-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дизельне паливо (талони), Бензин А-95(талони)
Завершена
9 685 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 96 852.00 UAH
мін. крок: 1% або 96 852.00 UAH
Номер:
c17d192664b24f1d82c318ec6995ce78
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-06-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.05.2024 00:00
Період моніторингу:
06.05.2024 14:16 - 28.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
06.05.2024 №35-з
Вінниця
Про початок моніторингу
закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби
у Вінницькій області Олена ВАХНОВСЬКА
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області
від 06.05.2024 №35-з
Витяг з переліку закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
7. UA-2024-04-15-003130-a, 15.04.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами питання щодо повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів установлено порушення пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «Енерговін» установлено порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови №1178.
За результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, із урахуванням вимог Постанови №1178, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), із урахуванням вимог Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178 (далі – Постанова №1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору та їх оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель UA-P-2024-04-15-004094-a Комунального некомерційного підприємства «Територіальне медичне об’єднання «Вінницький обласний центр есктреної медичної допомоги та медицини катастроф Вінницької обласної Ради» (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи (протокол від 15 квітня 2024 року №92), тендерну пропозицію ТОВ «Енерговін», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24 квітня 2024 року №97, повідомлення про намір укласти договір, договір від 30 квітня 2024 року №212 (далі – Договір), повідомлення про внесення змін до договору, додаткову угоду від 16 травня 2024 року №1 та пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 07 травня 2024 року через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Постанови №1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Постанови №1178 та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до пункту 26 Постанови №1178 оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням Постанови №1178.
Пунктом 9 частини другої статті 21 Закону визначено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати).
За результатами моніторингу установлено, що у пункті 2 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерних пропозицій» тендерної документації Замовником установлено вимогу щодо надання учасниками закупівлі забезпечення тендерної пропозиції, визначено розмір, вид та умови його надання.
Водночас оголошення про проведення відкритих торгів за номером UA-2024-04-15-003130-a не містить інформації щодо розміру, виду та умов надання забезпечення тендерних пропозицій, чим порушено вимоги пункту 9 частини другої статті 21 Закону.
Окрім того, моніторингом установлено, що відповідно до підпунктів 2, 3 пункту 5.1 додатку 5 до тендерної документації Замовник встановив вимогу щодо надання переможцем процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документів, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 6, 12 пункту 47 Постанови №1178, а саме: витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформованого у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше 60 (шістдесят) денної давнини від дати подання документа.
На виконання зазначеної вимоги переможцем торгів ТОВ «Енерговін» надано 25 квітня 2024 року витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі станом на 01 лютого 2024 року, чим порушено вимоги підпунктів 2, 3 пункту 5.1 додатку 5 до тендерної документації, оскільки зазначений документ більше 60 (шістдесят) денної давнини від дати його подання.
Відповідно до вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови №1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Постанови №1178.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Постанови №1178 Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ТОВ «Енерговін», у зв’язку із ненаданням у спосіб, зазначений в тендерній документації, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Постанови №1178, та уклав з ним Договір.
На запит Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області від 06 травня 2024 року, Замовником надано пояснення «…відповідно до статті 253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок, а отже враховуючи те, що довідка видана 01 лютого 2024 термін її відліку починається з 02 лютого 2024 та 60 день спливає 25 квітня 2024, що свідчить про відповідність поданого витягу вимогам підпункту 2 пункту 5.1 додатку 5 до тендерної документації».
Таким чином, надане Замовником пояснення не спростовує виявлене порушення.
Період усунення порушень:
27.05.2024 16:49 - 11.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
27.05.2024 16:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
У відповідь на Ваш висновок від 27.05.2024 по моніторингу UA-M-2024-05-06-000006 закупівлі UA-2024-04-15-003130-a (Дизельне паливо (талони), Бензин А-95(талони)), за 09130000-9 «Нафта і дистиляти», який зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, Уповноважена особа комунального комерційного підприємства «Територіальне медичне об’єднання «Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Вінницької обласної Ради» повідомляє про вжиття таких заходів:
припинено зобов’язання за Договором від 30.04.2024 № 212 шляхом розірвання договору, додатковою угодою від 29.05.2024 № 2
Дата публікації звіту:
31.05.2024 12:09
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
03.06.2024 11:14
Запити/Пояснення
Номер:
6e6bcbf0b19f4b47a4819b581cde946d
Назва:
Запит на пояснення
Дата опублікування:
06.05.2024 16:29
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
10.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі дизельного палива, бензину А-95 (талони) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2024-04-15-003130-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2, 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), а саме:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином учасником ТОВ «Енерговін», якого визначено переможцем торгів, виконано вимоги підпункту 2 пункту 5.1 додатку 5 до тендерної документації щодо надання переможцем у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформованого у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше 60 (шістдесят) денної давнини від дати подання документа?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b1f7898c65fc4d65836518c32ce769e6
Назва:
Відповідь на запит від 06.05.2024 за ID UA-M-2024-05-06-000006
Дата опублікування:
07.05.2024 16:20
Опис:
У відповідь на ваш запит від 06.05.2024 за ID UA-M-2024-05-06-000006 по закупівлі UA-2024-04-15-003130-a (Дизельне паливо (талони), Бензин А-95(талони)), за 09130000-9 «Нафта і дистиляти», мною, як Уповноваженою особою комунального некомерційного підприємства «Територіальне медичне об’єднання «Вінницький обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Вінницької обласної Ради» надаються пояснення на наступні питання:
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), на підставі яких здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
1.1 Очікувану вартість предмета закупівлі підприємство розраховувало відповідно до п.1 Розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». В якому визначено, що замовником очікувана вартість предмета закупівлі може розраховуватись різними методами, один з яких є метод порівняння ринкових цін. За даним методом, відповідно до абз.3 п.1 розділу III зазначеного наказу, підприємство може здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі.
За отриманими даними проводиться визначення очікуваної суми, як середньоарифметичне значення масиву отриманих даних, що розраховується за такою формулою: Цод = (Ц1 +… + Цк) / К, де: Цод - очікувана ціна за одиницю; Ц1, Цк – ціни, отримані з відкритих джерел інформації; К - кількість цін, отриманих з відкритих джерел інформації.
Враховуючи дані вимоги наказу, підприємство на етапі формування тендерної документації проаналізувало ціни операторів Автозаправних станцій (АЗС) на території Вінницької області за допомогою сайту Міністерства фінансів України, що є у вільному доступі за наступним посиланням: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/vinnickaya/ на види палива, які планувалось до закупівлі. (копія витягу з сайту додається до пояснення).
Після отримання необхідної інформації, взявши з масиву цінових даних три ціни для проведення розрахунку очікуваної вартості предмету закупівлі методом порівняння цін, протоколом уповноваженої особи від 15.04.2024 №90, затверджено розрахунок очікуваної вартості, який формувався на підставі взятих з вільних джерел трьох цін операторів АЗС на території Вінницької області, а саме:
1.ОККО ціна за 1 літр дизельного палива та Бензину А-95 складає 57,99 грн.,
2.WOG ціна за 1 літр дизельного палива та Бензину А-95 складає 57,99 грн.,
3.Shell ціна за 1 літр дизельного палива та Бензину А-95 складає 56,99 грн.
А отже, відповідно до формули, середня ціна склала 57,65 грн., що розраховувалась наступним чином: (56,99+57,99+57,99)/3.
Провівши розрахунки на необхідну до придбання кількість товару, очікувана вартість предмета закупівель склала: 9 685 200,00 грн. (дев’ять мільйонів шістсот вісімдесят п’ять тисяч двісті грн. 00 коп.) з ПДВ., що розраховувалась наступним чином: (165 000л*57,65 грн.)+(3 000л*57,65грн.) (копія протоколу додається до пояснення).
1.2 Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі підприємство формувало відповідно до ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро. Технічні умови», ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 №927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив», а також вимог з експлуатації транспортних засобів Підприємства, а саме: сервісної книжки та рекомендацій заводу виробника ТЗ.
Окремо, варто відмітити, що підприємством на виконання вимог п.4.1 Постанови КМУ від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» було оприлюднено на власному веб-сайті обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, що є у вільному доступі за наступним посиланням vinemd.org.ua, у вкладці «Фінансова діяльність» розділ «Державні закупівлі».
2. Яким чином учасник ТОВ «ЕНЕРГОВІН», якого визначено переможцем торгів, виконано вимоги підпункту 2 пункту 5.1 додатку 5 до тендерної документації, щодо надання переможцем у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель витягу з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформованого у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше 60 (шістдесят) денної давнини від дати подання документа?
Відповідно до вимоги підп. 2 п. 5.1 додатку 5 до тендерної документації підприємством було визначено, що переможець має надати Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Так як нормативно правовими актами України не встановлено строк дії такого витягу, підприємством на власний розсуд зазначено, що документ повинен бути не більше 60 (шістдесяти) денної давнини від дати подання документа. При формуванні такої вимоги під розумінням «денної давнини» підприємством не було визначено, які дні беруться для розрахунку, тому мною, як уповноваженою особою було визначено, що для розрахунку береться вимір у робочих днях.
Учасник ТОВ «Енерговін» 25.04.2024 на наступний день після визнання його переможцем (Протокол від 24.04.2024 №97) завантажив до електронної системи закупівель витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований 01.02.2024.
Відповідно до ст.253 Цивільного Кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок, а отже враховуючи те, що довідка видана 01.02.2024 термін її відліку починається з 02.02.2024 та 60 день спливає 25.04.2024, що свідчить про відповідність поданого витягу вимогам підп. 2 п. 5.1 додатку 5 до тендерної документації.
Враховуючи отриманий витяг у підприємства були відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції відповідно до ст.46 Особливостей.
Також до пояснень вважаю за необхідне додати, що отримання товару за укладеним договором від 30.04.2024 №212 станом на 07.05.2024 не проводилось.
ДОДАТКИ :
1.Витяг з сайту Міністерства фінансів України, що є у вільному доступі за наступним посиланням: https://index.minfin.com.ua/ua/markets/fuel/reg/vinnickaya/ в кількості 1 арк.,
2.Сканокопія протоколу уповноваженої особи від 15.04.2024 №90 в кількості 2 арк.,
3.Витяг з веб-сайту підприємства про оприлюднене обґрунтування даної закупівлі в кількості 1 арк.