• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код за ДК 021:2015 – 3161 (31610000-5) Електричне обладнання для двигунів і транспортних засобів (стартер МАЗ-103, автогенератор, модулятор, клапан електромагнітний, щітка склоочисника, ліхтар габаритів боковий в зборі з лампою помаранчевий, ліхтар стоп та габарит, ліхтар задній хід та поворот, ліхтар задній протитуманний, фара ближнього світла, фара дальнього світла, фара протитуманна)

Закупівля оголошена з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівлель товарів робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178.Всі документи, що входять до складу тендерної пропозиції мають бути складені українською мовою. У разі, якщо документ чи інформація, надання яких передбачено цією тендерною документацією, складені іншою(ими) мовою(ами), ніж передбачено умовами абзацу першого цього пункту тендерної документації, у складі тендерної пропозиції надається документ мовою оригіналу з обов’язковим перекладом українською мовою. Переклад (або справжність підпису перекладача) засвідчується нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Не перекладаються з російської на українську мову такі документи: первинні документи, документи на бланках типових і спеціалізованих форм, а також ті, текст яких викладено іноземною мовою з одночасним його викладенням українською (російською) мовою.

Завершена

465 716.74 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 4 657.00 UAH
Номер: 2648329bde2949dbaea614070a0fcab9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-20-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.05.2024 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 20.05.2024 17:33 - 11.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 20.05.2024 № 41-З Запоріжжя Про початок моніторингу закупівлі Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначені у додатку до цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО Додаток до наказу управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області від 20.05.2024 № 41-З Перелік процедур закупівель, по яким проводиться моніторинг UA-2024-04-17-007207-a, яку проводить Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту "Запоріжелектротранс".
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 230-53-19, dzatejkin4@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатом аналізу питання ненадання Замовником інформації та документів у випадках передбачених законом, встановлено порушення вимог ч.5 ст.8 Закону №922. За результатом аналізу питання розгляду тендерної пропозиції встановлено порушення п.41 Особливостей №1178 у частині ненадання Учаснику права на виправлення встановленої невідповідності у порядку встановленому п.43 Особливостей №1178. За результатом аналізу питання правомірності відхилення тендерної пропозиції Учасника, встановлено порушення вимог абз.2 пп.2 п.44 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання принципів закупівель, встановлено порушення вимог п.2 п.3 п.5 ч.1 та ч.5 ст.5 Закону №922, що призвело до негативних наслідків використання коштів комунального підприємства на суму 42 814,00 гривень.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області, з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, а саме - припинення договірних відносин, враховуючи норми Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 червня 2024 року. Предметом аналізу були питання: відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон №922) з урахуванням Постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, правомірності відхилення тендерної пропозиції Учасника, дотримання принципів закупівель на усіх етапах закупівлі, укладання договору, надання інформації, документів у випадках, передбачених законом . Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Запорізького комунального підприємства міського електротранспорту "Запоріжелектротранс" (далі - Замовник) на 2024 рік, тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 17.04.2024 (зі змінами оприлюдненими уповноваженою особою 22.04.2024), протокол про прийняття рішення уповноваженою особою від 02.05.2024 №85, тендерна пропозиція учасника ФОП Трач Олег Володимирович (далі – Учасник), пояснення від 24.05.2024 наданих на запит від 22.05.2024, інформація з публічного модуля аналітики BI Prozorro, інформація оприлюднена в електронної системі закупівель. Аналізом процедури закупівлі встановлено наступне. І. Щодо ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом та недотримання принципу відкритості та прозорості на всії етапах закупівлі. Завдання органу державного фінансового контролю визначено ст. 2 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» (далі – Закон №2939). Здійснення державного фінансового контролю за дотриманням законодавства про закупівлі, ефективним використанням коштів і майна, визначено одними з головних завдань фінансового контролю. Відповідно до п.11 ст.10 Закону №2939 Органу державного фінансового контролю надається право одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій усіх форм власності, інших юридичних осіб та їх посадових осіб, фізичних осіб - підприємців інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань. Відповідно до п.6 ст.10 Закону №2939 Органу державного фінансового контролю надається право одержувати від службових і матеріально відповідальних осіб об'єктів, що контролюються, письмові пояснення з питань, які виникають у ході здійснення державного фінансового контролю. Для повного встановлення всіх обставин справи та надання їм належної правової кваліфікації, відповідно до ч.5 ст.8 Закону №922 було зроблено запит на отримання пояснень та документів, які підтверджують надану у поясненнях інформацію, щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження. Разом з тим, у запиті було зазначено, що з метою запобігання правопорушенням - надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту пояснення відповідно кожного питання та копії вихідної, вхідної організаційної, організаційно-розпорядчої, інформаційно-аналітичної документації, яка передбачена інструкцією з діловодства. Відповідно до пояснень Замовника від 24.05.2024, які були отримані через електрону систему закупівель на запит від 22.05.2024, очікувана вартість предмета закупівлі визначалася згідно з примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 (далі – Методика). Замовником зазначено про звернення до постачальників запасних частин широкого асортименту для автобусів МАЗ 103-203, а також здійснення пошуку інформації, що міститься у відкритому доступі у мережі Інтернет для отримання пропозицій відповідно до переліку запасних частин. Замовником було отримано комерційні пропозиції від Постачальників у вигляді рахунків із зазначенням найменування та кількості згідно з переліком Замовника, а також зроблено роздруківки з сайтів Постачальників з мережі Інтернет (до кожної номенклатурної позиції було щонайменше 3 цінових пропозиції). Так, Замовником проаналізовано наступні отримані пропозиції: 1. ФОП Таран С.М. – надано рахунок з ціновими пропозиціями щодо усіх позицій Замовника (позиції 1-12); 2. ФОП Тодорєв І.В. – надано рахунок з ціновими пропозиціями щодо позицій 1-8 та 11; 3. ТОВ «КиївЛАЗавтосервіс» – надано рахунок з ціновими пропозиціями щодо позицій 1-5 та 7-12; 4. ФОП Наглє О.Є – надано рахунок з ціновою пропозицією щодо позиції 6; 5. Інформація з мережі Інтернет – цінові пропозиції щодо позицій 9, 10 та 12. Замовником було визначено очікувану вартість за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних з цінових пропозицій. Зазначені комерційні пропозиції, які були отримані на запит, були додані до пояснень. Проте, відповідно до абз.13 п.2 розділу 1 Методики запит цінових пропозицій - це документ, лист-звернення замовника до учасників ринку з проханням надати свої комерційні пропозиції на зазначений товар або послугу. Відповідно до ч.5 Закону №922 Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Таким чином, Замовником надано комерційні пропозиції, проте не надано документи, які підтверджують факт звернення Замовника до учасників ринку та фактичну наявність причинно-наслідкового зв’язку між запитами Замовника, отриманими на запит пропозиціями та визначеної Замовником на підставі отриманих пропозицій очікуваної вартості предмета закупівлі. З огляду на зазначене, має місце порушення вимог ч.5 ст.8 Закону №922 у частині ненадання Замовником інформації та документів у випадках, передбачених законом. Разом з тим, питання планування у частині аналізу ринку врегульовано ч.4 ст.4 Закону №922. Відповідно до ч.4 ст.4 Закону №922 інформація отримана від суб’єктів господарювання може використовуватися Замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вона не призводить до порушення статті 5 цього Закону. Таким чином, факт не надання Замовником відповідних документів щодо прийнятих рішень на етапі планування, свідчить про не дотримання принципу прозорості на всіх етапах закупівлі, дотримання якого є обов’язком Замовника відповідно до п.3 ч.1 ст.5 Закону №922, чим порушено зазначену норму Закону. ІІ. Щодо безпідставного відхилення та ненадання Учаснику права на виправлення невідповідності в тендерній пропозиції. Відповідно до протоколу про прийняття рішення уповноваженою особою від 02.05.2024 №85 тендерна пропозиція має невідповідності, які неможливо було усунути у порядку, встановленому п.43 Особливостей №1178. Замовником зазначено, що тендерна пропозиція не відповідала встановленим вимогам до предмету закупівлі. Таким чином, Замовником було прийнято рішення відхилити пропозицію Учасника на підставі абз.2 пп.2 п.44 Особливостей так як, Учасником не було надано жодного документа, встановленого п.2.15 додатку 2 до тендерної документації (далі – ТД). Відповідно до п.2.15 додатку 2 до ТД, Замовник встановив певний перелік документів на підтвердження якості, а саме: копії сертифікатів відповідності/сертифікатів якості/паспортів якості/технічних паспортів (з обов’язковою вказівкою технічних характеристик до кожного товару запропонованого учасником)/протоколів випробувань, що підтверджує якість пропонованого товару та відповідність його ТУ, діючим стандартам та вимогам Замовника. Разом з тим, Замовником, відповідно до п.1 Розділу 3 ТД встановлено, що документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником. Так, Учасником у складі пропозиції надано лист пояснення від 24.04.2024 № 13/13 щодо ненадання сертифікатів або паспортів якості. Разом з тим, Учасником у складі пропозиції надано Декларацію постачальника про відповідність від 26.04.2024 №2604/1 згідно з ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006 (Оцінка відповідності. Декларація постачальника про відповідність. Частина 1. Загальні вимоги (ISO/IEC 17050-1:2004, IDT). Так, відповідно до ч.2 ст.24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон №124) добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах, в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, та на відповідність будь-яким заявленим вимогам. Відповідно до абз.9 ст.1 Закону №124 декларування відповідності - підтвердження відповідності першою стороною. Відповідно до абз.10 ст.1 Закону №124 документ про відповідність - декларація (в тому числі декларація про відповідність), звіт, висновок, свідоцтво, сертифікат (у тому числі сертифікат відповідності) або будь-який інший документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності. З огляду на зазначене, Замовником під час розгляду пропозиції Учасника не враховано положення законодавства у частині питань стандартизації, сертифікації, процедур оцінки відповідності, а також здійснення добровільної оцінки відповідності. Разом з тим, проектом договору передбачено підтвердження якості предмету закупівлі під час поставки товару. Відповідно до п.3.6 проекту договору - при поставці товару Продавець зобов’язаний надати Покупцю документи, що підтверджують якість постачаємого товару (сертифікат якості та/або сертифікат відповідності та/або паспорт заводу-виробника та ін.). Відповідно до п.3.7 проекту договору - Продавець гарантує якість товару, що постачається Покупцю за даним договором протягом гарантійного строку, встановленого заводом-виробником, але не менше 12 (дванадцяти) місяців з дати поставки товару. Продавець бере на себе зобов'язання по здійсненню безоплатної заміни товару протягом гарантійного строку. Разом з тим, питання відповідальності сторін врегульовано розділом 5 проекту договору, зокрема п.5.4 проекту встановлено, що Продавець зобов’язаний замінити його у встановлений договором строк та сплатити Покупцю штраф у розмірі 5 % від суми неякісного товару. Також, у складі пропозиції Учасником надано лист-згоду від 26.04.2024 №80/1 про згоду з умовами договору. Разом з тим, відповідно до протоколу про прийняття рішення уповноваженою особою від 02.05.2024 №85, Замовником зазначено, що Учасником у складі пропозиції не надано певного переліку довідок довільної форми і інформації та документів на підтвердження вимог до кваліфікації. Так, у складі пропозиції відсутній лист в довільній формі за підписом уповноваженої особи Учасника та завірений печаткою (у разі її використання), в якому зазначається наступна інформація: - наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; - наявність в штаті Учасника сертифікованого аудитора з систем менеджменту за стандартом ISO 9001:2015 «Системи менеджменту якості. Вимоги» (надати документальне підтвердження кваліфікації працівника (сертифікат внутрішнього аудитора, витяг з трудової книжки)). Разом з тим, Учасником не надано інформації та документів на підтвердження наявності досвіду виконання договорів за аналогічним предметом закупівлі. Слід зазначити, що відповідно до інформації, отриманої з публічного модуля аналітики BI Prozorro та оприлюдненої в електронної системі закупівель, за ID:UA-2023-11-29-015551-a, UA-2023-09-22-011443-a, UA-2023-06-21-012932-a, UA-2023-05-09-009681-a, UA-2023-04-14-005623-a, UA-2023-03-16-009403-a, UA-2022-11-24-006819-a, UA-2022-07-28-005689-a, UA-2022-06-13-004932-a, UA-2022-06-13-004932-a, UA-2021-07-15-007431-b, UA-2021-04-13-002564-c, UA-2021-04-05-003881-a, UA-2018-11-16-000087-a, UA-2018-05-07-000824-b Учасником виконано 15 договорів за аналогічним предметом закупівлі (код ДК 021:2015:31610000-5: Електричне обладнання для двигунів і транспортних засобів), які були укладені з різними Замовниками. Питання розгляду пропозиції учасників врегульовано п.41 Особливостей №1178, а саме: розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей. Надання учасникам права на усунення встановленої Замовником невідповідності не є правом Замовника, а є обов’язком Замовника, покладеним на нього законодавством. Право на усунення невідповідності обумовлено дотриманням ст.5 Закону №922 та передбачено законодавством з метою досягнення цілей Закону №922, встановлених в його преамбулі. З огляду на зазначене, під час розгляду тендерної пропозиції Замовником порушено вимоги п.41 Особливостей №1178 у частині ненадання Учаснику права на виправлення встановленої невідповідності у порядку п.43 Особливостей №1178. Разом з тим, Замовником порушено абз.2 пп.2 п.44 Особливостей №1178 у частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції Учасника, яка є найбільш економічно вигідною та дешевшою на 42 814,00 грн., аніж пропозиція переможця закупівлі. ІІІ Щодо недотримання принципів економії, ефективності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі та зловживання правом. З огляду на встановлений факт безпідставного відхилення Замовником найбільш економічно вигідної та дешевшої пропозиції, Замовником недотримано принцип економії, ефективності, чим порушено п.2 ч.1 та ч.5 ст.5 Закону №922. Разом з тим, слід зазначити, що відповідно до інформації, отриманої з публічного модуля аналітики BI Prozorro та оприлюдненої в електронній системі закупівель, Учасником, якого було безпідставно відхилено, за період ведення ним підприємницької діяльності укладено 457 договорів про закупівлі, з яких 325 договорів вже виконано. Своєю чергою, переможцем закупівлі, з яким Замовником укладено договір за результатами закупівлі, за період ведення підприємницької діяльності було укладено 5 договорів про закупівлі. Слід наголосити, що усі договори переможця було укладено саме з Замовником. З огляду на зазначене, Замовником не дотримано принципу об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, чим порушено вимоги п.5 ч.1 ст.5 Закону №922.
Період усунення порушень: 13.06.2024 16:57 - 28.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 13.06.2024 16:57

Оскарження висновку в суді

Опис: Впровадження № 280/6006/24. Дата подання до суду 27.06.2024
Дата публікації: 27.06.2024 14:15
Дата відкриття провадження: 16.07.2024 00:00
Номер відкриття провадження: 280/6147/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідно до абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» ознайомившись з висновком Східного офісу Держаудитслужби у Запорізькій області за предметом закупівлі «Код за ДК 021:2015 – 3161 (31610000-5) Електричне обладнання для двигунів і транспортних засобів (стартер МАЗ-103, автогенератор, модулятор, клапан електромагнітний, щітка склоочисника, ліхтар габаритів боковий в зборі з лампою помаранчевий, ліхтар стоп та габарит, ліхтар задній хід та поворот, ліхтар задній протитуманний, фара ближнього світла, фара дальнього світла, фара протитуманна)» (ідентифікатор UA-2024-04-17-007207-a), який розміщений в електронній системі закупівель 13.06.2024, повідомляє, що виконати вимоги Держаудитслужби не є можливим, оскільки Замовник вважає висновок протиправним виходячи з наступного: 1. При визначенні очікуваної вартості закупівлі Замовником було проаналізовано комерційні пропозиції учасників стосовно ринкових цін відповідних товарів, та визначено очікувану вартість за одиницю, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних з цінових пропозицій. При цьому, Замовник використовував методи визначення вартості наведені у примірній методиці визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – методика), затвердженій Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275. У п. 1 даної методики зазначено, що ця примірна методика застосовується для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами) (далі - Закон) та має рекомендаційний характер. Замовником було направлено запити постачальникам на надання комерційних пропозиції електронною поштою що є його правом. Також, Замовником було здійснено пошук інформації у мережі Інтернет, для отримання пропозицій Враховуючи, що зазначена методика має рекомендаційний характер, звернення до потенційних постачальників електронною поштою не можна вважати порушенням законодавства. 2. Відхилення тендерної пропозиції ФОП Трач О.В., на підставі на підставі абз. 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) вважаємо правомірним. Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, а саме: учасником не надано жодного із документів зазначених Замовником у п. 2.15 ч. 2 додатку № 2 до тендерної документації на підтвердження якості пропонованого товару та відповідність його ТУ, діючим стандартам та вимогам Замовника. Згідно з частиною 5 статті 23 Закону № 922 замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Замовником у п. 2.15 додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу щодо надання учасниками копії сертифікатів відповідності/сертифікатів якості/паспортів якості/технічних паспортів (з обов’язковою вказівкою технічних характеристик до кожного товару запропонованого учасником)/протоколів випробувань, що підтверджує якість пропонованого товару та відповідність його ТУ, діючим стандартам та вимогам Замовника. Тобто, Замовником встановлено виключний перелік документів, які може надати учасник на підтвердження якості пропонованого товару та відповідність його ТУ, діючим стандартам та вимогам Замовника. Надана учасником декларація постачальника, не є ані сертифікатом відповідності, ані сертифікатом якості, ані паспортом якості, ані технічним паспортом, ані протоколом випробувань, а отже наданий учасником документ не відповідає вимогам Замовника. Слід звернути увагу, що вимога надання сертифікатів відповідності не є дискримінаційною, оскільки учасники не позбавлені можливості отримати такі сертифікати у добровільному порядку. Натомість відсутність таких сертифікатів, у разі якщо вони вимагались Замовником, є невідповідністю вимогам Замовника. Такі доводи Замовника підтверджуються правовою позицією АМКУ в рішеннях № 14943-р/пк-пз, № 9052-р/пк-пз, № 15621-р/пк-пз та ін.. Таким чином, вважаємо відхилення тендерної пропозиції ФОП Трач О.В. правомірним. Також, слід зазначити, що серед питань щодо яких було направлено запит ДАСУ на надання пояснень було відсутнє питання щодо законності відхилення тендерної пропозиції ФОП Трач О.В. Відповідно, Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту «Запоріжелектротранс» не надавало обґрунтованих пояснень з цього питання. Підстави відхилення тендерної пропозиції ФОП Трач О.В. зазначені в протоколі уповноваженої особи Замовника № 85 від 02.05.2024 р.що розміщено в електронній системі. 3. Запорізьке комунальне підприємство не згодне з позицією ДАСУ щодо безпідставного відхилення тендерної пропозиції ФОП Трача О.В. Вважаємо, що тендерна пропозиція даного учасника була відхилена правомірно за наявності безумовної підстави для відхилення, визначеної абз. 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей. Відповідно після відхилення тендерної пропозиції ФОП Трач О.В. найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією вважається наступна тендерна пропозиція. Отже Замовником не порушено принципів закупівель, зокрема, максимальної економії, ефективності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі. Законом не встановлено обов’язок Замовника, аналізувати всю попередню господарську діяльність учасників та, нехтуючи наявними підставами для відхилення, приймати рішення на користь тих постачальників у яких більше укладених і виконаних договорів. Додатково повідомляємо, що на даний час готується позовна заява про визнання вищезазначеного висновку Держаудитслужби України протиправним, яка буде направлена до суду у встановлений законом строк.
Дата публікації звіту: 20.06.2024 15:52

Запити/Пояснення