-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Дрова для опалення твердої породи
Категорія Замовника: органи державної влади та органи місцевого самоврядування, зазначені у п.1 ч.1 статті 2 Закону. під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються учасником викладаються українською мовою. Строк дії забезпечення тендерної пропозиції: не менше 100 календарних днів, із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Закупівля за кошти місцевого бюджету.
Завершена
1 034 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 300.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 300.00 UAH
Номер:
7aa4180ac09548e4b6ba54e55030399b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-06-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
06.05.2024 00:00
Період моніторингу:
06.05.2024 15:48 - 28.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЧЕРНІВЕЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
06.05.2024 № 30-з
Чернівці
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пунктів 4 і 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.06.2022 № 186,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Лілія БОЙЧУК
Витяг з Додатку до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області
від 06 травня 2024 року № 30-з
№ з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2024-04-10-010300-a від 10.04.2024 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Катерина СКУТАР
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пунктів 29 та 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та, протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
За результатами розгляду питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлені порушення вимог пунктів 29 та 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону.
За результатами розгляду питань щодо дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання Постанови № 710, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: дотримання порядку визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання порядку розміщення інформації про закупівлю, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) (далі – Постанова № 710), відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості № 1178) із змінами, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання та оприлюднення договору про закупівлю, відповідності умов укладеного договору вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця, своєчасності та повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Брусницької сільської ради (далі – Замовник) на 2024 рік (ID: UA-P-2024-04-10-006870-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 10.04.2024 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій від 19.04.2024; тендерну пропозицію учасника Фізичної особи-підприємця «Стінський Юрій Юрійович» (далі – ФОП «Стінський Ю.Ю.»); протокольне рішення уповноваженої особи Замовника від 23.04.2024 № 1; повідомлення про намір укласти договір від 23.04.2024; договір про закупівлю від 03.05.2024 № 115; пояснення Замовника з документами, надані 10.05.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей № 1178 встановлено наступне.
Відповідно до пункту 28 Особливостей № 1178 тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Статтею 22 Закону визначений перелік відомостей, які повинна містити тендерна документація.
Крім того, частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Так, у пункті 3 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовник зазначив перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції, які не відповідають таким підставам відхилення, визначеним у пункті 44 Особливостей № 1178 із змінами, чинними на дату оприлюднення оголошення про проведення даної процедури закупівлі, чим не дотримав вимог пункту 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону.
У пункті 5 «Кваліфікаційні критерії до учасників та вимоги, установлені пунктом 47 Особливостей» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником встановлено вимогу до учасників про надання документально підтвердженої учасниками інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям щодо наявності обладнання, МТБ та технологій (пункт 1 частини 2 статті 16 Закону) та щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації (пункт 2 частини 2 статті 16 Закону) при тому, що предметом даної закупівлі є деревина (дрова для опалення твердої породи), чим недотримано вимог пункту 29 Особливостей № 1178, відповідно до якого у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива (деревини) положення пунктів 1 та 2 частини 2 статті 16 Закону замовниками не застосовуються.
Так, Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень з питання порушення вимог пункту 29 Особливостей № 1178 при складанні тендерної документації в частині встановлення до учасників підтвердження ними кваліфікаційних критеріїв, передбачених пунктами 1 та 2 частини 2 статті 16 Закону.
У наданому поясненні Замовник зазначив, що здійснює закупівлю дров за кодом класифікатора Деревина (03410000-7), а не кодом 09110000-3 Тверде паливо, тому має право вимагати відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Слід зазначити, що предметом даної закупівлі є деревина (дрова), який визначений Замовником відповідно до Єдиного закупівельного словника за кодом ДК 021:2015: 03410000-7 — «Деревина», до категорії якого входить і паливна деревина (код ДК 021:2015: 03413000-8 – «Паливна деревина»).
Тверде паливо — горючі речовини, основною складовою частиною яких є вуглець. До твердого палива належать кам'яне вугілля, кокс, буре вугілля, горючі сланці, торф, біомаса, бездимне паливо (вид твердого палива, яке під час горіння або не виділяє видимого диму, або продукує його у незначній кількості), тверді побутові відходи і деревина.
Відповідно до статті 1 Закону України від 14.01.2000 № 1391-XIV «Про альтернативні види палива» (далі – Закон № 1391-XIV) визначено, що альтернативні види палива — це тверде, рідке та газове паливо, яке є альтернативою відповідним традиційним видам палива і яке виробляється (видобувається) з нетрадиційних джерел та видів енергетичної сировини.
Статтею 5-1 Закону № 1391-XIV визначено, що до альтернативних видів твердого палива належать:
продукція та відходи сільського господарства (рослинництва і тваринництва), лісового господарства та технологічно пов'язаних з ним галузей промисловості, а також гранули, брикети, деревне вугілля та вуглиста речовина, вироблені з цієї продукції та відходів, що використовуються як паливо;
органічна частина промислових та побутових відходів, а також гранули та брикети, вироблені з них;
торф, а також гранули та брикети, вироблені з нього.
Тобто, зважаючи, що дрова — це продукція/відходи лісового господарства та технологічно пов’язаних з ним галузей промисловості, що використовуються як паливо, цей товар відноситься до твердого палива.
Отже, у випадку закупівлі деревини (дров) замовник не встановлює та не вимагає від учасників процедури закупівлі підтвердження ними кваліфікаційних критеріїв щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, а також працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Інші кваліфікаційні критерії, такі як наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) та наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю, що визначені пунктами 3 і 4 частини другої статті 16 Закону, можуть застосовуватись до учасників за рішенням замовника.
Крім того, Замовник у технічному завданні до предмета закупівлі зазначив, що товар (дрова) повинен відповідати технічним та якісним характеристикам по діючим державним стандартам на дрова, а саме: дрова повинні відповідати ГОСТ 3243-88.
Слід зазначити, що наказом державного підприємства «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» від 20.12.2016 № 433 «Про перенесення терміну скасування в Україні національного та міждержавних нормативних документів» в Україні міждержавний нормативний документ ГОСТ 3243-88 - «Дрова. Технические условия» скасовано з 01 січня 2019 року.
Наразі, в Україні для деревини та дров діють інші технічні умови, зокрема, ТУУ-00994207-005:2018 – «Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги».
Відповідно до абзацу другого пункту 29 Особливостей № 1178 у разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Період усунення порушень:
23.05.2024 16:13 - 07.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
23.05.2024 16:13
Запити/Пояснення
Номер:
8a8781db867d479e81afbbcdd2c41b8a
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
07.05.2024 15:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
11.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «Дрова для опалення твердої породи» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-10-010300-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 119 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Надайте такі документи.
2. Надайте посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. З яких причин тендерна документація складена з порушенням вимог Особливостей № 1178, а саме:
у пункті 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Вами зазначено перелік підстав відхилення тендерних пропозицій, які не відповідають переліку таких підстав для відхилення, визначених пунктом 44 Особливостей № 1178;
у пункті 5 розділу ІІІ тендерної документації Вами встановлено вимогу до учасників про надання документально підтвердженої учасниками інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям щодо наявності обладнання, МТБ та технологій (пункт 1 частини 2 статті 16 Закону) та щодо наявності в учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (пункт 2 частини 2 статті 16 Закону), чим недотримано вимог пункту 29 Особливостей № 1178, відповідно до якого у разі проведення відкритих торгів для закупівлі твердого палива (деревини, дров) положення пунктів 1 та 2 частини 2 статті 16 Закону замовниками не застосовуються?
Відповідні пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено у поясненнях та які обґрунтовують позицію Замовника з поставленого(-их) питання(-нь) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог представників органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
4ad65f5260be430193ea73cdd4c04eb8
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
10.05.2024 12:48
Опис:
На Ваш моніторинг повідомляємо, що
1. Технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість визначено на підставі аналізу цін на ринку та в системі Prozorro по аналогічних закупівлях, а також потреби Замовника в дровах.
2. Технічні, якісні та кількісні характеристики, а також очікувану вартість розміщено на сайті https://gromada.org.ua/gromada/brusnycka/news/1715330786/.
3. Тендерну документацію складено у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі», ПКМУ №1178 від 12.10.2022р. та вимог наказу Мінекономіки від 13.04.2016 № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Підстави відхилення зазначені в п.3 розділу V тендерної документації та п.5 розділу ІІІ тендерної документації та відповідають вимогам п.44 Особливостей.
предмет закупівлі визначається відповідно до Наказу Мінекономіки №708 від 15.04.2020р. Пунктом 3 розділу І визначено, що «Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника». Згідно вказаного Класифікатора Замовник здійснює закупівлю дров за кодом класифікатора Деревина (03410000-7), а не кодом 09110000-3 Тверде паливо, тому має право вимагати відповідність учасника кваліфікаційним критеріям згідно ст.16 ЗУ "Про публічні закупівлі". Правомірність зазначеної вимоги підтверджується рішенням АМКУ №6354-р/пк-пз від 09.04.2024р. при закупівлі Замовником «"Деревина дров’яна не промислового використання, тверда порода (дуб, ясен, граб, акація), Деревина дров’яна не промислового використання, м'яка порода (сосна) (ДК 021:2015 "03410000-7 Деревина")" в якому зазначено, що Скаржником не було доведено необхідність застосування вимоги пункту 29 Особливостей щодо предмета закупівлі.
Номер:
050d9a6188a44b349a6f351956e57071
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
04.06.2024 16:38
Опис:
Повідомляємо, що Замовником здійснено заходи щодо недопущення в подальшому встановлених порушень вимог пунктів 29 та 44 Особливостей № 1178, статті 22 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, а також направлення уповноваженої особи на відповідне навчання. Після отримання свідоцтва/сертифікату про навчання документи про виконання рішення ДАСУ будуть розміщені додатково.