-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Хлібопродукти свіжовипечені
Завершена
1 140 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 700.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 700.00 UAH
Номер:
5956414a22424b59b40edaada047cf0e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-29-000044
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.04.2024 00:00
Період моніторингу:
30.04.2024 10:04 - 22.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В КІРОВОГРАДСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
29.04.2024 № 32-з
Кропивницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, пункту 1 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 зі змінами, внесеними наказом Держаудитслужби від 27.08.2020 № 242, пункту 10 Положення про Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29 серпня 2016 року № 3 зі змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Сергій ВІННІЧЕНКО
Додаток
до наказу управління Східного офісу
Держаудитслужби в Кіровоградській області
від 29.04.2024 № 32-з
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
1. UA-2024-04-05-002768-a 05.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Сергій ВІННІЧЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій
ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» установлено порушення вимог пункту 3, пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей та принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
За результатами моніторингу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог Постанови № 710, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області зобов`язує здійснити заходи щодо усунення порушень вимог пункту 3, пункту 43, підпункту 2 пункту 44 Особливостей, статті 5 Закону шляхом припинення зобов`язань за договором та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття зазначених заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 16 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі в річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції від 14.03.2024) (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, внесення змін до договору та їх оприлюднення, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Знам`янського психоневрологічного інтерната (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену протоколом уповноваженої особи від 10.04.2024 № 76 (із змінами), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» (далі – ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД»), товариства з обмеженою відповідальністю «КИЇВХЛІБ» (далі – ТОВ «КИЇВХЛІБ»), товариства з обмеженою відповідальністю «КРОПИВНИЦЬКИЙ ХЛІБ» (далі – ТОВ «КРОПИВНИЦЬКИЙ ХЛІБ»), сільськогосподарський кооператив «ЗЕРНОСМАК» (далі – СК «ЗЕРНОСМАК»), протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.04.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.04.2024 № 79 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.04.2024 № 81 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КИЇВХЛІБ», вимогу про усунення невідповідностей до 23.04.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.04.2024 № 83 про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «КРОПИВНИЦЬКИЙ ХЛІБ», протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 24.04.2024 № 84 про визначення переможцем процедури закупівлі СК «ЗЕРНОСМАК», повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 24.04.2024, договір від 01.05.2024 № 81-Т на суму 1 139 472,00 грн, укладений між Замовником та СК «ЗЕРНОСМАК» (далі - Договір), додаткова угода від 01.05.2024 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору від 01.05.2024, пояснення Замовника надані 06.05.2024 через електронну систему закупівель.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій установлено наступне.
Згідно із вимогами пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник повинен надати гарантійний лист, яким підтверджує спроможність здійснювати поставку товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати в себе назву предмета закупівлі, найменування замовника та номер оголошення про проведення процедури закупівлі.
Вимогами пункту 2 Додатка 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики» (далі – Додаток 2) тендерної документації передбачено, що якість товару повинна відповідати діючим ДСТУ, технічним умовам виробника, а також має засвідчуватись документом, який підтверджує якість товару, а саме, Декларацією виробника та/або посвідченням про якість, які надаються в складі пропозиції.
Вимогами пункту 6 Додатка 2 тендерної документації встановлено, що учасник повинен надати Декларацію постачальника (з обов`язковою вказівкою виробника продукції), яка відповідає ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006.
В ході моніторингу установлено, що відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.04.2024 № 79 Замовник відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» з підстав ненадання у складі тендерної пропозиції гарантійного листа, яким учасник підтверджує спроможність здійснювати поставку товару, що є предметом закупівлі, у кількості та в терміни, визначені тендерною документацією, згідно вимог пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації; декларації постачальника (з обов`язковою вказівкою виробника продукції), яка відповідає ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006, згідно вимог пункту 6 Додатка 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики» (далі – Додаток 2) тендерної документації.
Стосовно ненадання вищезазначеного гарантійного листа, слід зазначити, що норма пункту 43 Особливостей замовником не застосовується лише в тому випадку, коли виправлення невідповідностей в інформації та/або документах призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, на підставі аналізу пункту 43 Особливостей виправлення невідповідностей учасником ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» в частині відсутності у складі тендерної пропозиції гарантійного листа на підтвердження спроможності здійснювати поставку товару, не призведе до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Отже, Замовник не скористався можливістю надання учаснику ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» вимоги про усунення невідповідностей в електронній системі закупівель для виправлення виявлених невідповідностей для збереження найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції, чим порушено вимоги пункту 43 Особливостей.
Стосовно ненадання у складі тендерної пропозиції декларації постачальника, слід вказати, що учасник процедури закупівлі ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» у складі тендерної пропозиції надав Свідоцтво виробниче про якість продукції (декларація виробника) від 12.04.2024 № 00000040 та Декларацію виробника від 16.02.2024, згідно вимог пункту 2 Додатка 2 тендерної документації, зі змісту яких вбачається, що учасник процедури ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» є виробником продукції, а не постачальником. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» наявні інші документи, які підтверджують, що він є не постачальником продукції, а його виробником.
Слід вказати, що Замовником у підпунктах 3, 4 пункту 2 Розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації зазначено: документи, що не передбачені законодавством для учасників-юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції. Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників-юридичних осіб, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення.
Отже, декларацію постачальника учасник ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» надавати не повинен, натомість надав декларації виробника, чим підтвердив якість товару, що відповідає вимогам Додатка 2 тендерної документації.
Зважаючи на зазначене, Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД», що за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною, чим не дотримано вимоги підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Різниця між остаточною ціновою пропозицією учасника ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД», тендерна пропозиція якого Замовником безпідставно відхилена, яка становить 575 640,00 грн та остаточною ціновою пропозицією переможця торгів СК «ЗЕРНОСМАК», яка становить 1 139 472,00 грн, складає 563 832,00 грн.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Враховуючи наведене Замовником порушено принципи публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема, щодо максимальної економії, ефективності та пропорційності.
Період усунення порушень:
16.05.2024 15:40 - 31.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
16.05.2024 15:40
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На виконання зобов'язань, щодо усунення порушень законодавства в сфері державних закупівель, на підставі моніторингу Державною аудиторською службою України: 1. Постачальнику направлено Лист – звернення про розірвання Договору № 81-Т від 01 травня 2024р. з обгрунтуванням причини розірвання та надано проєкт Додаткової угоди, про розірвання Договору.
Дата публікації звіту:
20.05.2024 11:11
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
- rejectionOfBidsNotByLaw: Так
Опис:
-
Дата публікації:
07.06.2024 11:03
Запити/Пояснення
Номер:
d42a303579774d02ab5f9b62653736b9
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
02.05.2024 10:41
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Хлібопродукти свіжовипечені», ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером
UA-2024-04-05-002768-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом закупівлі, тощо) на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати інформацію щодо оприлюднення на власному вебсайті або на офіційному вебсайті головного розпорядника бюджетних коштів обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. У разі оприлюднення надати посилання на сторінку, яка буде доступна для перегляду.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3daad20a04954fd9944cf7de6f6908b3
Назва:
Пояснення та Інформація
Дата опублікування:
06.05.2024 16:26
Опис:
Відповідь 1. Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначаються згідно рецептур, довідників, розкладок продуктів харчування та інших посібників відповідно до ДСТУ, ТУ, визначених в державних (національних (регіональних) стандартах. Визначення очікуваної вартості проводилось на підставі даних ринку, загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку, та інформації, отриманої з Інтернет-ресурсів, зокрема, але не вичерпно: 1) Відділ ціноутворення та аграрного ринку національного наукового центру "Інститут аграрної економіки", 2) Управління Державної служби статистики України, 3) Мінфін та ін. (додаток 1 (посилання на сайти та інформація).
Розрахунки проводились на очікувану вартість предмета закупівлі але взяття бюджетних зобов’язань та здійснення платежів буде проводитися відповідно до затверджених кошторисних призначень з урахуванням лімітів на дану закупівлю.
Відповідь 2: Під час публікації оголошення про проведення закупівлі, при заповненні електронної тендерної документації, Замовником оприлюднено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, яке автоматично відображається на веб-сайті https://znam.internat.org.ua/
Номер:
1d032c87599047d6b9dff113ddab39cf
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
02.05.2024 10:42
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.05.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товару «Хлібопродукти свіжовипечені», ДК 021:2015:15810000-9: Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером
UA-2024-04-05-002768-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Кіровоградській області, затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань.
1. Згідно вимог пункту 6 Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації учасник повинен надати гарантійний лист, яким підтверджує спроможність здійснювати поставку товару, який є предметом даної процедури закупівлі, у кількості та в терміни, визначені цією тендерною документацією. Гарантійний лист повинен включати в себе назву предмета закупівлі, найменування замовника та номер оголошення про проведення процедури закупівлі.
Просимо пояснити, чому Вами відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД», остаточна цінова пропозиція якого становить 575 640,00 грн, як такого, який не надав на вимогу пункту 6 Розділу ІІІ тендерної документації гарантійний лист вказаного вище змісту ?
Слід зазначити, що норма пункту 43 Особливостей замовником не застосовується лише в тому випадку, коли виправлення невідповідностей в інформації та/або документах призведе до зміни предмета закупівлі, найменування товару, марки, моделі тощо.
2. Згідно вимог пункту 2 Додатка 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики» тендерної документації якість товару повинна відповідати діючим ДСТУ, технічним умовам виробника, а також має засвідчуватись документом, який підтверджує якість товару, а саме, Декларацією виробника та/або посвідченням про якість, які надаються в складі пропозиції.
Згідно вимог пункту 6 Додатка 2 «Технічні, якісні та кількісні характеристики» тендерної документації учасник повинен надати Декларацію постачальника (з обов`язковою вказівкою виробника продукції), яка відповідає ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006.
У складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» надано Свідоцтво виробниче про якість продукції (декларація виробника) від 12.04.2024 № 00000040 та Декларацію виробника від 16.02.2024, зі змісту яких вбачається, що учасник процедури ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» є виробником продукції, а не постачальником. Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» наявні інші документи, які підтверджують, що він є не постачальником продукції, а його виробником.
Просимо пояснити, чому Вами відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД», остаточна цінова пропозиція якого становить 575 640,00 грн, як такого, який не надав на вимогу пункту 6 Додатка 2 тендерної документації декларацію постачальника ?
Слід звернути увагу, що учасник ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» є не постачальником хлібопродуктів, які є предметом закупівлі, а їх виробником, відповідно декларацію постачальника такий учасник надавати не має право, натомість у складі пропозиції надані декларації виробника.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема, за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
f539ae1182bc48d0b0afa78ecb03d665
Назва:
Пояснення та інформація
Дата опублікування:
06.05.2024 16:18
Опис:
Відповідь 1: Відхиляючи Учасника ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» по вищевказаному пункту, Замовник керувався практикою Антимонопольного комітету України, а саме: рішенням Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду справ про порушення законодавства в сфері публічних закупівель № 2533-р/пк-пз від 02.03.2023р. зазначено зокрема те, що …«Замовник правомірно відхилив Учасника, який надав такий гарантійний лист, але в ньому відсутня інформація про об'єм та номер оголошення закупівлі. Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації» (рішення додається). В даному випадку, пропозиція Учасника ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» взагалі не містить вищевказаного гарантійного листа, а тому Замовник відхилив пропозицію Учасника, беручи до уваги практику АМКУ.
Відповідь 2: Пунктом 2 Додатку 2 до тендерної документації передбачено: «Предмет закупівлі має відповідати вимогам Закону України від 23.12.1997 № 771/97-ВР “Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів”, Закону України від 06.12.2018 №2639-VIII ”Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів”. Товар повинен відповідати показникам безпечності та якості для харчових продуктів, що передбачені чинним законодавством, в тому числі згідно Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності якості харчових продуктів". Якість Товару повинна відповідати діючим ДСТУ, технічним умовам виробника, а також має засвідчуватись документом, який підтверджує якість Товару, а саме Декларація виробника та/або посвідчення про якість, які надаються в складі пропозиції).
Пунктом 6 цього ж Додатку передбачено: «Учасник повинен надати декларацію постачальника (з обов’язковою вказівкою виробника продукції), яка відповідає ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006».
Вищевказані вимоги тендерної документації не містять вказівки на те, що в разі коли Учасник є виробником товару, то він надає лише декларацію виробника і не надає декларацію постачальника. Також пунктом 2 Розділу V до ТД «Оцінка тендерної пропозиції» до ТД передбачено: «У разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (в тому числі у разі подання тендерної пропозиції учасником- нерезидентом / переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, накладати електронний підпис, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, у якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів або копію/ї роз`яснення/нь державних органів або не накладення електронного підпису».
Таким чином, Учасник повинен був надати в складі своєї пропозиції і декларацію виробника, як цього вимагає пункт 2 Додатку 2, і декларацію постачальника, як цього вимагає пункт 6 Додатку 2. В разі, якщо на думку Учасника, він не повинен був складати декларацію постачальника, то він повинен був надати в складі пропозиції відповідний лист-роз’яснення про не надання декларації постачальника, як цього вимагає тендерна документація.
Враховуючи те, що пропозиція Учасника ТОВ «ЧЕРКАСИХЛІБ ТД» не містить ні декларації постачальника, ні відповідного листа – роз’яснення щодо не надання такого документа, така пропозиція Учасника була відхилена, як така, що не відповідає саме технічним вимогам Замовника.