• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Код за ДК 021:2015 – 0913 (09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам, м. Запоріжжя)

Закупівля оголошена з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів,робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами)

Торги відмінено

19 473 700.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 194 737.00 UAH
Номер: abf6e97b82de44d88187744b59ba1027
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-04-22-000057
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 22.04.2024 00:00
Автор: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 41127371
Період моніторингу: 22.04.2024 16:23 - 14.05.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: Н А К А З 22.04.2024 № 29-з Запоріжжя Про початок моніторингу закупівлі Відповідно до частини другої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області (зі змінами), затвердженого наказом Східного офісу Держаудитслужби від 29.08.2016 № 3, НАКАЗУЮ: 1. Почати на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель, моніторинг процедури закупівлі: ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти (UA-2024-04-03-009918-a), яку проводить Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту "Запоріжелектротранс". 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу. Начальник управління Геннадій ВАЩЕНКО
Адреса: Ukraine, Запоріжжя
Контактна особа: СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 95) 234-11-70, 08_des@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону та пункту 29 Особливостей. За результатами аналізу визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення форм документів, затверджених Уповноваженим органом, порушень не встановлено – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей (неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень) або розірвати договір, якщо він укладений станом на 13.05.2024, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: « 13 » травня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, правильності обрання процедури закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення торгів, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі - Особливості), розгляду тендерної пропозиції ТОВ "СЕНТАЙМ ГРУП", вимога про усунення невідповідностей, комерційні пропозиції ТОВ «Трейднафта», ТОВ «ФУЕЛ ТРЕЙД» , ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», надані замовником в ході моніторингу через електронну систему prozorro.gov.ua, дані prozorro.gov.ua стосовно закупівель дизельного палива та бензину А-95 протягом 2024 року. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік; оголошення про проведення процедури закупівлі; тендерну документацію затверджену уповноваженою особою (протокол від 03.04.2024 №1), тендерну пропозицію ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», запити замовнику на пояснення від 23.04.2024 та від 02.05.2024, відповіді замовника на пояснення від 23.04.2024 та від 02.05.2024, дані аналітичної системи prozorro.gov.ua, в частині закупівель UA-2024-04-25-006021-a, UA-2024-04-24-014921-a, UA-2024-04-24-014736-a, UA-2024-04-19-009357-a, UA-2024-04-05-009535-a, UA-2024-04-02-009688-a, UA-2024-03-21-009766-a, UA-2024-04-22-008163-a, UA-2024-04-19-009599-a, UA-2024-03-15-006310-a, UA-2024-03-07-007492-a, UA-2024-02-16-006496-a та UA-2023-12-21-014766-a, повідомлення про намір укласти договір від 16.04.2024. В ході моніторингу запитано інформацію щодо потреби в закупівлі UA-2024-04-03-009918-a, враховуючі триваючі процедури закупівель (відкриті торги та запити цінових пропозицій). Замовником надано інформацію щодо отримання протягом 2023 року за укладеними договорами 1 735 256 літрів палива на загальну суму 88 135 125,90 грн. Згідно затвердженого фінансового плану підприємства на 2024 рік, обсяг закупівель (бензину та дизельного палива) становить 2 423 300 л. на загальну суму 115 007 910,00 гривень. Станом на 13.05.2024 Замовником проведено протягом 2024 року 7 відкритих торгів та 7 запитів цінових пропозицій з очікуваною вартістю 153 193 000,00 грн, за результатами яких укладено договори на загальну суму 58 517 300,00 грн, в тому числі: - UA-2024-04-25-006021-a, договір укладено з ТОВ «ДІОНА АКТИВ» на суму 2 851 000,00 грн (дизельне паливо за ціною 47,52 грн з ПДВ/л); - UA-2024-04-24-014921-a, договір укладено з ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» на суму 2 847 600,00 грн (дизельне паливо за ціною 47,46 грн з ПДВ/л); - UA-2024-04-24-014736-a, договір укладено з ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» на суму 732 600,00 грн (бензин А-95 за ціною 48,84 грн з ПДВ/л); - UA-2024-04-19-009357-a, договір укладено з ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на суму 2 933 400,00 грн (дизельне паливо за ціною 48,89 грн з ПДВ/л); - UA-2024-04-05-009535-a, договір укладено з ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» на суму 250 200,00 грн (бензин А-95 за ціною 50,04 грн з ПДВ/л); - UA-2024-04-02-009688-a, договір укладено з ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» на суму 4 271 400,00 грн (дизельне паливо за ціною 47,46 грн з ПДВ/л); - UA-2024-03-21-009766-a, договір укладено з ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ» на суму 2 872 800,00 грн (дизельне паливо за ціною 47,88 грн з ПДВ/л); - UA-2024-04-19-009599-a, договір укладено з ТОВ «ПРОМПЕТРОЛ» на суму 19 245 000,00 грн (дизельне паливо за ціною 55,26 грн з ПДВ/л, бензин А-95 за ціною 54,96 грн з ПДВ/л); - UA-2023-12-21-014766-a, договір укладено з ТОВ «ТРЕЙДНАФТА» на суму 20 130 600,00 грн, з врахуванням додаткових угод вартість склала -дизельне паливо за ціною від 50,88 грн до 51,96 грн з ПДВ/л, бензин А-95 за ціною від 50,94 грн до 51,48 грн з ПДВ/л. Замовником надано інформацію щодо отримання за перший квартал 2024 року 460 903 л. на загальну суму 23 805 753,02 грн., що відповідає затвердженому фінансовому плану підприємства «Запоріжелектротранс» на 2024 рік та не перевищує запланованих обсягів закупівлі. Для обґрунтування очікуваної вартості закупівлі на суму 19 473 700,00 грн, із обсягами закупівлі 350 000 л дизельного палива та бензину А-95, надано 3 комерційні пропозиції ТОВ «Трейднафта», ТОВ «ФУЕЛ ТРЕЙД» , ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», в яких зазначена можливість постачання товару за наступними цінами: - ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП» - дизельне пальне за ціною 55,64 грн/л, бензин А-95 за ціною 55,29 грн/л (лист від 02.04.2024 №02-04/1); - ТОВ «ФУЕЛ ТРЕЙД» - дизельне пальне за ціною 55,96 грн/л, бензин А-95 за ціною 55,40 грн/л (лист від 02.04.2024 №74); - ТОВ «Трейднафта» - дизельне пальне за ціною 55,41 грн/л, бензин А-95 за ціною 55,24 грн/л (лист від 02.04.2024 №65). Очікувана вартість визначена на підставі середньоарифметичних цін в тому числі - середньоарифметична ціна на дизельне паливо становить 55,67 грн. з ПДВ та розрахована за формулою: (55,96 грн.+ 55,64 грн. + 55,41 грн.)/3; - середньоарифметична ціна бензин А-95 становить 55,31 грн. з ПДВ та розрахована за формулою: (55,40 грн.+ 55,29 грн. + 55,24 грн.)/3. Таким чином, очікувана вартість закупівлі становить 19 473 700,00 грн. з ПДВ та розрахована за формулою: (55,67 грн. х 320 000 л.) + ( 55,31 грн. х 30 000 л.) = 17 814 400,00 грн. + 1 659 300,00 грн. = 11 246 800,00 грн. з ПДВ. Слід зазначити, що протягом квітня-травня 2024 року Замовником здійснюється за запитом цінових пропозицій закупівля дизельного палива за вартістю від 47,46 грн до 48,89 грн за л, бензину А-95 за вартістю від 48,84 грн до 50,04 грн за л, що в свою чергу на 13% та 9,5% нижче цін, визначених комерційними пропозиціями ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП», ТОВ «ФУЕЛ ТРЕЙД» та ТОВ «Трейднафта». За вищезазначеними цінами Замовником укладено договори з ТОВ «ДІОНА АКТИВ», ТОВ «ФУЕЛПОСТАЧ», ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ТОВ «СЕНТАЙМ ГРУП». Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації, відповідно частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Додаток 2 Документації містить перелік документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника та передбачає, зокрема «2. У складі своєї пропозиції Учасник повинен також надати наступні документи: - 2.4. Довідку в довільній формі з переліком мережі АЗС в м. Запоріжжі на яких може здійснюватися відпуск дизельного палива та бензину А-95 за скретч-картками та/або талонами та смарт-картками. - 2.5. Копії документів, якими підтверджується право власності або право користування АЗС (зокрема, оренда, або зберігання пального, або партнерське обслуговування скретч-карток та\або талонів та смарт-карток Учасника на АЗС тощо), що зазначені у довідці (п. 2.4 цього додатку): - У разі якщо Учасник є власником АЗС- в складі пропозиції надаються копії документів, якими підтверджується право власності на АЗС. - У разі користування Учасником зазначеними АЗС на підставі договору(-ів) оренди/суборенди на АЗС– надається копія(-ї) договору(-ів), укладеного(-них) між Учасником та власником/орендарем АЗС. - У разі користування Учасником зазначеними АЗС на підставі будь-якого іншого(-их) договору(-ів), згідно якого(-их) відпуск нафтопродуктів здійснюватиметься за скретчкартками та/або талонами та смарт-картками, що пропонуються Учасником, на АЗС (договір зберігання пального або договір про партнерське обслуговування скретч-карток та/або талонів та смарт-карток тощо), – надається копія(-ї) відповідного(-их) договору(-ів), укладеного(-их) між Учасником та власником або орендарем АЗС, або зберігачем палива на АЗС. В договорах повинен бути зазначений перелік АЗС відповідно до довідки (п. 2.4 цього додатку). 2.19. Лист (гарантія або довідка) від емітенту, який надає скретч-картки та/або талони та смарт-картки на пальне із зазначенням всього переліку АЗС, з яких буде здійснюватись відпуск ПММ, та гарантію того, що термін дії талонів або скретч-карток не менше року з моменту поставки замовнику, повинен містити предмет закупівлі, номер закупівлі в електронній системі закупівель та датований не раніше дати оголошення про проведення закупівлі. 2.24. Завірені копії договорів на постачання паливо-мастильних матеріалів з вітчизняними та/або іноземними виробниками або з іноземними постачальниками, дійсними на момент розкриття тендерних пропозицій та гарантійний лист (повідомлення тощо) від виробника або постачальника щодо постачання палива, яке є предметом закупівлі, на 2024 рік. Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). За таких умов, вищезазначені умови Документації суперечать положенням Особливостей в цій частині. З цього приводу в ході моніторингу Замовником пояснено, що вищезазначені вимоги, які не передбачені пунктом 29 Особливостей не стосуються кваліфікаційних вимог, що ставляться до Учасників. Так, вимога надання цих документів зазначена не в підпункті 1.1. Розділу І Додатку № 2 до Тендерної документації, де розташовані кваліфікаційні критерії на виконання вимог статті 16 Закону (з урахуванням Особливостей), а в іншому розділі тендерної документації в пункті 2.4. розділу 2 Додатку 2 тендерної документації. Розділ 2 Додатку 2 тендерної документації має назву «У складі своєї пропозиції Учасник повинен також надати наступні документи», отже вони не відносяться до кваліфікаційних критеріїв. Слід зазначити, що перенесення з одного розділу тендерної документації до іншого розділу не спростовує фактів встановлення вимог в тендерній документації, не передбачених пунктом 29 Особливостей, в частині підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій (переліку мережі АЗС в м. Запоріжжі на яких може здійснюватися відпуск дизельного палива та бензину А-95 право власності або право користування АЗС тощо). Дослідженням питання відповідності тендерної документації чинному законодавству, встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 29 Особливостей, в частині встановлення вимог підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які не передбачені чинним законодавством.
Період усунення порушень: 15.05.2024 16:48 - 30.05.2024 00:00
Дата публікації висновку: 15.05.2024 16:48

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: За результатами здійснення моніторингу закупівлі: Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.) (UA-2024-04-03-009918-a), що проводився у період з 22.04.2024 по 14.05.2024 Управлінням Східного офісу Держаудитслужби у Запорізькій області встановлено порушення законодавства у сфері публічних закупівель в частині подання та/або відхилення (не відхилення) замовником тендерної (тендерних) документації. В інформації про результати моніторингу закупівлі зазначається, що дослідженням питання відповідності тендерної документації чинному законодавству, встановлено порушення частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 29 Особливостей, в частині встановлення вимог підтвердження наявності в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, які не передбачені чинним законодавством. У висновку про результати моніторингу зазначається, що з огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Східного офісу Держаудитслужби в Запорізькій області зобов’язує в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни торгів відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей (неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень) або розірвати договір, якщо він укладений станом на 13.05.2024, враховуючи норми договору, Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного та Господарського кодексів України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Замовник не погоджується з висновком про результати моніторингу, оскільки не вважає, що запитувані в тендерній документації від учасників закупівлі довідки та документи відносяться до документів на підтвердження кваліфікаційних вимог. Наголошуємо, що Підприємство «Запоріжелектротранс» виконує обов’язки по обслуговуванню пасажирських маршрутів загального користування у місті Запоріжжі, займається ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, організовує пункти обігріву для мешканців міста під час виконання аварійно-рятувальних робіт, має великогабаритну спецтехніку, аварійні та чергові автомобілі, що обслуговують підприємство та інфраструктуру міста Запоріжжя. Виконавчим комітетом Запорізької міської ради з підприємством «Запоріжелектротранс» укладено Договір про організацію надання транспортних послуг в особливий період для забезпечення системи життєдіяльності населення в особливий період (мобілізаційне завдання). Розпорядженням голови обласної державної адміністрації, начальника обласної військової адміністрації від 31.05.2023 №262 Запорізьке комунальне підприємство міського електротранспорту визнане критично важливим для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період у Запорізькій області, яке підлягає підтвердженню не рідше 1 разу на рік. Тому, Замовник повинен бути впевнений у надійності та сумлінності постачальника. Будь які затримки в постачання товару, а саме пального для заправки автомобільного транспорту, відмова у заправці пальним на АЗС з причини неналежної роботи АЗС, або з причини відсутності пального на АЗС, підвищення ціни товару з порушенням проценту його коливання або взагалі відмова від його постачання за укладеним договором може суттєво зашкодити виконанню обов’язків Замовника, спрямованих на врятування і збереження життя людей у місті, що в свою чергу призведе до незворотних наслідків. Також, хочемо наголосити, що в період проведення моніторингу орган державного фінансового контролю запитував інформацію щодо господарської діяльності замовника та інших процедур закупівель замовника, що жодним чином не стосується аналізу дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі UA-2024-04-03-009918-a та є порушенням вимоги ст. 19 Конституції України, відповідно до якої органи державної влади, їх посадові особи мусять діяти на підставі, у межах повноважень і у спосіб, що їх передбачають Конституція і закони України, зокрема Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178. Додатково повідомляємо, що за результатами процедури закупівлі договір не укладався. На підставі вищезазначеного, навіть при наявності заперечень щодо встановлених порушень зазначених у висновку за результатом моніторингу замовником 22.05.2024 прийняте рішення відмінити закупівлю Код за ДК 021:2015 – 0913(09130000-9) Нафта і дистиляти (Дизельне паливо (09134200-9), Бензин А-95 (09132000-3) по скретч-карткам та/або талонам та смарт-карткам. м. Запоріжжя.) (UA-2024-04-03-009918-a) відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей (неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень). В.о.генерального директора Олександр ДОБРОВОЛЬСЬКИЙ
Дата публікації звіту: 22.05.2024 15:19

Запити/Пояснення