-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Капітальний ремонт будівлі Баламутівського ліцею по вул.Хмельницькій,13 в с.Баламутівка Хмельницького району Хмельницької області (заміна вікон першого поверху)
Завершена
658 993.56
UAH без ПДВ
Номер:
cd0743ea971f4b539e5213cff411c865
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-06-17-000108
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.06.2024 00:00
Період моніторингу:
17.06.2024 17:27 - 09.07.2024 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.06.2024 № 45-з
Хмельницький
Про початок моніторингу
процедур закупівель/закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 20 квітня 2022 року № 158,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Начальник Анатолій МАРЦЕНЮК
Додаток до наказу від 17.06.2024 № 45-з
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких виявлені ознаки порушень законодавства у сфері публічних закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі / звіту про договір про закупівлю, укладений без застосування електронної системи закупівель Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Особа, відповідальна за здійснення моніторингу
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
3 UA-2024-04-02-011157-a 02.04.2024 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Онищенко І.В.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Наталія БОЛДЕЦЬКА
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав застосування закупівлі без використання електронної системи та обґрунтування здійснення такої закупівлі, оприлюднення договору про закупівлю, повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом – порушень не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 26 червня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав застосування закупівлі без використання електронної системи та обґрунтування здійснення такої закупівлі, оприлюднення договору про закупівлю, повноти відображення інформації в звіті про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Розсошанська сільська рада, звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 02.04.2024, договір № 140 від 02.04.2024, пояснення (інформація, документи) від 21.06.2024, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Період усунення порушень:
26.06.2024 11:03 - 02.07.2024 00:00
Дата публікації висновку:
26.06.2024 11:03
Запити/Пояснення
Номер:
a53c867940104bcd8d3ee208eca9b161
Назва:
Про надання інформації (пояснень)
Дата опублікування:
18.06.2024 11:01
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.06.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-04-02-011157-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба в отриманні пояснення.
1. Відповідно до пункту 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) Замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Водночас, пунктом 13 Особливостей передбачено вичерпний перелік підстав відповідно до яких замовник може здійснювати закупівлю шляхом укладення договору про закупівлю в разі закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень.
Прошу надати інформацію щодо наявності підстави для застосування такого виду закупівлі як закупівля без використання електронної системи, належне обґрунтування та підтверджуючі документи.
2. Надайте інформацію, пояснення, документи стосовно критеріїв визначення (відбору) постачальника та суми очікуваної вартості предмету закупівлі.?
3. Відповідно до пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Прошу надати пояснення, чому в електронній системі закупівель не оприлюднено обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту?
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснення необхідно долучити його документальне підтвердження.
Повідомляємо, що відповідно до вимог статті 351¹ Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
0fff40ac117a46259a6b81889e0e8046
Назва:
Відповідь на запит
Дата опублікування:
21.06.2024 14:27
Опис:
На Ваш запит від 18.06.2024 року Розсошанська сільська рада повідомляє наступне.
02.04.2024 року Уповноваженою особою Розсошанської сільської ради було опубліковано звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Ідентифікатор закупівлі. UA-2024-04-02-011157-a.
Предмет закупівлі: Капітальний ремонт будівлі Баламутівського ліцею по вул.Хмельницькій,13 в с.Баламутівка Хмельницького району Хмельницької області (заміна вікон першого поверху).
Очікувана вартість 658 993,56 грн. (шістсот п’ятдесят вісім тисяч дев’ятсот дев’яносто три гривні 56 коп.) без ПДВ.
Відповідно до пункту 10 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), на який Ви посилаєтесь у своєму запиті, Замовники здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу”, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Підпункт 27 пункту 1 статті 1 ЗУ «Про публічні закупівлі» регламентує, що капітальний ремонт - це роботи.
Оскільки вид предметом закупівлі визначено як роботи, а очікувана вартість вищевказаної закупівлі не становить та не перевищує 1,5 млн. грн. – Уповноваженою особою було опубліковано звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Що стосується оприлюднення обґрунтування підстав для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей
Пунктом 13 Особливостей передбачений перелік підстав, коли придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, можливе шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу.
Крім того, питання щодо застосування пункту 13 Особливостей, форми та змісту обґрунтувань визначенні також у листі Міністерства економіки від 19.09.2023 р. №3323-04/50098-06 «Щодо внесення змін до Особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування».
У разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей, Замовник оприлюднює:
- звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель
- договір про закупівлю та додатки до нього
- обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі.
Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника.
Доводимо до Вашого відома, що закупівля, яка є предметом моніторингу та розмішується у електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2024-04-02-011157-a не є такою, до якої застосовувались положення пункту 13 Особливостей.
Закупівля здійснювалась на підставі пункту 11 Особливостей, відповідно до якого для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів.
У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель, замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 38 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» ЗУ «Про публічні закупівлі» в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Таким чином, вимога щодо обов’язковості оприлюднення обґрунтування підстав здійснення закупівлі не поширює свою дію на закупівлю, здійснену Замовником, оскільки застосовувався пункт 11, а не 13 Особливостей.
Щодо критеріїв визначення (відбору) постачальника та суми очікуваної вартості предмету закупівлі.
Критерії відбору Підрядника під час здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель не врегульовані чинним законодавством. Тому, договір було заключено із ФОП Томчишен В.М., який у 2023 році частково здійснив заміну вікон по цьому ж об’єкту та відрекомендував себе як надійний Підрядник. Претензій, зауважень та судових позовів щодо невиконання або неналежного виконання умов договору в Замовника ніколи не було до ФОП Томчишен В.М.
Очікувана вартість закупівлі склала 658 993,56 грн. (шістсот п’ятдесят вісім тисяч дев’ятсот дев’яносто три гривні 56 коп.) без ПДВ.
Бюджетні призначення були виділені на підставі рішення двадцять дев’ятої сесії Розсошанської сільської ради VIII скликання від 15 лютого 2024 року №3-29/2024.
Питання визначення очікуваної вартості предмета закупівлі врегульоване наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, яким затверджена Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (далі – Методика), що бралась до уваги при плануванні здійснення закупівлі робіт щодо капітального ремонту будівлі Баламутівського ліцею по вул.Хмельницькій,13 в с.Баламутівка Хмельницького району Хмельницької області (заміна вікон першого поверху).
Крім того, Замовник керувався Настановою з визначення вартості будівництва (далі – Настанова), затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281, оскільки вона визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування.
Настанова дає визначення поняттю «зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва». Це кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат.
Варто зазначити, що кошторисний розрахунок містить також інші витрати, які замовник поніс під час розроблення проєктно-кошторисної документації або ж понесе під час виконання договору підряду (глава 10 та глава 12 зведеного кошторисного розрахунку), вказані кошти виключені з очікуваної вартості будівництва «код ДК 021:2015: 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація» (Капітальний ремонт будівлі Баламутівського ліцею по вул.Хмельницькій,13 в с.Баламутівка Хмельницького району Хмельницької області (заміна вікон першого поверху).)» за наступною формулою: 769 483,00 грн. (всього по зведеному кошторису) – (9 335,00 ×1,2) (глава 10) – (7 025,00) (глава 12) = 751 256 грн. з ПДВ.
Так, сума у розмірі 751 256,00 грн. з ПДВ була визначена на основі зведеного кошторисного розрахунку, без врахування вартості проектних робіт (не оподатковується ПДВ), технічного нагляду з ПДВ.
Підрядником, в свою чергу, було запропоновано Договірну ціну нижчу, ніж очікувана вартість, розрахована на основі зведеного кошторисного розрахунку. Тому, з метою економії та раціонального використання коштів - Договір було укладено на суму 658 993,56 грн. (шістсот п’ятдесят вісім тисяч дев’ятсот дев’яносто три гривні 56 коп.) без ПДВ.
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі у складі тендерної документації сформовані на підставі та з урахуванням умов та вимог згідно розробленої проектно-кошторисної документації (зокрема пояснювальної записки, дефектного акту, локальних кошторисів, тощо).
Підсумовуючи вищевказане очікувану вартість предмета закупівлі визначено розрахунковим методом із зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва шляхом віднімання від загальної вартості будівництва глави 10 «Утримання служби замовника та інжинірінгові послуги» та глави 12 «Проектні, вишукувальні роботи, експертиза та авторський нагляд»».
Додаток:
1. Зведений кошторисний розрахунок - на 2 арк.