-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Капітальний ремонт найпростішого укриття ЗФПО "Київський фаховий медичний коледж ім.П.І.Гаврося" за адресою: вул.Академіка Білецького 16 Солом'янського району м.Києва
Завершена
3 587 184.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 935.92 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 935.92 UAH
Номер:
59179c9e66ea466f9f1907b0ee8937ca
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-21-000018
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2024 00:00
Період моніторингу:
21.05.2024 15:01 - 12.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
20.05.2024 № 122
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
«Про початок моніторингу
процедур закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
9 UA-2024-04-16-002030-a 16.04.2024
Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону № 922-VIII та пункту 24 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення пункту 4 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, установлено порушення пункту 28 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» установлено порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII та пункту 44 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності укладеного договору вимогам законодавства установлено, що укладений договір не відповідає нормам частини 1 статті 884 Цивільного кодексу України, абзацу 3 пункту 103 Постанови № 668, та як наслідок не відповідає вимогам частини 1 статті 41 Закону № 922-VIII та пункту 17 Особливостей № 1178.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю, внесення змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції чинній на дату оголошення відкритих торгів (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.03.2024 року № 5 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» (далі – Переможець), протокол про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця від 25.04.2024 № 6, договір від 02.05.2024 № 13, протокол (рішення) уповноваженої особи про виправлення технічних помилок в договорі, додаткову угоду від 08.05.2024 № 1, додаткову угоду від 10.05.2024 № 2.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Переможцем торгів обрано єдиного учасника торгів - ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» з ціновою пропозицією 3 535 658,34 гривень з ПДВ.
Згідно із частиною п’ятою статті 8 Закону № 922-VIII протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у Замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північний офіс Держаудитслужби 22.05.2024 та 31.05.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації та документів щодо закупівлі.
Однак, Замовником, на порушення вимог частини п'ятої статті 8 Закону № 922-VIII, не надано пояснення, інформацію та документи на запити Північного офісу Держаудитслужби.
Згідно з нормами пункту 14 Особливостей № 1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922-VIII.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 922-VIII планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
Також, згідно з нормами пункту четвертого частини другої статті 4 Закону № 922-VIII у річному плані повинна міститися така інформація, як код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів).
Водночас, моніторингом установлено, що у річному плані оприлюдненому в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro за номером ID: UA-P-2024-04-15-008580-a, не зазначено інформацію про код економічної класифікації видатків бюджету (КЕКВ), чим порушено пункт 4 частини 2 статті 4 Закону № 922-VIII.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178.
Згідно з нормами пункту 24 Особливостей № 1178 (у редакції від 09.04.2024) замовник самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 11 червня 2020 р. № 1082, та цих особливостей оголошення про проведення відкритих торгів та тендерну документацію на закупівлю робіт не пізніше ніж за 14 днів до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Аналізом інформації, розміщеної на вебпорталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником оприлюднено в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів 16.04.2024 щодо закупівлі робіт з капітального ремонту, з кінцевим строком подання тендерних пропозицій – 24.04.2024, що є меншим за мінімальний строк для подання пропозицій учасників встановлений законодавством, чим порушено норми вимог пункту 24 Особливостей № 1178.
Відповідно до норм пункту 28 Особливостей № 1178, установлено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону № 922-VIII з урахуванням особливостей.
Абзацом п’ятим пункту 28 Особливостей № 1178 передбачено, що у тендерній документації відомості, наведені у пункті 2 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII, визначаються відповідно до вимог, зазначених в абзацах шостому - восьмому цього пункту.
Відповідно до абзацу восьмого пункту 28 Особливостей № 1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення.
Однак, в підпункті 5.3. пункту 5 Розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 2 до ТД тендерної документації не враховано зміни, внесені Постановою КМУ від 02.04.2024 № 382 до Особливостей № 1178, чим недотримано вимоги пункту 28 Особливостей № 1178.
За результатами здійсненого моніторингу встановлено невідповідність тендерної пропозиції переможця ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» вимогам тендерної документації Замовника, з огляду на наступне.
Відповідно до вимог підпунктів 2.1 та 2.2 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації, учасник повинен надати довідку, що містить інформацію про наявність необхідних працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені учасником до виконання робіт у відповідності до технічного завдання та повідомлення про прийняття працівника на роботу з відміткою ДПС про прийняття повідомлення.
На виконання вищезазначеної вимоги, ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» надано довідку від 17.04.2024 № 22 про наявність працівників відповідної кваліфікації, відповідно до якої зазначено, що Пашкевич Ігор Олексійович займає посаду директора, поруч з тим, на Пашкевича І.О. не надано в складі тендерної пропозиції повідомлення про прийняття працівника на роботу з відміткою ДПС про прийняття повідомлення, чим недотримано вимоги підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 1 до ТД.
За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель як таку, що не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Крім того, відповідно до вимог підпункту 1.1.14 пункту 1 Розділу 3 тендерної документації зазначено, що з метою підтвердження відповідності якості робіт, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати, зокрема, сферу (сфери) та атестат акредитації НААУ організації (організацій) яка/і видала/и сертифікати, зокрема, сертифікат ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об'єкта захисту. Загальні положення», сертифікат ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» та сертифікат ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
Для підтвердження вищезазначеної вимоги, ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» надано у складі тендерної пропозиції атестат акредитації НААУ (файл: «42 АТЕСТАТ ПРО АКРЕДИТАЦІЮ ISO.pdf»). Разом з тим, в наданому атестаті про акредитацію ТОВ «ЦЕНТР ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ «ФАКТУМ» відсутні відомості про сферу акредитації щодо ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об'єкта захисту. Загальні положення», ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи» та ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», чим недотримано вимоги підпункту 1.1.14 пункту 1 Розділу 3 ТД.
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178 замовник відхиляє тендерну пропозицію, як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Однак, на порушення пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII та пункту 44 Особливостей № 1178, Замовник не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» як таку, що не відповідає кваліфікаційним вимогам до учасника процедури закупівлі установленим статтею 16 цього Закону, та як таку, що не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону, а уклав з ним договір на суму 3 535 658,34 гривень.
Крім того, згідно пункту 17 Особливостей № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Так, моніторингом встановлено, що у пункті 5.3 розділу 5 Проєкту договору (додаток № 5 до ТД) та договору від 02.05.2024 № 13, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі зазначено: «Підрядник гарантує можливість безпосередньої і нормальної експлуатації об’єкту після ремонту протягом 5 років».
Відповідно до статті 875 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV (далі – ЦКУ) за договором будівельного підряду, підрядник зобов`язується збудувати і здати у встановлений строк об`єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов`язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов`язок не покладається на підрядника, прийняти об`єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов`язаних з місцезнаходженням об`єкта.
Водночас, відповідно до норм частини першої статті 884 ЦКУ підрядник гарантує досягнення об'єктом будівництва визначених у проектно-кошторисній документації показників і можливість експлуатації об'єкта відповідно до договору протягом гарантійного строку, якщо інше не встановлено договором будівельного підряду. Гарантійний строк становить десять років від дня прийняття об'єкта замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором або законом. Також, згідно з пунктом 103 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (які відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва; далі – Постанова КМУ № 668), гарантійний строк експлуатації об'єкта будівництва становить десять років від дня його прийняття замовником, якщо більший гарантійний строк не встановлений договором підряду або законом.
Таким чином, моніторингом встановлено, що в укладеному договорі від 02.05.2024 № 13 (пункт 5.3) встановлено, що підрядник гарантує можливість безпосередньої і нормальної експлуатації об’єкту після ремонту протягом 5 років, що є меншим за мінімально встановлений чинним законодавством, чим порушено норми статті 884 ЦКУ та пункту 103 Постанови КМУ № 668.
Період усунення порушень:
12.06.2024 17:54 - 27.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
12.06.2024 17:54
Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності
Номер протоколу:
26-112/2024пн
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Номер протоколу:
26-110/2024пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.3]
Номер протоколу:
26-109/2024пр
Законодавче обгрунтування:
Кодекс України про адміністративні правопорушення (8073-X, 2020-11-21) [164-14.1]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про вжиття заходів щодо усунення порушень
1. У зв’язку з тим що на онлайн-майданчику E-tender при виборі виду предмету закупівлі «роботи», кінцевий строк подання тендерних пропозицій автоматично відображається період подання пропозицій не менше ніж 7 днів, саме через вказану обставину фахівцем з публічних закупівель, під час заповнення інформації по предмету закупівлі, була допущена технічна помилка та був некоректно встановлений кінцевий строк подання тендерних пропозицій. Між введенням в дію Постанови КМУ від 02 квітня 2024 року №382 - 09 квітня 2024 року до початку торгів ( 16 квітня 2024 року) пройшов незначний термін.
Від учасників торгів, під час проведення процедури закупівлі скарги не надходили, просимо Вас врахувати вказану обставину як таку що не порушила принципи добросовісної конкуренції торгів.
Фахівця з публічних закупівель попереджено про недопустимість таких порушень, а також зобов’язано постійно моніторити зміни в законодавстві, щоб в майбутньому не відбувалися вищезазначені порушення.
2. Відсутність відмітки ДПС про прийняття на роботу керівника підприємства Пашкевича Ігоря Олексійовича не є порушенням, оскільки відповідно до норм Постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами Державної податкової служби з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
3. Відсутність переліку всіх сертифікатів, виданих ТОВ«РБК КИЇВБУДСЕРВІС» в атестаті акредитації НААУ не є порушенням та не являється підставою для відхилення тендерної пропозиції у відповідності до п.44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
4. Зауваження щодо гарантійного строку на виконання робіт враховані та відповідно цього була підписана Додаткова угода №3 до Договору №13 від 02.05.2024 р. Капітальний ремонт найпростішого укриття ЗФПО «Київський фаховий медичний коледж ім. П.І. Гаврося» за адресою: віл Академіка Білецького 16 Солом’янського району м. Києва з ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» - гарантійний термін безпосередньої і нормальної експлуатації об’єкту після ремонту був продовжений на 10 років.
Щодо розірвання договору з ТОВ "РБК Київбудсервіс": відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. З огляду на такі обставини вважаємо, що зобов`язання Замовника щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним. Критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Даний Висновок за результатами моніторингу не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір з переможцем публічної закупівлі, який має належний досвід та сумлінно виконує укладений договір, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору.
У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Держаудитслужби про припинення укладеного за результатами закупівлі договору. Також, у висновку про результати моніторингу закупівлі відсутні будь-які застереження щодо вартості виконання робіт, що дає підстави зробити висновок про підтвердження відповідності такої вартості ринковим цінам. Також не висувається претензій до запропонованої переможцем торгів пропозиції в частині не відповідності реаліям ринку, тобто запропоновану пропозицію можна вважати прийнятною та такою, що не призведе до завдання збитків бюджету. Запропонований спосіб усунення недоліків за даних обставин є беззмістовним та позбавленим сенсу, оскільки наслідком матиме виключно часові, матеріальні втрати ( капітальний ремонт виконано більш ніж на 30%) та ін.
Враховуючи вищезазначене, та той факт що учасником торгів був лише ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» закупівля «Капітальний ремонт найпростішого укриття ЗФПО "Київський фаховий медичний коледж ім. П.І. Гаврося" за адресою: вул. Академіка Білецького 16 Солом'янського району м. Києва» була проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Також хочемо звернути Вашу увагу, що капітальний ремонт укриття повинен бути завершений до початку навчального року заради безпеки всіх учасників освітнього процесу. Просимо Вас врахувати вищезазначену інформацію та вважаємо що виявлені моніторингом недоліки не мають вагомих підстав для розірвання договору з ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» від 02.05.2023 р. №13.
Дата публікації звіту:
18.06.2024 15:20
Запити/Пояснення
Номер:
c787f096a5de4aeab6976d1d742cced0
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
22.05.2024 14:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є капітальний ремонт найпростішого укриття ЗФПО "Київський фаховий медичний коледж ім. П.І.Гаврося" за адресою: вул. Академіка Білецького 16 Солом'янського району м.Києва за ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-16-002030-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23, постала потреба у отриманні пояснень/ інформації/ документів.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d15de7f949fc4d4ca1a1762103d0e89d
Назва:
Відповідь на запит про надання інформації від 22.05.2024 р.
Дата опублікування:
13.06.2024 13:30
Опис:
Згідно наказу Департаменту освіти і науки від 26.01.2024 року №19 «Про капітальний ремонт об’єктів, що фінансується за рахунок бюджетних коштів по Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради» Закладу фахової передвищої освіти «Київському фаховому медичному коледжу ім. П.І. Гаврося» було виділено асигнування для капітального ремонту найпростішого укриття в 2024 році 3 600 000 гривень.
На підставі вищезазначеного ЗФПО «КФМК ім..П.І. Гаврося» уклав договір з ТОВ «КИЇВДОРПРОЕКТ» від 04 березня 2024 року №5 для розробки проектної документації та проведення експертизи кошторисної частини проектної документації капітального ремонту найпростішого укриття Закладу фахової передвищої освіти «Київський фаховий медичний коледж ім..П.І.Гаврося» за адресою: м.Київ, Солом’янський район, вул..Академіка Білецького 16.
За результатами експертизи ТОВ «ЕСПЕРТИЗА МВК» 15.03.2024 року було видано наказ по коледжу № 64 «Про затвердження проектної документації за робочим проектом по об’єкту «Капітальний ремонт найпростішого укриття ЗФПО КФМК ім. П.І. Гаврося за адресою: вулиця Академіка Білецького 16 Солом’янського району міста Києва». Наказ був погоджений з Департаментом економіки та Департаментом освіти і науки Київської міської державної адміністрації.
Інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та тендерна документація ( картка ПрЗ – AUPL-D3WBLY) була опублікована ЗФПО «КФМК ім. П.І. Гаврося» на інтернет-порталі «Київаудит» відповідно до пункту 4.1 розпорядження Виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.09.2009 року №1036 «Про деякі питання функціонування Інформаційно-аналітичної системи інтернет-проталу «Київаудит» (https://kyivaudit.gov.ua/vr/ka/cabinet.nsf/0/927D652A7287D151C2258AF2002CF676)
Після отримання позитивного висновку та згідно рішення Уповноваженої особи (протокол від 11.03.2024р. №5) 16 квітня 2024 року було оголошено закупівлю – відкриті торги з особливостями UA-2024—4-16-002030-a на PROZORRO/.
Номер:
00ddc40fdd1c4848bf6b47d6fe05cbd4
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
31.05.2024 15:31
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі постала потреба у отриманні додаткових пояснень/ інформації/ документів.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» вимогам підпункту 2.2 пункту 2 Додатку 1 до тендерної документації, в частині надання у складі пропозиції повідомлення про прийняття працівника на роботу з відміткою ДПС про прийняття повідомлення щодо Пашкевича І.О. зазначеного у довідці учасника від 17.04.2024 № 22?
2. Яким чином та на підставі яких документів Замовником визначено відповідність тендерної пропозиції ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» вимогам підпункту 1.1.14 пункту 1 Розділу 3 тендерної документації, в частині надання у складі пропозиції атестата акредитації НААУ організації яка видала сертифікати щодо сертифіката ДСТУ 8965:2019 «Система управління пожежною безпекою об'єкта захисту. Загальні положення», сертифіката ДСТУ ISO 23932:2018 (ISO 23932:2009, IDT) «Інжиніринг пожежної безпеки. Загальні принципи», сертифіката ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції.Вимоги та настанови щодо застосування»?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
d54af344e63f4ce58005e7b3bb881c2d
Назва:
Відповідь на запит про надання інформації
Дата опублікування:
14.06.2024 14:16
Опис:
У відповідь на запит повідомляємо з приводу відповідності документів у тендерній документації, а саме про причину відсутності повідомлення про прийняття на роботу з відмітною ДПС директора Пашкевича Ігоря Олексійовича, оскільки відповідно до норм Постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами Державної податкової служби з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Що стосується відповідності тендерної пропозиції ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» вимогам п.п. 1.1.14 п. 1 розділу 3 у тендерній документації було зазначено що учасник повинен надати атестат акредитації НААУ організації яка видала вищевказані сертифікати. На виконання зазначеного пункту тендерної документації учасник надав скан-копії відповідних документів. В свою чергу замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію лише у передбачених п.44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 випадках.
Номер:
81984f8d7c1247a48ed85a8efd93a2f5
Назва:
Відповідь на висновок про результати проведення моніторингу
Дата опублікування:
14.06.2024 15:35
Опис:
За результатами проведення моніторингу щодо виявлених порушень повідомляємо наступну інформацію. З приводу недотримання вимоги п. 24 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 про встановлення строків подання тендерних пропозицій надаємо пояснення про виявлені порушення. У зв’язку з тим що на онлайн-майданчику E-tender при виборі виду предмету закупівлі «роботи», кінцевий строк подання тендерних пропозицій автоматично відображається період подання пропозицій не менше ніж 7 днів, саме через вказану обставину фахівцем з публічних закупівель, під час заповнення інформації по предмету закупівлі, була допущена технічна помилка та був некоректно встановлений кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Від учасників торгів, під час проведення процедури закупівлі скарги не надходили, просимо Вас врахувати вказану обставину як таку що не порушила принципи добросовісної конкуренції торгів.
Що стосується відповідності документів у тендерній документації, а саме про причину відсутності повідомлення про прийняття на роботу з відмітною ДПС директора Пашкевича Ігоря Олексійовича, оскільки відповідно до норм Постанови Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 р. № 413 «Про порядок повідомлення Державній податковій службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту» повідомленням про прийняття на роботу члена виконавчого органу господарського товариства, керівника підприємства, установи, організації є відомості, отримані органами Державної податкової служби з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
З приводу відповідності тендерної пропозиції ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» вимогам п.п. 1.1.14 п. 1 розділу 3 у тендерній документації було зазначено що учасник повинен надати атестат акредитації НААУ організації яка видала вищевказані сертифікати. На виконання зазначеного пункту тендерної документації учасник надав скан-копії відповідних документів. В свою чергу замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію лише у передбачених п.44 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 випадках.
Що стосується гарантійного строку на виконання робіт, Ваші зауваження були враховані та відповідно цього була підписана Додаткова угода №3 до Договору №13 від 02.05.2024 р. Капітальний ремонт найпростішого укриття ЗФПО «Київський фаховий медичний коледж ім. П.І. Гаврося» за адресою: віл Академіка Білецького 16 Солом’янського району м. Києва - гарантійний строк безпосередньої і нормальної експлуатації об’єкту після ремонту був продовжений на 10 років.
Щодо визначених у Висновку зобов’язань Пункт 3 Висновку містить такі положення: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з переможцем закупівлі ТОВ «РБК Київбудсервіс».
Статтею 19 Конституції України визначено, що Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Висновки Держаудитслужби, будучи обов`язковими для виконання, містять вказівку здійснити заходи щодо усунення порушень «шляхом розірвання договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів».
При цьому, пункт 3 оскаржуваного Висновку також містить посилання на статті 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», однак дані норми визначають завдання органів державного фінансового контролю і спосіб здійснення контролю за дотриманням законодавства у сфері закупівель і жодним чином не визначають повноважень таких органів зобов’язувати замовників припиняти зобов’язання за укладеними договорами (розірвати договір). - Щодо непропорційності обраного заходу щодо усунення виявлених порушень Вважаємо, що такий захід реагування у вигляді зобов`язання розірвати укладений договір, що наразі виконується, є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 43 від 03.02.2016, Держаудитслужба є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю. Згідно з підпунктом 3 пункту 3 вказаного Положення, одним із основних завдань Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів. Тобто, втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданим у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів).
Статтею 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» передбачено права органу державного фінансового контролю, зокрема, пред`являти керівникам та іншим особам підприємств, установ та організацій, що контролюються, обов`язкові до виконання вимоги щодо усунення виявлених порушень законодавства. Проте ні вказаним Законом, ні іншим нормативно-правовим актом безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів. Крім того, відповідно до статті 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом. Істотним є таке порушення стороною договору, коли внаслідок завданої цим шкоди друга сторона значною мірою позбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору. У разі односторонньої відмови від договору у повному обсязі або частково, якщо право на таку відмову встановлено договором або законом, договір є відповідно розірваним або зміненим. З огляду на такі обставини вважаємо, що зобов`язання Замовника щодо усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель у даному випадку є непропорційним. Критерій «пропорційності» передбачає, що не було дотримано справедливої рівноваги (балансу) між інтересами держави (суспільства), пов`язаними з втручанням, та інтересами особи, яка так чи інакше страждає від втручання. «Справедлива рівновага» передбачає наявність розумного співвідношення (обґрунтованої пропорційності) між метою, визначеною для досягнення, та засобами, які використовуються.
Даний Висновок за результатами моніторингу не відповідає критерію «пропорційності», оскільки вимога розірвати договір з переможцем публічної закупівлі, який має належний досвід та сумлінно виконує укладений договір, може призвести до безпідставного порушення майнових прав господарюючих суб`єктів - сторін договору.
У висновку про результати моніторингу закупівлі взагалі не йде мова про неефективне, незаконне, нецільове тощо використання бюджетних коштів, що не узгоджується із вимогою Держаудитслужби про припинення укладеного за результатами закупівлі договору. Також, у висновку про результати моніторингу закупівлі відсутні будь-які застереження щодо вартості виконання робіт, що дає підстави зробити висновок про підтвердження відповідності такої вартості ринковим цінам. Також не висувається претензій до запропонованої переможцем торгів пропозиції в частині не відповідності реаліям ринку, тобто запропоновану пропозицію можна вважати прийнятною та такою, що не призведе до завдання збитків бюджету. Запропонований спосіб усунення недоліків за даних обставин є беззмістовним та позбавленим сенсу, оскільки наслідком матиме виключно часові, матеріальні втрати та ін.
Враховуючи вищезазначене, та той факт що учасником торгів був лише ТОВ «РБК КИЇВБУДСЕРВІС» закупівля «Капітальний ремонт найпростішого укриття ЗФПО "Київський фаховий медичний коледж ім. П.І. Гаврося" за адресою: вул. Академіка Білецького 16 Солом'янського району м. Києва» була проведена відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей.
Також хочемо звернути Вашу увагу, що капітальний ремонт укриття повинен бути завершений до початку освітнього процесу заради безпеки всіх учасників освітнього процесу. Просимо Вас врахувати вищезазначену інформацію та вважаємо що виявлені моніторингом недоліки не мають вагомих підстав для