• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт покрівлі за адресою: м. Київ, вул. Гарматна,10 Солом’янського району, навчально-виробничого корпусу №2)

Завершена

4 730 924.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 23 654.62 UAH
Номер: 67f743459b3242599396f625902246a2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-18-000112
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.06.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40922492
Період моніторингу: 18.06.2024 16:05 - 10.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ НАКАЗ 18.06.2024 № 36-з Ужгород Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, НАКАЗУЮ: 1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 16.05.2024 №003100-18/6323-2024, почати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Сергій ТУРЕНОК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 18.06.2024 № 36-з Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 7 UA-2024-04-23-010489-a 23.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Ужгород
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 50) 183-50-60, nataliravluk74@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації установлено порушення вимог пункту 24 Особливостей. За результатами питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час складання та затвердження тендерної документації встановлено порушення абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пунктів 28, 34 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення встановлено порушення абзацу четвертого пункту 54 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель під час укладення договору встановлено порушення частини першої статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу третього пункту 103 Постанови № 668, яке усунуто Замовником під час проведення моніторингу процедури закупівлі. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог Постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених в ході формування тендерної документації та її відповідності вимогам Закону з урахуванням Особливостей, зокрема, зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення таких порушень в подальшому та з дотриманням вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII, пунктів 24, 28, 34, 54 Особливостей, частини першої статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 (шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 04 липня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі - Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 09.04.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерної пропозиції на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу професійної (професійно-технічної) освіти «Київський професійний коледж з посиленою військовою та фізичною підготовкою» (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи №48 від 23 квітня 2024 року; тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-БУД ПЛЮС» (далі – ТОВ «БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-БУД ПЛЮС»); протокольне рішення уповноваженої особи про визначення переможця та про намір укласти договір з ТОВ «БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ЕТАЛОН-БУД ПЛЮС» №61 від 06.05.2024 року; повідомлення про намір укласти договір від 06.05.2024 року; договір про закупівлю від 21.05.2024 № 47/05; додаткову угоду №1 від 21.06.2024 до договору про закупівлю від 21.05.2024 № 47/05; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запити Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 19 та 27 червня 2024 року. Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей. Так, згідно з пунктом 14 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII у тендерній документації зазначаються відомості про кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 24 Особливостей Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю товарів, послуг не пізніше ніж за сім днів, на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Пунктом 34 Особливостей визначено, що строк для подання тендерних пропозицій не може бути менше ніж 14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю робіт. За результатами моніторингу установлено, що Замовником в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю робіт оприлюднено 23 квітня 2024 року та визначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 03 травня 2024 року 00:00 годин, що є меншим ніж 14 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації на закупівлю робіт, чим не дотримано вимог пунктів 24 та 34 Особливостей. Окрім того, за результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено наступне. Згідно з частиною третьою статті 22 Закону № 922-VIII тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей з урахуванням змін, внесених Постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 р. № 166 і від 12 жовтня 2022 р. № 1178» (далі – Постанова № 382), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Проте, відповідно до пункту 5.3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до пункту 44 Особливостей, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі в тому числі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей». Крім того в Додатку 4 «Перелік документів для Переможця процедури закупівель, що надаються для підтвердження відсутності підстав визначених пунктом 47 Особливостей» зазначено, що переможець торгів на виконання вимоги згідно пункту 47 Особливостей (підтвердження відсутності підстав) повинен надати довідку в довільній формі, яка містить інформацію про те, що між переможцем та замовником раніше не було укладено договорів, або про те, що переможець процедури закупівлі виконав свої зобов’язання за раніше укладеним із замовником договором про закупівлю, відповідно, підстав, що призвели б до його дострокового розірвання і до застосування санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, не було, або довідка з інформацією про те, що він надав підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у відкритих торгах (для цього переможець (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Отже Замовником не враховано зміни, внесені до пунктів 44 та 47 Особливостей Постановою № 382, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі. Враховуючи викладене, тендерна документація складена Замовником не у відповідності до чинної редакції Особливостей (09.04.2024), чим порушено абзац перший частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пункт 28 Особливостей. Відповідно до абзацу третього пункту 54 Особливостей - Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону № 922-VIII, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. При цьому, у відповідності до абзацу четвертого пункту 54 Особливостей - зміни, що вносяться замовником до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у новій редакції зазначених документації та/або оголошення додатково до їх попередньої редакції. Замовник разом із змінами до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів у машинозчитувальному форматі розміщуються в електронній системі закупівель протягом одного дня з дати прийняття рішення про їх внесення. Так, під час аналізу інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що Замовником 24.04.2024 вносилися зміни до тендерної документації на закупівлю робіт «Код ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт покрівлі за адресою: м. Київ, вул. Гарматна,10 Солом’янського району, навчально-виробничого корпусу №2)», проте окремого документу з переліком змін, що внесені до тендерної документації Замовником в електронній системі закупівель не оприлюднено. З приводу зазначеного, Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 19.06.2024 через електронну систему закупівель Замовнику було направлено запит про надання пояснень. Згідно наданого Замовником пояснення слідує, що ним вносилися зміни, які стосувались кваліфікаційного критерію стосовно наявності в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід викладені в пункті 2 Додатку 3 тендерної документації. Однак, як зазначено Замовником, у зв’язку з технічними відключенням електропостачання не було завантажено окремого файлу переліку змін, що було не проконтрольовано Уповноваженою особою. Таким чином, за результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до тендерної документації та їх оприлюднення встановлено, що Замовником в порушення абзацу четвертого пункту 54 Особливостей в електронній системі закупівель не оприлюднено перелік змін, що вносилися до тендерної документації 24.04.2024. Крім того, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником у Додатку 5 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідна технічна специфікація» тендерної документації визначено, що гарантія на виконані роботи 5 років, а в підпункті 8.2 пункту 8 проєкту договору про закупівлю (Додаток № 7 тендерної документації) зазначено, що гарантійний строк складає 3 (три) роки. Разом з тим, Замовником за результатами проведеної процедури закупівлі з переможцем торгів ТОВ "БУДІВЕЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЕТАЛОН-БУД ПЛЮС" укладено договір від 21.05.2024 № 47/05 на закупівлю робіт з капітального ремонту покрівлі за адресою: м. Київ, вул. Гарматна,10 Солом’янського району, навчально-виробничого корпусу №2 у відповідності до умов тендерної пропозиції, де в пункті 8.2 розділу 8 зазначеного договору встановлено гарантійний термін 3 роки з моменту прийняття об’єкту в експлуатацію, що не відповідає нормам частини першої статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу третього пункту 103 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі — Постанова № 668). Так, частиною першою статті 884 Цивільного кодексу України та абзацом третім пункту 103 Постанови № 668 визначено, що гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом (далі - гарантійний строк експлуатації). При цьому відповідно до пункту 5 Постанови № 668, гарантійні строки якості закінчених робіт (експлуатації об’єкта будівництва) – є істотною умовою договору. З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 19.06.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з приводу встановленого в проекті договору та, відповідно, у договорі, укладеному за результатами проведеної процедури закупівлі робіт «Код ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт покрівлі за адресою: м. Київ, вул. Гарматна,10 Солом’янського району, навчально-виробничого корпусу №2)» гарантійного строку експлуатації об’єкта. Замовником на вказаний запит через електронну систему закупівель надано наступне пояснення: «Додатковою угодою від 21.06.2024 № 1 враховуючи норми частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668 до договору № 47/05 від 21.05.2024 на закупівлю Код ДК 021:2015 – 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт покрівлі за адресою: м. Київ, вул. Гарматна,10 Солом’янського району, навчально-виробничого корпусу №2) де передбачено гарантійний строк експлуатації протягом 10 років.». Таким чином, вищеописане порушення щодо встановлення гарантійних термінів не у відповідності до вимог частини першої статті 884 Цивільного кодексу України та абзацу третього пункту 103 Постанови № 668 усунуто Замовником в ході проведення моніторингу, шляхом укладення додаткової угоди та викладення пункту 8.2 договору в новій редакції з встановленням гарантійних термінів 10 років з моменту прийняття об’єкту в експлуатацію.
Період усунення порушень: 04.07.2024 16:35 - 19.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 04.07.2024 16:35

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: З метою недопущення порушень в ході формування тендерної документації та її відповідності вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗУ «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Уповноважену особу Пазинич Ларису Миколаївну направити на проходження загального курсу навчання Публічні закупівлі/курси замовника.
Дата публікації звіту: 11.07.2024 17:24

Запити/Пояснення