-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Портальний сміттєвоз на шасі JAC N-120 (або еквівалент) з додатковим обладнанням
Завершена
3 365 700.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 828.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 828.50 UAH
Номер:
953b8095154042a7adc6c1466c162b54
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-05-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
04.06.2024 00:00
Період моніторингу:
05.06.2024 10:46 - 27.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
04.06.2024 № 14-З
Сєвєродонецьк
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області
Від 04.06.2024 № 14-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
6 UA-2024-04-25-010794-a 25.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника Управління - начальник відділу контролю
у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу
Держаудитслужби в Луганській області Ірина БУГЕРА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 та Особливостям № 1178, встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону № 922, пунктів 44 та 47 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону № 922 та вимог Особливостей № 1178, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 18 червня 2024 року
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) та вимог «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерної пропозиції, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель комунального підприємства «Комунальник» (далі - Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника, затверджена рішенням Уповноваженої особи (протокол від 29.04.2024), запитання до Замовника щодо процедури закупівлі від 26.04.2024, відповідь Замовника від 29.04.2024, тендерна пропозиція приватного підприємства «Автомобільна компанія «Укравтоснаб», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 10.05.2024 року, повідомлення про намір укласти договір від 10.05.2024 року, договір від 23.05.2024 № 190, відповідь Замовника на запит Управління, надана через електронну систему 12.06.2024.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922 з урахуванням Особливостей № 1178 встановлено, що відповідно до норм пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922 з урахуванням Особливостей. Відповідно до частини третьої статті 22 Закону № 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Разом з цим, відповідно до статті 117 Конституції України постанови і розпорядження, видані Кабінетом Міністрів України, є обов'язковими до виконання.
Відповідно до абзацу 13 пункту 47 Особливостей № 1178 Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Відповідно до абзацу 15 пункту 47 Особливостей № 1178 Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей № 1178 з урахуванням змін внесених Постановою № 382 від 02.04.2024 Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих Особливостей.
Проте, відповідно до пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» та Додатку 1 тендерної документації Замовником не враховано зміни, внесені до пунктів 44 та 47 Особливостей № 1178 Постановою № 382 від 02.04.2024, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі (25.04.2024) та затвердження тендерної документації рішенням Уповноваженої особи Замовника протоколом від 29.04.2024.
Таким чином, складання тендерної документації Замовником без врахування змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою № 382 від 02.04.2024 призвело до порушення вимог частини третьої статті 22 Закону № 922.
Період усунення порушень:
18.06.2024 14:14 - 03.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
18.06.2024 14:14
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
04.06.2024 року в електронній системі закупівель за предметом закупівлі портального сміттєвозу на шасі JAC N-120 (або еквівалент) з додатковим обладнанням за кодом ДК 021:2015: 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-25-010794-а), було опубліковано рішення про початок моніторингу. Підстава для прийняття рішення про початок моніторингу: Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
7.06.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано Запит про надання пояснень.
12.06.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано пояснення КП «Комунальник» на Запит щодо надання пояснень.
18.06.2024 року в електронній системі закупівель за предметом закупівлі портального сміттєвозу на шасі JAC N-120 (або еквівалент) з додатковим обладнанням за кодом ДК 021:2015: 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-25-010794-а) було опубліковано Висновок відділу контролю у сфері закупівель Управління північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, щодо усунення порушень.
У висновку за результатом моніторингу зазначено, що зміни, внесені до пунктів 44 та 47 Особливостей №1178 Постановою №382 від 02.04.2024 року, що набрали чинності на момент оголошення закупівлі та затвердження тендерної документації рішенням Уповноваженої особи Замовника без врахувань змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року№1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою №382 від 02.04.2024 призвело до порушення вимог частини третьої статті 22 Закону №922 було помилково не враховані Уповноваженою особою КП «Комунальник».
Заходи щодо даного порушення будуть враховані у подальшій роботі Уповноваженої особи КП «Комунальник» та недопущення встановлених порушень у подальшому.
Дата публікації звіту:
20.06.2024 16:37
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
Опис:
відсутній механізм
Дата публікації:
25.07.2024 12:21
Запити/Пояснення
Номер:
758ecfa86a55492b9420b8de528e6589
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
07.06.2024 16:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі портального сміттєвозу на шасі JAC N-120 (або еквівалент) з додатковим обладнанням за кодом ДК 021:2015: 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-25-010794-а) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) на наступні питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 41 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 3511 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3c4a5235642e407dba1f3554bce8c271
Назва:
Відповідь на Запит
Дата опублікування:
12.06.2024 15:24
Опис:
04.06.2024 року в електронній системі закупівель за предметом закупівлі портального сміттєвозу на шасі JAC N-120 (або еквівалент) з додатковим обладнанням за кодом ДК 021:2015: 34140000-0 — Великовантажні мототранспортні засоби (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-25-010794-а), було опубліковано рішення про початок моніторингу. Підстава для прийняття рішення про початок моніторингу: Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
7.06.2024 року в електронній системі закупівель було опубліковано Запит про надання пояснень.
Пояснення:
1. Обґрунтування розміру витрат та очікуваної вартості закупівлі здійснено у відповідності до Наказу МІНІСТЕРСТВА РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ від 18.02.2020 року №275 “Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі”. Так, згідно з п.1 розділу ІІІ Методики визначення замовником очі-куваної вартості предмета закупівлі здійснювалося наступним методом - методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку.
Замовником було проведено маркетингові дослідження щодо пошуку потен-ційних постачальників даного виду товарів. На адресу Замовника надійшло комерційні пропозиції від трьох організацій (комерційні пропозиції надаються).
Розмір витрат визначався на підставі рішення L сесії VIII скликання Слобожан-ської селищної ради від 16 квітня 2024 року №2158-VIII, рішення про внесення змін та доповнень до Заходів на 2024 рік до Програми природоохоронних заходів Слобожанської селищної ради на 2021-2025 роки №2163 від 16 квітня 2024 року. (додається).
На фінансування закупівлі було виділено кошти у розмірі 3 365 700,00 грн.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі обумовлені потребами замовника та нормами чинного законодавства, та встановлювалися на підставі дію-чих в Україні ДСТУ, ТУ та інших нормативів та стандартів, України.
У відповідності до ст. 4 Закону України «Про публічні закупівлі» для плану-вання закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб’єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом над-силання запитань замовником та отримання відповідей від суб’єктів господарю-вання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб’єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.
Замовником були проведені попередні консультації з потенційними учасниками ринку. За результатами таких переговорів та з урахуванням інформації зазначеної в комерційних пропозиціях учасників ринку, було розроблено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
2. Щодо інформації про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, то така інформація була розміщена на момент початку проведення торгів (в день оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів – 25.04.2024 року) за посиланням http://km-sov.gov.ua/index.php/normative-base/session-decision/2569-%D1%85xxv-%D1%81%D0%B5%D1%81%D1%96%D1%8F-%D1%81%D0%BB%D0%BE%D0%B1%D0%BE%D0%B6%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%8C%D0%BA%D0%BE%D1%97-%D1%81%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%89%D0%BD%D0%BE%D1%97-%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8-viii-%D1%81%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BA%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F.html.