• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

60180000-3 Прокат вантажних транспортних засобів із водієм для перевезення товарів. Перевезення води питної.

Завершена

4 140 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 4916d03ccb954cadb9ca6c121d1aab3f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-06-000035
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2024 00:00
Автор: Східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40477689
Період моніторингу: 07.05.2024 10:40 - 29.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: 06.05.2024 № 53 Дніпро Про початок здійснення моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами та доручення Державної аудиторської служби України від 17.04.2024 №003100-18/2743-2024, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Валентин ДОВГИЙ Додаток до наказу Східного офісу Держаудитслужби від 06.05.2024 № 53 Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника 6 UA-2024-04-19-007098-a 19.04.2024 КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА МАРГАНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ" Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Любов ОПОЛОНИК
Адреса: Ukraine, Дніпро
Контактна особа: Східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 329-70-22, vika-chika2105@i.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Укладення договорів, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав укладання договору без застосування електронної системи закупівель та обґрунтування здійснення закупівлі встановлено порушення п.5, п.10, пп.4 п.13 Особливостей, а також порушенням таких принципів публічних закупівель, як «добросовісна конкуренція серед учасників», «максимальна економія», що визначені пунктами 1, 2 частини 1 статті 5 Закону №922. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, внесення інформації про закупівлі до річного плану, оприлюднення інформації про закупівлю та договору про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує в межах законодавства вжити заходів, щодо припинення договірних відносин з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО», враховуючи норми договору від 16.04.2024 № 16-04-2024, Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей, Цивільного та Господарського кодексів України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 24 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: обрання закупівлі, визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель (інформація, документи щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ВИРОБНИЧЕ УПРАВЛІННЯ ВОДОПРОВІДНО-КАНАЛІЗАЦІЙНОГО ГОСПОДАРСТВА МАРГАНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ» (далі – Замовник, КП «ВУВКГ» ММР) на 2024 рік за номером ID: UA-P-2024-04-19-008552-a, підстави для здійснення закупівлі (обґрунтування закупівлі послуг без використання електронної системи); інформація щодо відміненої процедури відкритих торгів (ідентифікатор закупівлі: UA-2024-04-08-010003-a); протокол комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Виконавчого комітету Марганецької міської ради Дніпропетровської області (від 15.04.2024 №7 далі – протокол комісії), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-04-19-007098-a, протокол розкриття тендерної пропозиції від 19.04.2024, договір про закупівлю послуг укладений з ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АВТОКОМ ДНІПРО» (далі – ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО») від 16.04.2024 № 16-04-2024 на суму 4 140 000,00 грн з ПДВ (далі - Договір), пояснення та документи Замовника надані 10.05.2024, 16.05.2024 на запити Східного офісу Держаудитслужби від 07.05.2024, 13.05.2024 через електронну систему закупівель. Дослідженням питання обґрунтування Замовником розміру очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі встановлено наступне. Відповідно до пояснень КП «ВУВКГ» ММР наданих 10.05.2024, 16.05.2024 на запити Східного офісу Держаудитслужби від 07.05.2024, 13.05.2024, з’ясовано, що Замовником не документувався та не фіксувався письмово розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі послуг з перевезення. КП «ВУВКГ» ММР не надано до моніторингу будь-яких розрахунків, що можуть підтвердити обгрунтованість визначення Замовником вартості предмета закупівлі послуг. Згідно з поясненнями Замовника від 16.05.2024 для визначення очікуваної вартості послуг з перевезення, ним досліджувався ринок аналогічних послуг. Проте, будь-які документи, що можуть свідчити про проведення дослідження ринку КП «ВУВКГ» ММР не надано з тієї причини, що Замовник не документував такі дії. Як слідує з пояснень КП «ВУВКГ» ММР проведення дослідження ринку аналогічних послуг проводилося в усній формі. Слід зазначити, що очікувана вартість закупівлі послуг з перевезення у сумі 4 140 000,00 гривень є кінцевим результатом певних арифметичних дій, що в будь-якому випадку здійснювалися Замовником, незважаючи на те, чи документувалися вони, чи ні. Проте, КП «ВУВКГ» ММР в ході проведення моніторингу не надало інформацію щодо методу та способу розрахунку очікуваної вартості послуг з перевезення, тому обгрунтованість розрахунку очікуваної вартості послуг моніторингом не підтверджено. Що стосується обгрунтованості кількісних, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, то КП «ВУВКГ» ММР також не надано будь-яких документів та належних пояснень, що могли б підтвердити те, яким чином Замовником обраховано обсяг необхідних послуг та визначено їх технічні, якісні характеристики. З огляду на викладене, моніторингом не підтверджено обґрунтованість визначення кількісних, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі послуг з перевезення. Дослідженням питання наявності підстав для здійснення закупівлі без застосування електронної системи закупівель встановлено наступне. Відповідно до обґрунтування підставою для не застосування відкритих торгів при укладенні договору з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО» є підпункт 4 пункту 13 Особливостей. Аналізом інформації оприлюдненої в системі електронних закупівель Prozorro, протоколу від 15.04.2024 №7 та обґрунтування складеного Замовником, встановлено, що у підприємства відсутні правові підстави для не застосування відкритих торгів під час укладення з договору з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО». Аналізом інформації оприлюдненої в системі електронних закупівель Prozorro встановлено, що підприємством 08 квітня 2024 року за тим же предметом закупівлі, за яким з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО» укладено договір від 16.04.2024 №16-04-2024 оголошено відкриті торги, очікуваною вартістю 4 140 000,00 гривень (UA-2024-04-08-010003-a). Вищевказані відкриті торги відмінено Замовником 18 квітня 2024 року на стадії кваліфікації учасників з причини відсутності подальшої потреби у закупівлі послуг з перевезення питної води (підпункт 1 пункту 50 Особливостей), а також з причини укладення з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО» прямого договору від 16.04.2024 №16-04-2024. Слід зазначити, що одним з учасників відмінених відкритих торгів являлося ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО», яким надано тендерну пропозицію у сумі 4 150 000,00 грн, що перевищувала очікувану вартість тієї закупівлі. КП «ВУВКГ» ММР, прийняло рішення керуючись протоколом комісії від 15.04.2024 №7 укласти з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО» прямий договір на суму, що перевищувала вартість тендерних пропозицій інших учасників відміненої закупівлі послуг. Так, сума договору з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО» на 972 000,00 грн перевищувала вартість тендерної пропозиції ФОП ДОНСЬКА ОЛЬГА ВІТАЛІЇВНА та на 922 500,00 грн перевищувала вартість тендерної пропозиції ФОП ГЕРАСИМЕНКО ОЛЕКСАНДР АНДРІЙОВИЧ. Вищевказане є порушенням таких принципів публічних закупівель, як «добросовісна конкуренція серед учасників», «максимальна економія», що визначені пунктами 1, 2 частини 1 статті 5 Закону №922. Замовник не підтвердив документально, що питання забезпечення населення м. Марганець достатнім обсягом питної води повністю вирішено після укладення з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО» договору про закупівлю послуг з перевезення. Замовник не підтвердив документально те, що дійсно існували об’єктивні події та обставини, що могли надати право на застосування КП «ВУВКГ» ММР підпункт 4 пункту 13 Особливостей. З огляду на викладене, укладення підприємством з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО» договору від 16.04.2024 №16-04-2024 на суму 4 140 000,00 грн без застосування відкритих торгів є порушенням п.5, п.10, пп.4 п.13 Особливостей, а також порушенням таких принципів публічних закупівель, як «добросовісна конкуренція серед учасників», «максимальна економія», що визначені пунктами 1, 2 частини 1 статті 5 Закону №922.
Період усунення порушень: 29.05.2024 10:20 - 13.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 29.05.2024 10:20

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Виконано зобов’язання стосовно вжиття заходів щодо припинення договірних відносин з ТОВ «АВТОКОМ ДНІПРО» за договором від 16.04.2024р. № 16-04-2024 шляхом укладання додаткової угоди № 1 від 05 червня 2024 року.
Дата публікації звіту: 05.06.2024 11:37

Запити/Пояснення