• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Комп’ютерне обладнання

Завершена

344 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 444.00 UAH
Номер: d75691dd7dcf4c9d8a530b359da5270e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-21-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.05.2024 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 21.05.2024 12:45 - 12.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.05.2024 № 106 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель/закупівель Відповідно до статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», з врахуванням пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель/закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель/закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 21.05.2024 № 106. Витяг з переліку процедур закупівель/закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі/закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі/закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: 8. UA-2024-04-11-012597-a, 11.04.2024. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, atv.zakup@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей №1178 встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей №1178. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостям №1178; правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі; правомірності внесення змін до договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушень пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної пропозиції. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 червня 2024 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності тендерної документації вимогам Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, далі – Особливості №1178); правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону та Особливостей №1178; розгляду тендерних пропозицій; надання переможцем документів при укладанні договору про закупівлю; своєчасності укладання договору та його оприлюднення; відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерній пропозиції переможця процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Львівського комунального підприємства «Міський центр інформаційних технологій» (далі – Замовник) на 2024 рік (UA-P-2024-04-11-015243-a); оголошення про проведення відкритих торгів; опубліковане звернення за роз’ясненням до тендерної документації та відповідь Замовника на таке звернення; тендерну документацію Замовника та внесені зміни до неї; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерні пропозиції ТОВ «КОМПАКОМ-ВІРНИЙ НАПРЯМОК» та ФОП Храпко Марини Дмитрівни (щодо правомірності їх відхилення Замовиком); протокольні рішення уповноваженої особи Замовника від 25.04.2024 №2 та від 25.04.2024 №3; тендерну пропозицію Дочірнього підприємства «Орт-сервіс» ТОВ «Орт»; протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 25.04.2024 №4; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані Дочірнім підприємством «Орт-сервіс» ТОВ «Орт» як переможцем тендеру документи та інформацію; договір від 01.05.2024 №51-В; опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запити органу державного фінансового контролю. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. За нормою пункту 3 Особливостей №1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 28 Особливостей №1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Моніторингом встановлено, що у тендерній документації Замовника за досліджуваною процедурою закупівлі здійснено посилання на статтю 17 Закону (зокрема, частина 1 розділу 3 - вимога щодо надання учасниками інформації відповідності учасника вимогам, визначеним у статті 17 Закону; частина 5 розділу 3 – eчасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції самостійного декларує відсутність підстав для відмови учаснику в участі у процедурі закупівлі, передбачених пунктами 2, 3, 5, 6, 7, 8, 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону, а також «підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі встановлені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону) та спосіб підтвердження відповідності учасників викладений у Додатку № 2»; частина 3 розділу 5 – зазначено, що Замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі в разі, коли наявні підстави, визначені статтею 17 Закону (крім пункту 13 частини першої статті 17 Закону), частина 5 розділу 6; Додаток №2 до тендерної документації – вказано підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, відповідно до статті 17 Закону). Проте, у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178 підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені у пункті 47 цих особливостей, норми статті 17 закону не застосовуються, а виключний перелік випадків для відхилення тендерної пропозиції визначено у пунктах 42, 44, 45 та 47 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178. Також моніторингом встановлено, що у частині 3 розділу 5 тендерної документації, а також Додатку 2 до тендерної документації Замовника зазначено підстави для відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають або відсутні в пункті 44 чинної для досліджуваної процедури закупівлі редакції Особливостей №1178. За вимогами пункту 28 Особливостей №1178 у тендерній документації зазначаються підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 цих особливостей, та інформація про спосіб підтвердження відсутності підстав для відхилення. Пунктом 47 Особливостей №1178 визначено, що учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. При цьому, у підпунктах 3, 6 та 12 пункту 47 Особливостей №1178 відповідні підстави наведені стосовно керівника учасника процедури закупівлі. Однак, у Додатку №2 до тендерної документації при зазначенні підстав, за яких Замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника, здійснено посилання на статтю 17 Закону (а не пункт 47 Особливостей №1178) та вказано відповідні підстави щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі (а не керівника учасника процедури закупівлі). Аналогічно у частині 3 розділу 5 тендерної документації (щодо підпункту 3 пункту 47 Особливостей №1178) вказано відповідну підставу щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі (а не керівника учасника процедури закупівлі) Також, у Додатку №2 до тендерної документації зазначено відповідні підстави щодо службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі (а не керівника учасника процедури закупівлі). За умовами пункту 3 розділу 6 тендерної документації переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом. Однак за нормами пункту 17 Особливостей №1178 договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі укладається з урахуванням положень статті 41 Закону, за винятком окремих її частин, зокрема частини другої, якою саме передбачено надання переможцем процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю у відповідних випадках копії ліцензії або документа дозвільного характеру Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано норми Особливостей №1178 у чинній для досліджуваної процедури закупівлі редакції, чим порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей №1178.
Період усунення порушень: 12.06.2024 17:10 - 27.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 12.06.2024 17:10

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 13/0124/2024пр
Дата відкриття провадження: 06.08.2024 00:00
Номер відкриття провадження : 13/0124/2024пн

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Враховуючи виявлені порушення законодавства у сфері закупівель, Замовником, з метою недопущення у подальшому таких порушень, зокрема порушень пунктів 3 та 28 Особливостей №1178 при складанні тендерної документації, було проведено відповідну роз'яснювальну роботу. Також Замовник повідомляє, що внесено відповідні зміни до тендерної документації (викладено її у новій редакції) для приведення її до відповідності чинному законодавству та планується проведення додаткових навчань для недопущення порушень у майбутньому.
Дата публікації звіту: 19.06.2024 18:07

Запити/Пояснення