-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з організації 4-разового харчуванням пацієнтів КНП «УМПБ» Ужгородської міської ради
Кількість та вимоги до предмета закупівлі визначені у ДОДАТКУ 2 до тендерної документації.
Завершена
3 590 000.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 950.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 950.00 UAH
Номер:
40281dae88284bd1befe13d928088d4c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-14-000011
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.05.2024 00:00
Період моніторингу:
14.05.2024 16:37 - 05.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
14.05.2024 № 27-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій ТУРЕНОК
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 14.05.2024 № 27-з
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1 UA-2024-04-16-013278-a 16.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено, що тендерна документація складена з порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пункту 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції
ТОВ «КСЕМАР» встановлено порушення вимог абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи в установленому законодавством порядку, направлені на усунення порушень, допущених при розгляді тендерних пропозицій, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з
ТОВ «КСЕМАР» від 08.05.2024 № 08/24-2230, з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 травня 2024 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (в редакції від 09.04.2024, що діяла станом на період проведення процедури закупівлі, далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства, надання документів переможцем з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства "Ужгородський міський пологовий будинок" Ужгородської міської ради (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію затверджену протоколом уповноваженої особи від 16.04.2024 №27/2024; тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «КСЕМАР» (далі – ТОВ «КСЕМАР»); протокольне рішення уповноваженою особою про визначення переможця та намір укласти договір з ТОВ «КСЕМАР» від 27.12.2023; повідомлення про намір укласти договір від 25.04.2024 року № 29; договір про закупівлю від 08.05.2024 № 08/24-2230; пояснення Замовника, надані через електронну систему закупівель на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області від 17 травня 2024 року.
Згідно з пунктом 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922-VIII, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей.
За нормами пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням цих особливостей.
Проте, за результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII та Особливостей встановлено, що тендерна документація складена з порушенням абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII, а саме: в порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII, тендерна документація містить посилання на нормативно-правові акти, які втратили чинність: Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 № 1702-VII- втрата чинності від 28.04.2020 року.
Також, відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей з урахуванням змін, внесених Постановою від 02.04.2024 №382, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Проте, відповідно до пункту 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації «Замовник відхиляє тендерну пропозицію відповідно до пункту 44 Особливостей, із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей», отже Замовником не враховано зміни, внесені до пунктів 44 та 47 Особливостей Постановою від 02.04.2024 № 382, що набрали чинності на момент оголошення Замовником закупівлі.
Враховуючи викладене, тендерна документація складена Замовником не у відповідності до чинної редакції Особливостей (09.04.2024), чим порушено абзац перший частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та пункт 28 Особливостей.
За результатами аналізу питання своєчасності та відповідності до умов тендерної документації надання документів переможцем ТОВ «КСЕМАР» з урахуванням Особливостей встановлено наступне.
Абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Особливостей імперативно зобов’язано Замовника відхиляти тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Згідно абзацу п’ятнадцятого пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації” та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Разом з тим, Замовником у додатку 1 (таблиця 3) «Вимоги, установлені п.47 Постанови» тендерної документації вимагається подання переможцем торгів документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах, зокрема: 6 та 12 пункту 47 Особливостей, а саме:
- витяг про притягнення особи до кримінальної відповідальності, відсутність/наявність судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України (щодо керівника);
При цьому, пунктом 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації визначено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 цих особливостей.
Згідно наявної в електронній системі закупівель інформації встановлено, що повідомлення про намір укласти договір оприлюднене Замовником 25.04.2024, проте ТОВ «КСЕМАР», як переможцем процедури закупівлі, не надано документи, які підтверджують відсутність підстав для відхилення переможця процедури закупівлі у спосіб, зазначений в тендерній документації (додаток 1 таблиця 3 тендерної документації), а саме: витяг про притягнення особи до кримінальної відповідальності, відсутність/наявність судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України (щодо керівника) передбачених підпунктами 6 та 12 пункту 47 Особливостей.
З огляду на вищезазначене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області 14.05.2024 звернулось через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень з приводу не відхилення переможця ТОВ «КСЕМАР», як такого, що не надав документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 Особливостей у строки та у спосіб, встановлений в тендерній документації Замовника.
Однак, надані Замовником пояснення на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області з приводу не відхилення учасника ТОВ «КСЕМАР» не спростовують виявленого під час проведення моніторингу порушення абзацу третього підпункту 3 пункту 44 Особливостей, в частині невідхилення учасника-переможця ТОВ «КСЕМАР», який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 цих особливостей.
Внаслідок вказаних дій (бездіяльності) виникли обставини, передбачені абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Особливостей, а саме: Замовник був зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію ТОВ «КСЕМАР» у зв’язку тим, що він не надав у спосіб зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 та 12 пункту 47 цих особливостей.
Проте, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції учасника-переможця ТОВ «КСЕМАР» встановлено, що Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника закупівлі ТОВ «КСЕМАР», а визнав його переможцем та уклав з ним договір про закупівлю послуг від 08.05.2024 № 08/24-2230: «Послуги з організації 4-разового харчуванням пацієнтів КНП «УМПБ» Ужгородської міської ради» на суму 3 590 000,00 гривень.
Період усунення порушень:
22.05.2024 14:54 - 06.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
22.05.2024 14:54
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Підписана Додаткова угода № 1 до Договору № 08/24-2230 від 08.05.2024 р. від 22.05.2024 року про розірвання Договір № 08/24-2230 від 08.05.2024 р., укладений між Замовником та Виконавцем.
Дата публікації звіту:
29.05.2024 10:27
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
Опис:
Порушення усунуто шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
03.06.2024 10:04
Запити/Пояснення
Номер:
6f336ff184c242209a9ae9f348321d04
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
14.05.2024 17:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Послуги з організації 4-разового харчуванням пацієнтів КНП «УМПБ» Ужгородської міської ради» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-16-013278-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Згідно абзацу п’ятнадцятого пункту 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) - переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Особливостей імперативно зобов’язано Замовника відхиляти тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Поясніть, чому Уповноваженою особою Комунального некомерційного підприємства "Ужгородський міський пологовий будинок" Ужгородської міської ради не відхилено переможця товариство з обмеженою відповідальністю «КСЕМАР ", як такого, що не надав у строки (спосіб), зазначені у таблиці 3 додатку 1 тендерної документації, документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
752b8f10237d44a8a1f8d0fb559039fc
Назва:
Пояснення на запит
Дата опублікування:
17.05.2024 18:56
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Послуги з організації 4-разового харчуванням пацієнтів КНП «УМПБ» Ужгородської міської ради» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-16-013278-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 114, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питання:
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість. - Розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі, проведено за результатами моніторингу цін на вказані позиції предмета закупівлі на 2023 рік за результатами проведених моніторингу вказаних предметів закупівель на інтернет-ресурсах, а також дані про надані послуги за 2023 рік, а саме кількість по дієт-столах. Також враховувалося, що виконавець повинен надати Замовнику послуги, якість яких відповідає умовам встановленим нормам чинного законодавства, зокрема, із дотриманням вимог наказу МОЗ України 03.09.2017 № 1073 «Про затвердження Норм фізіологічних потреб населення України в основних харчових речовинах і енергії», наказу МОЗ України від 29.10.2013 № 931 «Інструкція з організації лікувального харчування у закладах охорони здоров’я», Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 року № 771/97-ВР (зі змінами), та інших нормативних документів.
2. Згідно абзацу п’ятнадцятого пункту 47 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) - переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Абзацом третім підпункту 3 пункту 44 Особливостей імперативно зобов’язано Замовника відхиляти тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі: не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей. Поясніть, чому Уповноваженою особою Комунального некомерційного підприємства «Ужгородський міський пологовий будинок» Ужгородської міської ради не відхилено переможця товариство з обмеженою відповідальністю «КСЕМАР», як такого, що не надав у строки (спосіб), зазначені у таблиці 3 додатку 1 тендерної документації, документи, які підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 6 і 12 пункту 47 Особливостей? – Рішення було прийнято, взявши до уваги лист товариства з обмеженою відповідальністю «КСЕМАР» № 24 від 28.04.2024 року (скан листа додається).