-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
дизельне паливо
Завершена
405 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 025.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 025.00 UAH
Номер:
53305e5de1b64b5eafbe80f6bf8bec37
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-03-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
03.06.2024 00:00
Період моніторингу:
03.06.2024 17:01 - 25.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
03.06.2024 № 51-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
03.06.2024 № 51-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12. UA-2024-04-17-011862-a, 17.04.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення абзацу 1 пункту 28 Постанови № 1178; абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення закупівлі (далі – Постанова № 1178, особливості); дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерних пропозицій учасників; укладання договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель КП ЖКП Новогалещинської селищної ради (далі − замовник) UA-P-2024-04-17-015263-a на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи, протокол від 17.04.2024 № 10; тендерну пропозицію учасника ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФУДЛАЙН»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 29.04.2024 № 11; повідомлення про намір укласти договір від 29.04.2024; договір поставки від 10.05.2024 № 06/05/24-1Т на суму 363 375,00 грн (з ПДВ) з ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО «ФУДЛАЙН»; відповідь замовника від 05.06.2024 на запит органу державного фінансового контролю, оприлюднену на веб-порталі уповноваженого органу з питань публічних закупівель.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанові № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства.
Згідно з абзацом 1 пункту 28 Постанови № 1178 (особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Нормами абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, замовником в тендерній документації (підпункт 1 пункту 3 Розділу V) зазначено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1.1. учасник процедури закупівлі:
-зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону;
-не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного у пункті 37 Особливостей;
-визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 Особливостей;
-є юридичною особою – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь державної форми власності, юридичною особою, створеною та/або зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь, та/або юридичною особою, кінцевим бенефіціарним власником (власником) якої є резидент (резиденти) Російської Федерації/Республіки Білорусь, або фізичною особою (фізичною особою – підприємцем) – резидентом Російської Федерації/Республіки Білорусь, або є суб’єктом господарювання, що здійснює продаж товарів, робіт, послуг походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь (за винятком товарів, робіт та послуг, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”);
1.2. тендерна пропозиція:
-не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації;
-викладена іншою мовою (мовами), ніж мова (мови), що передбачена тендерною документацією;
1.3. переможець процедури закупівлі:
-відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей;
-не надав копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) відповідно до частини другої статті 41 Закону;
-надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом другим частини п’ятнадцятої статті 29 Закону.
При цьому, на момент проведення процедури закупівлі UA-2024-04-17-011862-a діяла Постанова № 1178 в редакції від 09.04.2024, пунктом 44 якої передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев’ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176);
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей;
надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Також, замовник в тендерній документації (підпункт 2 пункту 4 Розділу VІ) зазначив, що переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати, зокрема, копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом.
В редакції Постанови № 1178, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) відсутня інформація щодо надання копії ліцензії або документа дозвільного характеру під час укладання договору про закупівлю.
Таким чином, замовником до тендерної документації на порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону включено інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством.
Замовник в тендерній документації (пункт 5 Розділу VІ) зазначив, що у разі відхилення тендерної пропозиції з підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 41 цих особливостей, замовник визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників процедури закупівлі, тендерна пропозиція (строк дії якої ще не минув) якого відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації, і може бути визнана найбільш економічно вигідною відповідно до вимог Закону та цих особливостей, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених статтею 33 Закону та цим пунктом.
При цьому, в редакції Постанови № 1178, що діяла на момент проведення процедури закупівлі (09.04.2024) пунктом 41 не визначений перелік підстав для відхилення, натомість вищевказаний перелік визначений пунктом 44 Постанови № 1178.
Враховуючи викладене, тендерна документація складена замовником з порушенням пункту 1 частини другої статті 22, абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та пункту 28 Постанови № 1178.
Період усунення порушень:
14.06.2024 16:48 - 29.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
14.06.2024 16:48
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання вимог проведеного моніторингу закупівлі UA-2024-04-17-011862-а, здійснено заходи, щодо недопущення порушень в проведенні публічних закупівель уповноваженою особою.
Дата публікації звіту:
18.06.2024 13:50
Запити/Пояснення
Номер:
faaa6606f7e54ca08f1f258b0f9149f0
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
03.06.2024 17:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
07.06.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 405000,00 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-17-011862-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
660fb03569b3484b8ab0d49d9b543a27
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
05.06.2024 12:36
Опис:
КП ЖКП Новогалещинської селищної ради (далі – Замовник) на підставі частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та відповідно до пункту 23 Постанови Кабінету Міністрів України №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє наступне.
17 квітня 2024 рок замовником було оголошено закупівлю «Дизельне паливо» за кодом «ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти» у порядку відкритих торгів із особливостями (за ідентифікатором ua-2024-04-17-011862-a) із врахуванням вимог постанови Закону України «Про публічні закупівлі».
Процедура закупівлі проведена із дотриманням вимог стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та здійснено оформлення документації для проведення відкритих торгів із особливостями та дотримано принципів здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням
Технічне завдання і умови закупівлі встановили вимоги в Додатку до Тендерної документації відкритих торгів із особливостями для закупівлі дизельного палива (в загальній кількості 7650 літрів, місце поставки товарів: за місцезнаходженням Замовник, а саме: 39140, Україна, Полтавська область, Нова Галещина, Центральна,95, на період на 2024 рік, згідно спланованих потреб Замовника у сфері витрат пального на підставі витрати у минулих років із врахуванням планової діяльності 2024 року.
26 квітня 20224 року автоматична електронна система Прозорро відкрила пропозиції у встановлені терміни, найкраща цінова пропозиції: від ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ФУДЛАЙН" (код ЄДРПОУ 36564885), із яким було укладено договір за результатами закупівлі, після здійснення перевірки його документів на відповідність вимогу документації, Постанови та Закону України «Про публічні закупівлі».
Замовник надає відповідь по запитуваній інформації на підставі проведення Управлінням Північного-східного офісу Держаудитслужби моніторингу процедури закупівлі «Дизельне паливо» за кодом «ДК 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: ua-2024-04-17-011862-a):
Питання номер №1 моніторингу: «Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товари, що є предметом даної закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?»
Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16 грудня 2020 р. № 1266, що вносить зміни до постанови Кабінету міністрів України № 710 від 11 жовтня 2016 року «Про ефективне використання державних коштів», КП ЖКП Новогалещинської селищної ради (код ЄДРПОУ 2860517 ; адреса: : 39140, Україна , Полтавська обл., смт Нова Галещина, вул. Центральна, 95) інформував про проведення процедури відкритих торгів із особливостями за предметом «Дизельне паливо», код 021:2015: 09130000-9 — Нафта і дистиляти, яка була здійснена на підставі господарських потреб Замовника із розміром фінансового призначення за фінансовим планом або очікувана вартість закупівлі товару: 405 000,00 грн (Шістсот сімдесят одна тисяча сто гривень 00 коп) урахуванням ПДВ. та із врахуванням інформації ринку дизельного палива, та встановив наступні вимоги:
1) Умови поставки: по заявці Замовника один чи декілька разів на місяць;
2) Термін поставки: після підписання договору, на протязі 2024 р.;
3) Місце поставки: 39140, Україна, Полтавська область, Нова Галещина, Центральна,95;
4) Вимоги до транспортування: витрати по доставці товару несе переможець Закупівлі.
7) Вимоги щодо якості пального: згідно Державних стандартів до документації проведення відкритих торгів із особливостями.
Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі здійснено відповідно до рекомендацій наказу Мінекономіки № 275 від 18.02.2020 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» методом порівняння ринкових цін, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі в електронній системі закупівель "Prozorro". Очікувана вартість предмета закупівлі, передбачена кошторисом та річним планом закупівель на 2024 рік, ґрунтується на всіх фактичних складових ціни та включає в себе вартість ціни на Товар, податки і збори, що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат та згідно з вимогами чинного законодавства щодо формування ціни на відповідний товар. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі з урахуванням роз’яснення Мінекономіки «Щодо розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі» № 3301-04/34980-06 від 20.08.2019 р., здійснювався замовником шляхом моніторингу середньо ринкових цін дизельного палива, що актуальна момент проведення закупівлі, та по історії закупівель за період березня 2024 року із передбаченою потребую на 2024 рік (додаток - таблиця проаналізованих закупівель для розрахунку очікуваної вартості(по аналогічних закупівлях (за період березня 2024 року.)
Обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначення середньоринкової ціни здійснювалось на підставі аналізу динаміки цін на дизельне паливо операторів. Для аналізу використовувався сайт ТОВ «МінфінМедіа» :
Інформацію по стану цін за період(місяць), що передував оголошенню закупівлі:
https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/dt/2024-03/
Також було проаналізовано стан цін по місцевості Замовника:
https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/poltavskaya/
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначались з урахуванням забезпечення сталої роботи підприємства та економічної доцільності ефективності.
Відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» відповідь із необхідною інформацією Замовник завантажив через електронну систему закупівель Prozorro.
Додатки:
1. Таблиця проаналізованих закупівель для розрахунку очікуваної вартості (по аналогічних закупівлях (за період березня 2024 року) із потребою на 2024 рік).