-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Пластикові контейнери для збору твердих побутових відходів
Завершена
1 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
Номер:
ab539615fb8b42ec9c236593de373bab
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-27-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
27.05.2024 00:00
Період моніторингу:
27.05.2024 16:20 - 18.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
27.05.2024 № 131
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
4 UA-2024-04-26-007560-a 26.04.2024
Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178 установлено недотримання пункту 28 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВСМ ЕКОЛОДЖІ» установлено недотримання пункту 43 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 25.04.2024 року № б/н (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «ВСМ ЕКОЛОДЖІ» (далі – Переможець), протокол про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця від 06.05.2024 №15, договір від 20.05.2024 №115, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 29.05.2024, звіт про виконання договору від 03.06.2024.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ТОВ «ВСМ ЕКОЛОДЖІ» з ціновою пропозицією 1 798 944,00 гривень.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей.
Однак, в підпункті 5.3. пункту 5 Розділу 1 «Загальні положення», підпункті 1.5.1 пункту 1.5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій підпункті», підпункті 4.6 пункту 4 та підпункту 5.1 пункту 5 Розділу 5 «Оцінка тендерних пропозицій» тендерної документації не враховано зміни, внесені Постановою КМУ від 02.04.2024 № 382 до Особливостей № 1178, чим недотримано вимоги пункту 28 Особливостей № 1178.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця ТОВ «ВСМ ЕКОЛОДЖІ» вимогам тендерної документації Замовника.
Відповідно до вимог пункту 2 Розділу 3 ТД Замовником установлено вимогу щодо надання забезпечення тендерної пропозиції у вигляді банківської гарантії (електронного документу).
Поруч з тим, відповідно до підпункту 2.12 пункту 2 Розділу 3 ТД установлено, що у випадку, якщо зміст наданої учасником гарантії містить посилання на укладений між учасником та Банком-гарантом договір, згідно якого учаснику надається відповідна гарантія, копія такого договору має бути надана у складі тендерної пропозиції.
Для підтвердження відповідності вимогам пункту 2 Розділу 3 ТД ТОВ «ВСМ ЕКОЛОДЖІ» у складі тендерної пропозиції надано банківську гарантію (файл «Банківська гарантія 1330.zip») відповідно до якої, зазначено «Відомості про Договір, відповідно до якого видається Гарантія Банком (у разі наявності): ДОГОВІР ПРО НАДАННЯ ГАРАНТІЇ № 1330/05/А/BG від 03 травня 2024 року».
Однак, у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВСМ ЕКОЛОДЖІ» не надано укладений договір між учасником та Банком-гарантом згідно якого учаснику надається відповідна гарантія, чим недотримано вимог підпункту 2.12 пункту 2 Розділу 3 ТД.
Відповідно до пункту 43 Особливостей № 1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Однак, замовником не виявлено вищевказану невідповідність та не розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, чим недотримано вимоги пункту 43 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
11.06.2024 15:59 - 26.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.06.2024 15:59
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
26-111/2024пр
Дата відкриття провадження:
23.07.2024 00:00
Номер відкриття провадження :
26-123/2024пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу UA-M-2024-05-27-000047 закупівлі ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" ДК 021:2015 44610000-9 Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску «Пластикові контейнери для збору твердих побутових відходів», а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені.
Дата публікації звіту:
16.06.2024 16:56
Запити/Пояснення
Номер:
30cb0966d2cf49eba2388d637833f8d1
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
29.05.2024 14:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є пластикові контейнери для збору твердих побутових відходів за ДК 021:2015: 44610000-9 — Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-26-007560-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3e683d02980e4f94b4976c904b21e19a
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
03.06.2024 10:09
Опис:
Про надання інформації
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є пластикові контейнери для збору твердих побутових відходів за ДК 021:2015: 44610000-9 — Цистерни, резервуари, контейнери та посудини високого тиску (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-26-007560-a) надаємо відповіді на запитання.
По питанню 1
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначено відповідно до потреб у закупівлі з урахуванням вимог законодавства, вимог ДСТУ 8476:2015 року, а також характеристик наявної сміттєзбиральної техніки підприємства, розмірів заїздів та місць встановлення контейнерів, а також практичного використання наявних контейнерів. Узагальнена інформація викладена як технічна документація.
Щодо обгрунтування очікуваної вартості закупівлі
Очікувана вартість предмета закупівлі визначена з наявної потреби відповідно до Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (затвердженої наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275), виходячи з моніторингу цін на ринку таких товарів та інформації про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, а також проведено розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг на підставі скоригованих закупівельних цін попередніх закупівель. На підставі узагальненої інформації визначено вартість предмета закупівлі.
По питанню 2.
Щодо розміщення інформації на власному вебсайті, у пп. 1 п. 4 Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 ‟Про ефективне використання державних коштівˮ (далі — Постанова 710)), за якою головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки доручено, а органам місцевого самоврядування, Пенсійному фонду та фондам загальнообов’язкового державного соціального страхування рекомендовано з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Виходячи з системного аналізу цих норм чинного законодавства України, на законодавчому рівні не встановлено обов’язку щодо оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та / або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті для отримувачів бюджетних коштів.