• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Книги для поповнення бібліотечного фонду Звягельської бібліотеки

Завершена

500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 500.00 UAH
Номер: 6e17d30a9ae14829b04427e95fd1b6c8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-09-02-000067
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 02.09.2024 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 03.09.2024 10:59 - 25.09.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 02.09.2024 № 62-з Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених ЗакономУкраїни «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 02.09.2024 № 62-з Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 14. UA-2024-04-16-005110-a Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 98) 977-36-09, galunijyasinska@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог пункту 11 частини 1 статті 10 Закону та абзацу 4 пункту 10 Особливостей. За результатами аналізу питання щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю установлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону та вимог Особливостей, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ІТВХ «Книги України», своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень вимог підпункту 4 пункту 19 Особливостей шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 14.05.2024 № 159 та, вжити заходи щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягненням до дисциплінарної або матеріальної відповідальності осіб, якими допущені порушення норм пункту 11 частини 1 статті 10, абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 4 пункту 10, підпункту 4 пункту 19, абзацу 1 пункту 28 Особливостей, а також протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 23 вересня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції, чинній на момент проведення процедури закупівлі) (далі - Особливості), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов укладеного договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця та законодавству, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Управління культури і туризму Звягельської міської ради (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерна документація, затверджена протоколом уповноваженої особи Замовника від 16.04.2024 № 34, тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «Інформаційно-технологічний видавничий холдинг «Книги України» (далі – ТОВ «ІТВХ «Книги України»), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 29.04.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.05.2024 № 40, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 01.05.2024, договір про закупівлю від 14.05.2024 № 159, додаткові угоди від 24.06.2024 № 1, від 31.07.2024 № 2 та від 20.08.2024 № 3, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю від 25.06.2024, від 05.08.2024 та від 22.08.2024, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 11.09.2024 та 17.09.2024, інформація з власного веб-сайту за посиланням: https://info.nvrada.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnyh-ta-yakisnyh-harakterystyk-zakupivli-knygy-dlya-popovnennya-bibliotechnogo-fondu-zvyagelskoyi-biblioteky/. За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що тендерна документація Замовника не відповідає нормам абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону та абзацу 1 пункту 28 Особливостей в частині включення до неї інформації не у відповідності до вимог законодавства, а саме: - в пункті 3 розділу 5 тендерної документації Замовником зазначено підстави відхилення тендерних пропозицій, що визначені пунктом 44 Особливостей, без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382 (Замовником не враховано, що абзац 14 пункту 47 Особливостей виключено, а тому не можливо відхилити переможця процедури закупівлі внаслідок не надання документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених в абзаці 14 пункту 47 Особливостей); - в Додатку № 2 до тендерної документації, Замовником зазначено підстави відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах без врахування змін, внесених постановою Кабінету Міністрів України від 02.04.2024 № 382, та як наслідок встановлено спосіб документального підтвердження відсутності підстави відмови учаснику та переможцю процедури закупівлі, без урахування вказаних змін (щодо надання у складі тендерної пропозиції учасником, а також переможцем торгів довідок у довільній формі про відсутність підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах, встановленої в абзаці 14 пункту 47 Особливостей (в редакції, що діяла до 08.04.2024)). За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель установлено наступне. Відповідно до абзацу 4 пункту 10 Особливостей, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, укладеного відповідно до цього пункту, та зміни до договору про закупівлю у випадках, передбачених пунктом 19 Особливостей, оприлюднюються відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. Пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону визначено, що замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною 5 статті 41 Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін. Моніторингом встановлено, що Замовником до договору про закупівлю від 14.05.2024 № 159 укладено додаткову угоду від 20.08.2024 № 3, якою, зокрема, внесено зміни до Специфікації згідно Таблиці замін у Специфікації (додаток № 3 до Договору № 159 від 14.05.2024). Проте, Замовником 22.08.2024 оприлюднено додаткову угоду від 20.08.2024 № 3 до договору про закупівлю від 14.05.2024 № 159 без Таблиці замін у Специфікації (додаток № 3 до Договору № 159 від 14.05.2024), тобто без змін до договору про закупівлю. На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 06.09.2024, Замовником 11.09.2024 до пояснень надано скан копію Таблиці замін у Специфікації. Таким чином, Замовником оприлюднено зміни до договору про закупівлю від 14.05.2024 № 159 на 14 робочий день, а не протягом трьох робочих днів з дня внесення змін, чим порушено вимоги пункту 11 частини 1 статті 10 Закону та абзацу 4 пункту 10 Особливостей. За результатами моніторингу питання щодо дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору про закупівлю установлено, що Замовником 14.05.2024 укладено з переможцем торгів ТОВ «ІТВХ «Книги України» (далі по договору – Продавець) договір про закупівлю № 159 (далі – Договір), згідно з яким Продавець зобов’язується в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі, передати у власність Замовнику, а Замовник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених у цьому Договорі, прийняти та оплатити товар: Книги для поповнення бібліотечного фонду Звягельської бібліотеки, код ДК 021:2015: 22110000-4 - Друковані книги. Згідно із пунктом 4.2. Договору Продавець власними силами, засобами та за власний рахунок зобов’язується здійснити поставку товару до 25.06.2024 року. Договір набирає чинності з моменту підписання його Сторонами та діє до 31 грудня 2024 року, але в будь-якому випадку до повного виконання Сторонами своїх зобов’язань за Договором (пункт 8.2. Договору). При цьому, 24.06.2024 та від 31.07.2024 Замовником укладено з Продавцем додаткові угоди № 1 та № 2, відповідно до яких сторони дійшли згоди продовжити строк поставки товару до 31.07.2024 та до 30.11.2024 відповідно. На запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 06.09.2024 щодо надання документального підтвердження об’єктивних обставин, що спричинили продовження строків поставки товару до 31.07.2024 та до 30.11.2024 відповідно, Замовником 11.09.2024 надано відповідь, що додаткові угоди на подовження строків поставки товару було укладено на підставі звернення Продавця до Замовника листами від 24.06.2024 та від 25.07.2024. У вказаних вище листах ТОВ «ІТВХ «Книги України» посилається на лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, а також зазначає, що «під час виконання робіт по договору про закупівлю від 14.05.2024 № 159, оголошувалися часті й тривалі повітряні тривоги, внаслідок чого, з метою забезпечення безпеки життя та здоров’я моїх працівників, я був зобов’язаний припиняти усі роботи по договору та направляти працівників в укриття, що призвело до неможливості виконання моїх зобов’язань по Договору щодо дотримання строків поставки книг. Також, затримки виконання своєчасної поставки книг пов’язані з неможливістю стабільної роботи українських видавництв, книгарень тощо в умовах воєнного стану, а саме через систематичні відключення світла тощо.». Відповідно до норм підпункту 4 пункту 19 Особливостей визначено, що істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Слід відмітити, що лист Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1 засвідчує факт настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) з 24.02.2024, та в подальшому звільняє від відповідальності за невиконання своїх договірних зобов'язань протягом терміну дії таких обставин. При цьому, в пункті 7.1. Договору визначено, що сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим Договором у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладання Договору та виникли поза волею сторін. Пунктом 7.3. Договору визначено, що сторона, для якої склались форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), зобов’язана надати іншій стороні документ, виданий Торгово-промисловою палатою України, яким засвідчене настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили). Однак, обставини непереборної сили, які зазначені в листі Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, виникли з 24.02.2022 у зв’язку із введенням воєнного стану, тобто до укладання Договору, а тому вказаний лист Торгово-промислової палати України не може бути підставою для укладення додаткових угод від 24.06.2024 № 1 та від 31.07.2024 № 2 до Договору, якими продовжено строк поставки товару до 31.07.2024 та до 30.11.2024 відповідно. З огляду на викладене, Замовником укладено додаткові угоди від 24.06.2024 № 1 та від 31.07.2024 № 2 до Договору, якими продовжено строк поставки товару до 31.07.2024 та до 30.11.2024 відповідно без наявності виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, чим порушено вимоги підпункту 4 пункту 19 Особливостей. Слід відмітити, що відповідно до норм пункту 6.2. Договору передбачена відповідальність сторін, а саме: за прострочення виконання зобов’язання Продавець сплачує Покупцю (Замовнику) пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ за кожен день прострочення.
Період усунення порушень: 23.09.2024 16:21 - 08.10.2024 00:00
Дата публікації висновку: 23.09.2024 16:21

Оскарження висновку в суді

Опис: Управлінням культури і туризму Звягельської міської ради 08.10.2024 року здійснено подачу позовної заяви до Житомирського окружного адміністративного суду, з метою оскарження висновку Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області.
Дата публікації: 08.10.2024 17:31

Запити/Пояснення