-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Бензин А-95 та дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)
Завершена
2 459 160.00
UAH з ПДВ
Номер:
d73fee7a8d7a4e2fa91e952c26910cda
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-22-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.04.2024 00:00
Період моніторингу:
22.04.2024 21:19 - 14.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
22.04.2024 № 67
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби
Аляб`євої О.М від 22.04.2024 року
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 22.04.2024 № 67
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
5. UA-2024-04-04-006197-a 04.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Заступник начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи встановлено порушення підпункту 6 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю; оприлюднення договору про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання договору, та здійснити заходи, направлені на недопущення установлених порушень в подальшому, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 травня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявність підстав для укладення договору про закупівлю без використання електронної системи; оприлюднення інформації про закупівлю; оприлюднення договору про закупівлю; відповідності укладеного договору вимогам законодавства; повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області (далі – Замовник) на 2024 рік, обґрунтування підстави для здійснення закупівлі за підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату проведення торгів) (далі – Особливості), звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір від 04.04.2024 №Н43-Б/ДП/24 на зальну суму 2 459 160,00 грн, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, пояснення (інформація та документи) Замовника надані 25.04.2024 через електронну систему закупівель на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби.
Відповідно до норм пункту 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.
За результатами аналізу питання відповідності проведеної закупівлі, вимогам Закону Особливостей встановлено, що згідно обґрунтуванням підстав для здійснення закупівлі відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей, для здійснення закупівлі «Бензин А-95 та дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти), очікуваною вартістю 2 459 160,00 грн від 03.04.2024, інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-04-006197-a) застосовано підпункт 6 пункту 13 Особливостей у зв’язку з відміною відкритих торгів (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-02-29-000942-a) через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк установлений Замовником згідно з Особливостями.
Згідно з підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, зокрема коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.
Однак, в ході моніторингу встановлено, що умови Договору відрізняється від проекту договору, оприлюдненого Замовником по відміненій закупівлі (за номером ID: UA-2024-02-29-000942-a).
Так, Замовником була оголошення закупівля за процедурою відкриті торги з особливостями, за предметом закупівлі Бензин А-95 та дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти) в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-02-29-000942-a, торги за якою 08.03.2024 були відмінені електронною системою закупівель відповідно до пункту 51 Особливостей.
Поряд з цим, здійснюючи закупівлю за процедурою UA-2024-04-04-006197-a, Замовником укладено договір від 04.04.2024 №Н43-Б/ДП/24 з Приватне підприємство «ОККО-СЕРВІС», який відрізняється від проєкту договору (Додаток №7 до тендерної документації за процедурою закупівлі UA-2024-02-29-000942-a), а саме: до вищевказаного договору включено додатковий підпункт 13.10, чим порушено вимоги підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Північно-східного офісу Держаудитслужби від 23.04.2024 звернувся через електронну систему закупівель до Замовника за поясненням з метою отримання інформації, стосовно причини того, що умови (пункти) Проекту договору відрізняється від умов (пунктів) укладеного договору та відмінність в додатках між проектом договору та укладеним договором.
На зазначений запит Північно-східного офісу Замовник 25.04.2024 оприлюднив пояснення зокрема наступного змісту: «…Замовник підтверджує, що умови договору про закупівлю від 04.04.2024 №Н43-Б/ДП/24 не відрізняються від проекту договору, визначеного при проведенні відкритих торів, та був укладений з урахуванням вимог положень Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі»...».
Отже, Замовником надано пояснення, яке не спростовує факт порушення вимог підпункту 6 пункту 13 Особливостей оскільки проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей).
Отже, Замовник не врахував Особливості та без наявності підстав, визначених підпунктом 6 пункту 13 Особливостей, уклав Договір на придбання товарів, вартість яких перевищує 100 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель.
Відповідно до абзацу третього пункту 17 Особливостей забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.
На порушення підпункту 6 пункту 13, пунктів 3, 5, 10, абзацу третього пункту 17 Особливостей Замовник уклав договір, який передбачає придбання та оплату товарів до/без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу.
Відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей такий договір є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Період усунення порушень:
07.05.2024 17:55 - 22.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
07.05.2024 17:55
Оскарження висновку в суді
Опис:
Позовна заява про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу
Дата публікації:
13.05.2024 12:31
Дата відкриття провадження:
13.05.2024 00:00
Номер відкриття провадження:
П/520/14407/24
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
62679e5f99cc4273aedbfb93f40dabef
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
23.04.2024 16:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Бензин А-95 та дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-04-04-006197-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи, на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетних призначень, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, обґрунтування розміру бюджетних призначень, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію та її документальне підтвердження щодо наявності підстав для здійснення зазначеної закупівлі шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів.
4. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників товару, що є предметом закупівлі, та вибрано саме Приватним підприємством «ОККО-СЕРВІС» (код ЄДРПОУ 44838860), з яким укладений договір про закупівлю товару від 04.04.2024 №Н43-Б/ДП/24 без використання електронної системи закупівель?
5. Чим пояснюється невідповідність укладеного договору з Приватним підприємством «ОККО-СЕРВІС» від 04.04.2024 №Н43-Б/ДП/24 від проєкту договору по відміненим торгам за процедурою UA-2024-02-29-000942-a)?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, в частині невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
3725d84c6ff5451d8c99fd1fde33a5a7
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
25.04.2024 14:37
Опис:
На Ваш запит від 23.04.2024р. щодо процедури закупівлі "Бензин А-95 та дизельне паливо (ДК 021:2015 - 09130000-9 Нафта і дистиляти)" (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2024-04-04-006197-a), Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Харківській області повідомляємо наступне