Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «КРІПКО" встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей.
За результатами моніторингу з питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації̈ про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, внесення змін до тендерної документації, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації̈ про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 зі змінами (далі – Особливості), внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції учасника, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства “Харківський метрополітен” (далі – Замовник), на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи від 08.04.2024 року № 4-ВТ.24/1, зміни до тендерної документації затверджені протокольним рішенням Уповноваженої особи від 09.04.2024 року № 4-ВТ.24/2, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 16.04.2024 року, тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю "КРІПКО" (далі – ТОВ "КРІПКО", Учасник, Переможець), протокол розкриття тендерних пропозицій від 16.04.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника про визначення переможця від 23.04.2024 № 4-ВТ.24/3, повідомлення про намір укласти договір під час застосування процедури відкритих торгів з особливостями від 23.04.2024 року, Договір №84-04/ст3 ід 30.04.2024 (далі -Договір), пояснення Замовника отримане через електронну систему закупівель 31.05.2024 року (далі – Пояснення).
За результатами проведеного моніторингу питання розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "КРІПКО" установлено наступне.
Відповідно до умов п.3 Додатку № 2 “Кваліфікаційні критерії” (далі - Додаток№2) до тендерної документації, для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів, учасник у складі своєї тендерної пропозиції повинен надати зазначений в довідці договір з усіма додатками та додатковими угодами або його копії (не менше 1-ого), копія (-ї) акта(-ів) приймання-передачі товару за аналогічним договором/договорами та/або інший документ(-и), що підтверджує(-ють) виконання аналогічного/(их) за предметом закупівлі договору(-ів) повністю та лист-відгук (рекомендаційний лист тощо) щодо належного виконання наданого аналогічного договору, з обов’язковим зазначенням у цьому листі-відгуку номеру та дати укладеного договору, предмету договору, відсутності/наявності нарікань.
При цьому, учасником ТОВ «КРІПКО" у складі тендерної пропозиції надано аналогічний договір № 0705/23 від 25.05.2023 року, укладений з ТОВ “СІП ГРУП” на суму 240 000 грн.
Поряд з цим, згідно актів про надання послуг, договір виконано на 24 000 грн. Крім того, в листі-відгуку від замовника за наданим аналогічним договором, вказано ціну договору 24 000,00 грн, що не відповідає ціні зазначеної в договорі.
Окрім того, умовами п.4 Додатку №1 “Технічні, якісні та кількісні характеристики (вимоги) предмета закупівлі (технічна специфікація)” (далі – Додаток №1) до тендерної документації передбачено, що учасник повинен мати конкретне обладнання (13 позицій), а саме: Стенд для шиномонтажу, Стенд для балансування коліс, Стенд для перевірки та заправки кондиціонеру, Стенд для проточки гальмівних дисків, Стенд для очищення паливних форсунок, Стенд для регулювання світла фар, Стенд для прокатки колісних дисків, Смотрова канава не менш 17 м, , Гідравлічна траверса 3 тн, Гідравлічна стійка 3 тн, Діагностичний комплекс для перевірки електросистем заявлених автомобілів (по 1 од), Гідравлічна стійка 500 кг (2 од), Смотрова канава 7 м (4 од).
Умовами п.1 Додатку № 2 до тендерної документації, передбачено надання учасниками заповненої таблиці за формою з відомостями про наявність в учасника обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для надання послуг з обслуговування та ремонту вантажних, легкових і маловантажних транспортних засобів. На виконання зазначеної вимоги ТОВ «КРІПКО» надано документ “Довідка про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази” у файлі «Довідка про обладнання» (далі – Довідка про обладнання), де відсутні перші 7 позицій обладнання, які зазначені в п.4 Додатку №1, а саме: Стенд для шиномонтажу, Стенд для балансування коліс, Стенд для перевірки та заправки кондиціонеру, Стенд для проточки гальмівних дисків, Стенд для очищення паливних форсунок, Стенд для регулювання світла фар, Стенд для прокатки колісних дисків.
Однак, наявність відсутніх позиції в Довідці про обладнання, які вимагались в Додатку №1 тендерної документації, підтверджена учасником наданими у складі тендерної пропозиції видатковими накладними.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель Замовнику направлено запит від 23.05.2024 щодо надання інформації та пояснень, прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
На вищезазначений запити Північно-східного офісу Держаудитслужби Замовник 31.05.2024 оприлюднив інформацію наступного змісту: «...Аналогічний договір № 0705/23 від 25.05.2023 р., укладений з ТОВ “СІП ГРУП” містить технічну помилку в п. 3.1 ., оскільки ціна договору цифрами вказана « 24 0000,00 грн», а прописом вказано «(Двадцять чотири тисячі) гривень 00 копійок. Виправити цю помилку не можливо, оскільки це документ, укладений двома сторонами в 2023 році і вже виконаний і по тексту договору і по розрахунках до нього зрозуміло, що він укладений на 24 000,00 грн. (Двадцять чотири тисячі) гривень 00 копійок, тому для зауважень не було підстав.
В зв’язку з великим обсягом документації учасник ТОВ «КРІПКО» був визнаний переможцем процедури закупівлі в останній день строку, встановленого законодавством для здійснення кваліфікації учасника, тобто, у замовника не залишалось часу для надання учаснику вимоги про усунення невідповідностей в довідці про наявність в учасника процедури закупівлі обладнання та матеріально-технічної бази необхідного обладнання, наявність якого документально підтверджена та визначена у спосіб згідно з вимогами тендерної документації».
Пояснення Замовника не спростовує порушення, оскільки пунктом 43 Особливостей не визначено обмежень, щодо його застосування у разі виявлення формальних помилок.
Крім того, за результатами опрацювання електронної системи закупівель встановлено (по закупівлі UA-2024-04-19-011207-a), що до договору № 0705/23 від 25.05.2023 укладено додаткову угоду №1 від 26.05.2023, якою приведено у відповідність суму договору.
В порушення вимог п.3 Додатку № 2 до тендерної документації, додаткова угода №1 від 26.05.2023 не була надана ТОВ «КРІПКО» у складі тендерної пропозиції.
Отже, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення зазначених невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції ТОВ «КРІПКО", тим самим не надано можливість учаснику усунути такі невідповідності.
Період усунення порушень:
10.06.2024 14:36 - 25.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
10.06.2024 14:36