• Закупівля без використання електронної системи
  • КЕП
  • Без аукціону

Реконструкція

Завершена

40 949 532.95 UAH з ПДВ
Номер: edf5bf773edf4f17809a1d83ec202008
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-15-000052
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.04.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 15.04.2024 17:52 - 07.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 15.04.2024 № 87 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Перший заступник начальника Олександр СОМИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 9 UA-2024-04-04-006865-a 04.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 548-46-23, dkfc1817@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання щодо оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено недотримання вимог пунктів 9 та 13 Особливостей № 1178. За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані встановлено порушення частини першої статті 4 Закону № 922-VIII та пункту 14 Особливостей № 1178. За результатами розгляду питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, наявності підстав для укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення в електронній системі закупівель річного плану закупівель та обґрунтування підстави для здійснення замовником зазначеної закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, наявність підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів. Під час моніторингу проаналізовано: звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 27.03.2024 № 22-2024, пояснення та документи Замовника на запит Північного офісу Держаудитслужби від 19.04.2024, оприлюднені через електронну систему закупівель. Відповідно до норм частини 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості № 1178). За нормою пункту 3 Особливостей № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом № 922-VIII. Моніторингом встановлено, що Замовником закупівля за номером ID: UA-2024-04-04-006865-a за предметом «Реконструкція Бородянського центру соціально-психологічної реабілітації населення за адресою: Київська область, Бучанський район, смт. Бородянка, вул. Центральна, 228» (ДК 021:2015 - 45454000-4 — Реконструкція), очікуваною вартістю 40 949 532,95 гривень з ПДВ, проведена без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару з публікацією звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. За нормами пункту 14 Особливостей № 1178 закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля, незалежно від її вартості, включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону № 922-VIII. Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 922-VIII планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг, заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель, закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Аналізом інформації, що опублікована в інформаційно-телекомунікаційній системі публічних закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-04-006865-a, встановлено, що Замовником не опубліковано річний план. З огляду на вищевикладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північний офіс Держаудитслужби 17.04.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання пояснень, інформації та документів, зокрема: «з яких причин Замовником не оприлюднено річний план закупівлі та обґрунтування підстав здійснення процедури закупівлі без використання електронної системи». Відповідно до наданих через електронну систему закупівель пояснень від 19.04.2024, Замовник зазначив, що «В зв’язку з технічними причинами, пов’язаними з нестабільною роботою інтернет-зв’язку, сталося часткове завантаження інформації, яка подавалась на веб-портал уповноваженого органу». Таким чином, Замовником не оприлюднено річний план під час проведення закупівлі без використання електронної системи за номером ID: UA-2024-04-04-006865-a, чим порушено пункт 14 Особливостей № 1178 та частину першу статті 4 Закону № 922-VIII. Крім того, у відповідності до абзацу п'ятого пункту 9 Особливостей № 1178 під час здійснення публічних закупівель, передбачених цим пунктом, без використання електронної системи закупівель замовники повинні відповідно до Закону дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель, зокрема максимальної економії, ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, та за результатами їх здійснення за умови, що вартість закупівлі становить або перевищує 50 тис. гривень, оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону № 922-VIII, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. Окрім цього, згідно з нормами пункту 13 Особливостей № 1178 (в редакції чинній на момент оголошення) у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою особою, визначеною керівником замовника. Однак, аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель установлено, що Замовником 12.12.2023 разом зі звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не оприлюднено обґрунтування (у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документу) підстав здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель, чим недотримано вимоги пунктів 9 та 13 Особливостей № 1178.
Період усунення порушень: 30.04.2024 17:44 - 15.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 30.04.2024 17:44

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 26-107/2024пр

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Про розгляд висновку про результати моніторингу (далі — Висновок) закупівлі UA – 2024-04-04-006865-а (далі — Закупівля) за ДК021:2015 «Єдиний закупівельний словник» ДК021:2015:45454000-4 «Реконструкція» та зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку. 2. Про оприлюднення через електронну систему закупівель інформації та/або документів про виконання зобов’язань щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку. Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA – 2024-04-04-006865-а Під час розгляду першого питання порядку денного: По Закупівлі за ідентифікатором № UA – 2024-04-04-006865-а здійснено моніторинг, зареєстрований в електронній системі закупівель за ідентифікатором № UA – 2024-04-04-006865-а від 30.04.2024 , за результатом якого органами фінансового контролю в електронній системі закупівель оприлюднено Висновок. Згідно з абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі —Закон) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю висновку замовник оприлюднює через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. За результатом Висновку органом державного фінансового контролю встановлено:« З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення в електронній системі закупівель річного плану закупівель та обґрунтування підстави для здійснення замовником зазначеної закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів» Зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку: «З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо оприлюднення в електронній системі закупівель річного плану закупівель та обґрунтування підстави для здійснення замовником зазначеної закупівлі у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа що готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника та здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів». Таким чином, необхідно оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію наступного змісту: «З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу № UA – 2024-04-04-006865-а закупівлі ДК 021:2015:45454000-4 Єдиний закупівельний словник; «Реконструкція», а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені». Під час розгляду другого питання порядку денного: На виконання абзацу 2 частини 8 статті 8 Закону необхідно оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію щодо усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку. ВИРІШИЛА: 1. Виконати зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку. 2. Оприлюднити інформацію про усунення порушень (порушення) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у Висновку, через електронну систему закупівель протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення органом державного фінансового контролю Висновку. Посада уповноваженої особи Юрисконсульт УСЕНКО Наталія підпис _____________________
Дата публікації звіту: 13.05.2024 16:28

Запити/Пояснення