-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
15840000-8 - Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби ( шоколад, какао)
Завершена
101 625.00
UAH без ПДВ
Номер:
b38160e6265a42ce99db1c5022a7d092
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-22-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.05.2024 00:00
Період моніторингу:
22.05.2024 17:56 - 13.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.05.2024 № 27-з
Луцьк
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 12 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедури закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Анатолій ОМЕЛЬЧУК
Додаток №1
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області
від 22.05.2024 №27-з
Перелік процедур закупівель для моніторингу Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області.
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2024-04-08-001400-a від 08.04.2024. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі - Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель встановлено порушення вимог пунктів 3 та 13 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 30 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації, документів у випадках передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Замовника на 2024 рік, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель UA-2024-04-08-001400-a, протокол розкриття тендерних пропозицій/пропозицій, укладений договір з фізичною особою-підприємцем Магурчак В.В (РНОКПП 3742400339) від 08.04.2024 № 99 на суму 101 625,00 грн (далі – Договір), пояснення Замовника з підтверджуючими документами від 29.05.2024, надані на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області через електронну систему закупівель (далі – Управління).
Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон № 922) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості).
Отож, відповідно до вимог пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону № 922, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом №922.
Відповідно до норм пункту 13 Особливостей придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів у випадках, затверджених Особливостями.
Водночас, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей, Замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення Замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою Замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником Замовника.
Проте, в електронній системі закупівель 08.04.2024 Замовником не оприлюднено обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення Замовника, чим порушено вимоги пунктів 3, 13 Особливостей.
Період усунення порушень:
30.05.2024 16:40 - 14.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
30.05.2024 16:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно даної перевірки виявлено порушення про неоприлюднення протоколу разом із договором про закупівлю. Протокол оприлюднено при плані окремим файлом . Надалі зобов'язуюсь при проведенні закупівель не допускати подібних помилок.
Дата публікації звіту:
31.05.2024 09:38
Запити/Пояснення
Номер:
f48f8a159248409195e1a5b8b6943f37
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
27.05.2024 11:45
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
31.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «15840000-8 - Какао; шоколад та цукрові кондитерські вироби (шоколад, какао)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-04-08-001400-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби у Волинській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №113, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів):
1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасникам ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо), тощо) щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Яким чином та за якими критеріями Замовником здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано для їх виконання саме фізичну особу-підприємця Магурчак В.В. (РНОКПП 3742400339), з яким укладено договір про надання послуг від 08.04.2024 № 99 без використання електронної системи закупівель?
3. Замовником в електронній системі закупівель 08 квітня 2024 у розділі «Обґрунтування закупівлі» зазначено: «закупівля проводиться згідно п.13 пп.6 Особливостей.».
Замовнику надати посилання на відмінені відкриті торги.
Крім цього, Замовнику надати відповідні пояснення (інформацію та документи) щодо не виконання вимог пункту 13 Особливостей (із змінами, внесеними згідно з Постановами КМ № 952 від 01.09.2023, № 981 від 12.09.2023, № 1135 від 31.10.2023), а саме: у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
af6b4c1f4dd849ba8360e3703e1d59f0
Назва:
відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.05.2024 14:24
Опис:
У відповідь на запит про надання пояснення від 27.05.2024 року, повідомляємо наступне: Берестечківським психоневрологічним інтернатом було проведено відкриті торги на закупівлю шоколаду та какао для харчування підопічних на 2024 рік . Розрахунок очікуваної вартості товару, що є предметом закупівлі, було сформовано з урахуванням рекомендацій Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, зокрема, було здійснено пошук, збір та аналіз (моніторинг) загальнодоступної інформації про ціну аналогічного товару в тому числі: інформацію про ціну такого товару, що містяться в мережі Інтернет у відкритому доступі, на спеціалізованих торгівельних майданчиках, рекламі, та в електронній системі закупівель «Prozorro». Окрім цього, з метою уточнення цін на ринку для забезпеченню даною продукцією установу, керуючись нормами статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» було здійснено попередні ринкові консультації, для здійснення аналізу ринку. Додатково було взято до уваги досвід закупівель у минулих періодах, з додаванням індексу інфляції цін. Крім цього було подано комерційні пропозиції ФОП Магурчак В.В.» та ФОП Трачевська Н.В. .Пропозиція ФОП Магурчак В.В. рахується найбільш вигідною,тому обрали саме його. За результатами інформації, отриманої внаслідок вчинення усіх вище описаних дій, із застосуванням методики визначення очікуваної вартості, описаної у «Примірній методиці визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» затвердженої наказом Мінекономіки від 18.02.2020 № 275, було вирахувано очікувану вартість даної закупівлі. Відповідно до статті 4 Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Закупівля проводиться відповідно до річного плану на потребу 2024 року. Взяття бюджетних зобов’язань за договором буде здійснюватися в межах бюджетних асигнувань, затверджених кошторисом на 2024 рік по установі. Потреба у закупівлі зумовлена необхідністю забезпечення закладу товаром для безперебійного харчування підопічних. Потреба у даному продукті визначена згідно норм затверджених постановою КМУ № 324 від 13.03.2002 р. Технічні, якісні характеристики предмету закупівлі було сформовано з врахуванням потреб інтернату та було розміщено обгрунтування на нашому офіційному веб-сайті. Згідно з реєстром розпорядників та одержувачів бюджетних коштів Берестечківський психоневрологічний інтернат є одержувачем бюджетних коштів.
Обгрунтування підстави у вигляді протоколу погодженого керівником та звіт про проведення закупілі UA-2024-03-26-002081-a , що не відбулась, було підвантажено при оприлюднені плану окремим файлом. Тому при опридюднені договору дані документи не підвантажували.
1.Додаток – службова записка потреби подана дієтсестрою.
2.Протокол про проведення закупівлі без використання ЕСЗ згідно п.13 пп.6.
3.Звіт про проведення відкритих торгів, які не відбулись.
4.Комерційні пропозиції постачальників.