-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Реконструкція Берегометського закладу дошкільної освіти по вул.Головна,20, с.Берегомет Чернівецького району Чернівецької області» (коригування) згідно коду ДК 021:2015:45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» за номенклатурною позицією 45454000-4 «Реконструкція
Завершена
3 616 892.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 18 084.46 UAH
мін. крок: 0.5% або 18 084.46 UAH
Номер:
f06d6d7a04cd440a9a5b340666e2e682
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-11-13-000032
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.11.2024 00:00
Період моніторингу:
13.11.2024 11:43 - 05.12.2024 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
13.11.2024 №60-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Павло ПЕРЕПІЧКА
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 13 листопада 2024 року № 60-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2024-04-26-004994-a від 26.04.2024 – Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами розгляду питання щодо відповідності повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вимогам Закону встановлено порушення вимог абзацу п’ятого частини 16 статті 29 Закону.
За результатами розгляду питання укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей № 1178.
За результатами моніторингу встановлено порушення вимог ГКУ, ЦКУ, Загальних умов.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 із змінами, розгляду тендерної пропозиції ТОВ «МАП-БУД», відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує:
привести умови Договору підряду від 31.05.2024 № 101 у відповідність до вимог ГКУ, ЦКУ та Загальних умов,
здійснити заходи направлені на недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо),
та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вимогам Закону, укладання договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, правомірності внесення змін до договору про закупівлю, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Неполоковецької селищної ради (далі – Замовник) на 2024 рік (ID: UA-P-2024-04-26-005778-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням (протоколом) уповноваженої особи Замовника від 26.04.2024 № 138; звернення до Замовника від 08.05.2024 та відповідь Замовника від 09.05.2024; реєстр отриманих тендерних пропозицій від 13.05.2024; тендерні пропозиції учасників: Фізичної особи-підприємця Крецький Віталій Васильович (далі – ФОП Крецький В.В.), Товариства з обмеженою відповідальністю «МАП-БУД» (далі – ТОВ «МАП-БУД»); повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах учасника ФОП Крецький В.В. – до 17.05.2024; протоколи уповноваженої особи від 17.05.2024 № 149 та № 150; повідомлення про намір укласти договір від 17.05.2024; договір підряду від 31.05.2024 № 101 (далі – Договір № 101), додаткова угода від 05.06.2024 № 1 до Договору № 101; повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 05.06.2024; пояснення Замовника (інформація та документи), надані 21.11.2024 та 25.11.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції вимогам Закону встановлено наступне.
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з абзацом першим частини 16 статті 29 Закону та пункту 43 Особливостей № 1178, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Інформація, яка повинна бути зазначена у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей, визначена абзацом п’ятим частини 16 статті 29 Закону, а саме: перелік виявлених невідповідностей; посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Так, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Крецький В.В. Замовник розмістив повідомлення з вимогою до цього учасника про усунення невідповідностей, в якому зазначив перелік виявлених невідповідностей.
Проте, в такому повідомленні Замовник не зазначив посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності, та перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, чим порушив вимоги абзацу п’ятого частини 16 статті 29 Закону.
Також, під час здійснення моніторингу встановлено наступне.
Згідно з частиною першою статті 41 Закону та пунктом 17 Особливостей № 1178 договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів (далі – ЦКУ та ГКУ відповідно).
Частиною 5 статті 318 ГКУ визначено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати, зокрема, порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки.
Відповідно до частини першої статті 323 ГКУ договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови), які згідно з пунктом 2 Загальних умов, є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Пунктом 5 Загальних умов визначено, що істотними умовами договору підряду є, зокрема, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків.
Вимоги щодо гарантійних строків якості робіт і можливості експлуатації об'єкта будівництва визначені статтею 884 ЦКУ та розділом «Гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) та порядок усунення виявлених недоліків (дефектів)» Загальних умов.
Також, варто зазначити, що пункт 49 Особливостей № 1178 передбачає укладення договору відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції. Відповідно, умови гарантійного строку якості робіт і можливості експлуатації об'єкта будівництва, зазначаються у проєкті договору, який є частиною тендерної документації, та включаються до договору про закупівлю в якості істотної умови договору, яка не може змінюватись після його підписання (пункт 19 Особливостей № 1178).
Так, аналізом умов, викладених у проєкті договору, що є Додатком № 4 до тендерної документації (далі – Проєкт договору), та умов договору підряду від 31.05.2024 № 101 (далі – Договір № 101), укладеного Замовником із переможцем процедури закупівлі ТОВ «МАП-БУД», встановлено, що Проєкт договору та Договір № 101 не містять умов про гарантійні строки якості робіт і можливості експлуатації об'єкта будівництва, що порушує вимоги законодавства щодо укладання договорів підряду.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, оприлюднений в електронній системі закупівель 20.11.2024, з питання причин не включення істотних умов щодо гарантійних строків якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва) Замовник надав Пояснення, в якому зазначив: «Уповноваженою особою закупівля проводилася на початку бюджетного періоду в умовах особливого навантаження. Крім того, закупівля проводилася в особливих умовах воєнного стану та під час регулярних повітряних тривог, що унеможливило якісну підготовку до відкритих торгів з особливостями».
Отже, за результатами моніторингу встановлено, що Замовник не включив до проєкту договору умови про гарантійні строки якості робіт і можливості експлуатації об'єкта будівництва, вимоги щодо наявності яких передбачені нормами ГКУ, ЦКУ, Загальними умовами.
Також, договір між Замовником та переможцем ТОВ «МАП-БУД» укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей № 1178 в частині невідповідності нормам ГКУ, ЦКУ та Загальних умов.
Період усунення порушень:
26.11.2024 16:13 - 11.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
26.11.2024 16:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
1)Керуючись пунктом 12.2 Договору через неналежне виконання умов Договору Підрядником, замовником у порядку визначеному договором 02 грудня 2024 року було розірвано договір в односторонньому порядку. Акцентуємо увагу на тому, що можливість укладання будь-яких додаткових угод до договору відсутня, оскільки Підрядник не реагує на звернення Замовника. Відповідне повідомлення про розірвання договору додається. Інформація щодо розірвання договору в електронній системі закупівель буде оприлюднена у встановлені законодавством терміни.
2)Здійснено заходи направлені на недопущення встановлених моніторингом порушень у подальшому, а саме уповноважена особа пройшла навчання за курсом "Публічні закупівлі: від теорії до практики" . За результатами навчання пройшла тестування та отримала відповідний сертифікат (додається)
Дата публікації звіту:
02.12.2024 17:24
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
.
Дата публікації:
04.12.2024 11:41
Запити/Пояснення
Номер:
3ba7546efdf24460882a5e77d997811d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
18.11.2024 11:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Реконструкція Берегометського закладу дошкільної освіти по вул.Головна,20, с.Берегомет Чернівецького району Чернівецької області» (коригування) згідно коду ДК 021:2015:45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» за номенклатурною позицією 45454000-4 «Реконструкція»» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-26-004994-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступних питань:
1. Надайте інформацію та відповідні документи, на підставі яких Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надайте інформацію щодо оприлюднення на власному веб сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами). У разі оприлюднення - надайте посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
3. Надайте протокол/рішення уповноваженої особи Замовника щодо прийняття рішення про затвердження річного плану закупівель та/або внесення змін до річного плану стосовно цієї закупівлі (UA-2024-04-26-004994-a).
4. Надайте інформацію про стан виконання договору підряду від 31.05.2024 № 101 та про суми коштів, сплачених за цим договором.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
bc644796270e46f4b281c3a1f4f98111
Назва:
На виконання запиту Державної Аудиторської Служби України Західного Офісу Держаудитслужби Управління Західного Офісу Держаудитслужби в Чернівецькій Області (м.Чернівці) від 18.11.2024 року, надання пояснення
Дата опублікування:
21.11.2024 12:56
Опис:
1) Щодо питання першого. Розрахунок очікуваної вартості товару, що є предметом закупівлі, було сформовано з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, зокрема, здійснено пошук, збір та аналіз (моніторинг) загальнодоступної інформації про ціну аналогічного товару в тому числі: інформацію про ціну такого товару, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі, на спеціалізованих торгівельних майданчиках, рекламі, та в електронній системі закупівель «Prozorro».
2) Щодо питання другого. Інформуємо, про те, що забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2024-04-26-004994-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), а саме: https://gromada.org.ua/gromada/nepolokovecka/news/1732108986/
3) Щодо питання третього. Відповідні документи стосовно прийняття рішення про затвердження річного плану (змін до нього) щодо даної закупівлі прикріплені нижче.
4) Щодо питання четвертого. Надаємо інформацію про стан виконання договору підряду від 31.05.2024 № 101 та про суми коштів, сплачених за цим договором. Станом на 18.11.2024 року Підрядником виконано частина робіт, за виконання яких Підряднику було виплачено кошти в сумі 467 268,00 грн згідно Акту приймання виконаних робіт №1 від 02.09.2024 року. Після проведеної оплати Підрядник не виконує решту робіт по договору та не виходить на зв’язок. Відповідно до Календарного гафіку робіт (Додатку 2 до Договору) Підрядник повинен був закінчити загальнобудівельні роботи до кінця жовтня 2024 року, але не закінчив.
Нами неодноразово було надіслано Претензію Підряднику, яку він відмовлявся отримати, тому вона поверталася адресату.
Номер:
c721d73da9f442ffbda6dab958dbb9f0
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
20.11.2024 11:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Реконструкція Берегометського закладу дошкільної освіти по вул.Головна,20, с.Берегомет Чернівецького району Чернівецької області» (коригування) згідно коду ДК 021:2015:45450000-6 «Інші завершальні будівельні роботи» за номенклатурною позицією 45454000-4 «Реконструкція»» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-26-004994-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) із наступного питання:
1. Відповідно до частини першої статті 41 Закону та пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, договір про закупівлю укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України (далі – ЦКУ та ГКУ відповідно).
Частиною 5 статті 318 ГКУ визначено, що договір підряду на капітальне будівництво повинен передбачати, зокрема, порядок розрахунків за виконані роботи, умови про дефекти і гарантійні строки.
Відповідно до частини першої статті 323 ГКУ договори підряду (субпідряду) на капітальне будівництво укладаються і виконуються на загальних умовах укладання та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених Кабінетом Міністрів України, відповідно до закону.
Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Загальні умови), які згідно з пунктом 2 Загальних умов, є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників).
Пунктом 5 Загальних умов визначено, що істотними умовами договору підряду є, зокрема, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва), порядок усунення недоліків.
Вимоги щодо гарантійних строків якості робіт і можливості експлуатації об'єкта будівництва визначені статтею 884 ЦКУ та пунктом 103 Загальних умов.
Чому при формуванні проекту договору, що є частиною тендерної документації, та під час укладення із ТОВ «МАП-БУД» договору підряду Вами не враховані норми ЦКУ і ГКУ, та положення Загальних умов, а саме: до проекту договору та договору підряду не включені істотні умови щодо гарантійних строків якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
009122a93c4c46ac9468b192e078ea4f
Назва:
На виконання запиту Державної Аудиторської Служби України Західного Офісу Держаудитслужби Управління Західного Офісу Держаудитслужби в Чернівецькій Області (м.Чернівці) від 20.11.2024 року, надання пояснення
Дата опублікування:
25.11.2024 19:30
Опис:
На Ваш запит надаємо пояснення. Уповноваженою особою закупівля проводилася на початку бюджетного періоду в умовах особливого навантаження. Крім того, закупівля проводилася в особливих умовах воєнного стану та під час регулярних повітряних тривог, що унеможливило якісну підготовку до відкритих торгів з особливостями.