-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Овочі та фрукти (в асортименті) ДК 021:2015, код 03220000-9 - Овочі, фрукти та горіхи
Завершена
685 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 427.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 427.50 UAH
Номер:
89dbfcc98bb24b8b848200aca1aec7ef
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-04-09-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.04.2024 00:00
Період моніторингу:
09.04.2024 12:13 - 01.05.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЧЕРКАСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
09.04.2024 № 35-З
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, згідно з підпунктом 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області
від 09.04.2024 № 35-З
Витяг з переліку процедур закупівель
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2024-03-28-006493-a, 28.03.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для здійснення закупівлі яблук, буряка столового, кабачків, капусти, моркви, огірків, помідорів та цибулі ріпчастої шляхом застосування відкритих торгів з особливостями встановлено порушення пунктів 11-2, 10, 5, 3 Особливостей.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону з урахуванням Особливостей; внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснення щодо процедури закупівлі; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі (щодо придбання овочів та фруктів, які не включені до додатку 2 до Особливостей) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи для виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України № 131 від 09.02.2024 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 29 квітня 2024 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення/розміщення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для здійснення закупівлі товарів шляхом застосування відкритих торгів з особливостями; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в України та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, зі змінами (далі – Особливості); внесення змін до тендерної документації; надання роз’яснення щодо процедури закупівлі; розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця процедури закупівлі; укладення договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу «Черкаський геріатричний пансіонат Черкаської обласної ради» на 2024 рік (далі – Замовник); оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.03.2024 б/н, зі змінами від 01.04.2024 та 02.04.2024; перелік змін, внесених у тендерну документацію; роз’яснення Замовника щодо процедури закупівлі; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи-підприємця ТКАЧЕНКО М. О. (далі – ФОП Ткаченко М. О.); протокольне рішення уповноваженої особи від 08.04.2024 № 1; пояснення Замовника, надане 16.04.2024 через електронну систему закупівель; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; документи, надані переможцем відкритих торгів ФОП Ткаченко М. О. відповідно до пункту 47 Особливостей та вимог тендерної документації; договір про закупівлю від 23.04.2024 № 120; звіт про результати проведення процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 3-7 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Відповідно до пункту 3 Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно з пунктом 10 Особливостей замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708 (далі – послуги з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Відповідно до пункту 11-2 Особливостей у разі, коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2, вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями (Особливості доповнено пунктом 11-2 згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 09.02.2024 № 131 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178»).
За результатами аналізу питання наявності підстав для здійснення закупівлі товарів шляхом застосування відкритих торгів встановлено, що Замовник придбаває шляхом застосування відкритих торгів продукти харчування (овочі та фрукти), які зазначені у додатку 2 «Перелік продуктів харчування, закупівля яких здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу» до Особливостей (далі – Додаток 2 до Особливостей), а саме: яблука, буряк столовий, кабачок, капуста, морква, огірок, помідори та цибуля ріпчаста.
У поясненнях, наданих в електронній системі закупівель, Замовник зазначив, що визначив очікувану вартість цієї закупівлі виходячи із загальнодоступної відкритої інформації про ціни, зокрема аналізом цін на товари по Черкаській області на сайті https://index.minfin.com.ua/ua/markets/product-prices/cherkasskaya. З урахуванням цін, які зазначені на цьому сайті, очікувана вартість продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2 до Особливостей (яблука, буряки столові, кабачки, капуста, морква, огірки, помідори, цибуля) становить 284 258,00 грн, тобто перевищує 100 тис. гривень, тому закупівля цих овочів та фруктів мала б здійснюватися з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.
Відповідно до абзацу другого пункту 11-2 Особливостей у разі коли закупівля товару, вартість якого становить або перевищує 100 тис. гривень, з використанням електронного каталогу не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, або шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі.
Інформація про закупівлю Замовником яблук, буряка столового, кабачків, капусти, моркви, огірків, помідорів, цибулі ріпчастої з використанням електронного каталогу, яка б передувала відкритим торгам UA-2024-03-28-006493-a, в електронній системі закупівель відсутня. Згідно з поясненнями, наданими Замовником в електронній системі закупівель, було прийняте рішення провести закупівлю шляхом відкритих торгів.
Відповідно до пункту 5 Особливостей забороняється укладення замовниками договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедури закупівлі відкриті торги/використання електронного каталогу (у разі закупівлі товару), визначеної цими особливостями (крім випадків, передбачених пунктами 9 і 13 цих особливостей).
На порушення пунктів 11-2, 10, 5, 3 Особливостей Замовник уклав договір на придбання продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2 до Особливостей (яблука, буряк столовий, кабачки, капусту, моркву, огірки, помідори та цибулю ріпчасту), вартість предмета закупівлі яких перевищує 100 тис. гривень, без урахування положень, визначених цими Особливостями, та без використання електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822.
Враховуючи зазначене вище та відповідно до підпункту 1 пункту 21 Особливостей у разі, коли замовник уклав договір про закупівлю з порушенням вимог, визначених пунктом 5 Особливостей, договір про закупівлю є нікчемним. Згідно з частиною другою статті 215 Цивільного кодексу України недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом не вимагається.
Період усунення порушень:
02.05.2024 15:02 - 17.05.2024 00:00
Дата публікації висновку:
02.05.2024 15:02
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує вжити заходи для виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України № 131 від 09.02.2024 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178», надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Надалі зобовязуюсь не допускати таких порушень.
Дата публікації звіту:
08.05.2024 15:17
Запити/Пояснення
Номер:
c501bb095fbe496ebbea3bfa6a93fd3c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
12.04.2024 10:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.04.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2024-03-28-006493-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2024-03-28-006493-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
3. З яких підстав предмет закупівлі «ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи» придбавається Замовником без використання електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених Особливостями?
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України за перешкоджання діяльності органу державного фінансового контролю, зокрема за невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідома неправдивої інформації, встановлена кримінальна відповідальність.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
4630799b9a604d57ad552e982b4e7e7b
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
16.04.2024 15:00
Опис:
Питання: 1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.;
Відповідь: Визначення очікуваної вартості предмета закупівлі обумовлено аналізом розрахунку очікуваної вартості предмета закупівлі на підставі пункту 1 розділу ІІІ Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, що затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 року № 275, а саме методом порівняння ринкових цін. Метод порівняння ринкових цін - це метод визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку, а саме загальнодоступної відкритої інформації про ціни та інформації з отриманих цінових пропозицій та прайс-листів на момент вивчення ринку, зокрема аналіз цін на товари по Черкаській області на сайті (https://index.minfin.com.ua/ua/markets/product-prices/cherkasskaya/)
Питання: 2. Чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі ID: UA-2024-03-28-006493-a відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація?
Відповідь: Так як у Замовника відсутній власний веб-сайт обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі було прикріплено до плану закупівлі. Посилання: https://my.zakupivli.pro/cabinet/purchases/state_plan/view/28416411
Питання: 3. З яких підстав предмет закупівлі «ДК 021:2015: 03220000-9 — Овочі, фрукти та горіхи» придбавається Замовником без використання електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених Особливостями?
Відповідь: Відповідно до п. 11.2 Особливостей у разі коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з додатком 2, вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822, з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Відповідно до п. 22 ст. 1 Закону України «Про публічні закаупівлі» предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
Відповідно до п. 1 наказу МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ № 708 від 15.04.2020 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Відповідно до норм харчування та потреби у овочах та фруктах, враховуючи запити підопічних закладу, сформований перелік овочів та фруктів, що планувався до закупівлі, а саме:
Абрикос – 300 кг
Апельсин – 300 кг
Банан – 255 кг
Вишня – 200 кг
Кавун – 300 кг
Лимон – 100 кг
Мандарин – 300 кг
Полуниця – 150 кг
Смородина – 250 кг
Черешня – 250 кг
Виноград – 200 кг
Яблука – 3600 кг
Баклажани – 260 кг
Буряк столовий – 3000 кг
Гарбуз – 300 кг
Кабачок – 300 кг
Капуста – 5200 кг
Капуста молода – 800 кг
Квасоля – 100 кг
Морква – 2000 кг
Огірок – 940 кг
Огірок тепличний – 60 кг
Перець – 400 кг
Помідори – 1000 кг
Цибуля ріпчаста свіжа – 3000 кг
Часник – 80 кг
Лайм – 20 кг
Суниця – 20 кг
Всі вищезазначені овочі та фрукти, з урахуванням положень вищезазначених нормативно-правових актів, відносяться до ДК 021:2015: 03220000-9 Овочі, фрукти та горіхи та складають один предмет закупівлі.
У додатку 2 Особливостей, відповідно і у електронному каталозі, відсутня більшість овочів та фруктів, що закуповуються замовником, наприклад у додатку 2 з фруктів є лише яблука.
Таким чином, предмет закупівлі не зазначений у переліку згідно додатку 2 Особливостей, крім того, згідно п. 10 ст. 3 Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
Враховуючи зазначене, прийнято рішення провести закупівлю шляхом використання відкритих торгів.