• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

“Реконструкція лікувального корпусу (хірургічний відділ) 1397 військового госпіталю з встановленням зовнішнього пасажирського ліфту (лікарняного типу) (будівля 16/20, військове містечко № 16, м. Мукачево, вул. Ярослава Мудрого, 70)”

Завершена

4 298 124.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 25 788.74 UAH
Номер: 83bd8403698d4514a13934afebf73dc8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-16-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.07.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 16.07.2024 16:20 - 07.08.2024 00:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 16.07.2024 № 149 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Лесю ПИШНИК. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 16.07.2024 № 149. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 8. UA-2024-04-11-012864-a, 11.04.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, а також пункту 17 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «АРМ-ЕКО» встановлено порушення вимог пунктів 3 та 43, а також підпункту 2 пункту 44 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем тендеру документів під час укладання договору про закупівлю; своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця тендеру – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи на усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, а саме на усунення порушення пункту 43, підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 – вжити заходи щодо припинення зобов’язань за укладеним за результатами тендеру договору з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178, пункту 17 частини другої статті 22 Закону – при складанні тендерної документації, а також пунктів 3 та 43 Особливостей №1178 при розгляді тендерних пропозицій. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 05 серпня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерної пропозиції; надання переможцем процедури закупівлі документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов укладеного договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Західного управління замовника робіт (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-04-11-005057-a); оголошення про проведення відкритих торгів; оприлюднене звернення за роз’ясненнями щодо процедури закупівлі та відповідь Замовника на таке звернення; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерної пропозиції; протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 07.05.2024 № 78 та від 10.05.2024 №84; тендерну пропозицію ТОВ «АРМ-ЕКО»; опубліковане повідомлення з вимогами про усунення невідповідностей у тендерній пропозиції ТОВ «АРМ-ЕКО» та опубліковані учасником документи на усунення таких невідповідностей; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; опубліковані ТОВ «АРМ-ЕКО» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 28.05.2024 №1273/61/ЗБ; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до пункту 17 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається: прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками. Моніторингом встановлено, що у частині 2.3 розділу 1 тендерної документації за досліджуваною процедурою закупівлі зазначено: «Ігор Шестопал – уповноважена особа Західного управління замовника робіт. e-mail: shestopal.i.a@post.mil.gov.ua, тел./факс: +380322600700». Слід зазначити, що Національним класифікатором України «Класифікатор професій» ДК 003:2010 (затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 №327) посади «уповноважена особа» не визначено, натомість зазначений Класифікатор містить посаду «фахівець з публічних закупівель» (код 2419.2, належить до класифікаційного розділу «Професіонали»). У наданому під час моніторингу поясненні Замовником зазначено, що посада уповноваженої особи Замовника Ігоря Шестопала – головний спеціаліст організаційно-планового відділу. Таким чином, при складанні тендерної документації Замовником допущено порушення вимог пункту 17 частини другої статті 22 Закону та, відповідно, норм пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 внаслідок не зазначення у тендерній документації посади посадової особи, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками (Ігор Шестопал). Також, згідно з нормами пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Моніторингом встановлено, що у частині 5 розділу 3 тендерної документації Замовником наведено підстави, визначені пунктом 47 Особливостей №1178. При цьому у пункті 11 частини 5 розділу 3 тендерної документації вказано наступну підставу: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції». Водночас, за нормами підпункту 11 пункту 47 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 підставою для прийняття рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, визначено: учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції», крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА. У частині 4 розділу 6 тендерної документації Замовника вказано, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Водночас, згідно пункту 17 Особливостей № 1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону, та цих особливостей. Враховуючи вищенаведене, при складанні тендерної документації Замовником не враховано чинні норми Особливостей №1178, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За вимогами частини 1 розділу 3 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються у тендерній документації, зокрема з інформацією, що підтверджує відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям – згідно з Додатком 1 до тендерної документації. У пункті 2 таблиці розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації щодо підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» Замовником встановлено наступну вимогу: в учасника мають бути наявні фахівці інженерно-технічної кваліфікації з будівельною освітою (інженер, виконроб, кошторисник тощо) – не менше 3 фахівців, а також в учасника мають бути наявні інженер-проектувальник в частині кошторисної документації (наявність кваліфікованого інженера-кошторисника з відповідними кваліфікаційними сертифікатами обов’язкова), інженер з техніки безпеки та охорони праці. При цьому, за вимогами пункту 2 таблиці розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації відомості про наявність, кваліфікацію та досвід основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників) учасника для виконання замовлення подаються у таблиці «б» згідно запропонованої форми, що визначена у даному додатку. За вимогами у пункті 2 таблиці розділу 1 Додатку 1 до тендерної документації учасник повинен обов’язково підтвердити наявність фахівців вказаних у довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід шляхом надання у складі тендерної пропозиції копії трудових книжок (першої сторінки та сторінки з відміткою про прийняття до підприємства учасника на відповідну посаду), або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору про закупівлю на працівників, зазначених у довідці. Моніторингом встановлено, що учасником ТОВ «АРМ-ЕКО» в складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (основних спеціалістів (інженерно-технічних працівників)), в якій зазначено про наявність наступних працівників: Єдін А.А. (директор), Чалюк Б.О. (інженер з охорони праці), Білик Б.М. (начальник електротехнічної лабораторії), Вітюк О.В. (начальник ліфтового відділу), Шимків М.Б. (інженер-конструктор), Крисалов Е.І. (головний механік), Надієвець О.А. (інженер з проектно-кошторисної роботи), Пащук І.Л. (головний бухгалтер), Мартисюк О.В. (бухгалтер), Бойко В.С. (виконавець робіт). Також, учасником ТОВ «АРМ-ЕКО» в складі пропозиції надано файл «31_Трудові книжки_накази.pdf», в якому містяться окремі сторінки трудових книжок та накази на прийняття на роботу за сумісництвом працівників зазначених в довідці. При цьому моніторингом встановлено, що надані учасником ТОВ «АРМ-ЕКО» сторінки трудових книжок Білика Б.М. (начальник електротехнічної лабораторії), Вітюка О.В. (начальник ліфтового відділу), Крисалова Е.І. (головний механік) та Єдіна А.А. (директор) надані іноземною мовою без автентичного перекладу українською мовою. Водночас, згідно з пунктом 7 розділу 1 тендерної документації Замовника тендерна пропозиція та всі документи, які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї, складаються українською мовою, документи або копії документів (які передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї), які надаються учасником у складі тендерної пропозиції, викладені іншими мовами, повинні надаватися разом із їх автентичним перекладом українською мовою. У наданому Замовником під час моніторингу поясненні зазначено, зокрема, що відповідно до пункту 7 розділу 1 тендерної документації (Виключення) зазначено, що Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу, а у випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу, а також, що у зв’язку з тим, що тендерною документацією вимагалась обов’язкова наявність в учасника не менше 3 (трьох) фахівців інженерно-технічної кваліфікації з будівельною освітою документи інших працівників (директор, начальник електротехнічної лабораторії, начальник ліфтового відділу, головний механік, головний бухгалтер, бухгалтер), які були зазначені учасником на власний розсуд в довідці про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (надано скан-копію вих. №182-Т від 24.04.2024 у файлі 29_Довідка працівники_таблиця б.pdf) відповідно до пункту 7 розділу 1 тендерної документації (Виключення) не розглядались. Проте, Замовником самостійно встановлено вимогу, що учасники обов’язково у складі тендерної пропозиції надають копії трудових книжок (першої сторінки та сторінки з відміткою про прийняття до підприємства учасника на відповідну посаду), або цивільно-правові угоди з особами, що будуть задіяні учасником під час виконання договору про закупівлю на працівників, зазначених у довідці, а вимога щодо наявності в учасника не менше 3 (трьох) фахівців інженерно-технічної кваліфікації з будівельною освітою (інженер, виконроб, кошторисник тощо) не спростовує можливості зазначення учасником більшої кількості фахівців відповідної кваліфікації Відповідно до пункту 43 Особливостей №1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Однак, за наявності вищенаведених невідповідностей у документах тендерної пропозиції учасника ТОВ «АРМ-ЕКО», на порушення вимог пункту 43 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178, Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою до учасника про усунення таких невідповідностей. Як наслідок, Замовником на порушення підпункту 2 пункту 44 та, відповідно, пункту 3 Особливостей №1178 не відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «АРМ-ЕКО», а визначено його переможцем тендеру та укладено з ним договір про закупівлю від 22.05.2024 №1273/61/ЗБ.
Період усунення порушень: 05.08.2024 15:55 - 20.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 05.08.2024 15:55

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: У Західному управлінні замовника робіт (далі – Західне УЗР) завершено виконання заходів, спрямованих на усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель згідно з Висновком Західного офісу Держаудитслужби про результати моніторингу процедури закупівлі№ UA-2024-04-11-012864-a, з дотриманням норм Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Так, на виконання пункту 3 Висновку договір з Товариства з обмеженою відповідальністю "АРМ-ЕКО" на виконання робіт від 22.05.2024 №1273/61/ЗБ розірвано шляхом укладання додаткової угоди.
Дата публікації звіту: 13.09.2024 14:35

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionAwarded: Так
  • other: Так
Опис: Замовником усунено порушення шляхом розірвання договору від 22.05.2024 № 1273/61/ЗБ.
Дата публікації: 18.10.2024 13:51

Запити/Пояснення