-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Надання послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади, Бучанського району, Київської області.
Завершена
1 499 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
cddc1bc8177646ea8f0f00c0a1d97853
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-10-30-000012
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.10.2024 00:00
Період моніторингу:
30.10.2024 12:45 - 21.11.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
29.10.2024 № 289
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Перший заступник начальника Олександр СОМИК
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
10 UA-2024-04-17-008349-a 17.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, установлено порушення Замовником вимог підпункту 5 пункту 13 Особливостей № 1178 та статті 5 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при відображенні закупівлі у річному плані, визначенні предмета закупівлі, оприлюдненні інформації щодо закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 листопада 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, звіт про укладений договір про закупівлю оприлюднений в електронній системі закупівель від 17.04.2024, Обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно з абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, затверджене розпорядженням сільського голови Дмитрівської сільської ради, договір про закупівлю від 17.04.2024 № 111, пояснення та документи надані Замовником 01.11.2024 та 19.11.2024 із власної ініціативи, а також у відповідь на запит органу державного фінансового контролю (далі – Орган ДФК) від 15.11.2024.
У ході проведення моніторингу закупівлі, установлено, що Замовником, керуючись нормами абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату укладання договору (далі – Особливості № 1178), здійснено закупівлю послуг із розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади, Бучанського району, Київської області, шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, зокрема, у зв’язку з необхідністю захисту прав інтелектуальної власності.
Через електронну систему закупівель Замовником 01.11.2024 надано пояснення з власної ініціативи, відповідно до яких зазначено наступне:
«…Згідно з рішенням Національного органу інтелектуальної власності ДП «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), рішення про реєстрацію договору що стосується права автора на твір права на твір від 02 вересня 2022 р. № 6586), виключні майнові права на «Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» належать Інститут землекористування НААН України без будь-яких обмежень.
Виходячи з вищенаведених норм законодавства, закупівля послуг з розробки Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини), пов’язана із захистом прав інтелектуальної власності.
До об’єктів права інтелектуальної власності, зокрема, належать:
«Науково-методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади» (свідоцтво про реєстрацію авторського права від 18 жовтня 2022 р. № 115344),
«Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» (Рішення про реєстрацію договору що стосується права автора на твір права на твір від 02 вересня 2022 р. № 6586), «Науково-методичних рекомендацій щодо розробки проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць» (свідоцтво про реєстрацію авторського права від 12 грудня 2023 р. № 121824)…»
Відповідно до вимог статті 53 Закону України «Про авторське право і суміжні права» від 01.12.2022 № 2811-IX, передбачений виключний перелік підстав для захисту авторського права і суміжних прав, серед яких, у тому числі, використання об’єкта авторського права або об’єкта суміжних прав, якщо такі дії не підпадають під передбачені цим Законом випадки вільного використання об’єктів авторського права або об’єктів суміжних прав, без дозволу суб’єкта таких прав.
Натомість, аналізом інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, установлено, що Договором про надання послуг від 17.04.2024 № 111, жодним чином не передбачено умов щодо використання/ передачу/ оплату виключних майнових прав (які належать Інституту землекористування НААН України) на об’єкти права інтелектуальної власності, а саме на твори: «Науково-методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади»; «Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок»; «Науково-методичних рекомендацій щодо розробки проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць», використання яких, за твердженнями Замовника, спричиняє необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Керуючись нормами частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), а також з метою підтвердження наявності у Замовника підстав для здійснення закупівлі без використання електронної системи на підставі абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей № 1178, Орган ДФК через електронну систему закупівель звернувся до Замовника із відповідним запитом наступного змісту:
«…яким чином надання послуг із «розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади» іншим суб’єктом (розробником документації із землеустрою) аніж Інститут землекористування НААН України, може спричинити посягання на права інтелектуальної власності Інституту землекористування НААН України на наступні твори:
«Науково-методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади»;
«Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок»;
«Науково-методичних рекомендацій щодо розробки проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць»
У відповідь на поставлене питання, Замовником надано наступні пояснення:
«…норми і правила виконання послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад законодавчо на сьогодні в країні не встановлено.
Відповідно до Статуту Інституту землекористування Національної академії аграрних наук України (надалі - Інститут) є науковою установою із фундаментальних та прикладних досліджень проблем розвитку землекористування, земельного устрою, землеустрою та землевпорядкування, земельного кадастру, діє як науково-методологічний і науково-організаційний центр, координує дослідження із зазначених проблем, що проводяться іншими науковими установами і кафедрами закладів вищої освіти, надає їм методичну допомогу в проведенні цих досліджень та підготовці наукових кадрів.
Одним із напрямів діяльності наукової установи є розробка науково-методичних засад інституційного забезпечення обороту земельних ділянок сільськогосподарського призначення, землеустрою, землевпорядкування, оцінки земель, раціоналізації, планування, прогнозування розвитку землекористування і земельних відносин Інститут є суб’єктом права інтелектуальної власності на низку об’єктів відповідного призначення (літературні письмові твори технічного характеру), на які видані свідоцтва про реєстрацію авторських прав (копія свідоцтва додається). Згідно із положенням ч. 1 ст. 64 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»: «набуття, охорона та захист прав інтелектуальної власності на науковий та науково-технічний (прикладний) результат здійснюються відповідно до законодавства. У разі порушення права інтелектуальної власності його захист здійснюється у порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством».
З огляду на вищевикладене лише Інститут має виключні права на власні науково-методичні рекомендації, зокрема і щодо розпорядження останніми, відповідно до ст.ст. 11,12 Закону України «Про авторське право і суміжні права». Можливість порушення вказаних прав на «Науково-методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади» (свідоцтво про реєстрацію авторського права від 18 жовтня 2022 р. № 115344) через великий перелік не унормованих позицій та відсутність рекомендацій щодо їх вирішення (повний перелік цих позицій наведено у відповіді на 1-е питання) іншою особою створює необхідність захисту права інтелектуальної власності Інститутом землекористування НААН України.»
Разом з тим, слід зазначити, що відповідно до статті 1 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV, установлено:
«землеустрій - сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб’єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил;
документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель тощо;
проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом;
технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.»
Згідно з пунктом б) статті 22 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV, визначено, що землеустрій здійснюється на підставі, у тому числі, укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.
Крім того, відповідно до частини 2 статті 26 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV, визначено, що:
«Розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
До того ж, установлено, що розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію.»
Враховуючи викладене вище, законодавством, щодо кола суб’єктів, яким надано право надавати послуги із розробки документації із землеустрою, установлено обмеження лише щодо наявності у таких суб’єктів необхідного технічного і технологічного забезпечення та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Разом з тим, Замовник обґрунтовує свою позицію щодо вибору саме Інституту землекористування НААН України надавачем послуг із розробки документації із землеустрою «через великий перелік не унормованих позицій та відсутність рекомендацій щодо їх вирішення іншою особою» та зазначає, що саме це «створює необхідність захисту права інтелектуальної власності Інститутом землекористування НААН України.»
Слід зазначити, що відповідно до статті 23 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV, установлено що нормативно-правові акти з питань здійснення землеустрою встановлюють порядок організації, норми і правила виконання робіт із землеустрою, їх склад і зміст. Нормативно-правові акти з питань здійснення землеустрою є обов’язковими до виконання всіма суб’єктами землеустрою.
Поруч з тим, статтею 24 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV визначено, що норми і правила у сфері землеустрою встановлюють комплекс якісних та кількісних показників, параметрів, що регламентують розробку і реалізацію документації із землеустрою з урахуванням екологічних, економічних, соціальних, природно-кліматичних та інших умов. Норми і правила у сфері землеустрою розробляються і затверджуються в установленому законом порядку.
Тобто, законодавством установлено, що виконання робіт із землеустрою, їх склад і зміст регламентуються та визначаються, затвердженими в установленому законом порядку, спеціальними нормативно-правовими актами, виконання яких є обов’язковим для всіх суб’єктів землеустрою.
Слід зазначити, що правову основу землеустрою становлять Конституція України, Земельний кодекс України, закони України «Про землеустрій», «Про Державний земельний кадастр», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про оцінку земель», «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», «Про охорону земель» та інші законодавчі і нормативно-правові акти.
Тобто, національне законодавство містить широкий перелік нормативно-правових актів, якими зобов’язані керуватися суб’єкти землеустрою під час замовлення та надання послуг із розробки проекту землеустрою.
Разом з тим, законодавством установлено, що суб’єктами, яким надано право надавати послуги із розробки документації із землеустрою, можуть бути будь-які юридичні та фізичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
При цьому, Замовником штучно обмежено коло суб’єктів для надання послуг із «розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади», що також підтверджується наступними твердженнями Замовника:
«…Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі послуг, здійснювалося з проведенням моніторингу цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі та моніторингу цін у Prozorro, оскільки відсутні збірники для визначення вартості. Визначення вартості ціни договору, укладеного відповідно до пункту 13 Особливостей, здійснювалось виходячи з обсягів послуг з урахуванням площі, кількості земельних ділянок, периметру довжини межі та її складності, з урахуванням авторського права, та зазначено Сторонами (досягнуто згоди) у протоколі погодження договірної ціни (Додаток № 3 до Договору від 17.04.2024 № 111), відповідно до пункту 2.1 Договору.»
Також, Замовником наведено перелік проаналізованих закупівель, інформація про які розміщена в електронній системі закупівель:
«… - Стрийська міська територіальна громада - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-007138-a;
- Білоцерківська міська територіальна громада - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-06-27-006586-a;
- Сквирська міська територіальна громада - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-23-011270-a;
- Дачненська сільська територіальна громада - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-03-009278-a;
- Гренчаноподівська сільська територіальна громада - https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-05-001016-a...(та інші)»
Слід зазначити, що зазначені вище закупівлі проведені замовниками із застосуванням процедури «Відкритих торгів/ відкритих торгів з особливостями».
Разом з тим, Замовником у відповіді за запит Органу ДФК зазначено, що «…Крім того, було проведено збір цінових пропозицій у трьох суб’єктів виконання документації із землеустрою щодо можливої вартості таких послуг та терміну їх виконання…».
Відповідно до пункту 3 Особливостей № 1178, установлено, що замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 1 статті 20 Закону № 922-VIII, відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Крім того, відповідно до статті 5 Закону № 922-VIII, визначено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно з нормами абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей № 1178, установлено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з випадків, визначених у даному підпункті, зокрема коли існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Враховуючи викладене, моніторингом установлено, що Замовником штучно обмежено коло суб’єктів для надання послуг із «розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади» та укладено договір від 17.04.2024 № 111 без використання електронної системи закупівель із Інститутом землекористування НААН України на підставі абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей № 1178, зокрема у зв’язку з тим, що існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності, чим порушено вимоги статті 5 Закону № 922-VIII та пункту 13 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень:
25.11.2024 17:04 - 10.12.2024 00:00
Дата публікації висновку:
25.11.2024 17:04
Запити/Пояснення
Номер:
826602945cba482e891e9ed76e8cc005
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
01.11.2024 11:55
Опис:
На запит про надання пояснень в межах проведення моніторингу закупівлі UA-2024-04-17-008349-а органом державного фінансового контролю UA-M-2024-10-30-000012, дата: 30.10.2024 12:45.
Закупівля: Надання послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади, Бучанського району, Київської області. Класифікація за ДК 021:2015: 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги. Відповідно до запиту за UA-2024-04-17-008349-а оприлюдненого в електронній системі закупівель 17 квітня 2024р. (далі - Запит) надаємо пояснення, інформацію та документи, що додаються.
Закупівля здійснювалась про прийняття рішення щодо здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до абз. 14 пп. 5 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі - Особливості), за предметом закупівлі: відповідно до пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі:
5) роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання в одному з таких випадків:
- предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
- укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
- відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником;
- необхідність захисту прав інтелектуальної власності;
- укладення договору про закупівлю з постачальником “останньої надії” або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу;
Таким чином законодавство чітко визначило:
По-перше, можливість закупівлі послуг виключно у певного суб’єкту господарювання;
По-друге, визначило виключний перелік випадків, коли така закупівля може бути здійснена, а саме у випадку необхідності захисту прав інтелектуальної власності.
Згідно з частиною першою та другою ст. 418 Цивільного кодексу України право інтелектуальної власності – це право особи на результат інтелектуальної, творчої діяльності або на інший об’єкт права інтелектуальної власності, визначений цим Кодексом та іншим законом.
Статтею 1 Закону України “Про авторське право і суміжні права”, визначено, що службовий твір – твір, створений автором у порядку виконання службових обов’язків відповідно до службового завдання чи трудового договору (контракту) між ним і роботодавцем.
Статтею 443 Цивільного кодексу України також визначено, що використання твору здійснюється лише за згодою автора.
Відповідно до частини першої ст. 424 Цивільного кодексу України майнові права інтелектуальної власності є зокрема наступні: право на використання об’єкта права інтелектуальної власності; виключне право дозволяти використання об’єкта права інтелектуальної власності; виключне право перешкоджати неправомірному використанню об’єкта права інтелектуальної власності, в тому числі забороняти таке використання; інші майнові права інтелектуальної власності, встановлені законом.
Частиною першою статті 8 Закону України “Про авторське право і суміжні права” встановлено, що об’єктом авторського права є літературні письмові твори белетристичного, публіцистичного, наукового, технічного або іншого характеру (книги, брошури, статті тощо).
Частиною п’ятою статті 11 Закону України “Про авторське право і суміжні права” встановлено, що суб’єкт авторського права для засвідчення авторства (авторського права) на оприлюднений чи не оприлюднений твір, факту і дати опублікування твору чи договорів, які стосуються права автора на твір, у будь-який час протягом строку охорони авторського права може зареєструвати своє авторське право у відповідних державних реєстрах.
Державна реєстрація авторського права і договорів, що стосуються права автора на твір, здійснюється Національним органом інтелектуальної власності (надалі НОІВ) відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України порядку. НОІВ складає і періодично видає каталоги всіх державних реєстрацій.
Про реєстрацію авторського права на твір НОІВ видається свідоцтво
Згідно з частиною першою статті 51 Закону України “Про авторське право і суміжні права” захист особистих немайнових і майнових прав суб’єктів авторського права і (або) суміжних прав здійснюється в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.
Згідно з рішенням Національного органу інтелектуальної власності ДП «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), рішення про реєстрацію договору що стосується права автора на твір права на твір від 02 вересня 2022 р. № 6586), виключні майнові права на «Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» належать Інститут землекористування НААН України без будь-яких обмежень.
Виходячи з вищенаведених норм законодавства, закупівля послуг з розробки Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини)., пов’язана із захистом прав інтелектуальної власності.
До об’єктів права інтелектуальної власності, зокрема, належать:
«Науково-методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади» (свідоцтво про реєстрацію авторського права від 18 жовтня 2022 р. № 115344),
«Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» (Рішення про реєстрацію договору що стосується права автора на твір права на твір від 02 вересня 2022 р. № 6586),
«Науково-методичних рекомендацій щодо розробки проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць» (свідоцтво про реєстрацію авторського права від 12 грудня 2023 р. № 121824).
Право інтелектуальної власності на дані твори регулюється авторським правом. Використання об’єкта права інтелектуальної власності іншою особою здійснюється з дозволу особи, яка має виключне право дозволяти використання об’єкта права інтелектуальної власності. Відповідно до ст. 15 Закону України “Про авторське право і суміжні права” до майнових прав автора (чи іншої особи, яка має авторське право) належать:
а) виключне право на використання твору;
б) виключне право на дозвіл або заборону використання твору іншими особами.
Майнові права автора (чи іншої особи, яка має авторське право) можуть бути передані (відчужені) іншій особі згідно з положеннями статті 31 Закону України “Про авторське право і суміжні права”, після чого ця особа стає суб’єктом авторського права.
Очікувану вартість предмета закупівлі визначено відповідно до рішення 40 сесії 8 скликання від 14 березня 2024 року № 1/40. За КПКВК 0117350 «Розроблення схем планування та забудови територій (містобудівної документації), КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм», очікувана вартість предмета закупі 1499000,00 (один мільйон чотириста дев’яносто дев’ять) гривень 00 коп., в тому числі ПДВ – 20% 249833,33грн.
Додатки:
1. Рішення 39 сесії 8 скликання Дмитрівської сільської ради від 22 лютого 2024 року № 17/39 «Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж Дмитрівської сільської територіальної громади Бучанського району Київської області».
2. Рішення 23 сесії 8 скликання Дмитрівської сільської ради від 08 лютого 2022 року № 14/23 «Про затвердження Програми освоєння земель для сільськогосподарського та лісогосподарських потреб, поліпшення угідь, охорони земель, проведення нормативної грошової оцінки землі і проведення інвентаризації земель Дмитрівської сільської ради Бучанського району Київської області на 2023-2024роки».
3.Комерційна пропозиція з додатками:
- Рішення про реєстрацію авторського права на твір від 18 серпня 2022р. № с202203700.
- Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір від 18 жовтня 2022 р. № 115344 «Літературно-письмовий твір технічного характеру «Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативно грошової оцінки земельних ділянок» Частина 1: Загальні вимоги».
- Свідоцтво про реєстрацію авторського права на твір 12 грудня 2023р. № 121824 «Літературно-письмовий твір технічного характеру «Науково-методичні рекомендації з розробки проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць (району, села, селища, міста, району у місті) Частина 1: Основні вимоги до складання проекту землеустрою».
6. Згідно звернення: Начальник відділу «Відділ комунальної власності, земельних відносин та екологічних питань», від 05 квітня 2024року № 931.
7. Розпорядження №112 від17 квітня 2024 року №112.
8. Зміни до річного плану закупівель на 2024 рік. ЗВІТ про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-04-17-008349-а
9. Висновок № 05/02-2024 науково-правової експертизи від 20 серпня.
Номер:
470bb8e9f47b43bca3af2a4c492590cb
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
15.11.2024 15:30
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.11.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі предметом якої є надання послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади, Бучанського району, Київської області, замовником якої є Дмитрівська сільська рада Бучанського району Київської області (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-17-008349-a) та відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості № 1178), пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Надати інформацію та долучити відповідні документи, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, установлено, що Замовником через електронну систему публічних закупівель оприлюднено пояснення з власної ініціативи від 01.11.2024, відповідно до яких зазначено:
«…Згідно з рішенням Національного органу інтелектуальної власності ДП «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), рішення про реєстрацію договору що стосується права автора на твір права на твір від 02 вересня 2022 р. № 6586), виключні майнові права на «Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» належать Інститут землекористування НААН України без будь-яких обмежень.
Виходячи з вищенаведених норм законодавства, закупівля послуг з розробки Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини), пов’язана із захистом прав інтелектуальної власності…»
Враховуючи викладені Замовником твердження, прошу надати пояснення, яким чином «закупівля послуг з розробки Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини)» стосується закупівлі послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади, Бучанського району, Київської області, що є предметом досліджуваного договору від 17.04.2024 № 111.
3. Відповідно до статті 1 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV, установлено:
«землеустрій - сукупність соціально-економічних та екологічних заходів, спрямованих на регулювання земельних відносин та раціональну організацію території адміністративно-територіальних одиниць, суб’єктів господарювання, що здійснюються під впливом суспільно-виробничих відносин і розвитку продуктивних сил;
документація із землеустрою (землевпорядна документація) - затверджені в установленому порядку текстові та графічні матеріали, якими регулюється використання та охорона земель державної, комунальної та приватної власності, а також матеріали обстеження і розвідування земель тощо;
проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом;
технічна документація із землеустрою - сукупність текстових та графічних матеріалів, що визначають технічний процес проведення заходів з використання та охорони земель без застосування елементів проектування.»
Згідно з пунктом б) статті 22 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV, визначено, що землеустрій здійснюється на підставі, у тому числі, укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.
Разом з тим, відповідно до частини 2 статті 26 Закону України «Про землеустрій» від 22.05.2003 № 858-IV, визначено, що:
«Розробниками документації із землеустрою є:
- юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
- фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Крім того установлено, що розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію.»
Враховуючи викладене вище, законодавством установлено обмеження щодо кола суб’єктів, яким надано право надавати послуги із розробки документації із землеустрою, а саме щодо наявності у таких суб’єктів необхідного технічного і технологічного забезпечення та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою.
Разом з тим, моніторингом установлено, що Замовником обмежено коло суб’єктів для надання послуг із «розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади» та укладено договір від 17.04.2024 № 111 без використання електронної системи закупівель із Інститутом землекористування НААН України на підставі «абз. 14 пп. 5 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178», зокрема у зв’язку з тим, що існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
У зв’язку з вищезазначеним, прошу надати пояснення, яким чином надання послуг із «розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади» іншим суб’єктом (розробником документації із землеустрою) аніж Інститут землекористування НААН України, може спричинити посягання на права інтелектуальної власності Інституту землекористування НААН України на наступні твори:
«Науково-методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади»;
«Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок»;
«Науково-методичних рекомендацій щодо розробки проектів землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць».
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідома неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
e17eb31403404659bb2fa0a70eda9c5b
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
19.11.2024 17:23
Опис:
Відповідь на запит про надання пояснень від
Дата: 2024-11-15 15:30
На ваш запит повідомляєм наступне.
1.Предметом закупівлі є Надання послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади, Бучанського району, Київської області. Класифікація предмета закупівлі за ДК 021:2015: 71250000-5 - Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги.
Чинним законодавством України закріплено поняття «межа території територіальної громади», яке має наступний зміст: межа території територіальної громади – це умовна лінія на поверхні землі (у тому числі на водному просторі), що відокремлює територію однієї територіальної громади від інших територій.
Межа території територіальної громади встановлюється за проектом землеустрою.
Статтею 24 Закону України «Про землеустрій» «Норми і правила у сфері землеустрою» встановлено, що «Норми і правила у сфері землеустрою встановлюють комплекс якісних та кількісних показників, параметрів, що регламентують розробку і реалізацію документації із землеустрою з урахуванням екологічних, економічних, соціальних, природно-кліматичних та інших умов.
Норми і правила у сфері землеустрою розробляються і затверджуються в установленому законом порядку.
Проте на сьогодні норми, правила, чи стандарти у сфері землеустрою, в частині розробки цього виду документації із землеустрою, відсутні.
Статтею 461 Закону України «Про землеустрій» передбачено лише склад проекту землеустрою без визначення змісту такого проекту, методики його виконання, складу технічного завдання, саме:
• відсутні вимоги до визначення меж території громади, складу та масштабу картографічної основи;
• відсутні вимоги до вихідних матеріалів, які мають бути надані Замовником, або зібрані Виконавцем;
• не сформовано деталізованого складу робіт (або окремих етапів) в змісті Технічного завдання, (що з одного боку не дозволяє замовнику сформувати очікування щодо змісту та результату розробки проекту землеустрою, а з другого боку дозволяє виконавцю спростити проект шляхом зменшення деталізації цієї роботи та зниження якості самого проекту);
• не наведено вимог до проектування;
• не надано прикладу пояснювальної записки до проекту землеустрою;
• не визначено уніфікованої форми складу і змісту матеріалів, які має містити проект (як текстових так і графічних);
• відсутня форма та технічні параметри графічних додатків;
• не визначено процедуру погодження проекту землеустрою;
• не надано прикладів форм:
- протоколів процедури погодження;
- актів погодження;
- проекту рішень органу місцевого самоврядування щодо його погодження та затвердження.
Крім того, не визначено підходів встановлення межі при наявності розходжень між межами відповідно до ІКК, межами земельних ділянок, наданими як органами державної влади та органами місцевого самоврядування, які увійшли до складу громад, так і межами земельних ділянок сусідніх громад, межами, визначеними у графічному додатку до Розпорядження Кабінету Міністрів України.
Також не надано рекомендацій щодо врахування меж топографічних об’єктів, елементів інженерно-транспортної інфраструктури, меж обмежень при розробці проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади.
Такий великий перелік не унормованих позицій та відсутність рекомендацій щодо їх вирішення зумовлює, необхідність використання виконавцем наявних «Науково-методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади», розроблених, погоджених у встановленому порядку Вченою радою Інституту землекористування НААН України і захищених правом інтелектуальної власності. Згадані науково-методичні рекомендації містять підходи, практичні рекомендації до розробки такого проекту землеустрою, його погодження та уніфіковані форми текстових та графічних додатків, проектів документів, перелік яких визначений чинним законодавством.
В складі науково-методичних рекомендації міститься приклад зазначеного проекту, з прикладом:
• технічного завдання,
• пояснювальної записки (в якій викладено весь процес розробки проекту з обгрунтуванням проектного рішення),
• текстових та графічних додатків,
• проектів документів щодо погодження, затвердження проекту.
Без врахування таких науково-методичних рекомендацій Замовнику складно було визначити склад, зміст послуги з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади, сформувати очікування щодо якості отриманої послуги, оскільки в сільській раді не достатньо фахівців які в повній мірі володіють знаннями в галузі землеустрою і можуть кваліфіковано визначити для виконавця завдання на надання згаданих послуг, своєчасно сформувати необхідний пакет документів для погодження та затвердження проекту землеустрою та його оприлюднення. Тобто забезпечити необхідну якість кінцевого продукту – проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади, який визначає межі юрисдикції громади. Все вищенаведене визначає склад, зміст, обсяг, форму кінцевого продукту що визначає вартість послуги.
Науково-методичні рекомендації відповідають чинному, на сьогодні земельному законодавству. При їх розробці використані нормативно-технічні документи, що регулюють питання землеустрою і визначають вимоги до точності виконання топографо-геодезичних та картографічних робіт, складу і змісту проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади. Тому сільська рада використовувала згадані рекомендації при підготовки закупівлі.
Для надання послуг було складено технічне завдання (додається)
Що стосується Технічних характеристик предмета закупівлі.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі сформульовані в п 5 технічного завдання, яке було складено при підготовці до закупівлі (додається), а саме: місце розташування, орієнтовна площа громади, кількість старостинських округів, кількість населених пунктів.
Що стосується якісних характеристик предмета закупівлі, то вони викладені в п.9 технічного завдання, де визначено склад завдань та очікувані результати на кожному з етапів виконання договору.
При цьому, в технічному завданні обумовлено, що остаточні параметри Дмитрівської сільської територіальної громади встановлюються проектом.
Що стосується обгрунтування розміру бюджетних призначень.
Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі послуг, здійснювалося з проведенням моніторингу цін, шляхом пошуку, збору та аналізу загальнодоступної інформації про ціни, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі та моніторингу цін у Prozorro, оскільки відсутні збірники для визначення вартості. Визначення вартості ціни договору, укладеного відповідно до пункту 13 Особливостей, здійснювалось виходячи з обсягів послуг з урахуванням площі, кількості земельних ділянок, периметру довжини межі та її складності, з урахуванням авторського права, та зазначено Сторонами (досягнуто згоди) у протоколі погодження договірної ціни (Додаток № 3 до Договору від 17.04.2024 № 111), відповідно до пункту 2.1 Договору.
Таблиця 1
Назва громади Ціна, грн Рік закупки Посилання
Стрийська міська територіальна громада 2 500 000,00 2023 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-18-007138-a
НП — 47
Білоцерківська міська територіальна громада 3 000 000,00 2022 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-06-27-006586-a
НП — 17
Сквирська міська територіальна громада 3 000 000,00 2024 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-01-23-011270-a
НП — 45
Дачненська сільська територіальна громада 1 200 000,00 2024 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-06-03-009278-a
НП — 8
Гренчаноподівська сільська територіальна громада 2 500 000,00 2024 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-04-05-001016-a
НП — 15
Ковельської територіальної громади 2 176 000,00 2023 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-15-013939-a
НП — 15
Ужгородської міської територіальної громади 7 955 000,00 2023 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-05-01-011720-a
НП — 1
Коблівська сільська територіальна громада 1 400 000,00 2023 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2023-02-24-001824-a
НП — 12
Ірпінська міська територіальна гр
1 800 000,00 2023 https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-12-08-004008-c
НП — 5
Крім того, було проведено збір цінових пропозицій у трьох суб’єктів виконання документації із землеустрою щодо можливої вартості таких послуг та терміну їх виконання (додається).
Виходячи з вище викладеного та проведених консультацій щодо визначення можливої вартості послуги, термінів її надання та порядку оплати було визначено очікувану вартість послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади, Бучанського району, Київської області яка склала – 1 499 000,00 грн.
Також, слід зазначити, що відповідно до Етапу 7 Технічного завдання Додаток № 1 до Договору від 17.04.2024 № 111 передбачено що в доповнення до розробки проекту землеустрою, Виконавець зобов’язаний наповнити автоматизовану WEB-систему відомостями про встановлену межу Дмитрівської сільської території територіальної громади з організацією автоматизованого робочого місця для фахівців Дмитрівської сільської ради в складі згаданої WEB-системи.
2. В нашому поясненні з власної ініціативи від 01.11.2024 виникла прикра технічна помилка, а саме: в абзаці «…Згідно з рішенням Національного органу інтелектуальної власності ДП «Український інститут інтелектуальної власності» (Укрпатент), рішення про реєстрацію договору що стосується права автора на твір від 02 вересня 2022 р. № 6586), виключні майнові права на «Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок» належать Інституту землекористування НААН України без будь-яких обмежень, замість «Науково-методичних рекомендацій з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади» (свідоцтво про реєстрацію авторського права від 18 жовтня 2022 р. № 115344). помилково зроблено посилання на «Науково-методичні рекомендації щодо застосування Методики нормативної грошової оцінки земельних ділянок».
Проте, у поясненні з власної ініціативи є посилання на «Науково-методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади» (свідоцтво про реєстрацію авторського права від 18 жовтня 2022 р. № 115344).
Дмитрівська сільська територіальна громада не здійснювала «закупівлі послуг з розробки Технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок усіх категорій та форм власності в межах території територіальної громади (або її частини)», а провела закупівлю послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території Дмитрівської сільської територіальної громади, Бучанського району, Київської області, щодо якої здійснюється моніторинг договору від 17.04.2024 № 111.
Свідоцтво про реєстрацію авторського права від 18 жовтня 2022 р. № 115344 додається.
3. Ваше посилання на норми Закону України «Про землеустрій» не є повним та вичерпним.
Так Згідно із ч. 2 ст. 25 Закону України «Про землеустрій» видами документації із землеустрою серед іншого є:
а-1) проекти землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад;
Види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом.
Статтею 29 вищезазначеного Закону визначено загальні вимоги до змісту документації із землеустрою. Відповідно до цієї статті «документація
ІЗ землеустрою включає в себе текстові та графічні матеріали і містить обов’язкові положення, встановлені завданням на розробку відповідного виду документації.
Документація із землеустрою розробляється на основі завдання на розробку відповідного виду документації, затвердженого замовником.
Документація із землеустрою у складі текстових матеріалів обов’язково містить пояснювальну записку, в якій зазначаються:
підстава проведення землеустрою (у тому числі рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, на підставі якого здійснюється розроблення документації із землеустрою);
основні відомості про об’єкт (об’єкти) землеустрою;
використані розробником нормативно-правові акти з питань здійснення землеустрою;
використані розробником норми і правила у сфері землеустрою;
використані розробником документи Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель;
використані розробником відомості Державного земельного кадастру, а також Державного реєстру земель у разі внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки, сформовані до 2013 року;
використані розробником відомості Державного картографо- геодезичного фонду;
використана розробником затверджена містобудівна документація, а також викопіювання із такої документації;
опис процедури виконання топографо-геодезичних робіт (у разі їх виконання);
опис та обґрунтування проектного рішення;
інформація про проведення ґрунтових, геоботанічних та інших обстежень земель при здійсненні землеустрою (у разі їх проведення);
інформація про наявні в межах об’єкта землеустрою будівлі, споруди
та речові права на них (у разі формування земельних ділянок, внесення відомостей про земельну ділянку до Державного земельного кадастру);
інформація про наявні в межах об’єкта землеустрою обмеження у використанні земель (у разі формування земельних ділянок, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про сформовану земельну ділянку, обмеження у використанні земель) із зазначенням підстави встановлення таких обмежень;
виконавець робіт із землеустрою, його технічне і технологічне забезпечення;
умови щодо зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок (у разі порушення ґрунтового покриву земельних ділянок у результаті реалізації проектного рішення);
інформація про виконання передбачених законом вимог щодо погодження документації із землеустрою;
інформація про дотримання вимог закону щодо погодження поділу, об’єднання, вилучення земельних ділянок;
заява виконавця робіт із землеустрою про дотримання ним обмежень, встановлених статтею 28 цього Закону.
До пояснювальної записки за рішенням розробника можуть бути додані документи, що підтверджують відомості (інформацію), наведені в ній.
У графічній частині документації із землеустрою відображаються існуючі (за наявності) та проектні межі об’єктів землеустрою, відомості про які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», креслення технічних рішень (для робочих проектів землеустрою)».
Головним завданням документації із землеустрою є формалізація проектних рішень, що приймаються сертифікованими фахівцями в межах визначеного технічного завдання у відповідній сфері на підставі укладеного договору.
Сутність проектного рішення у землеустрої полягає у авторському задумі об’єкту землеустрою (окремої земельної ділянки, землекористування, територіальної зони, адміністративно-територіального утворення тощо) з визначенням його просторових характеристик, правового режиму, вирішенням соціальних, економічних, екологічних, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних аспектів тощо.
Означене положення щодо розробки документації із землеустрою забезпечується реалізацією основних принципів системи землеустрою, зокрема, необхідністю наукового забезпечення означеної сфери (п. д) ч. 1 ст. З Закону України «Про землеустрій»).
У статті 23 Закону України «Про землеустрій» зазначено, що нормативно-правові акти із землеустрою встановлюють порядок організації, норми і правила виконання робіт із землеустрою, їх склад і зміст.
Статтею 24 цього Закону визначено, що «норми і правила у сфері землеустрою встановлюють комплекс якісних та кількісних показників, параметрів, що регламентують розробку і реалізацію документації із землеустрою з урахуванням екологічних, економічних, соціальних, природно- кліматичних та інших умов.
Норми і правила у сфері землеустрою розробляються і затверджуються в установленому законом порядку».
Проте норми і правила виконання послуг з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж територій територіальних громад законодавчо на сьогодні в країні не встановлено.
Відповідно до Статуту Інституту землекористування Національної академії аграрних наук України (надалі - Інститут) є науковою установою із фундаментальних та прикладних досліджень проблем розвитку землекористування, земельного устрою, землеустрою та землевпорядкування, земельного кадастру, діє як науково-методологічний і науково- організаційний центр, координує дослідження із зазначених проблем, що проводяться іншими науковими установами і кафедрами закладів вищої освіти, надає їм методичну допомогу в проведенні цих досліджень та підготовці наукових кадрів. Одним із напрямів діяльності наукової установи є розробка науково-методичних засад інституційного забезпечення обороту земельних ділянок сільськогосподарського призначення, землеустрою, землевпорядкування, оцінки земель, раціоналізації, планування, прогнозування розвитку землекористування і земельних відносин
Інститут є суб’єктом права інтелектуальної власності на низку об’єктів відповідного призначення (літературні письмові твори технічного характеру), на які видані свідоцтва про реєстрацію авторських прав (копія свідоцтва додається).
Згідно із положенням ч. 1 ст. 64 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність»: «набуття, охорона та захист прав інтелектуальної власності на науковий та науково-технічний (прикладний) результат здійснюються відповідно до законодавства. У разі порушення права інтелектуальної власності його захист здійснюється у порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством».
З огляду на вищевикладене лише Інститут має виключні права на власні науково-методичні рекомендації, зокрема і щодо розпорядження останніми, відповідно до ст.ст. 11,12 Закону України «Про авторське право і суміжні права».
Можливість порушення вказаних прав на «Науково-методичні рекомендації з розробки проекту землеустрою щодо встановлення меж території територіальної громади» (свідоцтво про реєстрацію авторського права від 18 жовтня 2022 р. № 115344) через великий перелік не унормованих позицій та відсутність рекомендацій щодо їх вирішення (повний перелік цих позицій наведено у відповіді на 1-е питання) іншою особою створює необхідність захисту права інтелектуальної власності Інститутом землекористування НААН України.
Як зазначено у висновку науково-правової експертизи науково-дослідного Інституту інтелектуальної власності Національної академії правових наук від 20 серпня 2024 року: «частиною 6 статті 55 Конституції України закріплено право кожного будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.
Зазначене конституційне положення розповсюджується і на правовідносини у сфері захисту права інтелектуальної власності.
Згідно із ч. 1 ст. 53 Закону України «Про авторське право і суміжні права» підставами для захисту особистих немайнових та/або майнових авторських і суміжних прав є будь-яке порушення, невизнання або оспорювання таких прав, а також створення загрози порушення таких прав.
За результатами аналізу наявних та виявлених відомостей, наведеної спеціальної нормативної бази, всього вищенаведеного, а також з урахуванням усіх суттєвих фактів, тією мірою, якою вони представлені в матеріалах (наданих документах), що надійшли на дослідження, за результатом проведення повного дослідження (в межах поставленого питання), на підставі спеціальних знань і відповідно до експертної компетенції, робимо висновок про те, що придбання в Інституту землекористування НААН України послуг шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу (публічних закупівль) для закупівлі, згідно з кодом ДК 021:2015 : 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» повною мірою відповідає положенням підпункту 5) пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, оскільки існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності.
Зазначене положення корелюється із положенням конкурентного законодавства.
Приписами ч. 1 ст. 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що антиконкурентними узгодженими діями є узгоджені дії, які призвели чи можуть призвести до недопущення, усунення чи обмеження конкуренції. Поруч зі зазначеним, положеннями статті 9 вказаного Закону зроблено виключення відносно невизнання дій антиконкурентними. Так, Положення статті 6 цього Закону не застосовуються до угод про передачу прав інтелектуальної власності або про використання об’єкта права інтелектуальної власності в тій частині, в якій вони обмежують у здійсненні господарської діяльності сторону угоди, якій передається право, якщо ці обмеження не виходять за межі законних прав суб’єкта права інтелектуальної власності.
Частиною 2 ст. 9 Закону України «Про захист економічної конкуренції» визначено, що: «вважається, що, не виходять за межі прав, зазначених у частині першій цієї статті, обмеження стосовно обсягу прав, які передаються, строку та території дії дозволу на використання об’єкта права інтелектуальної власності, а також виду діяльності, сфери використання, мінімального обсягу виробництва».
З урахуванням вищевикладених нормативних положень, придбання у Інституту землекористування НААН України зазначених послуг шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу (публічних закупівель) для закупівлі, згідно з кодом ДК 021:2015 : 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» повною мірою узгоджується із принципам вільної конкуренції.
Також, варто враховувати, що на період дії правового режиму воєнного стану у сфері публічних закупівель діє спеціальний нормативно-правовий акт - Постанова Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів»»
На підтвердження вище зазначеного також надаємо Висновок № 05/02-2024 науково-правової експертизи від 20 серпня 2024 року Науково- дослідного інституту інтелектуальної власності НАПрН України.(у форматі .pdf)