-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин- А-95 євро в талонах
Завершена
499 737.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 997.38 UAH
мін. крок: 1% або 4 997.38 UAH
Номер:
9dc83e4b01394746a8ee99a4415e8e0f
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-08-07-000074
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.08.2024 00:00
Період моніторингу:
07.08.2024 18:05 - 29.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
06.08.2024 № 130
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 06.08.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 06.08.2024 № 130
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
10. UA-2024-04-23-002603-a 23.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення вимог абзацу 3 пункту 14 Наказу №1082 та пункту 24 Особливостей.
За результатами аналізу питань відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95»; розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К»; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Північно-східний офіс Держаудитслужби з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення їх в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості, Постанова № 1178); розгляду тендерних пропозицій учасників; правомірності відхилення тендерних пропозицій учасників; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» Харківської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік; оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.04.2024 № 1-23/04, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 30.04.2024, тендерні пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «БРЕНТ ОЙЛ-95» (далі - ТОВ «БРЕНТ ОЙЛ-95», учасник) та Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К» (далі - ТОВ «ЗОЛОТИЙ СТАНДАРТ К», учасник-переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 02.05.2024, протоколи розгляду тендерних пропозицій від 07.05.2024 № 2-07/05 та від 10.05.2024 № 1-10/05, повідомлення про намір укласти договір від 10.05.2024, договір про закупівлю від 17.05.2024 за № 44-05/24 (далі – Договір), додаткова угода від 20.05.2023 №1, звіт про результати проведення процедури закупівлі від 17.05.2024 року, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 14.08.2024 року (далі – Пояснення).
Моніторингом повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено, що відповідно до пункту 24 Особливостей, Замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі» від 11.06.2020 №1082 (далі – Наказ №1082), та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію не пізніше ніж за сім днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Разом з тим, пунктом 14 Наказу №1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
При цьому, на порушення вимог пункту 14 Наказу №1082 в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремих електронних полях недостовірно зазначена інформація щодо коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі, а саме: замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів за предметом закупівлі зазначено лише код ДК 021:2015: 09132000-3 – Бензин, тоді як Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року №1749 містить наступну позицію щодо товару, який має намір придбати Замовник, а саме: 09132100-4 – Неетильований бензин.
Період усунення порушень:
28.08.2024 15:05 - 12.09.2024 00:00
Дата публікації висновку:
28.08.2024 15:05
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень
Дата публікації звіту:
29.08.2024 15:13
Запити/Пояснення
Номер:
20fe4682664b4add9b5079d26d55bcca
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.08.2024 17:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин- А-95 євро в талонах (ДК 021:2015: 09132000-3 - Бензин)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-04-23-002603-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі?
2. За результатами вищевказаної процедури закупівлі укладено договір від 17.05.2024 за № 44-05/24 на суму 488 332,80 грн. (далі - договір). В подальшому додатковою угодою від 20.05.2023 №1 внесено зміни до договору. Просимо обґрунтувати підстави для укладання додаткової угоди від 20.05.2023 №1 до договору та надати відповідні документи.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
4337c438069946168f07b4363f1f873f
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
14.08.2024 16:39
Опис:
Комунальне підприємство електромереж зовнішнього освітлення «Міськсвітло» Харківської міської ради, на виконання вимог підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», по суті заданих питань надає наступну інформацію:
Щодо першого питання:
Очікувана вартість та обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: 499 737,60 грн. з ПДВ., згідно рекомендацій які встановлені наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 із змінами, метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку. (Копії відповідних комерційних пропозицій додаються)
Розмір бюджетного призначення: 500 000.00 грн., Розрахунок потреби на пальне у 2024 році з врахуванням залишків пального на 01.04.2024 р., забезпечення суворого режиму економії енергоносіїв у плановому періоді; забезпечення в планових обсягах кошторису можливості здійснення відповідних видатків на пальне з бюджету протягом бюджетного періоду.
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Термін постачання — з дати укладання договору по 31 грудня 2024 року.
У разі закупівлі бензину , за своїми характеристиками товар повинен відповідати вимогам діючих норм та стандартів, що діють на території України.
Обґрунтування доцільності закупівлі Товару: Придбання бензину А-95 євро в талонах здійснюється для забезпечення безперебійної роботи транспортних засобів під час виконання функцій та завдань, покладених на КП «Міськсвітло» ХМР.
Примітка: будь-яке посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника в цій закупівлі застосовується із виразом «або еквівалент».
Щодо посилання на посилання на сторінку власного веб-сайту (або на сторінку офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, Замовник повідомляє наступне: Згідно пункту 47 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України розпорядник бюджетних коштів - бюджетна установа в особі її керівника, уповноважена на отримання бюджетних асигнувань, взяття бюджетних зобов'язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом, довгострокових зобов’язань у рамках державно-приватного партнерства, середньострокових зобов’язань у сфері охорони здоров’я та здійснення витрат бюджету;.
Відповідно до інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Замовник є комунальним підприємством. Згідно Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Замовник є одержувачем бюджетних коштів.
Враховуючи вищезазначене, Замовник не є головним розпорядником бюджетних коштів (розпорядником бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктом господарювання державного сектору економіки, з цих підстав на Замовника не розповсюджується зобов’язання забезпечувати виконання пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів». Вищезазначене, також підтверджується Рішенням Харківського окружного адміністративного суду по справі №520/14195/21 від 18.01.2022 року. На підставі викладеного, Замовником не оприлюднювалось на сторінці власного веб-сайту обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та очікуваної вартості предмета закупівлі.
Щодо другого питання:
За результатами процедури закупівлі укладено договір від 17.05.2024 за № 44-05/24 на суму 488 332,80 грн. (далі - договір). Додатковою угодою від 20.05.2023 №1 внесено зміни до договору. А саме зміни до Договору було внесено в частині викладення специфікації до Договору в новій редакції, додано колонку «Код ДК 021:2015 що найбільше відповідає номенклатурній позиції», зазначені зіни були викликані необхідністю преведення Специфікації до відповідності згідно Звіту про проведення закупівлі, тобто: під час внесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом в окремих електронних полях зазначається назва товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі та код товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі в межах четвертого знаку плану.
Якщо через відкриті торги з особливостями замовник закуповує паливо, то в плані буде зазначений код ДК за четвертим знаком 09130000-9 Нафта і дистилят. А при оголошенні закупівлі виникає необхідність розписати специфікацію на кожну позицію бензин, дизельне паливо, тощо та вказати максимально точний код який найбільше відповідає номенклатурній позиції закупівлі - ДК 021:2015 (09132000-3 Бензин).