-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Впровадження системи управління адміністративно-господарською діяльністю підприємства ERP у роздрібній мережі АЗС
Завершена
21 398 400.00
UAH з ПДВ
Номер:
922b707481114982bed5cc56896890cb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-13-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.05.2024 00:00
Період моніторингу:
13.05.2024 13:22 - 04.06.2024 00:00
Статус:
Завершено
Опис:
Н А К А З
10.05.2024 № 92
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
31 UA-2024-04-16-001303-a 16.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не виявлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель публічного акціонерного товариства «Укpнaфта» (далі – Замовник) на 2024 рік; обґрунтування підстави для здійснення закупівлі згідно із підпунктом 5 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів), договір від 08.04.2024 № 13/115/9-Р на суму 21 398 400,00 гривень з ПДВ; пояснення та документи Замовника, надані на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Період усунення порушень:
31.05.2024 14:58 - 06.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
31.05.2024 14:58
Запити/Пояснення
Номер:
1b4756d59cb24ab081df41b10e164dce
Назва:
Запит на отрмання інформації
Дата опублікування:
15.05.2024 17:12
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі послуги з впровадження системи управління адміністративно-господарською діяльністю підприємства ERP у роздрібній мережі АЗС (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-16-001303-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та відповідних документів) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років.
Номер:
9c7023095c2c449aa3f5c6eb5ff39c2b
Назва:
Щодо надання інформації
Дата опублікування:
20.05.2024 20:21
Опис:
Щодо надання інформації на запит ДАСУ
ПАТ «Укрнафта» відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості) здійснено закупівлю послуги за предметом «Впровадження системи управління адміністративно-господарською діяльністю підприємства ERP у роздрібній мережі АЗС» код ДК 021:2015: 72260000-5 Послуги, пов’язані з програмним забезпеченням (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-16-001303-a) (далі - Послуги).
Наказом Державної аудиторської служби від 10.05.2024 №92 «Про початок моніторингу процедур закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної процедури закупівлі.
15.05.2024 о 17:12 год в межах проведення моніторингу в електронній системі закупівель було оприлюднено «Запит на отримання інформації», по суті якого, керуючись положеннями ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник надає наступні пояснення.
Пояснення:
Щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
Для управління адміністративно-господарською діяльністю Товариства значна частини процесів консолідована і автоматизована в єдиній системі на платформу Програмного комплексу «IT-Enterprise» (далі – ERP «IT-Enterprise» або система «IT-Enterprise» або Програмний комплекс або ПК «IT-Enterprise»), яка замінила десятки облікових систем, що використовувалися раніше. Корпоративна інформаційна система «IT-Enterprise» використовується в ПАТ «Укрнафта» з 2018 року, і станом на 1 квартал 2024 року впроваджена у більшості підрозділах Товариства: адміністративних, виробничих та сервісних (крім роздрібної мережі АЗС).
Робота програмного комплексу ERP «IT-Enterprise» направлена на забезпечення стандартизації бізнес-процесів ПАТ «Укрнафта» (центральний офіс та 14 Структурних одиниць) та консолідацію методів обліку операцій в рамках однієї системи з метою одержання єдиного джерела для побудови достовірної бухгалтерської та управлінської звітності. Наразі використовується 47 програмних модулів.
За рахунок стандартизації і консолідації процесів у системі ERP забезпечується значне скорочення витрат на зміну/актуалізацію процесів та підтримку, оскільки роботи виконуються в одній централізованій системі, а не, як раніше, паралельно в кількох розрізнених локальних програмних комплексах.
В результаті впровадження ERP системи «IT-Enterprise» створено єдиний інформаційний простір для Апарату управління і 14 структурних одиниць Товариства, уніфіковані довідники, бізнес-процеси і алгоритми розрахунків, виконано заміну локальних програмних комплексів. Більша частина зведеної інформації може бути розгорнута до первинного документу.
Наявні облікові системи, що використовуються в роздрібній мережі АЗС ПАТ Укрнафта (далі – Мережа) знаходяться в критичному стані і не відповідають вимогам не тільки до систем управління адміністративно-господарською діяльністю підприємства, що використовуються більшістю галузевих компаній-лідерів в Україні, але й мінімальним потребам обліку, та потребують значний об’єм ручних операцій.
Зміна організаційної структури Мережі (26 ВРНП --> 5 РУМ) потребує синхронних змін обліку, чого дуже складно досягти без зміни наявної інформаційної системи.
Основними індикаторами критичного стану являються:
1. 26 унікальних облікових систем – облікові системи отримані як спадщина від 26 автономних відділів реалізації нафтопродуктів (далі – ВРНП), які мають власні конфігурації і особливості та потребують індивідуальної підтримки.
2. Значні трудовитрати:
• Неуніфіковані бізнес-процеси та низькій рівень їх автоматизації;
• Значні трудовитрати на консолідацію даних – близько 200 бухгалтерів працювали в 2022 році, станом на 1 півріччя 2024 року близько 110 бухгалтерів працюють в умовах значного зростання навантаження, оскільки рівень автоматизації і ручних операцій як в 2022 році;
3. Технологічна відсталість – в облікових системах використовується застаріла платформа 1Сv7.7 (реліз 1998 р.), технологічно обмежена щодо можливостей автоматизації процесів, підтримуваної бази даних, кількості користувачів (одночасних активних підключень), інтеграції з наявними і потенційними системами (MPOS, «IT-Enterprise», CRM), ІТ-безпеки тощо;
4. Складність управління – наразі використовуються розрізнені, неуніфіковані і ручні звіти по більшості напрямів, включаючи напрям управління персоналом і фінансовий напрям. Перелічене вище створює неефективні умови для централізованого управління та формування консолідованої звітності по мережі і ПАТ в цілому.
Мета проекту: стандартизувати бізнес-процеси, консолідувати існуючі інформаційні системи та методи обліку господарських операцій підрозділів роздрібної мережі АЗС ПАТ «Укрнафта» в рамках однієї системи з метою отримання єдиного джерела для ефективного керування процесами, побудови достовірної бухгалтерської та управлінської звітності.
З огляду на вищевказане, для стандартизації бізнес-процесів, консолідації існуючої інформаційні системи та методів обліку господарських операцій підрозділів роздрібної мережі АЗС ПАТ «Укрнафта» в рамках однієї системи ERP «IT-Enterprise», яка уже функціонує в ПАТ «Укрнафта», з метою отримання єдиного джерела для ефективного керування процесами, побудови достовірної бухгалтерської та управлінської звітності, встановлено технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які зазначено у договорі від 08.04.2024 № 13/1159-Р, що укладений між ПАТ «Укрнафта» та ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ».
Щодо визначення очікуваної вартості предмету закупівлі
Наказом ПАТ «Укрнафта» від 02 листопада 2023 року № 535 «Про затвердження порядку формування очікуваної вартості під час здійснення закупівель товарів, робіт та послуг ПАТ «Укрнафта» затверджено Положення про формування очікуваної вартості під час здійснення закупівель товарів, робіт та послуг ПАТ «Укрнафта» Департаментом закупівель та матеріально-технічного забезпечення (далі – Положення ОВ).
Згідно з пунктом 1.7 Положення ОВ, для формування ОВ необхідна наявність не менше двох комерційних пропозицій або значень ціни, отриманих з інших джерел, які б відповідали умовам п.1.5 та 1.6, якщо отримання їх є можливим в рамках специфіки продукту/послуги/роботи, що закуповується.
Оскільки отримання двох комерційних пропозицій не можливе з огляду на специфіку послуг (захист авторського права та відсутність конкуренції з технічних причин*) очікувану вартість закупівлі сформовано на основі комерційної пропозиції єдиного постачальника, а саме: ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» (комерційна пропозиція від 29.06.2023 - для формування очікуваної вартості; від 04.04.2024 - для підтвердження очікуваної вартості з метою укладення договору (копії додаються), що становить 17 832 000,00 грн., крім того ПДВ – 3 566 400,00 грн., разом з ПДВ – 21 398 400,00 грн.
*ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ» є розробником та власником комп'ютерної програми «IT-Enterprise», якому належать авторські майнові права на Програмний комплекс, що підтверджено наступними документами:
- Свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір №6016 від 29.07.2002 Державного департаменту інтелектуальної власності Міністерства науки і освіти України щодо комп'ютерної програми «IT-Enterprise»;
- Свідоцтвом про реєстрацію авторського права на твір №67152 від 11.08.2016 Державної служби інтелектуальної власності України щодо комп'ютерної програми «IT-Enterprise».
- Експертний висновок ДП «ДЕРЖЗОВНІШІНФОРМ» (код ЄДРПОУ 20062351) від 11.01.2023 №113/4.
Ліцензійною угодою до даного Договору (№06.5/1069/672-Р від 18.07.2017), Замовнику заборонено в т.ч. розкривати технологію, роз'єднувати, перекомпоновувати, декомпліювати, дизасемблювати текст Програмного комплексу. Крім того, ліцензійною угодою забороняється використання програмного або апаратного забезпечення, яке дозволить обійти засоби захисту від несанкціонованного використання, що поставляються з Програмним комплексом.
У зв’язку із вищезазначеним, через необхідність захисту майнових прав інтелектуальної власності на Програмний комплекс та в свою чергу через відсутність конкуренції з технічних причин (згідно умов Ліцензійної угоди) вбачається, що відповідні послуги з підтримки (конфігурування (налаштування), постачання оновлення, доопрацювання окремих модулів), а також постачання оновлення версій програмного комплексу IT-Enterprise відповідно до потреб ПАТ «Укрнафта» може бути надано виключно певним суб'єктом господарювання - власником особистих немайнових та майнових прав на Програмний комплекс відповідно до Свідоцтва про реєстрацію авторського права ТОВ НВП «ІНФОРМАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ».
Щодо обґрунтування розміру бюджетних призначень
ПАТ «Укрнафта» не використовує кошти державного бюджету та веде власну господарську діяльність, у зв’язку з чим обґрунтування розміру бюджетних призначень – не передбачено чинним законодавством.