-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 552400000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (Придбання путівок в дитячі заклади оздоровлення та відпочинку для дітей, які потребують соціальної уваги та підтримки)
Завершена
25 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 125 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 125 000.00 UAH
Номер:
e8023d1abbe74539b630f64888c37067
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-21-000005
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.06.2024 00:00
Період моніторингу:
21.06.2024 12:34 - 13.07.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
20.06.2024 № 126
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, з урахуванням наказу Держаудитслужби від 07 червня 2024 року № 168-в «Про відпустку Басалаєвої А.В. та виплату грошової допомоги»
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Юлія СОЛЯНІК
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
38 UA-2024-04-24-015144-a 24.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 цієї постанови.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Оздоровчо - профілактичний комплекс «Планета здоров'я» та ТОВ «ЛАЯР СІТІ»), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення, – порушень не виявлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 липня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 № 710 «Про ефективні використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлень з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту соціальної політики Черкаської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 24.04.2024 б/н, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Оздоровчо - профілактичний комплекс «Планета здоров'я» (далі – ТОВ «Оздоровчо - профілактичний комплекс «Планета здоров'я»), та товариства з обмеженою відповідальністю «ЛАЯР СІТІ» (далі – ТОВ «ЛАЯР СІТІ»), протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 09.05.2024 б/н (щодо продовження строку розгляду тендерної пропозиції), протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 б/н та від 17.05.2024 б/н (щодо розгляду тендерних пропозицій), повідомлення про намір укласти договір від 17.05.2024, договір від 09.05.2024 № 119 на суму 24 936 800,00 грн без ПДВ (далі – Договір), додаткова угода від 31.05.2024 № 1 до Договору, пояснення та документи надані Замовником 01.07.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 4-1 Постанови № 710, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель».
Отже, пункт 4-1 Постанови № 710 чітко визначає, що головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів необхідно забезпечити здійснення зазначених заходів, отже цей пункт несе зобов’язальний характер, а не рекомендаційний характер.
На запит Держаудитслужби від 26.06.2024 про надання пояснень, зокрема, щодо посилання на сторінку власного вебсайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник 01.07.2024 оприлюднив пояснення, зокрема, що відповідно до підпункту 1 пункту 4 Постанови № 710 рекомендовано органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному вебсайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель, отже, вимоги визначені у підпункті 1 пункту 4 Постанови №710 є саме рекомендаціями, питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на вебпорталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на вебсайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого вебсайту.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщених на сайті Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/unifie-register-search) Замовник є розпорядником бюджетних коштів).
Таким чином, за результатами моніторингу установлено, що протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі за номером UA-2024-04-24-015144-a Замовником не оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів), чим порушено вимоги пункту 4-1 Постанови № 710.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей.
Так, в абзаці восьмому пункту 28 Особливостей визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Проте, за результатами моніторингу встановлено, що замовник в тендерній документації в підпункті 3) пункту 3.1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» зазначив, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей.
В редакції Особливостей, які діяли на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) відсутня інформація щодо відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі у разі не надання документів що підтверджують відсутність підстав визначених в абзаці чотирнадцятому пункту 47 особливостей.
Разом з тим, замовник в абзаці п’ятнадцятому підпункту 5.3 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначив перелік документів та інформації для підтвердження відповідності ПЕРЕМОЖЦЯ вимогам, визначеним у пункті 47 Особливостей, а саме: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей».
Крім того, в абзаці четвертому підпункту 5.4 пункту 5 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації замовник зазначив, що на виконання вимог пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі має надати: «довідку, складену учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу чотирнадцятому Особливостей».
При цьому, абзацом шістнадцятим пункту 47 Особливостей в редакції, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) передбачено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Тобто, абзац чотирнадцятий з пункту 47 Особливостей виключено. Таким чином, замовником до тендерної документації на порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону включено інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Враховуючи викладене, тендерна документація складена без врахування змін до Особливостей, внесених постановою Кабінету Міністрів України № 382 від 02.04.2024, та не відповідає нормам встановленим пунктом 44 та пунктом 47 Особливостей, в результаті чого порушено абзац 1 частини третьої статті 22 Закону та пункт 28 Особливостей.
Період усунення порушень:
12.07.2024 11:31 - 27.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
12.07.2024 11:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Через електронну систему публічних закупівель «ProZorro», Замовником - Департаментом соціальної політики Черкаської міської ради 24.04.2024 року було оголошено процедуру закупівлі «Код за ДК 021:2015 552400000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (Придбання путівок в дитячі заклади оздоровлення та відпочинку для дітей, які потребують соціальної уваги та підтримки)», ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-24-015144-a, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-24-015144-a.
Згідно реєстру отриманих пропозицій в даній процедурі прийняли участь Товариство з обмеженою відповідальністю «Оздоровчо - профілактичний комплекс «Планета здоров'я» з ціною 20`440`000.00 грн. з ПДВ, Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛАЯР СІТІ» з ціною 24`936`800.00 грн. з ПДВ.
Так, Держаудитслужбою 21 червня 2024 12:34 було опубліковано рішення про початок моніторингу по процедурі закупівлі «Код за ДК 021:2015 552400000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (Придбання путівок в дитячі заклади оздоровлення та відпочинку для дітей, які потребують соціальної уваги та підтримки)», ідентифікатор закупівлі UA-2024-04-24-015144-a, інформацію про яку опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-24-015144-a.
За результатами моніторингу 12.07.2024 року було складено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-04-24-015144-a, яким було встановлені порушення Департаментом соціальної політики Черкаської міської ради, та Держаудитслужбою зобов’язано здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Із вказаними у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі № UA-2024-04-24-015144-a порушеннями та вказаним способом їх усунення Департамент соціальної політики Черкаської міської ради не погоджується та повідомляє про неможливість його виконання з огляду на наступні обставини.
По-перше, відповідно до пункту 24 Особливостей, Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082 (далі – Порядок), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі (далі - Порядок), яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель. Відповідно до підпункту 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710, рекомендовано органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Згідно пункту 4-1 вказаної Постанови, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Отже, вимоги визначені у підпункті 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року №710 є саме рекомендаціями. На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.
Також, звертаємо увагу на аналогічний випадок хибного та необґрунтованого визначення органом фінансового контролю порушення щодо зобов’язання обов’язкового оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель, що також має підтвердження у рішення Черкаського окружного адміністративного суду та у постанові Шостого апеляційного адміністративного суду у справі № 580/5409/22.
По-друге, відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями) (далі - Особливості) (в редакції, що діяла на час проведення процедури закупівлі), тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 цих особливостей.
У тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
У тендерній документації зазначаються:
один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством;
підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відсутність підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та/або переможця, визначених пунктом 47 цих особливостей, у разі, коли така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, та/або може бути отримана електронною системою закупівель шляхом обміну інформацією з іншими державними системами та реєстрами.
Для об’єднання учасників як учасника процедури закупівлі замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників об’єднання установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, визначеним пунктом 47 цих особливостей.
Тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком станом на дату розкриття тендерних пропозицій.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують нижню межу ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі.
Також, відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Отже, тендерна документація по цій закупівлі була складена у відповідності до Особливостей, містила усі обов’язкові вимоги та відомості, не містила вимог щодо обмеження ані учасників ані нижньої межі ціни, водночас, зазначення в її умовах вимоги про надання учасниками довідки, складеної учасником у довільній формі, що підтверджує відсутність підстави, передбаченої в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей, або інформація у довільній формі, що підтверджує вжиття заходів для доведення надійності учасника, згідно абзацу чотирнадцятому Особливостей, була включена помилково, та не створює жодних наслідків для дискваліфікації учасників, а тому ні на що не впливає.
Водночас у висновку зазначено, що за результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Оздоровчо - профілактичний комплекс «Планета здоров'я» та ТОВ «ЛАЯР СІТІ»), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та своєчасність їх оприлюднення, – порушень не виявлено.
Тож, розгляд та оцінка тендерних пропозицій по даній закупівлі відбувся відповідно до пункту 41 Особливостей, а тому твердження Держаудитслужби викладені у висновку щодо Замовником порушено абзац 1 частини третьої статті 22 Закону та пункт 28 Особливостей є безпідставним та хибним.
По-третє, щодо способу усунення виявленого порушення шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення повідомляємо наступне.
вказаний у висновку спосіб усунення Замовником виявленого порушення шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення є незаконним та таким, що унеможливлює його виконання, оскільки відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р., та до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Замовник не є тим уповноваженим органом, який відповідно до норм чинного законодавства наділений правом вчиняти дії щодо притягнення до адміністративної відповідальності за порушення законодавства у сфері публічних закупівель.
Вказаний висновок є неконкретизованим, не містить чітких вимог або рекомендацій щодо способу усунення виявлених під час моніторингу порушень. Його зміст фактично зводиться до спонукання Замовника самостійно визначити, які саме заходи слід вжити для усунення виявлених порушень, встановити вид, спосіб та міру відповідальності та винних осіб, що є неприпустимим.
Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб'єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого в цьому висновку зроблено не було.
Звертаємо увагу на те, що зазначивши в оскаржуваному висновку про зобов'язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень, не конкретизовано яких саме заходів має вжити Замовник, не визначив спосіб усунення виявлених під час моніторингу закупівлі порушень, що свідчить про його нечіткість та невизначеність.
Можливість усунення виявлених порушень прямо залежить від чіткого визначення суб'єктом владних повноважень конкретного заходу (варіанту поведінки), яких необхідно вжити уповноваженій особі замовника для усунення порушень.
Спонукання Замовника самостійно визначити на підставі невизначених норм, які саме заходи необхідно вжити для усунення виявлених порушень, в свою чергу, може призвести до нового можливого порушення Замовника чинного законодавства.
Зазначене є порушенням вимог закону в частині змісту висновку як акту індивідуальної дії.
Зобов'язальний характер вимог щодо усунення виявлених порушень свідчить як про встановлення цих порушень, так і про визначення імперативного обов'язкового способу їхнього усунення.
У постанові від 10 грудня 2019 року у справі N 160/9513/18, Верховний Суд дійшов аналогічних висновків.
Також відповідну правову позицію Верховний Суд висловив, зокрема, у постановах від 05 березня 2020 року в справі N 640/467/19, від 23 квітня 2020 року в справі N 160/5735/19, від 11 червня 2020 року в справі N 160/6502/19, від 12 серпня 2020 року в справі N 160/11304/19, від 21 січня 2021 року в справах N 240/9993/19, N 400/4458/19, N 420/3411/19 та N 480/3179/19, від 28 січня 2021 року в справі N 160/12925/19, від 05 лютого 2021 року в справі N 160/4347/19, від 19 квітня 2021 року в справі N 1.380.2019.006879 та від 13 травня 2021 року в справі N 160/13090/19, колегія суддів Верховного Суду не вбачає підстав для відступу від висновків, викладених у цих постановах.
З урахуванням вищевикладеного, вбачається, що висновок Держаудитслужби є необґрунтованим, протиправним та таким, що не підлягає виконанню.
Дата публікації звіту:
18.07.2024 17:49
Запити/Пояснення
Номер:
d5215192e73f44f9860c954682c1ff82
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.06.2024 17:33
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
02.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуг «Код за ДК 021:2015 552400000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (Придбання путівок в дитячі заклади оздоровлення та відпочинку для дітей, які потребують соціальної уваги та підтримки)» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-24-015144-a ) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні наступних пояснень (інформації, документів), а саме:
1. Інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
02a4dfb99a1c448c86132195de29a44c
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
01.07.2024 16:08
Опис:
У відповідь на запитання у межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «Код за ДК 021:2015 552400000-4 - Послуги центрів і будинків відпочинку (Придбання путівок в дитячі заклади оздоровлення та відпочинку для дітей, які потребують соціальної уваги та підтримки)» (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-24-015144-a), повідомляємо.
1. Щодо інформації та відповідних документів, на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Повідомляємо наступне.
Обґрунтування розміру бюджетних призначень було здійснено на підставі Рішення Черкаської міської ради від 22.12.2023 № 51-41 «Про бюджет Черкаської міської територіальної громади на 2024 рік (2357600000), а саме витрати на оздоровлення та відпочинок дітей (крім заходів з оздоровлення дітей, що здійснюються за рахунок коштів на оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи) «Програма соціальної підтримки сімей м. Черкаси на 2021-2025 роки рішення міської ради від 26.01.2021 № 3-42 (зі змінами), якою було визначено загальну суму 25 000 000,00 грн.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було визначено з урахуванням того, що послуги з відпочинку повинні були спрямовані на організацію дозвілля дітей з дотриманням періоду активного та пасивного відпочинку, організацію раціонального харчування та забезпечення відповідними до вимог законодавства умовами проживання, дотримання безпечних умов перебування дітей під час воєнного стану. Визначене безпечне місце надання послуги: Львівська або Івано-Франківська область (адреса за місцем розташування дитячого закладу оздоровлення та відпочинку переможця закупівлі). Розміщення повинно бути в закладах, які розташовані в гірських районах (районах, в яких розташовані населені пункти, віднесені до категорії гірських); віддаленість від лісу та природніх водойм – не більше 1 кілометра. Загальний обсяг надання послуг був розрахований із кількості дітей, яких передбачається направити на відпочинок, а саме 1460 путівок. Учасник повинен бути атестованим відповідно до Порядку проведення державної атестації дитячих закладів оздоровлення та відпочинку і присвоєння їм відповідних категорій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28 квітня 2009 року № 426 не нижче вищої категорії. Перебування в Державному реєстрі майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2019 року № 580 (на території Львівської або Івано-Франківської області); Норми забезпечення дітей повноцінним харчуванням у дитячих закладах оздоровлення та відпочинку відповідно до фізіологічних потреб і енерговитрат та порядок організації харчування (відповідно до Постанови від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»). Корпуси для проживання та їдальня повинні знаходитись на території табору (дитячого закладу оздоровлення та відпочинку), зручності розташовані в блоці або в кімнаті (в блоці не може бути більше двох кімнат). Забезпечення дитячим закладом оздоровлення та відпочинку сухим пайком та водою організованих груп під час проведення заходів, екскурсій тощо поза межами дитячого закладу оздоровлення та відпочинку. Учасник повинен забезпечити безоплатну доставку автотранспортом, прибулих до оздоровниці з найближчих залізничних або автовокзалів і у зворотному напрямку (надається копія договору на надання послуг з перевезення, чинного на дату розкриття тендерних пропозицій і до кінця строку надання послуг або копія технічного паспорту на автотранспорт, що належить оздоровчому закладу). Організація спортивного дозвілля - (змагання, конкурси тощо), наявність футбольного, волейбольного і т. п. полів, місця для проведення табірних заходів; наявність спортивного залу (для занять з гімнастики, з м’ячем і іншими видами спорту). Надати відповідну довідку в довільній форми; - наявність у закладі спортивної площадки, інших об’єктів спортивного призначення (підтвердити довідкою в довільній формі та фотографічними зображеннями); - наявність обладнаного власного пляжу на березі озера, річки або наявність критого та/або відкритого басейну (із висновками лабораторних досліджень води). Хоча б один басейн повинен відповідати першому пункту Таблиці 10 «Оздоровче плавання» розділу «Споруди для фізкультурно-оздоровчих занять» ДБН В.2.2-13-2003 Спортивні та фізкультурно-оздоровчі споруди. Пунктом 3.64 розділу «Споруди для фізкультурно-оздоровчих занять» в першому пункті Таблиці 10 визначені умови для Оздоровчого плавання (що включає в себе оздоровче плавання, купання, загально розвиваючі вправи та ігри у воді); - використання території дитячого закладу оздоровлення та відпочинку виключно для відпочинку дітей. Умови побуту - забезпечення належного температурного режиму визначеного Державними санітарними правилами та нормами у приміщеннях, де перебувають діти; - наявність можливості забезпечення опалення чи гарячого водопостачання на твердопаливних системах у разі тривалого виключення від централізованого постачання. Страхування життя та здоров’я дітей під час перебування в дитячому закладі оздоровлення та відпочинку. Медичне забезпечення повинно було передбачати наявність угоди зі стаціонарною дитячою лікарнею щодо проведення у разі необхідності лікування дітей, які перебувають на відпочинку у дитячому закладі оздоровлення та відпочинку (підтвердити у складі тендерної пропозиції шляхом надання відповідної угоди). Відстань до стаціонарної дитячої лікарні – не більше 5 кілометрів (щоб оперативно реагувати на непередбачувані травми, захворювання); наявність обладнаного медпункту, ізолятору з кваліфікованим медичним персоналом, цілодобове чергування медичного працівника та надання невідкладної медичної допомоги. У разі захворювання дитини – організація її лікування в медичному закладі та, за потреби, забезпечення перевезення до місця постійного проживання. Організації виховної діяльності та дозвілля - види послуг з організації виховної діяльності та дозвілля повинні відповідати Державному соціальному стандарту оздоровлення та відпочинку дітей. Інформаційні послуги, вимоги щодо безпеки - вимоги пожежної безпеки (відповідно до Правил пожежної безпеки в Україні (затверджених наказом МВС від 30.12.2014 № 1417). У дитячих закладах оздоровлення та відпочинку повинні бути створені умов щодо безпеки дітей, у тому числі у разі повітряної тривоги – мати наявні приміщення, обладнані під укриття (бомбосховища, обладнані підвали, тощо), плани евакуації дітей та транспорт для евакуації дітей (або договір про його оренду). Санітарна очистка та благоустрій території, утримання приміщень та інвентарю - відповідно до Державних санітарних правил розміщення, улаштування та експлуатації оздоровчих закладів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.96 №172 (z0378-96), зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24.07.96 за №378/1403 та Державних санітарних правил і норм «Улаштування, утримання і організація режиму діяльності дитячих оздоровчих закладів» ДСанПіН 5.5.5.23-99, затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 26.04.99 № 23 ( v0023588-99 ). Облаштування території огорожою, наявність зелених насаджень, вивіз сміття, чистка туалетів, прибирання майданчиків біля сміттєзбірників та усієї території закладу.
Визначення його очікуваної вартості було здійснено згідно Експертного висновку Черкаської торгово-промислової палати № О-78 від 12 березня 2024 р. та на підставі ї інформації, отриманої на запити цінових пропозицій.
2. Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 24 Особливостей, Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082 (далі – Порядок), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Цей Порядок визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі (далі - Порядок), яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель (далі - веб-портал), подання інформації, документів, звернень та скарг, одержання повідомлень через електронну систему закупівель. Відповідно до підпункту 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710, рекомендовано органам місцевого самоврядування - затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Згідно пункту 4-1 вказаної Постанови, головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб`єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб`єкта управління об`єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб`єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Отже, вимоги визначені у підпункті 1 пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року №710 є саме рекомендаціями. На разі питання щодо реалізації оприлюднення інформації про проведення закупівель, обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, окрім електронної системи закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель, на веб-сайті замовника вивчається з урахуванням технічної можливості такого веб-сайту.