• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Білизна для холодної погоди (вид 2). Білизна для холодної погоди (вид 3)

Завершена

3 100 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 31 000.00 UAH
Номер: d11a0b20b12947f9b9d9c279b0b687c1
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-19-000002
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 18.07.2024 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 19.07.2024 14:04 - 10.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 18.07.2024 № 173 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Голова Алла БАСАЛАЄВА Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель / закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 1 UA-2024-04-10-006342-a 10.04.2024 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель Директор Департаменту моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 425-51-73, t.s.hereha@dasu.gov.ua
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пунктів 3, 28, 42 Особливостей, пункту третього статті 22 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ФОП «Цапко М.В.» та ФОП «Єремчук О.Ю.», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 09 серпня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями, тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи Замовника від 10.04.2024 № 205, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції фізичної особи-підприємця «Цапко Максим Вячеславович» (далі – ФОП «Цапко М.В.») та фізичної особи-підприємця «Єремчук Ольги Юріївни» (далі – ФОП «Єремчук О.Ю.»), протокол розкриття тендерних пропозицій, вимоги про усунення невідповідностей, протоколи щодо прийняття рішення Уповноваженої особи від 26.04.2024 № 264 та від 01.05.2024 № 281, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 01.05.2024, договір від 08.05.2024 № 111-24 на загальну суму 2 575 000,00 грн з ПДВ, додаткова угода № 01-24 від 08.05.2024 до договору від 08.05.2024 № 111-24, додаткова угода № 02-24 від 27.06.2024 до договору від 08.05.2024 № 111-24, пояснення та документи, надані Замовником 29.07.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу встановлено, що відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 26.04.2024 № 264 (далі – протокол № 264) прийнято рішення про відхилення тендерну пропозицію ФОП «Цапко М.В.», зокрема, однією з причин є «Відсутність листа-згоди щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, за підтвердженням інформації, наданої учасником та оформленої відповідно до вимог цивільного законодавства довіреності на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення процедури закупівлі та тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених пунктом 47 Особливостей, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації, строк дії якої повинен бути не менше строку дії тендерної пропозиції учасника. Однак всупереч вимог пп 5.7.5 п.5 Розділу ІІІ тендерної документації, у складі тендерної пропозиції ФОП «Цапко М.В.» відсутні вищезазначені документи». Слід зазначити, що в протоколі № 264 Замовник посилається на вимоги підпункту 5.7.5. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації, однак в тендерній документації даний пункт відсутній, а наведені вимоги відображені в підпункті 5.7.4. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації. Водночас, вимогами підпункту 5.7.4. пункту 5 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що «у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати лист-згоду щодо можливості звернення Замовника до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції, за підтвердженням інформації, наданої учасником (далі – Лист-згода) та оформлену відповідно до вимог цивільного законодавства довіреність на посадову особу замовника, уповноважену здійснювати зв'язок з учасниками, що передбачена в оголошенні про проведення процедури закупівлі та тендерній документації, на право отримання інформації щодо відповідності учасника кваліфікаційним критеріям та наявності підстав, зазначених пунктом 47 Особливостей, чи зазначення в пропозиції будь-якої недостовірної інформації, строк дії якої повинен бути не менше строку дії тендерної пропозиції учасника (далі – Довіреність)». Відповідно до абзацу першого пункту 3 Особливостей замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводити закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом першим пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Абзацом першим пункту третього статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Абзацом першим пункту 42 Особливостей визначено, що Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції. Зазначене вказує, що вимогами пункту 42 Особливостей, на який посилається Замовник у протоколі № 264 щодо підстав для відхилення тендерної пропозиції ФОП «Цапко М.В.», передбачено можливість здійснення виключно самостійних дій Замовника щодо підтвердження інформації, наданої учасником/переможцем процедури закупівлі, і ніяким чином не установлено обмежень щодо надання на це згоди учасника торгів, зокрема, шляхом включення до складу тендерної пропозиції листів - згод та довіреностей на право отримання інформації щодо учасника. Отже, на порушення вимог пунктів 3, 28, 42 Особливостей, пункту третього статті 22 Закону тендерна документація містить вимоги щодо надання листа-згоди та довіреності, відсутність яких вважається підставою для відхилення тендерної пропозиції учасників. Зважаючи на зазначене, ненадання ФОП «Цапко М.В.» листа-згоди та Довіреності у своїй пропозиції неправомірно визначено Замовником як одна з підстав для відхилення його тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 44 Особливостей.
Період усунення порушень: 09.08.2024 15:39 - 24.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 09.08.2024 15:39

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Вих. № 571 від 16.08.2024 р. Аргументовані заперечення Замовника до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-04-10-006342-a 10 квітня 2024 року в електронній системі закупівель було оприлюднено оголошення про проведення відкритих торгів (з Особливостями) на закупівлю за предметом Код ДК 021-2015: 18310000-5: «Спідня білизна» (Білизна для холодної погоди (вид 2). Білизна для холодної погоди (вид 3)), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-04-10-006342-a, а також тендерну документацію на закупівлю по даному предмету. Після проведення аукціону, було встановлено що для участі у даній закупівлі свої тендерні пропозиції було подано наступними учасниками: Назва Учасника Первинна пропозиція Остаточна пропозиція ФОП "ЦАПКО МАКСИМ ВЯЧЕСЛАВОВИЧ " 2 490 000,00 UAH з ПДВ 2 490 000,00 UAH з ПДВ ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА 2 575 000,00 UAH з ПДВ 2 575 000,00 UAH з ПДВ ПП "ТІС ГРУП" 2 949 900,00 UAH з ПДВ 2 734 999,00 UAH з ПДВ ТОВ "СПЕЦТОРГАЛЬЯНС" 2 899 800,00 UAH з ПДВ 2 735 000,00 UAH з ПДВ ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «Поділля Трейдком» 2 740 000,00 UAH з ПДВ 2 740 000,00 UAH з ПДВ ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКСТРІМ-ТЕКС" 3 000 000,00 UAH з ПДВ 3 000 000,00 UAH з ПДВ За результатом розгляду найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції ФОП "ЦАПКО МАКСИМ ВЯЧЕСЛАВОВИЧ " відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України від 26.04.2024 № 264, було прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції ФОП "ЦАПКО МАКСИМ ВЯЧЕСЛАВОВИЧ на закупівлю за предметом Код ДК 021-2015: 18310000-5: «Спідня білизна» (Білизна для холодної погоди (вид 2). Білизна для холодної погоди (вид 3)), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-04-10-006342-a на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей, а саме через те, що учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Внаслідок відхилення тендерної пропозиції ФОП "ЦАПКО МАКСИМ ВЯЧЕСЛАВОВИЧ, було розпочато розгляд тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА за даною закупівлею. За результатом розгляду тендерної пропозиції ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України від 01.05.2023 року № 281, було прийнято рішення про визначення ФОП ЄРЕМЧУК ОЛЬГА ЮРІЇВНА переможцем процедури відкритих торгів на закупівлю за предметом Код ДК 021-2015: 18310000-5: «Спідня білизна» (Білизна для холодної погоди (вид 2). Білизна для холодної погоди (вид 3)), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-04-10-006342-a. Відповідно до Наказу ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ від 18.07.2024 року № 173, було розпочато моніторинг процедури закупівлі на закупівлю по предмету код ДК 021:2015: 18310000-5: «Спідня білизна» (Білизна для холодної погоди (вид 2). Білизна для холодної погоди (вид 3)), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2024-04-10-006342-a. 24 липня 2024 року в електронній системі закупівель було оприлюднено запит замовнику про надання пояснень. 29 липня 2024 року Замовником було оприлюднено надання пояснення органу державного фінансового контролю щодо процедури закупівлі (Білизна для холодної погоди (вид 2). Білизна для холодної погоди (вид 3)) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-10-006342-a). 09 серпня 2024 року в електронній системі закупівель було оприлюднено висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-04-10-006342-a (далі – Висновок). Відповідно до висновку, за результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Особливостям установлено порушення вимог пунктів 3, 28, 42 Особливостей, пункту третього статті 22 Закону. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій ФОП «Цапко М.В.» та ФОП «Єремчук О.Ю.», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Відповідно до частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Головний центр капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України категорично не погоджується з висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-04-10-006342-a, а тому надає аргументовані заперечення до висновку. 1. У пункті 1 Висновку зазначено зокрема наступне: «На порушення вимог пунктів 3, 28, 42 Особливостей, пункту третього статті 22 Закону тендерна документація містить вимоги щодо надання листа-згоди та довіреності, відсутність яких вважається підставою для відхилення тендерної пропозиції учасників. Зважаючи на зазначене, ненадання ФОП «Цапко М.В.» листа-згоди та Довіреності у своїй пропозиції неправомірно визначено Замовником як одна з підстав для відхилення його тендерної пропозиції відповідно до вимог пункту 44 Особливостей.». Замовник не може погодитися із таким висновком виходячи із наступного: Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним (частина 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі»). Також слід звернути увагу, що за результатами аналізу Державною аудиторською службою України питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, внесення змін до договору та їх оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця будь- яких порушень не встановлено. Більше того, вбачається, що характер ймовірного порушення, про який вказує Державна аудиторська служба України, носить формальний та несуттєвий характер, оскільки жодним чином не пов`язаний із неможливістю забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, та не впливає/не міг вплинути на результат закупівлі. Таким чином, враховуючи, що будь-яких інших порушень Державною аудиторською службою України не виявлено, тендерна пропозиція фізичної особи-підприємця Цапка Максима Вячеславовича містить ще 7 недоліків, які учасником не було усунуто на вимогу Головного центру, відтак, вбачається, що висновок Державної аудиторської служби України № UA-2024-04-10-006342-a від 09.08.2024 щодо порушення Замовником вимог пунктів 3, 28, 42 Особливостям, пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» не знаходить свого підтвердження. Головний центр капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України наголошує, що ми – як Замовник, здійснюємо закупівлі згідно з нормами чинного законодавства, зокрема і у сфері публічних закупівель та не допускаємо порушень таких норм, а у своїй діяльності керуємось виключно Законами та іншими нормативно-правовими актами, сумлінно дотримуючись принципів публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Уповноважена особа Інна ПЕТРОВА
Дата публікації звіту: 16.08.2024 12:20

Запити/Пояснення