• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Реконструкція блоку Б лікувального корпусу № 3 Клінічної лікарні Феофанія Державного управління справами по вул. Академіка Заболотного, 21 у Голосіївському районі м. Києва

Завершена

28 801 737.35 UAH з ПДВ
Номер: f2d19874adc64ac3b5cbd9e6ce09e9e9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-13-000034
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 10.05.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 13.05.2024 13:25 - 04.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 10.05.2024 № 92 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 25 UA-2024-04-25-005820-a 25.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, narizhna.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності умов договору основним вимогам до укладання договорів відповідно до норм Закону встановлено порушення вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи усунення виявленого порушення шляхом приведення умов Договору вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ, а також забезпечити недопущення виявлених порушень в подальшому та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Клінічна лікарня «Феофанія» Державного управління справами (далі – Замовник) на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 25.04.2024 № 272 на суму 28 801 737,35 грн, пояснення та документи Замовника надане 17.05.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами проведеного моніторингу встановлено, що відповідно до пункту 2.1.1 розділу 2 договору № 272 від 25.04.2024, укладеного між Замовником та учасником процедури закупівлі ТОВ «ДП УКРСПЕЦНАЛАДКА» (далі – Договір), «Підрядник гарантує можливість безперебійної і нормальної експлуатації об’єкту протягом 1 року з моменту підписання Акта приймання виконаних робіт Замовником». Постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 затверджені Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві (далі – Постанова № 668), які визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції будівель і споруд та технічного переоснащення діючих підприємств (далі - капітальне будівництво об`єктів), а також комплексів і видів робіт, пов`язаних із капітальним будівництвом об`єктів та положення яких застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. Відповідно до вимог абзаців другого та третього пункту 103 Постанови № 668 гарантійні строки якості закінчених робіт, експлуатації змонтованих конструкцій встановлюються у договорі підряду з урахуванням вимог до цих робіт і конструкцій, визначених у проектній документації (далі - гарантійний строк якості). Відповідно до пункту 5 Постанови № 688, істотною умовою договору підряду є гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об'єкта будівництва). Тобто, нормами цього пункту закріплено тотожність понять «гарантійний строк якості закінчених робіт» та «строк експлуатації об'єкта будівництва» для договорів будівельного підряду. Окрім цього, відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта. Відповідно до статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом. Отже, мінімально можливий гарантійний строк якості закінчених робіт становить 10 років. В договорі підряду сторони можуть узгодити або визначений законодавчо термін в 10 років або більший ніж 10 років. Таким чином положення підпункту 2.1.1 розділу 2 Договору, суперечать вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ. З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 21.05.2024 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника щодо надання пояснення про визначення Замовником в Договорі гарантійного строку експлуатації об’єкту 1 рік. На запит Держаудитслужби Замовником 24.05.2024 надано пояснення в якому зазначено, що «Сторони погодили 1 рік нормальної експлуатації об'єкта, але в будь-якому випадку керуються вимогами чинного законодавства». Отже, надане Замовником пояснення не спростовує невідповідність Договору (підпункт 2.1.1 розділу 2) вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ. Відповідно до вимог пункту 17 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Таким чином, враховуючи зазначене, Договір між Замовником та учасником закупівлі ТОВ «ДП УКРСПЕЦНАЛАДКА» від 25.04.2024 № 272, укладений з порушенням вимог частини першої статті 41 Закону в частині невідповідності нормам ЦКУ.
Період усунення порушень: 31.05.2024 15:21 - 15.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 31.05.2024 15:21

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Згідно висновку Держаудитслужби від 31 трав 15:21 здійснено заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом приведення умов Договору 272 від 25.04.2024 року у відповідність вимогам абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 та статті 884 ЦКУ та укладено Додаткову угоду №1 від 05.06.2024 року.
Дата публікації звіту: 06.06.2024 10:54

Запити/Пояснення