-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Реконструкція нежитлової будівлі по вул. Шевченка, 2/2 під будинок культури в м. Лубни. Коригування
Завершена
88 663 590.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0% або 8 866.36 UAH
мін. крок: 0% або 8 866.36 UAH
Номер:
8ad8854178cc44c19d865830eb347726
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2019-02-05-000047
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
05.02.2019 00:00
Період моніторингу:
05.02.2019 18:34 - 27.02.2019 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО – СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
05.02.2019 № 6
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління І. САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
від 05.02.2019 № 6
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
2. UA-2018-04-17-000654-b 17.04.2018 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник Управління І. САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення вимог частини другої статті 32 України «Про публічні закупівлі».
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення договору про закупівлю – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень та відповідно до частини восьмої статті 7-1 Закону України «Про публічні закупівлі» протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 лютого 2019 року.
Предметом аналізу були питання: своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.05.2018 № 4756-р/пк-пз; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.06.2018 № 5472-р/пк-пз; оприлюднене 08.05.2018 повідомлення про намір укласти договір, договір підряду від 20.06.2018 № 03-18/88.
В ході аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог частини другої статті 32 України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Встановлено, що замовником 08.05.2018 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з TOB «Будівельна компанія «Інекобуд» (далі – Товариство), про що свідчать відомості веб-порталу Уповноваженого органу.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, що передбачено нормами частини другої статті 32 Закону.
Встановлено, що з метою реалізації свого права на оскарження рішень замовника, ТОВ «КОМПАНІЯ-ІРБІС» звернулося зі скаргою про порушення законодавства у сфері публічних закупівель подану 17.05.2018 № UA-2018-04-17-000654-b.c1 (далі - скарга) до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) щодо зазначеної процедури закупівлі замовника, про що свідчать відомості веб-порталу Уповноваженого органу.
Зазначена скарга прийнята до розгляду, на що вказує рішення Колегії від 21.05.2018 № 4756-р/пк-пз.
Розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною другою статті 32, абзацом восьмим частини третьої статті 35 Закону, про що свідчать норми абзацу 1 частини восьмої статті 18 Закону.
Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду, що передбачено абзацом 2 частини восьмої статті 18 Закону.
За результатами розгляду скарги, Колегією було прийнято Рішення від 07.06.2018 № 5472-р/пк-пз.
Враховуючи викладене, кінцевою датою укладання договору, що відповідає строкам визначеним нормами частини другої статті 32 Закону є 18.06.2018.
При цьому замовником 20.06.2018 укладено з TOB «Будівельна компанія «Інекобуд» договір підряду № 03-18/88, з порушенням строків, передбачених частиною другою статті 32 Закону.
Період усунення порушень:
05.02.2019 19:01 - 20.02.2019 00:00
Дата публікації висновку:
05.02.2019 19:01
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Тендерним комітетом Департаменту будівництва містобудування і архітектури та житлово-комунального господарства Полтавської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) розглянуто Ваш запит щодо процедури ID: UA-2018-04-17-000654-b. За результатом розгляду повідомляємо наступне.
Замовником (Департаментом) було оголошено закупівлю в системі Prozorro за номером в ЦБД № UA-2018-04-17-000654-b на закупівлю робіт по об'єкту: «Реконструкція нежитлової будівлі по вул. Шевченка, 2/2 під будинок культури в м. Лубни. Коригування» (ДК 021:2015:45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт) з очікуваною вартістю 88 663 590,00 UAH з ПДВ.
За результатами проведеного аукціону визначено переможцем учасника № 1 (№ 1 – у даному вищевказаному переліку) Товариство з обмеженою відповідальністю «Будівельна компанія «Інекобуд» (далі - Переможець).
За результатами оцінки пропозиція Товариства з обмеженою відповідальністю «Інекобуд» визначено найбільш економічно вигідною пропозицією та протоколом тендерного комітету від 08.05.2018 № 77 даному Товариству присвоєно статус переможця, і, як наслідок, Замовник вчиняє подальші дії відповідно до вимог ст. 32 Закону.
Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 32 Закону рішення про намір укласти договір про закупівлю приймається замовником у день визначення переможця, та протягом одного дня після прийняття такого рішення замовник оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір та надсилає його переможцю. Усім іншим учасникам електронною системою закупівель автоматично надсилається повідомлення із зазначенням найменування та місцезнаходження переможця торгів.
Учасник, якого не визнано переможцем торгів за результатами оцінки та розгляду його пропозиції, може звернутися через електронну систему закупівель до замовника з вимогою щодо надання інформації про пропозицію переможця торгів, у тому числі щодо зазначення її переваг порівняно з пропозицією учасника, який надіслав звернення, а замовник зобов’язаний надати йому відповідь не пізніше ніж через п’ять днів з дня надходження такого звернення.
Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. З метою забезпечення права на оскарження рішень замовника договір про закупівлю не може бути укладено раніше ніж через 10 днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до ст. 253 Цивільного кодексу України перебіг строку починається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов'язано його початок.
Відтак, у даному випадку кінцевим строком укладення договору про закупівлю є 28 травня 2018 року з урахуванням строку на оскарження рішень Замовника.
Згідно з ч. 7 ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) Замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо закупівлі, у тому числі укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
У будь-якому разі укладення договору про закупівлю під час оскарження забороняється.
Відповідно до ч. 8 ст. 18 Закону розгляд скарги зупиняє перебіг строків, установлених частиною другою статті 32, абзацом восьмим частини третьої статті 35 цього Закону.
Однак на рішення Замовника до постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг 17.05.2018 була подана скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія-Ірбіс» (далі – Скаржник, ТОВ «Компанія-Ірбіс») щодо порушення Департаментом порядку проведення процедури закупівлі – Виконання робіт по об’єкту: «Реконструкція нежитлової будівлі по вул. Шевченка, 2/2 під будинок культури в м. Лубни. Коригування» (ДК 021:2015:45000000-7 – Будівельні роботи та поточний ремонт), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу № UA-2018-04-17-000654-b.
Згідно з ч. 6 ст. 18 Закону датою початку розгляду скарги є дата оприлюднення реєстраційної картки скарги в електронній системі закупівель, тобто, 17.05.2018 (що вбачається з інформації ЕСЗ та вступної частини рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг від 07.06.2018). Відтак, починаючи з 17.05.2018 зупиняється перебіг строків, встановлених ст. 32 Закону, який розпочався з 09 червня 2018 року, оскільки Замовником 08.06.2018 було прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю, тобто, перебіг строку зупинився на 8 дні.
Перебіг цих строків продовжується з дня, наступного за днем прийняття рішення органом оскарження за результатами розгляду скарги, рішення про припинення розгляду скарги або рішення про залишення скарги без розгляду.
Рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг від 07.06.2018 відмовлено у задоволенні скарги ТОВ «Компанія-Ірбіс», резолютивна частина якого була оприлюднена 08.06.2018 на веб-порталі Уповноваженого органу.
Відповідно до ч. 11 ст. 18 Закону протягом одного робочого дня після прийняття рішення за результатами розгляду скарги орган оскарження в електронній системі закупівель надає інформацію про резолютивну частину рішення та протягом трьох робочих днів з дня його прийняття розміщує рішення в електронній системі закупівель. Рішення за результатами розгляду скарги відразу після розміщення в електронній системі автоматично оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу і надсилається суб’єкту оскарження та замовнику.
Тобто, перебіг строку продовжився 09.06.2018 на 12 днів на виконання вимоги статті 32 Закону, відповідно договір про закупівлю було укладено 20.06.2018 у строк та порядку, визначеному чинним законодавством про публічні закупівлі.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення.
Відтак, на вищевказану вимогу Закону Замовником 22.06.2018 оприлюднено договір про закупівлю від 20.06.2018.
Таким чином, Департаментом дотримано усі передбачені чинним законодавством України у сфері публічних закупівель вимоги.
Також необхідно зазначити, що з боку Підрядника не виконуються договірні зобов’язання належним чином тривалий час.
Статтею 526 Цивільного кодексу України передбачено, що зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ч. 2 ст. 849 Цивільного кодексу України (далі – ЦК України) якщо підрядник своєчасно не розпочав роботу або виконує її настільки повільно, що закінчення її у строк стає явно неможливим, замовник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків.
Згідно з ч. 2 ст. 883 ЦК України за невиконання або неналежне виконання обов'язків за договором будівельного підряду підрядник сплачує неустойку, встановлену договором або законом, та відшкодовує збитки в повному обсязі.
Згідно з ч. 1 ст. 230 Господарського кодексу України штрафними санкціями визнаються господарські санкції у вигляді грошової суми (неустойка, штраф, пеня), яку учасник господарських відносин зобов'язаний сплатити у разі порушення ним правил здійснення господарської діяльності, невиконання або неналежного виконання господарського зобов'язання.
Відтак, з урахуванням вищевказаних норм матеріального права, а також у зв’язку з невиконанням договірних зобов’язань з боку Підрядника, Замовником ведеться претензійно-позовна робота на предмет розірвання вищезазначеного договору шляхом направлення листа-претензії ТОВ «БК «ІНЕКОБУД» з додатковою угодою про розірвання договору в якості додатку (дод.). За результатами вжитих заходів Департаментом буде опубліковано вказану додаткову угоду відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
12.02.2019 17:09