг бетоняра. Тобто, жодним з зазначених в довідці працівників не передбачено надання послуг з зварювання, що не відповідає вимогам Додатку 1 до тендерної документації. Однак, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «IP COM», тим самим не надав можливість учаснику усунути такі невідповідності. Отже, тендерна пропозиція ТОВ «IP COM» не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. Однак, Замовник на порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «IP COM» як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав договір від 24.05.2024 № 172.» Замовником у п.1 Розділу 3 Тендерної документації передбачено зміст і спосіб подання тендерної пропозиції учасниками, зокрема, «Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації: − інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до цієї тендерної документації;» Частиною 1 Додатку 1 до Тендерної пропозиції встановлено перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі, зокрема: -П.1 ч.1 Додатку 1 до Тендерної пропозиції: «для документального підтвердження наявності у учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази для виконання робіт належним чином, учасник процедури закупівлі повинен надати довідку у довільній формі з інформацією про наявність техніки, обладнання тощо та копії документів, які підтверджують їх наявність та правовий статус (володіння, користування тощо). Довідку підписує уповноважена особа учасника та завіряє відбитком печатки.» -П.2 ч.2 Додатку 1 до Тендерної пропозиції перебачено складення Довідки про наявність у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, яка має бути подана за встановленою Замовником формою. Також Замовником встановлено «До довідки додати документ на кожного працівника (у документі має бути зазначено прізвище та ім’я працівника або прізвище та ініціали працівника, або прізвище, ім’я, по батькові працівника), зазначеного в довідці, який засвідчує можливість використання праці такого працівника учасником / субпідрядником / співвиконавцем (наприклад: штатний розпис / трудовий договір / договір про надання послуг / копію трудової книжки (перша сторінка, що містить інформацію про ПІБ працівника, та сторінка, що містить запис про прийняття на роботу) / інший документ). В довідці в обов’язковому порядку необхідно вказати про наявність у учасника/ субпідрядника/ співвиконавця не менше двох слюсарів-монтажників з дійсними на момент подання пропозиції дозвільними документами на право виконання робіт на висоті, виданими уповноваженим органом згідно встановленої діючим законодавством форми.» Таким чином, Замовник скористувався правом передбаченим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону та визначив конкретний перелік інформації та документів на підтвердження такої інформації для підтвердження відповідності Учасників кваліфікаційним критеріям. В свою чергу, ТОВ «ІР СОМ» на виконання зазначених вимог тендерної документації надав інформацію та документи, зокрема: 1.Довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій, яка містить інформацію про : -офісні і складські приміщення (м. Харків, вул. Поздовжня, 2), 1 637,4 м2; -нежитлове приміщення: Харківська обл., м. Лозова, вул. Павлова Академіка, 3/1,- 621,0 м2; -автомобіль ГАЗ 2705 державний номер АХ0111ВС - 1 шт.; -автомобіль ГАЗ 330202-414Е2 державний номер АХ4193ВІ – 1 шт.; -самоскид MERCEDES-BTNZ – 1 шт.; -екскаватор-навантажувач JCB ЗСХ SITEMASTER з додатковим обладнанням (бур) – 1 шт.; -бетонозмішувач примусової дії (250 л) – 1 шт.; -вібратор глибинний – 1 шт.; -генератор бензиновий ITC POWER – 1 шт.; -апарат зварювальний – 1 шт.; -болгарка УШМ 1300вт. – 1 шт.; -візок – 1 шт.; -баддя для бетону, мiсткiсть 2 м3 1 шт.; -держак для лопати; 1,2м; 1 ґатунок – 2 шт.; -лазерний рівень Stark LL1502G;точн.1 мм, дальнысть30м, 2 лінії, зелена лінія - 1шт.; -лопата совкова, молоткове покриття – 1 шт.; -лопата штикова гострокінцева, молоткове покриття – 1 шт.; -правило рівень 2500мм, профіль 1мм,капсули 90°,180°,з двома ручками Сталь - 1 шт.; -рулетка з магнітом 3 функції,5 м/19мм – 1 шт.; -молоток слюсарний – 1 шт., а також підтверджуючі надану інформацію документи: копія Договору суборенди нежитлового приміщення від 01.10.2022 № 1; Договору оренди нежитлового приміщення № 01-09-23 Ор від 01.09.2023; Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу № СХК 710887; Витягу з Оборотно-сальдової відомості за рахунком 10 станом на 16 травня 2024 р; Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу № АХС 088613; Договору про надання послуг № 51301від 13.05.2024; Договору про надання послуг технікою № 55 від 13.05.2024; Договору оренди № 13/05/24 від 13.05.2024; Оборотно-сальдової відомості по рахунку 209 за травень 2024 р. 2.Довідку про наявність у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, на підтвердження наявності в учасника: -директора; -бухгалтера; -водія автотранспортних засобів; -двох слюсарів-монтажників ; -вантажника ; -бетоняра, а також підтверджуючі надану інформацію документи: копії Наказу №79-К від 21.09.2021; Наказу №37-К від 03.08.2018; Наказу №4-К від 31.01.2024; Договору про надання послуг №10/05-001 від 10.05.2024; Договору про надання послуг №10/05-002 від 10.05.2024; Договору про надання послуг №10/05-003 від 10.05.2024; Договору про надання послуг №10/05-004 від 10.05.2024; Посвідчення №127/1-2023-08; Посвідчення №127/1-2023-09. В той же час, Позивач ні у тендерній документації, ні у Додатку 1 до неї не встановлював вимог щодо обов`язкової наявності чи необхідності залучення учасником зварювальника для виконання робіт по предмету закупівлі. Зазначене обґрунтування надавалось Відповідачу в ході проведення моніторингу шляхом завантаження через електронну систему закупівель Відповіді Замовника на запит щодо надання пояснень з приводу моніторингу зазначеної закупівлі, однак орган контролю зазначені пояснення не взяв до уваги. Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. Відповідно до абз.1 ч. 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до п.43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, Відповідачем зроблено помилковий висновок про те, що тендерна пропозиція учасника-переможця ТОВ «IP COM» не відповідає вимогам тендерної документації, адже вимог щодо обов`язкової наявності чи необхідності залучення учасником зварювальника для виконання робіт по предмету закупівлі Замовником встановлено не було. У Позивача були відсутні правові підстави для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ІР СОМ», адже ТОВ «ІР СОМ» надав всю необхідну інформацію та документи, що вимагались Тендерною документацією та Додатками до неї. Враховуючи вищенаведене, Висновок Відповідача щодо порушень Замовником положень абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей є незаконним та необґрунтованим. ПО-ДРУГЕ, Відповідач не скористався своїм правом своєчасного здійснення контролю закупівлі та, зобов`язавши Позивача вжити заходів щодо припинення зобов`язань за договором, укладеним за результатами проведеної процедури закупівлі, порушив принцип пропорційності та діяв без легітимної мети. І. Щодо того, що Відповідач не скористався своїм правом своєчасного здійснення контролю закупівлі. Відповідно до положень Закону України «Про публічні закупівлі» та розділу ІІІ Порядку заповнення форми висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України 08 вересня 2020 року № 552, можна дійти висновку, що з метою виконання вимоги щодо обґрунтованості оскаржуваного висновку відповідачеві недостатньо вказати у його змісті на факт відповідного(их) порушення (порушень). Відповідач зобов`язаний навести опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого(их) за результатами моніторингу закупівлі, а також, у разі виявлення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, окремо зазначити структурну одиницю компетенційного нормативно-правового акта, на підставі якої орган державного фінансового контролю зобов`язує замовника усунути в установленому законодавством порядку виявлені порушення, а також зобов`язання щодо їхнього усунення. Таким чином, законодавець поклав обов`язок на Відповідача у висновку про результати моніторингу закупівлі, у разі виявлення порушень, зобов`язати замовника усунути порушення чітко визначивши установлений законодавством порядок усунення. Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їхня обґрунтованість та вмотивованість. Відповідно до правової позиції Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного господарського суду, викладену у постанові від 15 червня 2021 року у справі № 922/2987/20, в якій Верховний Суд вказав, що з моменту визначення переможця торгів та встановлення відповідності пропозиції позивача вимогам тендерної документації та вимогам Закону України "Про публічні закупівлі" неможливо відмінити процедуру закупівлі, у порядку, передбаченому статтею 31 Закону України "Про публічні закупівлі", оскільки це нівелює принципи та основні положення Закону України "Про публічні закупівлі". Право на відміну торгів існує лише на стадії до завершення процедури торгів, а не після їх завершення на стадії укладання договору з переможцем. Після укладення договору про закупівлю процедура закупівлі є завершеною. Зазначаємо, що між Замовником та переможцем ТОВ «ІР СОМ» був укладений договір від 24 травня 2024 року № 172, а Висновок про "порушення законодавства" був складений Відповідачем 19 червня 2024 року, тобто процедурні порушення були виявлені вже після обрання переможця торгів та укладення з ним договору. У даному випадку Відповідач не скористався своїм правом своєчасного здійснення контролю закупівлі до кінцевого строку подання тендерних пропозицій учасниками, що унеможливило своєчасне реагування Позивача на відповідні зауваження у рамках проведення безпосередньо процедури закупівлі (у тому числі щодо внесення змін до тендерної документації), а не вже після укладання договору з переможцем закупівлі. Аналогічний правовий висновок викладений у постанові Верховного Суду від 30.11.2021 у справі № 160/8403/19. За таких обставин, вважаємо, що оскаржуваний Висновок Відповідача, як акту індивідуальної дії, не відповідає критеріям обґрунтованості та вмотивованості, що є підставою для визнання його протиправним і скасування. ІІ. Щодо визначення Відповідачем способу усунення виявлених порушень «шляхом припинення зобов`язань за договором» Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року №43, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно пп.3 п.3 вказаного Положення основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим в разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів). Захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір, що на теперішній час виконується, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням. Однак, у Висновку не йдеться про неефективне, незаконне, нецільове використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Відповідача про розірвання укладеного за результатами проведеного тендеру договору. Крім того, з Висновку Відповідача про результати моніторингу закупівлі № UA-2024-04-29-008329-a від 19.06.2024 року вбачається, що Відповідач зобов`язав Позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Разом з тим, в постанові від 04 травня 2023 року по справі № 160/5890/22 Верховний Суд вказав, що визначення способу усунення виявлених порушень «шляхом припинення зобов`язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору» не вирішує питання обґрунтованості та вмотивованості спірного висновку як акту індивідуальної дії, оскільки, зокрема, главою 50 ЦК України передбачено більше десяти способів припинення зобов`язання, серед яких, і припинення зобов`язання виконанням. Слід зазначити, що ТОВ “ІР СОМ” своєчасно розпочало роботу, виконує її якісно, порушень істотних умов укладеного між нами договору з боку ТОВ "ІР СОМ" не встановлено, тому жодних підстав для розірвання договору немає, що було вказано у запереченні на висновок про результати моніторингу закупівлі №UA-2024-04-29-008329-a. Аналіз нормативних підстав недійсності правочинів та її наслідків дає можливість дійти висновку, що метою інституту недійсності правочину є повне скасування правочину як юридичного факту, а його застосування має приводити до відновлення стану, який існував до укладення правочину, який суперечить законодавству. Наслідком визнання правочину недійсним є недійсність зобов`язання, породженого таким правочином. У разі припинення договору з підстав, не пов`язаних з його недійсністю (виконання чи розірвання), припиняються зобов`язання за цим договором. Вимога контролюючого органу про усунення виявлених порушень законодавства повинна містити чіткі, конкретні і зрозумілі, приписи на адресу підконтрольного суб`єкту (об`єкту контролю, його посадових осіб), які є обов`язковими до виконання останнім, недотримання вказаних вимог спричинює юридичну невизначеність, що не є прийнятним. Крім того, усунення виявлених під час проведення моніторингу закупівлі порушень у запропонований в оскаржуваному Висновку спосіб призведе до порушення прав та інтересів сторін укладеного договору та матиме негативні наслідки для репутації третіх осіб, що є непропорційним у співвідношенні з виявленим недоліком та стверджуваними порушеннями. Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012 (справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення. Враховуючи вищевикладене та те, що «вимога» відповідача про зобов`язання Позивача вжити заходів щодо розірвання укладеного за результатами проведеного тендеру договору з формальних причин не спрямована на досягнення легітимної мети та не є співмірною з нею, оскільки суть "виявлених порушень" не призводить до порушення бюджетних інтересів. У рішенні від 25 січня 2012 року № 3-рп/2012 (справа № 1-11/2012) Конституційний Суд України зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який означає, зокрема, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватися на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення. Відтак, зобов`язавши Позивача вжити заходів щодо припинення зобов`язань за договором договору, укладеного за результатами проведеної процедури закупівлі, Відповідач порушив принцип пропорційності та діяв без легітимної мети. За таких обставин, вважаємо, що висновок Відповідача про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-04-29-008329-a від 19.06.2024 року є необґрунтованим, протиправним, таким, що суперечить чинному законодавству, а тому підлягає скасуванню. Щодо залучення ТОВ «ІР СОМ» в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача. Статтею 50 КАС України визначено, якщо в результаті ухвалення судового рішення сторона може набути право стосовно третьої особи або третя особа може пред’явити вимоги до сторони, така сторона зобов’язана сповістити цю особу про відкриття провадження у справі і подати до суду заяву про залучення її до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору. До такої заяви повинні бути додані докази про направлення її копії особі, про залучення якої як третьої особи подана заява. У разі розгляду справи без повідомлення третьої особи про розгляд справи обставини справи, встановлені судовим рішенням, не мають юридичних наслідків при розгляді позову, пред’явленого стороною, яка брала участь у цій справі, до цієї третьої особи або позову, пред’явленого цією третьою особою до такої сторони. Вважаємо за доцільне залучити в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача підприємство - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ІР СОМ", так як рішення у даній справі може вплинути на права та обов'язки даної особи. ______________________________________________________________________________ Попередній (орієнтований) розрахунок суми судових витрат, які позивач поніс і які очікує понести у зв’язку із розглядом справи: Оскільки Позивачем подається позовна заява з однією немайновою вимогою, судовий збір за подання цього позову становить 3028.00 грн. Інших судових витрат, окрім сплати судового збору Управління на дату подання позову не понесло. Відповідно до пункту 6 частини 5 статті 160 КАС України повідомляємо що заходи досудового врегулювання спору не здійснювалися. Досудовий порядок урегулювання спору між позивачем та відповідачем не встановлено. Відповідно до пункту 7 частини 5 статті 160 КАС України повідомляємо, що заходи забезпечення доказів або позову до подання позовної заяви не здійснювались. Відповідно до пункту 11 частини 5 статті 160 КАС України, підтверджуємо, шо Позивачем не подано іншого позову (позовів) до цього самого Відповідача з тим самим предметом та з тих самих підстав. Повідомляємо суд, що у Відповідача зберігаються наступні документи: -Оригінал наказу №85 від 24.05.2024 «Про початок моніторингу закупівель», на підставі якого було проведено моніторинг зазначеної закупівлі; -Оригінал Висновку Північно-східного офісу Держаудитслужби від 19.06.2024 про результати моніторингу закупівлі № UA-2024-04-29-008329-a Повідомляємо суд, що у ТОВ «ІР СОМ» зберігаються наступні документи: -Оригінали всіх документів, що входять у склад тендерної пропозиції ТОВ «ІР СОМ» по процедурі закупівлі, оголошеної Управлінням житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області за унікальним номером закупівлі № UA-2024-04-29-008329-a, предмет закупівлі: ДК 021:2015: 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт «Алеї Слави» парку Перемоги по вул. Машинобудівників, 25 м. Лозова Харківської області. Всі інші додані до Позовної заяви документи зберігаються у Позивача. Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 2, 5, 9, 19, 25, 44, 50, 160, 161, 168 КАС України,- просимо суд: 1.Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження. 2.Визнати протиправним та скасувати Висновок про результати моніторингу ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ про результати моніторингу процедури закупівлі №UA-2024-04-29-008329-a від 19.06.2024. 3.Стягнути на користь Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області понесені судові витрати. Додатки: 1.Форма річного плану закупівель на закупівлю Капітального ремонту “Алеї Слави” парку Перемоги по вул. Машинобудівників, 25 м. Лозова Харківської області. 2.Оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями на закупівлю робіт з Капітального ремонту “Алеї Слави” парку Перемоги по вул. Машинобудівників, 25 м. Лозова Харківської області. 3.Тендерна документація по процедурі відкриті торги з особливостями на закупівлю робіт з Капітального ремонту “Алеї Слави” парку Перемоги по вул. Машинобудівників, 25 м. Лозова Харківської області. 4.Додаток 1 до Тендерної документації. 5.Додаток 2 до Тендерної документації. 6.Додаток 3 до Тендерної документації. 7.Додаток 4 до Тендерної документації. 8.Дефектний акт. 9.Зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва. 10.Експертний звіт (позитивний). 11.Реєстр отриманих тендерних пропозицій. 12.Протокол розкриття тендерних пропозицій. 13.Довідка про наявність у учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. 14.Довідка про наявність обладнання та матеріально-технічної бази та технологій. 15.Договір надання послуг № 10/05-001 від 10.05.2024 року. 16.Договір надання послуг № 10/05-002 від 10.05.2024 року. 17.Договір надання послуг № 10/05-003 від 10.05.2024 року. 18.Договір надання послуг № 10/05-004 від 10.05.2024 року. 19.Відомість ресурсів. 20.Локальний кошторис на будівельні роботи. 21.Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області № 22-01/2024 від 29.04.2024 року. 22.Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області № 22-02/2024 від 29.04.2024 року. 23.Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області № 22-03/2024 від 16.05.2024 року. 24.Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області № 22-04/2024 від 17.05.2024 року. 25.Договір № 172 від 24.05.2024 року з додатками, а саме: Договірна ціна, Розрахунок № 5, Розрахунок № 6, Розрахунок № 1-2 загальновиробничих витрат до договірної ціни, Календарний графік виконання робіт, План фінансування виконання робіт. 26.Звіт про результати проведення процедури закупівлі. 27.Висновок про результати проведення моніторингу процедури закупівлі. 28.Акти виконаних робіт. 29.Квитанція про сплату судового збору. З повагою, Начальник Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області Микола ПОНОМАР «01» липня 2024 року
Дата публікації: 02.07.2024 11:06
Дата відкриття провадження: 02.07.2024 00:00
Номер відкриття провадження: П/520/20368/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до ч. 8 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі -Закон), протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. З урахуванням викладеного та користуючись правами, передбаченими Законом, Управління житлово-комунального господарства та будівництва Лозівської міської ради Харківської області (далі - Замовник) надає ЗАПЕРЕЧЕННЯ ДО ВИСНОВКУ про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-04-29-008329-а (далі - Висновок). Висновок містить інформацію про те, що Замовник на порушення абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (далі — Особливості) не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ “ІР СОМ” як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, визначив його переможцем процедури закупівлі та уклав договір від 24.05.2024 № 172. Згідно положень абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону. На етапі складання тендерної документації Замовник не вважав за необхідне включати до її вимог підтвердження наявності зварювальника, тобто не скористався правом, передбаченим абзацом першим пункту 3 статті 22 Закону, на який вказано у Висновку. Тому на етапі розгляду тендерної пропозиції учасника у Замовника були відсутні об’єктивні підстави для відхилення тендерної пропозиції ТОВ “ІР СОМ”. Оскільки тендерна пропозиція ТОВ “ІР СОМ” відповідала вимогам тендерної документації та додатків до неї, товариство було визнано переможцем процедури закупівлі та з ним було укладено договір від 24.05.2024 № 172. Слід зазначити, що ТОВ “ІР СОМ” своєчасно розпочало роботу, виконує її якісно, порушень істотних умов договору з боку ТОВ "ІР СОМ" не встановлено, тому жодних підстав для розірвання договору немає. Умовами договору № 172 від 24.05.2024 року не передбачено його розірвання в односторонньому порядку. Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред’являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов’язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні Особливостями, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати припиненя або розірвання укладених договорів про закупівлю. Відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України, зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї зі сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є, відповідно, розірваним або зміненим. Згідно положень статті 188 Господарського кодексу України, зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускаються, якщо інше не передбачено законом або договором. Аналогічні положення містить і постанова КМУ від 1 серпня 2005 р. № 668. Також слід зауважити, що положення постанови КМУ № 668 від 01.08.2005 не містять таких підстав для внесення змін та розірвання укладеного договору, як виконання встановлених зобов’язань органу державного фінансового контролю.
Дата публікації звіту: 21.06.2024 16:08

Запити/Пояснення