-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Реконструкція Опорного закладу «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області" за адресою вул. Молодіжна, 81-А, с.Засулля, Лубенський район, Полтавська область"
Торги відмінено
124 060 395.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 620 301.98 UAH
мін. крок: 0.5% або 620 301.98 UAH
Номер:
7957d94482544d97bc3511708033f702
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-05-20-000167
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
20.05.2024 00:00
Період моніторингу:
20.05.2024 18:02 - 11.06.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
20.05.2024 № 45-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
20.05.2024 № 45-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2024-04-03-009300-a, 03.04.2024, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення ч. 5 ст. 23 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абз. 3 пп. 3 пункту 44 та пункту 43 Постанови № 1178.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання вимог Постанови № 710; своєчасності надання відповіді на запити органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом відміни процедури закупівлі та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 10 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон) та Постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції станом на дату проведення торгів (далі – Постанова № 1178, Особливості); надання роз’яснень щодо тендерної документації; дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); своєчасності надання відповідей на запити органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Опорного закладу «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» (далі – замовник) UA-2024-04-03-009300-a на 2024 рік; тендерну документацію, затверджену протоколом прийняття рішення уповноваженої особи від 03.04.2024 р №40 з додатками, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу 03.04.2024; запитання до процедури потенційного учасника від 05.04.2024; відповідь замовника на запитання до процедури потенційного учасника 06.04.2024; власний веб-сайт замовника за посиланням https://zasgimn.pl.ua/publichna-informatsiya/publichni-koshty-0/zakupivli; тендерну пропозицію учасника КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД»; повідомлення та протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД» від 18.04.2024 № 49; протокол про призначення переможцем процедури закупівлі КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД» від 09.05.2024 № 55; відповіді замовника на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені 24.05.2024, 03.06.2024 та 07.06.2024 в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення ч. 5 ст. 23 Закону.
Разом з цим, вбачається порушення вимог ч. 5 ст. 23 Закону в частині не зазначення у тендерній документації маркування, протоколів випробувань, декларацій або сертифікатів, які можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі екологічним характеристикам, при встановленні у тендерній документації таких характеристик.
Так, абзацом 5 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» замовником встановлено технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля, а саме: «В підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасник має надати в складі пропозиції гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля згідно форми у додатку 3-А цієї документації» та наведено відповідну форму такого документу.
Замовником в електронній системі закупівель розміщено документ «Технічне-завдання (8).pdf В примітках», «Технічне завдання до тендерної документації по об’єкту: Реконструкція Опорного закладу "Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області" за адресою вул. Молодіжна, 81-А, с.Засулля, Лубенського району, Полтавської області», в примітках якого встановлено, що відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» матеріали, устаткування, обладнання яке застосовується під час виконання робіт та подальшій експлуатації об’єкту повинно бути сертифікованим та сприяти захисту навколишнього середовища від шкідливих елементів та забруднень.
Проте, всупереч вимогам частини 5 Закону при встановленні екологічних чи інших характеристик робіт, що є предметом закупівлі, замовником не зазначено, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 29.05.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику, з приводу встановлення в тендерній документації замовника екологічних характеристик робіт та застосування заходів із захисту довкілля із зазначенням пунктів/посилання тендерної документації у разі застосування.
Відповідь замовника від 03.06.2024, оприлюднена в електронній системі закупівель не свідчить про відсутність порушень з даного питання, виходячи з наступного.
В поясненні від 03.06.2024 замовником зазначено наступне: «Так, тендерною документацією (п. 6 розділ ІІІ) передбачено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. В підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасник має надати в складі пропозиції гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля згідно форми у додатку 3-А. Також тендерна документація містить додаток 9 «Пакт щодо дотримання екологічних та соціальних стандартів» щодо захисту навколишнього середовища та екологічних показників діяльності. Аналогічні умови прописані у додатку 6 до договору. Крім цього, умови договору (п. 4.2.) передбачають проведення вибіркових перевірок на різних етапах будівельних робіт, що стосуються якості матеріалів та дотримання екологічних та соціальних стандартів.».
Отже, замовник у своєму поясненні не заперечує факту встановлення ним екологічних та інших характеристик до робіт, що є предметом закупівлі, в умовах тендерної документації.
Разом з цим, відповідно до п. 5 Закону, замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Отже, застосування в тендерній документації екологічних чи інших характеристик до предмету закупівлі є правом замовника, однак з норм ч. 5 Закону випливає прямий обов’язок замовника у разі застосування таких характеристик зазначати в тендерній документації які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам.
Аналогічна позиція висловлена в позиції Верховного суду України у справі № 520/15117/2020 від 25 квітня 2023 року.
Так, в ході розгляду справи судом встановлено, що частиною 5 ст. 23 Закону № 922-VIII передбачено, що замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Тобто, зміст норми частини п`ятої указаної статті передбачає право замовника вимагати відповідні підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Проте, встановивши екологічні чи інші характеристики предмета закупівлі, законодавець передбачив обов`язок замовника зазначити у тендерній документації способи (докази) підтвердження відповідності предмета закупівлі таким характеристикам.
Відповідно до Методичних рекомендацій щодо визначення необхідності та застосування заходів із захисту довкілля до предмета закупівлі (при здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади), які містяться на офіційному вебсайті ДП «Прозорро» (опубліковані 10 квітня 2020 року) екологічна характеристика - характеристика предмету закупівлі, що пов`язана з його впливами на стан довкілля та здоров`я людини.
Заходи із захисту довкілля - заходи, спрямовані на:
- зниження та попередження впливу предмету закупівлі на стан довкілля протягом життєвого циклу;
- забезпечення раціонального використання природних ресурсів;
- пом`якшення негативного впливу на зміни клімату та адаптацію до зміни клімату;
- захист об`єктів довкілля та біорізноманіття;
- відновлення природного середовища.
Отже, заходи із захисту довкілля являються складовою екологічної характеристики предмету закупівлі.
Як вбачається з умов тендерної документації, складені замовником документи (п. 6 розд. ІІІ тендерної документації) фактично містять вимогу про необхідність підтвердження відповідності вимогам захисту довкілля, однак, замовником в тендерній документації не вказано чітких посилань на дату та номер ДСТУ, ГОСТ, СОУ, якими встановлені екологічні характеристики щодо предмету закупівлі, чим порушено вимоги ч. 5 ст. 23 Закону.
Враховуючи вищенаведене, встановлення замовником у тендерній документації вимоги до учасника застосовувати в ході виконання робіт заходи із захисту довкілля без конкретизації маркування, протоколів випробувань або сертифікатів на підтвердження виконання цього обов`язку суперечить вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки останній містить зазначення про те, що у технічну специфікацію може бути включена сукупність технічних умов, що визначають характеристики товару (товарів), послуги (послуг) або необхідні для виконання робіт щодо об`єкта будівництва, що можуть включати показники впливу на довкілля і клімат, особливості проектування (у тому числі щодо придатності для осіб із обмеженими фізичними можливостями), відповідності, продуктивності, ресурсоефективності, безпечності, процедури забезпечення якості, вимоги щодо найменування продукції, під яким вона продається, термінологію, символи, методику випробувань і тестування, вимоги до пакування, маркування й етикетування, інструкції для користувачів, технологічні процеси й технології виробництва на будь-яких етапах життєвого циклу робіт, товару чи послуги.
На підставі вище викладеного, замовником у тендерній документації не зазначено маркування, протоколів випробувань, декларацій або сертифікатів, які можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі екологічним характеристикам, при встановленні у тендерній документації таких характеристик, що є порушенням в порушення вимог ч. 5 ст. 23 Закону.
Моніторингом питання дотримання замовником вимог Закону та Постанови № 1178 під час розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення абз. 3 пп. 3 пункту 44 та пункту 43 Постанови № 1178.
Так, замовником в електронній системі закупівель розміщено вимогу учаснику про усунення невідповідностей до 08.05.2024 щодо таких питань: «1. Просимо надати дозвіл АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ що не має потреби в дозволі. 2. Просимо надати пояснення яким чином закривалися акти виконаних робіт по об’єкту «Реконструкція адміністративної будівлі (АБК) ТОВ « Шахта Свято –Покровська №3 Майданчик блоку № 11» та на які адреси та розрахункові рахунки було перераховано кошти за виконані роботи. 3. Просимо пояснити, яким чином був написаний лист відгук по об’єкту «Реконструкція адміністративної будівлі (АБК) ТОВ « Шахта Свято –Покровська №3 Майданчик блоку № 11» (замовник ТОВ «Лисичанська інженерно – будівельна компанія» юридично зареєстрована Луганська область, Сєвєродонецький район м. Попасна вул.. Первомайська, буд 104 А). м. Попасна було окуповано у травні 2022 року. 4. Просимо надати гарантійний лист, підписаний всіма учасниками консорціуму про те, що учасники консорціуму будуть відповідати за зобов’язаннями консорціуму, які виникнуть після можливого заключення договору по об’єкту : «Реконструкція Опорного закладу «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» за адресою вул. Молодіжна, 81-А, с.Засулля, Лубенського району, Полтавської області».
Однак, умовами тендерної документації не передбачено надання учасником документів, щодо яких замовником розміщено відповідну вимогу, а також не передбачено умовами застосування п. 43 Особливостей.
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 04.06.2024 через електронну систему закупівель надано запит замовнику щодо невідповідності якого пункту тендерної документації була встановлена, що слугувало підставою для оприлюднення учаснику вимоги про усунення невідповідностей до 08 травня 2024 року, надання якої передбачено пунктом 43 Особливостей.
Відповідь замовника від 07.06.2024, оприлюднена в електронній системі закупівель не свідчить про відсутність порушень з даного питання, виходячи з наступного.
В поясненні замовником зазначено про те, що: «оскільки у процедурі закупівлі прийняло участь об’єднання учасників у формі «консорціуму», під час розгляду тендерної пропозиції цього учасника, Замовником закупівлі було прийнято рішення надіслати на адресу цього учасника запит стосовно отримання дозволу АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ що не має потреби в дозволі. Тендерною документацією закупівлі не передбачений обов’язок для об’єднання учасників, у разі подання своєї тендерної пропозиції, надати дозвіл АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ, що не має потреби в дозволі. Більш того, під час розгляду тендерної пропозиції Консорціуму «СОЮЗ БУД» не було встановлено жодних обставин з цього приводу, які б вказували на наявність невідповідності інформації та/або документах, що подані у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерної документацією. Однак, з метою дотримання загальних принципів публічних закупівель та з метою дотримання вимог законодавства у сфері захисту економічної конкуренції, Замовником було прийнято рішення надіслати вищезгадану вимогу.8 травня 2024 року відповідна вимога була розміщена в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель. З урахуванням наведених обставин, надати посилання на відповідний пункт тендерної документації щодо якої виявлено вищевказану невідповідність не має можливості через відсутність такого пункту.».
Отже, як вбачається з пояснення замовника від 07.06.2024, останнім не виявлено жодних невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі, зокрема й те, що в тендерній документації замовником не встановлено вимог щодо надання документів, які замовник вимагав надати у вимозі, розміщеній на підставі пункту 43 Особливостей.
В той же час, пунктом 43 Особливостей не передбачено можливості замовником встановлювати додаткові вимоги як до тендерної документації так і до учасника процедури закупівель, адже можливість виправлення невідповідностей стосується інформації та/або документів, що вже були подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією.
Так, відповідно до пункту 43 Особливостей, у разі виявлення замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель відповідно до пункту 43 Особливостей.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Проте, Замовник безпідставно розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учасником КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД» в інформації та/або документах у складі його тендерної пропозиції, що є порушенням пункту 43 Особливостей.
Крім того, відповідно до абз. 2 п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону, у тендерній документації зазначаються один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до ст. 16 Закону, підстави, встановлені ст. 17 Закону, та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим ст. 17 Закону (п. 47 Особливостей).
Відповідно до ч. 5 ст. 16 Закону, у разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації. Такий обов’язок замовника прямо випливає з вимог абз. 2 п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону.
Отже, для об’єднання учасників замовником зазначаються умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим ст. 17 Закону (п. 47 Особливостей під час їх застосування).
Таким чином, положення частин третьої, шостої ст. 17 ( п. 47 Особливостей), абз. 2 п. 2 ч. 2 ст. 22 Закону дають підстави стверджувати, що об’єднання учасників, яке бере участь у процедурі закупівлі, повинне виконувати норми Закону та умови тендерної документації про підтвердження відсутності підстав, визначених п. 47 Особливостей як щодо себе як учасника (переможця) закупівлі, так і щодо учасників об’єднання (щодо підстав, що стосуються юридичних осіб, які входять до складу об’єднання учасників).
Так, пунктом 5.5. «Кваліфікаційні критерії до учасників відповідно до статті 16 Закону та підстави, встановлені статтею 17 Закону» Розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» замовником встановлено, що учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документи, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, які надаються при поданні тендерної пропозиції, а саме інформацію про відсутність підстав, визначених у частині 1 статті 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування), яка надається учасниками відповідно до вимог, зазначених у відповідних електронних полях електронної системи закупівель та в порядку визначеному електронною системою закупівель шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. При цьому замовником наведено примітку до пункту 5.5. тендерної документації щодо умов подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників, наступного змісту: «*У разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників -- підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, встановленими статтею 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування), подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання, окремо.»
Разом з цим, перелік підстав для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах за наявності яких замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі передбачений пунктом 47 Особливостей, зокрема:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник процедури закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця процедури закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник процедури закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника процедури закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
7) тендерна пропозиція подана учасником процедури закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник процедури закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником процедури закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн. гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”, крім випадку, коли активи такої особи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА;
12) керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Отже, замовник зазначив умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності таких учасників установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим ст. 17 Закону (пунктом 47 Особливостей під час їх застосування).
Учасником на виконання умови Розділу 3 п.5 пп.5.5.1 надано відповідну інформацію по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо, та в складі тендерної пропозиції надано документи: «Розділ 3 п.5 пп.5.5.1 Довідка п.47 Особливостей Консорціум СОЮЗ БУД.pdf.p7s», «Розділ 3 п.5 пп.5.5.1 Довідка п.47 Особливостей ПВП СОЮЗЕНЕРГОРЕМОНТ.pdf.p7s» та документ «Розділ 3 п.5 пп.5.5.1 Довідка п.47 Особливостей ТОВ ТКК ФРАЙ.pdf.p7s».
Замовником за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника, КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД» було визначено переможцем закупівлі.
В той же час, відповідно до абз. 2 п. 47 Особливостей, Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту.
Однак, тендерна документація замовника передбачає умови (Розділ 3 п.5 пп.5.5.1) щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності критеріям та підставам, встановленим ст. 17 Закону (пунктом 47 Особливостей під час їх застосування), які відповідно мають поширюватися в подальшому й до учасника, якого визначено переможцем закупівлі, зокрема з урахуванням того, що учасником закупівлі, якого в подальшому було визначено переможцем, є об’єднання учасників КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД».
З метою підтвердження чи спростування встановленого порушення органом державного фінансового контролю в ході моніторингу 29.05.2024 через електронну систему закупівель надано відповідний запит замовнику.
Відповідь замовника від 03.06.2024, оприлюднена в електронній системі закупівель не свідчить про відсутність порушень з даного питання, виходячи з наступного.
Як зазначено в поясненні замовника, п.п. 5.5.1 п. 5.5 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що у разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників -- підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, встановленими ст. 17 Закону (п. 47 Особливостей – під час їх застосування), подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання, окремо, і таким чином, замовник закупівлі здійснював оцінку підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації, як того вимагає ч. 5 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
На запитання органу державного фінансового контролю щодо того, яким чином замовником здійснено перевірку тендерної пропозиції учасника на предмет відсутності підстав для відхилення, передбачених пунктом 47 Особливостей, замовником зазначено, що тендерною документацією передбачено надання документів учасником, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі процедури закупівлі, передбачених пунктом 47 Особливостей, які надаються при поданні тендерної пропозиції та відповідно до яких замовником здійснювалась перевірка тендерної пропозиції Консорціума «Союз Буд». Разом з цим замовником зазначено, що: «Учасником процедури закупівлі надана інформація про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей порядком визначеному електронною системою закупівель шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції та Довідками про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо. Після визначення переможця процедури закупівлі, переможцем були надані наступні довідки: інформаційні довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості»; відомості з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство. Надані довідки були перевірені за QR-кодам, які на них зазначено. Також інформація перевірялася у відкритих державних реєстрах України.».
Для належної реалізації норм ч. 5 статті 16 Закону та пп. 3, 5, 6 і 12 п. 47 Особливостей, враховуючи те, що серед потенційних учасників закупівлі можлива участь об’єднання учасників, замовнику з метою мінімізації ризиків щодо неналежного розгляду тендерних пропозицій учасників, подальшого виконання умов договору про закупівлю укладеного в тому числі з об’єднанням учасників, доцільно було передбачити умови та спосіб подання учасниками тендерних пропозицій з урахуванням вимог до об’єднанням учасників, зокрема й щодо підтвердження відповідності підстав передбачених пп. 3, 5, 6 і 12 п. 47 Особливостей.
Проте, з інформації наявної в електронній системі закупівель, учасником КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД» надано документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей лише на учасника КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД», не включаючи учасників, які входять у склад об’єднання.
Враховуючи умови тендерної документації та суть пояснення замовника, перевірка відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей замовником здійснювалась лише щодо учасника КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД», хоча на підтвердження відсутності підстав встановлених статтею 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування) для відмови в участі у процедурі закупівлі у разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання, окремо.
Відповідно до абз. 3 пп. 3 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, у разі якщо він не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 цих особливостей.
Таким чином, замовником в порушення вимог абз. 3 ч. 3 пункту 44 Закону визначено переможцем пропозицію, яка мала бути відхилена.
Період усунення порушень:
11.06.2024 17:51 - 26.06.2024 00:00
Дата публікації висновку:
11.06.2024 17:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовником проведено аналіз порушень при проведенні закупівлі за предметом закупівлі «Реконструкція Опорного закладу «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» за адресою вул. Молодіжна, 81-А, с.Засулля, Лубенського району, Полтавської області» ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-04-03-009300-а. На підставі висновку ДАСУ після здійснення монітонгу замовником буде відмінено відкриті торги з особливостями на підставі протоколу про прийняття рішення уповноваженої особи № 70 від 18.06.2024 року.
Дата публікації звіту:
18.06.2024 15:52
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- other: Так
Опис:
На виконання висновку відносно процедури закупівлі, Замовником надано відповідну інформацію в електронній системі закупівель.
Дата публікації:
03.07.2024 12:29
Запити/Пояснення
Номер:
4892249b4f30413884ffaa23950df10d
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.05.2024 18:14
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.05.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 124 060 395,60 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-03-009300-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- на підставі яких документів (проєктно-кошторисна документація, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо) Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
- 08.04. 2024 замовником розміщено вимогу про усунення невідповідностей зокрема щодо наступного: «1. Просимо надати дозвіл АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ що не має потреби в дозволі.».
Враховуючи зазначене, просимо надати посилання на вимогу тендерної документації щодо якої виявлено вищевказану невідповідність.
- Яким чином та на підставі яких документів замовником визначено відповідність учасника встановленій вимозі?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
b6e5249b05ed4f209821a8778c6765b7
Назва:
Пояснення на вимогу
Дата опублікування:
24.05.2024 15:32
Опис:
20 травня 2024 року Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області прийнятий наказу № 45-3 про початок моніторингу № UA-2024-04-03-009300-a.
21 травня 2024 року в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель розміщений запит Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про надання пояснень з наступних питань:
1. На підставі яких документів (проєктно-кошторисна документація, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо) Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. 08.04. 2024 замовником розміщено вимогу про усунення невідповідностей зокрема щодо наступного: «1. Просимо надати дозвіл АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ що не має потреби в дозволі.».Враховуючи зазначене, просимо надати посилання на вимогу тендерної документації щодо якої виявлено вищевказану невідповідність.
3.Яким чином та на підставі яких документів замовником визначено відповідність учасника встановленій вимозі?
На виконання отриманого запиту Опорний заклад «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» (надалі за текстом – Замовник закупівлі) повідомляє наступне.
По першому питанню запита: на підставі яких документів (проєктно-кошторисна документація, технічне завдання, дефектні акти, експертні звіти тощо) Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
На момент оголошення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі «Реконструкція Опорного закладу «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» за адресою вул. Молодіжна, 81-А, с.Засулля, Лубенського району, Полтавської області» ДК 021:2015: 45454000-4 Реконструкція, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2024-04-03-009300-а (далі — Закупівля) в Замовника було виготовлено проектно – кошторисну документацію, яка затверджена рішенням виконавчого комітету Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області № 1 від 24.01.2024 року та отримала позитивний експертний звіт № 09/0690Е-01/24 від 09.01.2024. Очікувану вартість закупівлі визначено відповідно до наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Так як по зведеному кошторисному розрахунку загальна сума витрат становить 128 156 917,00 грн.:
- Кошти на утримання служби замовника – 876740,00 грн.
- Кошти на здійснення технічного нагляду – 1315110,00 грн.
- Кошти на проведення процедури закупівлі – 175348,00 грн.
- Кошти на оплату послуг, пов’язаних з введення в експлуатацію – 12600,00 грн.
- Вартість робіт з інженерних вишукувань – 416450,00 грн.
- Вартість проектних робіт – 442400,00 грн.
- Вартість експертизи проектної документації – 139720,00 грн.
- Кошти на здійснення авторського нагляду – 35400,00 грн.
- ПДВ на вищевказані витрати – 682753,40 грн.
Очікувана вартість для проведення процедури закупівлі – 124 060 395,60 грн.
Експетний звіт, зведений кошторисний розрахунок, рішення про затвердження проектно-кошторисної документації та відомість обсягів робіт додаємо.
По другому питанню запита: 08.04. 2024 замовником розміщено вимогу про усунення невідповідностей зокрема щодо наступного: «1. Просимо надати дозвіл АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ що не має потреби в дозволі.». Враховуючи зазначене, просимо надати посилання на вимогу тендерної документації щодо якої виявлено вищевказану невідповідність.
Беручи до уваги, що по даній закупівлі подав тендерну пропозицію єдиний учасник КОНСОРЦІУМ «СОЮЗ БУД» (об’єднання кількох підприємств) та за вимогою ПРООН, які контролюють використання залучених коштів Європейського інвестиційного банку в рамках Надзвичайної кредитної програми для відновлення України на етапі кваліфікації учасників та перевірки документів було прийнято рішення надіслати на його адресу запит стосовно отримання дозволу АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ що не має потреби в дозволі.
Тендерною документацією закупівлі не передбачено обов’язок для об’єднання учасників, у разі подання своєї тендерної пропозиції, надати дозвіл АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ, що не має потреби в дозволі.
Під час розгляду тендерної пропозиції Консорціума «Союз Буд» не було встановлено жодних обставин з цього приводу, які б вказували на наявність невідповідності інформаціїта/або документах, що подані у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагаєтьсятендерної документацією.
З метою дотримання загальних принципів публічних закупівель та з метою дотримання вимог законодавства у сфері захисту економічної конкуренції, Замовником було прийнято рішення надіслати вищезгадану вимогу.
8 травня 2024 року відповідна вимога була оприлюднена в електронній системі закупівель.
З урахуванням вищевикладеного, Замовник не має можливості надати посилання пункту тендерної документації, щодо якого виявлено вищевказану невідповідність не має можливості через відсутність такого пункту.
По третьому питанню запита: яким чином та на підставі яких документів замовником визначено відповідність учасника встановленій вимозі?
Тендерною документацією закупівлі відсутній пункт щобо об’єднання учасників про подачу у складі тендерної пропозиції дозволу АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ, що не має потреби в дозволі, а тому оцінка відповідності Консорціума «Союз Буд» виконання вимоги здійснювалась відповідно п. 5 «Відхилення тендерних пропозицій» розділу V Тендерної документації.
Номер:
3b34596c2880434789a8ebb9e5cb63bf
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.05.2024 18:16
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.05.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 124 060 395,60 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-03-009300-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
428bb6abc41544998c9e38dfe292d051
Назва:
Відповідь щодо оприлюднення обгрунтування закупівлі на власному веб сайті
Дата опублікування:
24.05.2024 14:53
Опис:
20 травня 2024 року Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області прийнятий наказу № 45-3 про початок моніторингу № UA-2024-04-03-009300-a.
21 травня 2024 року в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель розміщений запит Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про надання пояснень з наступного питання:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
На виконання отриманого запиту Опорний заклад «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» (надалі за текстом – Замовник закупівлі) повідомляє, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення публіковано Замовником закупівлі на власному веб-сайті за посиланням
https://zasgimn.pl.ua/publichna-informatsiya/publichni-koshty-0/zakupivli
Номер:
4a3e2ef3e930426a839fe60de3f061ee
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
29.05.2024 10:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.06.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 124 060 395,60 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-03-009300-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей. Відповідно яких пунктів тендерної документації, інших норм чинного законодавства замовником передбачено умови для участі у закупівлі об’єднання учасників?
- яким чином та на підставі яких норм чинного законодавства в тендерній документації замовником зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та підставам, визначеним пунктом 47 цих Особливостей для об’єднання учасників?
- яким чином замовником здійснено перевірку тендерної пропозиції учасника на предмет відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та відсутності підстав для відхилення, передбачених пунктом 47 Особливостей ?
- чи встановлено в тендерній документації замовника екологічні характеристики товару, роботи чи послуги, та застосування заходів із захисту довкілля? Зазначити пункти/посилання тендерної документації.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
2cc2738c3efb4a729b5922bc4a4c1667
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
03.06.2024 18:17
Опис:
29 травня 2024 року в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель розміщений запит Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про надання пояснень з наступних питань:
1. Відповідно яких пунктів тендерної документації, інших норм чинного законодавства замовником передбачено умови для участі у закупівлі об’єднання учасників?
2. Яким чином та на підставі яких норм чинного законодавства в тендерній документації замовником зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та підставам, визначеним пунктом 47 цих Особливостей для об’єднання учасників?
3. Яким чином замовником здійснено перевірку тендерної пропозиції учасника на предмет відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та відсутності підстав для відхилення, передбачених пунктом 47 Особливостей ?
4. Чи встановлено в тендерній документації замовника екологічні характеристики товару, роботи чи послуги, та застосування заходів із захисту довкілля? Зазначити пункти/посилання тендерної документації.
На виконання отриманого запиту Опорний заклад «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» (надалі за текстом – Замовник закупівлі) повідомляє наступне.
На виконання отриманого запиту Опорний заклад «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» (надалі за текстом – Замовник закупівлі) повідомляє наступне.
По першому питанню запита: відповідно яких пунктів тендерної документації, інших норм чинного законодавства замовником передбачено умови для участі у закупівлі об’єднання учасників?
Положення Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (п. 37 ч. 1 ст. 1) передбачають, що учасником процедури закупівлі може бути фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа — резидент або нерезидент, у т. ч. об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до п. 5 розділу І тендерної документації вітчизняні та іноземні учасники всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель на рівних умовах.
П.п. 5.5.1 п. 5.5 розділу ІІІ тендерної документації передбачено, що у разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників -- підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, встановленими ст. 17 Закону (п. 47 Особливостей – під час їх застосування), подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання, окремо.
Таким чином з метою недопущення порушення такого принципу публічних закупівель як недискримінація учасників, для всіх учасників закупівлі були встановлені рівні умови.
По другому питанню запита: яким чином та на підставі яких норм чинного законодавства в тендерній документації замовником зазначено умови щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та підставам, визначеним пунктом 47 цих Особливостей для об’єднання учасників?
У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) відповідно до ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (п. 48 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування).
Ч. 5 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює, що у разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
П.п. 5.5.1 п. 5.5 розділу ІІІ тендерної документації передбачає, що у разі подання тендерної пропозиції об’єднанням учасників -- підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, встановленими ст. 17 Закону (п. 47 Особливостей – під час їх застосування), подається по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання, окремо.
Таким чином, замовник закупівлі здійснював оцінку підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації, як того вимагає ч. 5 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі».
По третьому питанню запита: Яким чином замовником здійснено перевірку тендерної пропозиції учасника на предмет відповідності кваліфікаційним критеріям, встановленим статтею 16 Закону України «Про публічні закупівлі» та відсутності підстав для відхилення, передбачених пунктом 47 Особливостей ?
З метою переконання у тому, що учасник може своєчасно та у повному обсязі виконати будівельні роботи, замовником закупівлі були встановлені наступні кваліфікаційні критерії: наявність обладнання та матеріально-технічної бази (п.п. 5.1 п. 5 Розділу ІІІ тендерної документації), наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (п.п. 5.2 п. 5 Розділу ІІІ тендерної документації), наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів (п.п. 5.3 п. 5 Розділу ІІІ тендерної документації), наявність фінансової спроможності (п.п. 5.4 п. 5 Розділу ІІІ тендерної документації), а також підстави для відмови в участі у відкритих торгах, встановлені пунктом 47 Особливостей.
Перевірка тендерної пропозиції Консорціума «Союз Буд» на предмет відповідності кваліфікаційним критеріям відбувалась наступним чином:
- наявність обладнання та матеріально-технічної бази – відповідність цього показника визначався замовником на підставі відомості ресурсів, який передбачає наявності відповідної кількості МТО для своєчасного та у повному обсязі робіт. Надана учасником інформація про кількість МТО є достатньою для виконання робіт згідно до затвердженого графіку.
- наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід – відповідність цього показника визначався замовником на підставі відомості ресурсів, який передбачає наявності відповідної кількості МТО для своєчасного та у повному обсязі робіт. Надана учасником інформація про кількість МТО є достатньою для виконання робіт згідно до затвердженого графіку.
- наявність документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів – тендерною документацією передбачено підтвердження відповідного досвіду робот, а саме не менше 2 виконаних аналогічних договорів протягом останніх 4 років із вартістю кожного договору не менше 30% від очікуваної вартості закупівлі. Учасником надана інформаційна довідка про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 тендерної документації, а також завірені копії підтверджуючих документів, а саме: аналогічних договорів з додатковими угодами та актами виконаних робіт на всю суму договору. Учасник процедури закупівлі виконав дану вимогу.
- наявність фінансової спроможності – тендерною документацією передбачено, що мінімальний розмір середньорічного обороту (середнє арифметичне значення річних оборотів) за останні 4 календарних роки (2020-2023 роки) повинен бути не менше ніж 50% від очікуваної вартості предмета закупівлі. Учасником процедури закупівлі надана фінансова звітність, Довідка щодо мінімального розміру середньорічного обороту та Довідка щодо звіту про рух грошових коштів за чотири попередні календарні роки. Учасник процедури закупівлі виконав дану вимогу.
- відсутность підстав для відхилення, передбачених пунктом 47 Особливостей – тендерною документацією передбачено надання документів учасником, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі процедури закупівлі, які надаються при поданні тендерної пропозиції. Учасником процедури закупівлі надана інформація про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей порядком визначеному електронною системою закупівель шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції та Довідками про відсутність підстав, визначених пунктом 47 Особливостей по кожному з учасників, які входять у склад об’єднання окремо. Після визначення переможця процедури закупівлі, переможцем були надані наступні довідки: інформаційні довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості»; відомості з Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство. Надані довідки були перевірені за QR-кодам, які на них зазначено. Також інформація перевірялася у відкритих державних реєстрах України.
По четвертому питанню запита: чи встановлено в тендерній документації замовника екологічні характеристики товару, роботи чи послуги, та застосування заходів із захисту довкілля? Зазначити пункти/посилання тендерної документації.
Так, тендерною документацією (п. 6 розділ ІІІ) передбачено, що технічні, якісні характеристики предмета закупівлі передбачають необхідність застосування заходів із захисту довкілля. В підтвердження застосування заходів із захисту довкілля учасник має надати в складі пропозиції гарантійний лист про застосування заходів із захисту довкілля згідно форми у додатку 3-А.
Також тендерна документація містить додаток 9 «Пакт щодо дотримання екологічних та соціальних стандартів» щодо захисту навколишнього середовища та екологічних показників діяльності. Аналогічні умови прописані у додатку 6 до договору.
Крім цього, умови договору (п. 4.2.) передбачають проведення вибіркових перевірок на різних етапах будівельних робіт, що стосуються якості матеріалів та дотримання екологічних та соціальних стандартів.
Номер:
bb5db97c9aac4ccd81a6b6927f9bdac4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
04.06.2024 18:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.06.2024 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 124 060 395,60 грн (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-04-03-009300-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступних питань:
- Відповідно до пункту 5.5.1. Розділу ІІІ тендерної документації, встановлено що Інформація про відсутність підстав, визначених у частині 1 статті 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування) надається учасниками відповідно до вимог, зазначених у відповідних електронних полях електронної системи закупівель та в порядку визначеному електронною системою закупівель шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю -- учасником надається гарантійний лист за формою відповідно до додатку № 4 цієї тендерної документації. Яким чином учасником забезпечено виконання даної умови в частині документів субпідрядника? Надати посилання на відповідний (-і) докукмент (и) в складі тендерної документації учасника.
- Замовником було оприлюднено повідомлення учаснику з вимогою про усунення невідповідностей.
- Невідповідність якого пункту тендерної документації була встановлена, що слугувало підставою для оприлюднення учаснику вимоги про усунення невідповідностей до 08 травня 2024, надання якої передбачено пунктом 43 Особливостей?
- Відповідно до пункту 5.3. Розділу ІІІ тендерної документації передбачено умову щодо наявності документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів, на підтвердження якого учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації та завірені копії підтверджуючих документів. Окремо замовником зазначено: «Під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт.». Яким чином (за якими видами робіт) замовником визначено, що характер робіт які виконувались за аналогічними договорами, наданих учасником, відповідають змісту робіт, що є предметом закупівлі та наведені замовником в технічному завданні ?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Номер:
2f5f02f697ed45c186d15d66bbdb6355
Назва:
Відповідь на запит 4
Дата опублікування:
07.06.2024 14:40
Опис:
20 травня 2024 року Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області прийнятий наказ № 45-3 про початок моніторингу № UA-2024-04-03-009300-a.
4 червня 2024 року в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель розміщений запит Управлінням Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області про надання пояснень.
На виконання отриманого запиту Опорний заклад «Засульський ліцей Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області» (надалі за текстом – Замовник закупівлі) повідомляє наступне.
По першому питанню запита: Відповідно до пункту 5.5.1. Розділу ІІІ тендерної документації, встановлено що Інформація про відсутність підстав, визначених у частині 1 статті 17 Закону (пунктом 47 Особливостей – під час їх застосування) надається учасниками відповідно до вимог, зазначених у відповідних електронних полях електронної системи закупівель та в порядку визначеному електронною системою закупівель шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. У разі коли учасник процедури закупівлі має намір залучити інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю -- учасником надається гарантійний лист за формою відповідно до додатку № 4 цієї тендерної документації. Яким чином учасником забезпечено виконання даної умови в частині документів субпідрядника? Надати посилання на відповідний (-і) документ (и) в складі тендерної документації учасника.
Пунктом 7 розділу ІІІ Тендерної документації передбачено, що у разі закупівлі робіт учасник зазначає в тендерній пропозиції повне найменування та місцезнаходження щодо кожного суб’єкта господарювання, якого учасник планує залучати як субпідрядника до виконання робіт у обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю, а також інші субпідрядні організації, які він планує залучити до виконання робіт. Інформація про субпідрядників надається у відповідності з додатком 4 до цієї тендерної документації.
Більш того, відповідно до ч. 10 п. 1 розділу ІІІ Тендерної документації учасник закупівлі у разі залучення до виконання робіт по проекту стороннього суб'єкта господарювання (субпідрядної організації), надає довідку, за формою згідно додатку 4, з переліком субпідрядних організацій, які будуть залучені до виконання робіт з обов’язковим наданням копій дозвільних документів, кваліфікаційних сертифікатів та/або копій ліцензій таких субпідрядних організацій та їх працівників (з переліком робіт) на провадження господарської діяльності, необхідних для виконання робіт до яких їх залучають, якщо отримання ліцензій, кваліфікаційних сертифікатів та/або дозвільних документів на виконання таких робіт передбачено законодавством (дозвільні документи, кваліфікаційні сертифікати та/або ліцензії повинні бути чинними).
На виконання вказаної вимоги Тендерної документації, Консорціум «СОЮЗБУД» надав у складі своєї пропозиції додаток 4 (Довідка про залучення субпідрядних організацій до виконання робіт), де зазначив про залучення ним у якості субпідрядника ФОП Бойкова В.В. Разом з додатком 4, Консорціум «СОЮЗ БУД» надав належним чином оформлену:
- заяву щодо відсутності підстав, визначених у частині першій статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (у пункті 47 Особливостей – під час їх застосування), стосовно залучених субпідрядників. Документ знаходиться у файлі додатку 4;
- документ (файл) (До_Додатку_4_до_ТД_Субпідрядник_ФОП_Бойков), який містить виписку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про реєстрацію ФОП Бойкова В.В., довідку про наявність ліцензії та накази про прийняття на роботу працівників.
Таким чином, Консорціумом «СОЮЗ БУД» були виконані вимоги тендерної документації про подання відповідної інформації стосовно залученого субпідрядника.
По другому питанню запита: Замовником було оприлюднено повідомлення учаснику з вимогою про усунення невідповідностей. Невідповідність якого пункту тендерної документації була встановлена, що слугувало підставою для оприлюднення учаснику вимоги про усунення невідповідностей до 08 травня 2024, надання якої передбачено пунктом 43 Особливостей?
Оскільки у процедурі закупівлі прийняло участь об’єднання учасників у формі «консорціуму», під час розгляду тендерної пропозиції цього учасника, Замовником закупівлі було прийнято рішення надіслати на адресу цього учасника запит стосовно отримання дозволу АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ що не має потреби в дозволі.
Тендерною документацією закупівлі не передбачений обов’язок для об’єднання учасників, у разі подання своєї тендерної пропозиції, надати дозвіл АМКУ на концентрацію або висновок АМКУ, що не має потреби в дозволі.
Більш того, під час розгляду тендерної пропозиції Консорціуму «СОЮЗ БУД» не було встановленожодних обставин з цього приводу, які б вказували на наявність невідповідності інформаціїта/або документах, що подані у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагаєтьсятендерної документацією.
Однак, з метою дотримання загальних принципів публічних закупівель та з метою дотримання вимог законодавства у сфері захисту економічної конкуренції, Замовником було прийнято рішення надіслати вищезгадану вимогу.
8 травня 2024 року відповідна вимога була розміщена в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель.
З урахуванням наведених обставин, надати посилання на відповідний пункт тендерної документації щодо якої виявлено вищевказану невідповідність не має можливості через відсутність такого пункту.
По третьому питанню запита: відповідно до пункту 5.3. Розділу ІІІ тендерної документації передбачено умову щодо наявності документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів, на підтвердження якого учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати інформаційну довідку про виконання аналогічних договорів згідно Додатку 7 цієї документації та завірені копії підтверджуючих документів. Окремо замовником зазначено: «Під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт.». Яким чином (за якими видами робіт) замовником визначено, що характер робіт які виконувались за аналогічними договорами, наданих учасником, відповідають змісту робіт, що є предметом закупівлі та наведені замовником в технічному завданні?
Задля визначеності спроможності потенційних учасників виконати будівельні роботи Замовник встановив кваліфікаційний критерій у вигляді наявності документально підтвердженого відповідного досвіду виконання аналогічних договорів. З метою недопущення дискримінаційних вимог, Замовник визначив, що під аналогічними розуміються договори співставні за складом та характером робіт.
Беручи до уваги, що предмет закупівлі передбачає здійснення реконструкції закладу освіти (тобто здійснення комплексу робіт, який передбачає демонтаж, монтаж конструкцій з метою розширення приміщення або перепланування), то під співставними за складом та характером роботи є такі що зазначені Консорціумом «СОЮЗ БУД» в аналогічних договорах, а саме: демонтажні роботи, земляні роботи, залізобетонні фундаменти, залізобетонні перекриття, ганки, сходи, улаштування внутрішніх та зовнішніх стін будівлі, улаштування стель, улаштування покрівлі будівлі з системою водостоку, улаштування вимощення, оздоблювальні роботи, улаштування стель та підлог, заповнення прорізів (двері, вікна, вітражі), фасадні роботи, зовнішні мережі водопроводу та каналізації, теплова мережа, гаряче водопостачання, благоустрій, улаштування пандусів, водопровід та каналізація, електромонтажні роботи, електроосвітлення, заземлення та блискавкозахист, опалення та вентиляція та інші співставні за складом характеру роботи.
Надані Консорціумом «СОЮЗ БУД» договори про виконання будівельних робіт є аналогічними за предметом закупівлі, за змістом та по суті цих будівельних робіт, що свідчить про те, що вказаним учасником належне документальне підтвердження досвіду виконання таких робіт.