• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт дорожнього покриття проїзної частини проспекту Шевченка, площі Шевченка, проспекту Мазепи, вул. Дніпровська, вул. Б. Хмельницького, вул. Симоненка, вул. Гриненка, вул. Набережна в м. Вишгород (ДК 021:2015:45233142-6 - Ремонт доріг)

Завершена

3 200 610.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 32 006.10 UAH
Номер: 7131131e741047c3a917893076625ef8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2024-05-21-000040
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.05.2024 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 21.05.2024 15:05 - 12.06.2024 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 20.05.2024 № 122 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Заступник начальника Віталій ЗУБЧЕНКО Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 4 UA-2024-03-28-000796-a 28.03.2024 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 391-39-85, mendelmo33@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», установлено порушення вимог пункту 43 та 44 Особливостей № 1178, що, в свою чергу, призвело до порушення принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII. За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII з урахуванням Особливостей № 1178, розгляду тендерних пропозицій ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ», ТОВ «ДОРБУД-11» та ТОВ «ЖИТЛОШЛЯХБУД», відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 11 червня 2024 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, у редакції від 14.03.2024 (далі – Особливості № 1178), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 28.03.2024 № 13/1 (далі – ТД), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 08.04.2024, протокол розкриття від 08.04.2024, тендерні пропозиції ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ», ТОВ «ДОРБУД-11», ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» та ТОВ «ЖИТЛОШЛЯХБУД» (далі – Переможець), вимогу про усунення невідповідностей у документах тендерної пропозиції ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ», протокол відхилення тендерної пропозиції ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ» від 18.04.2024 № 13/4, протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРБУД-11» від 19.04.2024 № 13/5, протокол відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» від 22.04.2024 № 13/6, протокол про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю від 24.04.2024 № 13/7, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 24.04.2024, договір від 30.04.2024 № 49, відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 27.05.2024. Моніторингом установлено, що на участь у відкритих торгах подано пропозиції 4 (чотирьох) учасників, а саме: ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ», з остаточною пропозицією 2 399 998,00 гривень, ТОВ «ДОРБУД-11», з остаточною пропозицією 2 400 000,00 гривень, ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», з остаточною пропозицією 2 580 520,00 гривень та ТОВ «ЖИТЛОШЛЯХБУД», з остаточною пропозицією 3 165 945,31 гривень. Моніторингом установлено, що найбільш економічно вигідною визначено пропозицію учасника ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ», з остаточною пропозицією 2 399 998,00 гривень. Разом з тим, протоколом від 18.04.2024 № 13/4, Замовником прийнято рішення щодо відхилення тендерної пропозиції ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ», у зв’язку з тим, що учасник процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці чотирнадцятому пункту 47 Особливостей. Перевіркою підстав відхилення тендерної пропозиції ПП «АВТОМАГІСТРАЛЬ» порушень не установлено. Наступною найбільш економічно вигідною визначено пропозицію учасника ТОВ «ДОРБУД-11», з остаточною пропозицією 2 400 000,00 гривень. Однак, протоколом від 19.04.2024 № 13/5, Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ДОРБУД-11» у зв’язку з тим, що учасник не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Перевіркою підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОРБУД-11» порушень не установлено. Наступною найбільш економічно вигідною визначено пропозицію учасника ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», з остаточною пропозицією 2 580 520,00 гривень. Однак, протоколом від 22.04.2024 № 13/6, Замовником відхилено тендерну пропозицію ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» у зв’язку з тим, що учасник не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Перевіркою підстав відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» установлено наступне. Відповідно до протоколу відхилення тендерної пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» від 22.04.2024 № 13/6, Замовником зазначено, що «…Згідно абзацу 5 Додатку 2 до тендерної документації, зазначено: «Кошторисна документація учасника повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5/іншого сумісного з ним ПК з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм і правил України («Настанови з визначення вартості ,будівництва»), у форматі PDF, завірену інженером-проектувальником учасника, також надається інформаційна модель комплексу АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) формату IMD або ін.». Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено, що у складі тендерної пропозиції надано кошторисну документацію, яка не відповідає технічним вимогам, а саме: договірна ціна та зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва не завірені інженером-проектувальником Учасника. Таким чином у Замовника наявні підстави для відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «РЕГДОРСТРОЙ», визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей...». Разом з тим, нормами пункту 43 Особливостей № 1178, установлено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. При цьому, визначено, що під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Таким чином, Замовником виявлено невідповідності в документах тендерної пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» щодо вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, виправлення яких не призвело б до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції. При цьому, на порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178, Замовником не надано можливості учаснику ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» усунути виявлені невідповідності (які б не призвели до зміни предмета закупівлі), а, натомість, в порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», з ціною пропозиції 2 580 520,00 гривень, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Слід зазначити, що протоколом про прийняття уповноваженою особою рішення щодо визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю від 24.04.2024 № 13/7, Замовником переможцем торгів визначено ТОВ «ЖИТЛОШЛЯХБУД», з остаточною пропозицією 3 165 945,31 гривень, тобто на 585 425,31 гривень дорожче від ціни пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ», яка була відхилена Замовником безпідставно. Зазначене вище призвело до порушення Замовником принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону № 922-VIII, зокрема щодо принципів максимальної економії, ефективності, пропорційності, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 12.06.2024 17:55 - 27.06.2024 00:00
Дата публікації висновку: 12.06.2024 17:55

Оскарження висновку в суді

Опис: Подано Позовну заяву 18.06.2024
Дата публікації: 19.06.2024 10:33
Дата відкриття провадження: 28.08.2024 00:00
Номер відкриття провадження: П/320/40894/24

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Вишгородська міська рада опрацювала висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2024-03-28-000796-a, затверджений першим заступником начальника Північного офісу Держаудитслужби Сомиком О.С. 12.06.2024 (далі – Висновок), та керуючись абзацом другим частини восьмої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надає аргументовані заперечення до нього. Так у Висновку, зокрема, зазначено, що на порушення вимог пункту 43 Особливостей № 1178 Замовником не надано можливості учаснику ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» усунути виявлені невідповідності (які б не призвели до зміни предмета закупівлі), а, натомість, в порушення вимог підпункту 2 пункту 44 Особливостей № 1178, безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» з ціною пропозиції 2 580 520,00 гривень, як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Слід зазначити, що відповідно до пункту 28 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Також, у частині другій статті 22 Закону наведено вичерпний перелік вимог, які обов’язково повинна містити тендерна документація. Крім того, частиною третьою статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Згідно абзацу 5 Додатку 2 до тендерної документації, зазначено: «Кошторисна документація учасника повинна бути розроблена за допомогою програмного комплексу АВК-5/іншого сумісного з ним ПК з урахуванням останніх змін до державних будівельних норм і правил України («Настанови з визначення вартості ,будівництва»), у форматі PDF, завірену інженером-проектувальником учасника, також надається інформаційна модель комплексу АВК-5 (або іншого сумісного з ним ПК) формату IMD або ін.». Під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» виявлено, що у складі тендерної пропозиції надано кошторисну документацію, яка не відповідає технічним вимогам, а саме: договірна ціна та зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва не завірені інженером-проектувальником Учасника. Крім того, згідно абзацу 4 Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним та іншим вимогам до предмету закупівлі, Учасник повинен надати у складі пропозиції розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання (скріплені печаткою та підписані учасником) у складі: - договірної ціни; - зведеного кошторисного розрахунку вартості ремонту з пояснювальною запискою; - локального кошторису; - підсумкової відомості ресурсів (із зазначенням виробника на матеріали - асфальтобетонні суміші, щебінь, емульсія бітумна дорожня та надати сертифікати відповідності або паспорт якості тощо); - розрахунок загальновиробничих витрат. Слід зазначити, що п. 1.2 розділу І «Настанови з визначення вартості будівництва» визначено, що: - договірна ціна – кошторис, яким визначається вартість будівельних робіт, узгоджена сторонами (замовником та підрядником) та обумовлена у договорі; - зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва – кошторисний документ, який визначає повну кошторисну вартість об’єкта будівництва або його черги, який включає кошторисну вартість будівельних робіт, витрати на придбання устаткування, меблів та інвентарю, а також інші витрати, та складається на основі об’єктних кошторисів та/або об’єктних кошторисних розрахунків і кошторисних розрахунків на окремі види витрат. Тобто, договірна ціна та зведений кошторисний розрахунок вартості об’єкта будівництва входить до складу кошторисної документації. Виходячи з умов тендерної документації та предмета закупівлі, зазначені документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей, щодо яких може надаватись повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей. У зв’язку з чим замовник не мав права звертатись щодо усунення невідповідностей у зазначених вище документах. Таким чином, Учасником ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» не виконані умови додатку 2 тендерної документації та тендерна пропозиція була відхилена на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Враховуючи вищезазначене, Пропозиція ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ» була відхилена правомірно. Варто відмітити, що аналогічної позиції дотримується і Постійно діюча адміністративна Колегія АМКУ, наприклад у своєму рішенні № 490-р/пк-пз від 16.01.2023 (за процедурою UA-2022-12-15-009805-a) та рішенні № 9418-р/пк-пз від 29.05.2024 (за процедурою UA-2024-04-29-008320-a) . Таким чином, Вишгородська міська рада не погоджується з твердженням, викладеним у Висновку, що Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію ТОВ «РЕГДОРСТРОЙ». Крім того, у Висновку виставлено до Вишгородської міської ради зобов’язання здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Окремо, повідомляємо, що станом на 11.06.2024 р. договір є виконаним та оплаченим у повному обсязі, таким чином Вишгородська міська рада не має змоги вжити заходів щодо розірвання договору № 49 від 30.04.2024.
Дата публікації звіту: 13.06.2024 15:28

Запити/Пояснення