• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Реконструкція відділення реабілітації Комунального некомерційного підприємства « Гайсинська центральна районна лікарня Гайсинської міської ради» по вул. Високовича, 19, м. Гайсин, Вінницької області «КОД ДК 021:2015 — 45454000-4 - РЕКОНСТРУКЦІЯ»

Завершена

33 945 794.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 169 728.97 UAH
Номер: 0952f66b51ef41bfbbc2ea1d350a608c
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-10-07-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 07.10.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919605
Період моніторингу: 07.10.2024 17:37 - 28.10.2024 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 07.10.2024 №88-з Вінниця Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Олена ВАХНОВСЬКА Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 07.10.2024 №88-з Витяг з переліку закупівель № з/п Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 3.UA-2024-04-24-008737-a,24.04.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Вінниця
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 43) 266-13-92, bazalat3@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням вимог Постанови №1178 та внесення змін до неї установлено порушення вимог абзацу четвертого пункту 54, абзацу восьмого пункту 28 Постанови №1178, пункту 5.1. Розділу V Настанови. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ПП «Будівельник-А» установлено порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178. За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 жовтня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (в редакції чинній на дату проведення торгів) (далі – Постанова №1178), внесення змін до неї, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Гайсинська центральна районна лікарня Гайсинської міської ради» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію із змінами, затверджену рішеннями уповноваженої особи від 24, 25 квітня 2024 року, звернення за роз’ясненнями щодо тендерної документації від 25 квітня, 07 травня 2024 року, відповіді Замовника від 25 квітня та 08 травня 2024 року, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ПП «Будівельник-А», протокольне рішення уповноваженої особи від 15 травня 2024 року, повідомлення про намір укласти договір, договір від 21 травня 2024 року №90, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 21 травня 2024 року та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 09, 11, 21, 22, 28 жовтня 2024 року через електронну систему закупівель. Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Вимогами абзацу четвертого пункту 54 Постанови №1178 визначено, що зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. За результатами моніторингу установлено, що Замовником 25 квітня 2024 року до тендерної документації внесені зміни та розміщено в електронній системі закупівель тендерну документацію у новій редакції. Однак, разом із новою редакцією тендерної документації Замовник не оприлюднив в окремому документі перелік змін, що вносились, чим не дотримався вимог абзацу четвертого пункту 54 Постанови №1178. Абзацами першим та п’ятим пункту 28 Постанови №1178 визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Постанови №1178, зокрема відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому пункту 28 Постанови №1178. Так, в абзаці восьмому пункту 28 Постанови №1178 визначено, що у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Постанови №1178, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. За результатами моніторингу установлено, що Замовником в підпункті 5.1 пункту 5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначені вимоги, установлені пунктом 47 Постанови №1178, серед яких вказано, зокрема, що Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та може відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі в разі, коли учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у цьому абзаці, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах. Для цього учасник (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, учаснику процедури закупівлі не може бути відмовлено в участі в процедурі закупівлі. Також, в підпункті 5.2 пункту 5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації встановлено вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі, зокрема, довідки у довільній формі про те, що учасник процедури закупівлі не має невиконаного зі своєї сторони зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з Замовником, який проводить процедуру закупівлі, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. При цьому, постановою Кабінету Міністрів України від 02 квітня 2024 року №382 до Постанови №1178 внесені зміни, а саме виключені вищезазначені положення пункту 47 Постанови №1178. Отже, виходячи із вищевикладеного тендерна документація Замовника складена з порушенням абзацу восьмого пункту 28 Постанови №1178. Крім того, відповідно до вимог частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються відомості щодо інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Моніторингом установлено, що підпунктом 4 пункту 1 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника визначено, що учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, підготовлені у відповідності з вимогами пункту 6 Розділу 3 тендерної документації та Додатку 4 до тендерної документації. У Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації Замовником передбачені наступні роботи та витрати, зокрема: «ліфт HAS Asansor (Туреччина) або еквівалент 1600 кг на 2 зупинки» та «Транспортні та заготівельно-складські витрати» з зазначенням їх вартості 1800000 грн та 70686 грн відповідно. Водночас, згідно з абзацом другим пункту 1.1 Розділу І Кошторисних норм України у будівництві «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року №281 (далі - Настанова) Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії. Пунктом 5.1. Розділу V Настанови обумовлено, що для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягів робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію. Отже, Замовником при складанні Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації не дотримано вимог пункту 5.1. Розділу V Настанови. Також моніторингом процедури закупівлі установлено, що відповідно до підпункту 4.2 пункту 4 Розділу 1 «Загальні положення» та пункту 6 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що учасник подає тендерну пропозицію щодо всього предмету закупівлі, визначеного у Додатку 4 до цієї тендерної документації. У Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації Замовник передбачив, що ціна тендерної пропозиції повинна бути чітко визначена. Ціну тендерної пропозиції слід визначати відповідно до вимог проекту щодо термінів закінчення робіт, технології виконання робіт, використання конкретних матеріалів і конструкцій, якості будівельно-монтажних робіт, а також з дотриманням діючих норм і правил виконання будівельно-монтажних робіт, технічною експлуатації будівельної техніки і безпечних умов праці. Також, пунктом 3.3. проекту договору (Додаток 5 до тендерної документації) Замовник передбачив, що порядок визначення вартості договірної ціни проводиться згідно з положеннями Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва». Додатком 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації Замовника передбачені наступні найменування робіт та витрат, а саме: загально-будівельні роботи; електротехнічні рішення, внутрішнє електрообладнання та електроосвітлення; водопостачання та каналізація; опалення та вентиляція; загально-будівельні роботи (ліфтова шахта); монтаж ліфтів; пусконалагоджувальні роботи; блискавкозахист будівлі; вогнезахисне оброблення; система пожежної сигналізації, система керування евакуюванням (в частині оповіщування про пожежу і покажчиків напрямку евакування), система централізованого пожежного спостерігання. Відповідно до пункту 2.1. Розділу ІІ Настанови система ціноутворення у будівництві базується на кошторисних нормах, нормативах, розрахункових показниках і поточних цінах трудових та матеріально-технічних ресурсів. Водночас пунктом 5.1. Розділу V Настанови визначено, що ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів. У свою чергу, згідно з пунктом 1.2 Розділу І Настанови локальний кошторис - первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією. Моніторингом установлено, що учасник ПП «Будівельник-А» у складі своєї тендерної пропозиції надав договірну ціну, зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва, об’єктний та локальні кошториси на загально-будівельні роботи; електротехнічні рішення, внутрішнє електрообладнання та електроосвітлення; водопостачання та каналізація; загально-будівельні роботи (ліфтова шахта); монтаж ліфтів; пусконалагоджувальні роботи; блискавкозахист будівлі; вогнезахисне оброблення; система пожежної сигналізації, система керування евакуюванням (в частині оповіщування про пожежу і покажчиків напрямку евакування), система централізованого пожежного спостерігання, підсумкову відомість ресурсів (файл «34.Кошторис.pdf»). Однак, зазначеним учасником у складі тендерної пропозиції не надано локальний кошторис на опалення та вентиляцію, що не відповідає Додатку 4 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» тендерної документації Замовника, чим порушено вимоги підпункту 4.2 пункту 4 Розділу 1 «Загальні положення» тендерної документації. Крім того, моніторингом процедури закупівлі установлено, що учасник ПП «Будівельник-А» у розділі ІІ. «Будівельні машини і механізми» підсумкової відомості ресурсів, яка містить інформацію щодо використання орендованого компресора пересувного Airpress BM 100/330 (з двигуном внутр. спалювання) Honda GХ). Водночас у довідці про наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій від 09 травня 2024 року №02/05-24, яку надано даним учасником на вимогу пункту 1.1 Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону» тендерної документації і у якій необхідно зазначити повний перелік обладнання та машин, які будуть використовуватись при виконанні робіт на об'єкті орендований компресор пересувний Airpress BM 100/330 (з двигуном внутр. спалювання) Honda GХ) відсутній, а вказане обладнання зазначене як власне. З огляду на зазначене, учасник ПП «Будівельник-А» не дотримався вимог пункту 1.1 Додатку 2 «Кваліфікаційні критерії до учасника відповідно до статті 16 Закону» тендерної документації. Таким чином, за результатами моніторингу установлено, що на порушення підпункту 2 пункту 44 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ПП «Будівельник-А» як таку, що не відповідала умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Період усунення порушень: 28.10.2024 17:31 - 12.11.2024 00:00
Дата публікації висновку: 28.10.2024 17:31

Оскарження висновку в суді

Опис: Єдиний унікальний номер судової справи 120/14938/24 від 07.11.2024 р.
Дата публікації: 08.11.2024 12:00
Дата відкриття провадження: 07.11.2024 00:00
Номер відкриття провадження: №120/14938/24

Запити/Пояснення