• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Фільтри-поглиначі

Завершена

825 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 125.00 UAH
Номер: d8fa586ee46a4dacaf404b67523ef7b4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-06-11-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 11.06.2024 00:00
Автор: Північно-Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127036
Період моніторингу: 11.06.2024 11:45 - 03.07.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 11.06.2024 №26-З Суми Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 р. № 2 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Ігор КОРОТКИЙ Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 11.06.2024 №26-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2024-04-22-007752-a 22.04.2024 Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Адреса: Ukraine, Суми
Контактна особа: Північно-Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 54) 222-46-18, zakupivli_sumy_2@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, в редакції від 09.04.2024 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Виконавчого комітету Сумської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.04.2024 №106, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 01.05.2024, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «ДЕЛЛІНГ-СТАНДАРТ» та «ЛАЙНПАРТС» (далі – ТОВ «ЛАЙНПАРТС»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 03.05.2024 №119 та №120, повідомлення про намір укласти договір від 03.05.2024, договір від 24.05.2024 №261/16-24, додаткові угоди від 31.05.2024 №1 та від 19.06.2024 №2, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 20.05.2024 №8785-р/пк-пз, пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 14.06.2024, від 18.06.2024 та від 21.06.2024. За результатами моніторингу процедури установлено, що Замовник у додатку 2 до тендерної документації установив вимогу, що «Учасник повинен надати на товар, що постачається наступні документи: - інформацію про виробників Товару (виробництва Росії не пропонувати); - сертифікат відповідності; - сертифікат відповідності на наповнювачі фільтру, а також паспортами (сертифікатами якості) підприємств постачальників і позитивними результатами перевірки якості; - сертифікати перевірки та висновки державної санітарно-епідеміологічної експертизи України». У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛАЙНПАРТС», якого визначено переможцем торгів, міститься інформація про технічні та якісні характеристики на наповнювач фільтру – активоване вугілля для противогазів та респіраторів RPPU1041 A2B2E2K2, виробником якого є ECOFILTER (далі – наповнювач фільтру вугілля) (файл «Наповнювач вугілля- паспорт, відповідність стандартам українською.pdf»), при цьому у складі тендерної пропозиції відсутній сертифікат відповідності та позитивні результати перевірки якості на наповнювач фільтру – вугілля. Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «в тендерній пропозиції ТОВ «ЛАЙНПАРТС» було надано технічні та якісні характеристики на активоване вугілля ECOFILTER (файл формату Chrome HTML Document «Наповнювач вугілля- паспорт, відповідність українською»). При поставці товару (фільтри-поглиначі) переможцем було надано оригінальний сертифікат. Сертифікат відповідності з позитивними результатами перевірки якості на наповнювач фільтру – активоване вугілля для противогазів та респіраторів RPPU1041 A2B2E2K2, виробником якого є ECOFILTER, не підлягає обов’язковій сертифікації і він відсутній). Таким чином, Замовник підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЛАЙНПАРТС» сертифікату відповідності та позитивного сертифікату перевірки якості на наповнювач фільтру – вугілля, що не відповідає вимогам додатку 2 до тендерної документації. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЛАЙНПАРТС», якого визначено переможцем торгів, міститься сертифікат відповідності на фільтри повітряні типів ACF, APF, HEPA, AFS, AFG, AFC, ACC, ACT, виробником яких є ТОВ «АФФ+» (файл формату JPG «Наповнювач НЕРА фільтропакет для фільтрів поглиначів Сертифікат відповідності»), при цьому у складі тендерної пропозиції відсутній паспорт (сертифікат якості) підприємств постачальників і позитивні результати перевірки якості на наповнювачі фільтру – фільтри повітряні типів ACF, APF, HEPA, AFS, AFG, AFC, ACC, ACT, виробником яких є ТОВ «АФФ+». Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «в тендерній пропозиції ТОВ «ЛАЙНПАРТС» було надано сертифікат відповідності на предфільтр виробництва ТОВ «АФФ+» (файл формату JPG «Наповнювач НЕРА фільтропакет для фільтрів поглиначів Сертифікат відповідності»), при поставці товару (фільтри-поглиначі) переможцем було надано паспорт на предфільтр». Таким чином, Замовник підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЛАЙНПАРТС» паспорту (сертифікат якості) підприємств постачальників і позитивні результати перевірки якості на наповнювачі фільтру – фільтри повітряні типів ACF, APF, HEPA, AFS, AFG, AFC, ACC, ACT, виробником яких є ТОВ «АФФ+». Також, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЛАЙНПАРТС» відсутні сертифікати перевірки на фільтр-поглинач ФП-200, вимоги щодо надання яких визначено у додатку 2 до тендерної документації. Замовник у поясненнях, наданих через електронну систему закупівель, зазначив, що «сертифікат перевірки на фільтр-поглинач ФП-200 був наданий ТОВ «ЛАЙНПАРТС» при поставці товару (після виготовлення), а до тендерної пропозиції був наданий гарантійний лист про надання сертифікату після виготовлення фільтрів-поглиначів (файл формату JPG «Сертифікат відповідності 9077»; файл формату Chrome HTML Document «Паспорт на ФП-200» (сторінка 3 пункт 2.2.) та файл формату Chrome HTML Document «Гарантійний лист сертифікат випробування»)». Таким чином, Замовник підтвердив відсутність у складі тендерної пропозиції ТОВ «ЛАЙНПАРТС» сертифікатів перевірки на фільтр-поглинач ФП-200. Отже, Замовник на порушення абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЛАЙНПАРТС» через невідповідність його тендерної пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, визначив його переможцем торгів та уклав з ним договір від 24.05.2024 №261/16-24.
Період усунення порушень: 01.07.2024 11:28 - 16.07.2024 00:00
Дата публікації висновку: 01.07.2024 11:28

Оскарження висновку в суді

Опис: Виконавчим комітетом Сумської міської ради подано позовну заяву до Сумського окружного адміністративного суду про скасування висновку Держаудитслужби.
Дата публікації: 12.07.2024 15:37
Дата відкриття провадження: 29.07.2024 00:00
Номер відкриття провадження: № 480/6189/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: 24.05.2024 року, за результатами проведеної закупівлі між Виконавчим комітетом Сумської міської ради та ТОВ «ЛАЙНПАРТС» укладено договір № 261/16-24. На момент видання Висновку – 01.07.2024 зазначений договір фактично виконаний (видаткова накладна № 977 підписана обома Сторонами 03.06.2024, платіжна інструкція № 1692 надана платником – виконавчим комітетом Сумської міської ради 19.06.2024). З огляду на вказане, неможливо виконати вимогу Держаудитслужби, зазначену у Висновку. Крім цього, сам Висновок має суперечливий зміст. Так, в ньому зазначено, що Замовником за результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. Фактично, єдине зауваження Держаудитслужби зводиться до того, що на момент подання тендерної пропозиції учасник не надав оригінал сертифікату. При цьому, під час моніторингу проігноровано пояснення Замовника про те, що на момент розгляду тендерної пропозиції учасника і не могло бути цього сертифікату, тому що на той час не існувало самого товару. Враховуючи те, що фільтри-поглиначі є специфічним товаром та виходячи з сучасних суспільно-економічних реалій України, жоден відповідальний виробник в Україні не має виготовлених раніше фільтрів-поглиначів, а виготовляє їх лише під конкретне замовлення. Це з’ясувалось вже під час проведення тендеру, адже на відкриті торги не з’явилося жодного учасника, який би вже мав готові фільтри-поглиначі. Тому Учасник взяв на себе зобов’язання виготовити його та надати необхідний сертифікат та всі інші, передбачені чинним законодавством, документи при поставці фільтрів-поглиначів ФП-200, що підтверджується Гарантійним листом ТОВ «ЛАЙНПАРТС» від 15.04.2024 № 679 та який є частиною його тендерної пропозиції. Враховуючи невідкладну необхідність термінового облаштування міського захисного пункту управління, на підставі наведеного вище Гарантійного листа, беручи до уваги фактичну відсутність будь-яких інших потенційних постачальників, замовник прийняв рішення акцептувати тендерну пропозицію ТОВ «ЛАЙНПАРТС». У цьому випадку Замовник отримав додаткову перевагу у вигляді найновіших фільтрів. При поставці товару було надано оригінальний сертифікат та всі інші, передбачені чинним законодавством та тендерною документацією, документи на фільтр-поглинач. Таким чином, постачальник своєчасно та в повному обсязі виконав всі обов’язки, передбачені тендерною документацією, його тендерною пропозицією (у тому числі зазначені в Гарантійному листі), умовами договору та чинним законодавством України. Ніякого збитку ні місцевій громаді, ні державі, ні Замовникові проведення закупівлі (UA-2024-04-22-007752-a) не завдало, навпаки, такий договір, вкрай необхідний Сумській громаді для облаштування міського захисного пункту управління. Як вбачається з Висновку про результати моніторингу закупівлі, в ньому взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Держаудитслужби про розривання укладеного за результатами закупівлі договору. Більш того, така вимога прямо суперечить Плану організації виконання рішення Ради національної безпеки і оборони України від 23.06.2023 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони від 23.06.2023 «Щодо результатів оперативних обстежень фонду захисних споруд цивільного захисту та вирішення проблемних питань щодо укриття населення», введеного в дію Указом Президента України від 26.06.2023 № 353, схваленого на засіданні Кабінету Міністрів України 30.06.2023 (протокол № 73), протоколу наради МВС від 06.07.2023 № 122/8/35 та доручення Міністерства внутрішніх справ України від 10.07.2023 № 107/01/35 щодо приведення у готовність об’єктів фонду захисних споруд цивільного захисту і забезпечення безперешкодного доступу. Тому, виконання такої вимоги призведе як до невиконання зазначених вище актуальних нормативно-правових актів та рішень, так і до тяжких наслідків для населення громади та порушення прав ТОВ «ЛАЙНПАРТС», яке звернеться за захистом своїх прав до суду, що призведе до зайвого витрачання бюджетних коштів виконавчим комітетом Сумської міської ради. З огляду на вказане просимо відмінити вимогу, зазначену у Висновку Управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби в Сумській області від 01.07.2024 року по закупівлі UA-2024-04-22-007752-a.
Дата публікації звіту: 08.07.2024 14:26

Запити/Пояснення