• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Мікропланшетний рідер

Завершена

2 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 500.00 UAH
Номер: efd9241e5f6c469c833f70bf8dce74c1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-06-000051
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 06.05.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 06.05.2024 20:29 - 28.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 06.05.2024 № 73 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Мазалової Р.В. від 06.05.2024 року В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 06.05.2024 № 73 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 3 UA-2024-04-12-000773-a 12.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Руслана МАЗАЛОВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 97) 292-78-60, ot_pohta@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей установлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей За результатами аналізу питання: відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "БІОНІКС ЛАБ"; дотримання вимог Постанови № 710; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); розгляду тендерної пропозиції учасника; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Інституту проблем кріобіології і кріомедицини НАН України (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену Протокольним рішенням Уповноваженої особи від 12 .04 .2024 №44, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю "БІОНІКС ЛАБ" (далі – ТОВ "БІОНІКС ЛАБ"), протокол розкриття тендерних пропозицій від 20 квітня 2024 року, Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Замовника про оголошення переможцем процедури відкритих торгів, про намір укласти договір про закупівлю з БІОНІКС ЛАБ від 24 квітня 2024 року №45, повідомлення про намір укласти договір від 24 квітня 2024 рок, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 09.05.2024 (далі – Пояснення). Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що згідно пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно пункту 28 Особливостей зокрема вказано, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, відповідно до пункту 17 Особливостей: Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей.. Однак, у абзаці першому пункту 4 «Умови договору про закупівлю» Розділ 6. Результати торгів та укладання договору про закупівлю Тендерної документації Замовника вказано, що Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої – п’ятої, сьомої – дев’ятої статті 41 Закону, та Особливостей, що не відповідає нормам пункту 17 Особливостей (в редакції станом на дату початку проведення торгів). Також, моніторингом установлено: - пункт 3 «Відхилення тендерних пропозицій» Розділ 5. Оцінка тендерної пропозиції Тендерної документації Замовника складений та затверджений без врахування змін, внесених до Особливостей згідно з Постановами Кабінету Міністрів України №131 від 09.02.2024 року, №382 від 02.04.2024 року та випадки відхилення не відповідають нормам пункту 44 Особливостей (в редакції станом на дату початку проведення торгів); - пункт 5 Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, згідно з пунктом 28 та пунктом 44 Особливостей Розділ 3. Інструкція з підготовки тендерної пропозиції Тендерної документації складено та затверджено без врахування змін, внесених до Особливостей згідно з Постановами Кабінету Міністрів України № 952 від 01.09.2023 року, №382 від 02.04.2024 року та не відповідає нормам пункту 47 Особливостей (в редакції станом на дату початку проведення торгів). Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 07.05.2024 з приводу вищевказаного, на який Замовник надав пояснення від 09.05.2024 року, в якому зазначив: «…Регулярними стали ситуації, коли в ІПКіК НАН України електроенергія була, а в оператора Інтернет послуг не було і навпаки. Така ситуація призвела до нестабільної роботи комп’ютерної техніки (зокрема не завжди зберігались зміни, внесені до текстових документів – тендерної документації, зокрема) та нестабільної роботи Інтернет ресурсів, що в сукупності призвело до помилкового використання шаблону тендерної документації, яка була чинна до внесення відповідних змін...Учасником закупівлі Товариством з обмеженою відповідальністю «БІОНІКС ЛАБ» були враховані зміни внесені Постановою Кабінету Міністрів України №131 від 09.02.2024 року до абзацу восьмий підпункту 1 пункту 44 Особливостей ..Таким чином, Учасник ТОВ «БІОНІКС ЛАБ» виконало вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 в редакції зі змінами Постановою КМУ №131 від 09.02.2024 року та уповноважена особа Мамонтов В’ячеслав здійснив розгляд тендерної пропозиції з урахуванням останніх законодавчих змін. Таким чином, виявлена Держаудитслужбою невідповідність в тендерній документації не могла вплинути та не вплинула на прийняття уповноваженою особою кінцевого рішення , щодо оголошення ТОВ «БІОНІКС ЛАБ» переможцем у відкритих торгах. В разі, якщо б тендерна документація враховувала зміни до пункту 44 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 внесені Постановами КМУ №131 від 09.02.2024 року, №382 від 02.04.2024 року результат процедури закупівлі (тендеру, відкриті торги) був би таким же самим – переможець ТОВ «БІОНІКС ЛАБ» …. В разі, якщо б тендерна документація враховувала зміни до пункту 17 Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 внесені Постановами КМУ №131 від 09.02.2024 року, №382 результат процедури закупівлі (тендеру, відкриті торги) був би таким же самим – переможець ТОВ «БІОНІКС ЛАБ»». Враховуючи надане пояснення зазначаємо, що згідно пункту 31 частини першої статті 1 Закону визначено, що тендерна документація - документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. В пункті 11 частини першої статті 1 Закону визначено, що замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. Згідно пункту 3-7 ПРИКІНЦЕВІ ТА ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ Закону, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. В пункті 54 Особливостей зокрема вказано, що Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів. Зміни до тендерної документації Замовником не вносились. Таким чином, тендерна документації затверджена Протокольним рішенням Уповноваженої особи від 12.04.2024 №44 без врахування змін до Особливостей, внесених Постановами Кабінету Міністрів України № 952 від 01.09.2023, №131 від 09.02.2024, №382 від 02.04.2024, не відповідає нормам пункту 17, пункту 44, пункту 47 Особливостей, в результаті чого порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей.
Період усунення порушень: 21.05.2024 21:16 - 05.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 21.05.2024 21:16

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатом моніторінга , здійсненого Північно-східним офісом Держаудітслужби були здійснені заходи: 1.Мамонтову В.В.,Уповноваженій особі по закупівлям оголошена догана(наказ №30-к від 27.05.24) 2.Здійснені заходи,направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому(наказ №31 від 27.05.24).
Дата публікації звіту: 28.05.2024 10:28

Запити/Пояснення