• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Насіннєвий матеріал

Завершена

981 200.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 906.00 UAH
Номер: 60a5d6482d1b4900843a4c506f1de2d2
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-07-10-000024
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.07.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 10.07.2024 14:57 - 01.08.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 09.07.2024 № 108 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб`євої О.М від 09.07.2024 року В.о. начальника Артур ЄГІОЗАР’ЯН Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 09.07.2024 № 108 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 1 UA-2024-04-01-011447-a 01.04.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ`ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 96) 810-10-74, kononenkou384@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 3 та 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП КУКУЯШНА ГАННА СЕРГІЇВНА встановлено порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей. За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами аналізу питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; внесення змін до тендерної документації; правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника; розгляду тендерної пропозиції учасника; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно – східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 липня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (в редакції станом на дату початку проведення торгів) (далі – Особливості); правомірності відхилення тендерної пропозиції учасника; розгляду тендерної пропозиції учасника; стану виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження; відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей вимогам Закону та Особливостям; своєчасності його розміщення та виконання учасником; розгляду тендерної пропозиції; своєчасності укладання договору про закупівлю; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; внесення змін до умов договору та їх оприлюднення; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель ДЕРЖАВНОГО БІОТЕХНОЛОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи Замовника від 01 квітня 2024 року №74 (далі – Тендерна документація), реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерну пропозицію Фізичної особа-підприємця КУКУЯШНА ГАННА СЕРГІЇВНА (далі – ФОП КУКУЯШНА ГАННА СЕРГІЇВНА), вимога про усунення невідповідностей до 02.05.2024 рішення постійно діючі адміністративної колегії Антимонопольного Комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.05.2024 № 8702-р/пк-пз, протокол розкриття тендерних пропозицій від 10 квітня 2024 року, протокол Замовника «Щодо прийняття рішення уповноваженою особою » від 15 квітня 2024 року №82, яким визначено учасника Фізична особа-підприємець Кукуяшна Ганна Сергіївна переможцем торгів, прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з переможцем, повідомлення про намір укласти договір від 15 квітня 2024 року, Договір від 21.05.2024 року № 63 (далі – Договір) на суму 849 999,00 грн, Додаткова угода від 21.05.2024 №1 до Договору пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 17 травня 2024 року (далі – Пояснення). Моніторингом відповідності тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей встановлено, що згідно пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно пункту 28 Особливостей зокрема вказано, що Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Так, відповідно частини 3 статті 22 Закону визначено, що Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Поряд з вказаним, в пункті 44 Особливостей визначено випадки, коли Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель: Однак, пункт 3 розділу 5 Тендерної документації затверджено без врахування змін до абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей, внесених Постановою Кабінету Міністрів України № 131 від 09.02.2024. Керуючись частиною п’ятою статті 8 Закону, під час здійснення моніторингу процедури закупівлі, Північно-східним офісом Держаудитслужби, через електронну систему закупівель направлено Замовнику запит про надання пояснень від 12.07.2024 з приводу вищевказаного, на який Замовник надав пояснення від 17.07.2024 року, в якому поряд з іншим зокрема зазначив: «У статті 22 Закону не передбачена обов’язковість зазначення у тендерній документації підстав для відхилення тендерних пропозицій відповідно до п.44 Особливостей. Замовник зазначив в п.3 розділу 5 тендерної документації іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації…». Враховуючи надане пояснення зазначаємо, що в пункті 11 частини першої статті 1 Закону визначено, що замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону. Таким чином, тендерна документації затверджена Рішенням Уповноваженої особи від 01 квітня 2024 року №74 без врахування змін до Особливостей, внесених Постановою Кабінету Міністрів України №131 від 09.02.2024, в результаті чого порушено вимоги пунктів 3 та 28 Особливостей. За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ФОП КУКУЯШНА ГАННА СЕРГІЇВНА встановлено, що згідно Додатку 3 до Тендерної документації вказано "Примітки до подання Проекту договору про закупівлю учасниками до кінцевого строку подання тендерних пропозицій: - в проекті договору про закупівлю учасникам необхідно заповнити всі пункти договору, що передбачено замовником для заповнення, окрім номеру договору, місця укладення договору, дати договору, цін в договорі та Специфікації, реквізитів Покупця. - учасник не повинен відступати від даної форми; - умови, для яких не залишено вільного місця для вписування власних відомостей, зміні та/або коригуванню не підлягають. Проект договору про закупівлю. викладено в окремому файлі» Однак, в складі тендерної пропозиції ФОП КУКУЯШНА ГАННА СЕРГІЇВНА заповнений проект договору відсутній, що не відповідає вимогам Тендерної документації. На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби яким чином Учасником - ФОП КУКУЯШНА ГАННА СЕРГІЇВНА виконано вимогу Замовника, викладену в Примітках до подання Проекту договору про закупівлю Додатку 3 до Тендерної документації та чому Замовником закупівлі не було встановлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, отримано відповідь від 17.07.2024 року, в якій Замовник зазначив «…Відповідно до п.п. 8 п.2 розділу 5 тендерної документації учасник, який подав тендерну пропозицію, вважається таким, що згодний з проектом договору про закупівлю, викладеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації, та буде дотримуватися умов своєї тендерної пропозиції протягом строку, встановленого в п. 4 Розділу 3 до цієї тендерної документації. Документацією не було передбачено окремих вимог щодо надання у складі тендерної пропозиції проекту договору. На підставі вищезазначеного, Переможець торгів не порушив умов тендерної документації». Однак, зазначене пояснення не спростовує наявність невідповідності тендерної пропозиції ФОП КУКУЯШНА ГАННА СЕРГІЇВНА, оскільки вимоги Тендерної документації Замовника чіико передбачають необхідність подання Проекту договору про закупівлю учасниками до кінцевого строку подання тендерних пропозицій: - в проекті договору про закупівлю учасникам необхідно заповнити всі пункти договору, що передбачено замовником для заповнення, окрім номеру договору, місця укладення договору, дати договору, цін в договорі та Специфікації, реквізитів Покупця. Водночас, пунктом 43 Особливостей визначені наступні умови та зобов’язання: якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Проте, на порушення абзацу першого пункту 43 Особливостей Замовником не розміщено в електронній системі повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, які наявні у складі тендерної пропозиції Учасника, що вимагалися у Додатку 3 до Тендерної документації, тим самим не надав можливість Учаснику усунути такі невідповідності. За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови №710, встановлено, що відповідно пункту 4-1 вказаної постанови Головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити: обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до даних Єдиного реєстру розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів Замовник є розпорядником нижчого рівня. На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 12.07.2024 року з приводу вищевказаного, отримано відповідь від 17.07.2024 року, в якій Замовник зокрема зазначив «Щодо інформації про розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, то така інформація розміщувалася на момент початку проведення торгів (в день оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів – 01.04.2024 року). Проте, у зв’язку з технічними можливостями сайту, та враховуючи те, що Постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 не передбачено строків для зберігання інформації на веб-сайті, на сьогодні, інформація про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі видалена..». Отже, під час проведення моніторингу Замовником не надано посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 Постанови № 710. Таким чином, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 не підтвердив оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Період усунення порушень: 23.07.2024 08:42 - 07.08.2024 00:00
Дата публікації висновку: 23.07.2024 08:42

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Шановна колегія повідомляємо, що уважно ознайомившись з висновками моніторингу закупівлі, вжито необхідні заходи для забзпечення проведння закупівель відподвільними особами без порушень у майбутньому, зокрема проходження додаткових навчань у сфері публіних закупівель.
Дата публікації звіту: 25.07.2024 12:41

Запити/Пояснення