-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Сорочка бойова (тип 4/вид 3); сорочка бойова (тип 4/вид 7)
Завершена
8 466 220.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 84 662.20 UAH
мін. крок: 1% або 84 662.20 UAH
Номер:
2cb9b33f1d9346ffa39351465455af6d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2024-07-19-000015
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
18.07.2024 00:00
Період моніторингу:
19.07.2024 13:06 - 10.08.2024 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
18.07.2024 № 173
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель / закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», зважаючи на пункт 23 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, та згідно з пунктом 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель / закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу та перевірок закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель / закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Голова Алла БАСАЛАЄВА
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур
закупівель / закупівель»
Витяг з переліку процедур закупівель / закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
5 UA-2024-03-27-010283-a 27.03.2024 інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Директор Департаменту
моніторингу та перевірок закупівель Олексій АЛЕКСАНДРОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Відхилення тендерних пропозицій на підставах, не передбачених законом або не у відповідності до вимог закону (безпідставне відхилення)
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону та Особливостей встановлено порушення вимог пунктів 17 та 28 Особливостей.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ» встановлено порушення вимог пункту 43 та абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, ТОВ «ТОП-ТЕКС» та ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 09 серпня 2024 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Головного центру капітального будівництва, реконструкції та закупівель Державної прикордонної служби України (далі – Замовник) на 2024 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 27.03.2024 № 131, реєстр пропозицій від 05.04.2024, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ» (далі – ТОВ «УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ»), товариства з обмеженою відповідальністю «ТОП-ТЕКС» (далі – ТОВ «ТОП-ТЕКС»), товариства з обмеженою відповідальністю «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» (далі – ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД»), протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.04.2024 № 197 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ», вимогу про усунення невідповідностей до 13.04.2024, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 15.04.2024 № 217 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОП-ТЕКС», повідомлення про намір укласти договір від 16.04.2024, договір про закупівлю сорочки бойової (тип4/вид 3), сорочки бойової (ти 4/вид 7) від 24.04.2024 № 94-24 (далі – Договір) на суму 6 799 900,00 гривень без ПДВ, додаткову угоду від 25.04.2024 № 01-24 до Договору, пояснення та документи, надані Замовником 25.07.2024 та 31.07.2024 на запит Держаудитслужби через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 3 Особливостей Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 17 Особливостей визначено, що договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п’ятої, сьомої - дев’ятої статті 41 Закону та цих особливостей.
Моніторингом встановлено, що у пункті 4 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначено, що Договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі, укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин третьої - п’ятої, сьомої та восьмої статті 41 Закону та Особливостей (тобто не зазначивши, що норми частини другої та дев’ятої статті 41 Закону також не застосовуються), що не відповідає пункту 17 Особливостей.
Таким чином, Замовником при складанні тендерної документації не враховано чинні норми пункту 17 Особливостей, чим порушено вимоги пункту 28 Особливостей.
Також в ході моніторингу встановлено, що згідно із протокольним рішенням від 09.04.2024 № 197 за результатами розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ» Замовник відхилив його пропозицію відповідно до абзацу другого підпункту 2 пункту 44 особливостей, у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, а саме: в гарантійному листі ТОВ «УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ» від 01.04.2024 відсутнє підтвердження відповідності колометричним характеристикам зазначеним у пункті 2 та 3 Додатку 3 тендерної документації.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Виявлені Замовником невідповідності під час розгляду тендерної пропозиції ТОВ «УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ» не призводять до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції.
Крім того, учасником ТОВ «УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ» у складі тендерної пропозиції надано лист – згоду від 01.04.2024, відповідно до якого він дає згоду щодо підтвердження відповідності технічним характеристикам товару визначених Додатком 3 (файл «Лист згода з Додат 3 тех характер.pdf»), та гарантує їх виконання, зокрема, щодо колометричних характеристик, зазначених у пункті 2 та 3 Додатку 3 тендерної документації.
Таким чином на порушення пункту 43 Особливостей Замовник не розмістив повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей учаснику ТОВ «УКРАЇНСЬКІ КОЗАКИ» в електронній системі закупівель та не надав можливість учаснику усунути невідповідність в інформації та/або документах у складі своєї тендерної пропозиції та як наслідок, на порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив пропозицію та недотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
За інформацію, опублікованою в електронній системі закупівель, Замовник оприлюднив 22.07.2024 інформацію про дострокове припинення дії Договору через порушення ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» строків постачання товару, відповідно до пункту 11.3. Договору.
Також зазначаємо, що відповідно до пункту 7.3 розділу VII «Відповідальність сторін» Договору за порушення строків поставки товарів або недопоставку товарів Постачальник сплачує Покупцю пеню в розмірі 0,1 відсотка вартості товарів, поставку яких построчено та /або недопоставлено, за кожний день такого прострочення, а за прострочення поставки товарів понад тридцяти днів Постачальник додатково сплачує штраф у розмірі 7 (сім) відсотків вартості товарів, поставку яких прострочено.
Період усунення порушень:
09.08.2024 15:36 - 24.08.2024 00:00
Дата публікації висновку:
09.08.2024 15:36
Запити/Пояснення
Номер:
04e1713828064444810281e26fef7d5d
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.07.2024 16:48
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.07.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі сорочка бойова (тип 4/вид 3); сорочка бойова (тип 4/вид 7) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-03-27-010283-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань, а саме:
1. Надати інформацію та відповідні документи (комерційні пропозиції від потенційних учасників, посилання на сайти, на яких здійснювався попередній моніторинг цін на товар, що є предметом даної закупівлі, тощо), на підставі яких вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі (у разі такого розміщення).
3. Яким чином учасником процедури закупівлі ТОВ КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД при наданні у складі тендерної пропозиції файлів: «Лист згода персональні данні Кропивний Є.В. pdf», «1_5_2_2Накази Працівників.pdf», «3_2_3Гарантійний лист. pdf», «4_1Наказ 1 на призначення директора. pdf», «3_Додаток 3. pdf», «5_Тендерна пропозиція. pdf», «Лист згода забезпечення. pdf», дотримано вимогу пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» в частині надання у складі тендерної пропозиції документів, які повинні бути розбірливими та читабельними?
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
a34b36dbb6b04da1a40ec02e17ece607
Назва:
Про розгляд запиту про надання пояснення органу державного фінансового контролю щодо процедури закупівлі «Сорочка бойова (тип 4/вид 3); сорочка бойова (тип 4/вид 7)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-03-27-010283-a.
Дата опублікування:
25.07.2024 11:14
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповіді на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснювався методом порівняння ринкових цін. Очікувана ціна за одиницю товару була визначена згідно з вимогами законодавства та наказу Адміністрації Державної прикордонної служби України від 09.09.2019 №480-АГ «Про моніторинг цін під час здійснення закупівель» (зі змінами) з урахуванням листів Адміністрації Державної прикордонної служби України від 14.02.2024 № 17/9763-24-Вих та від 14.02.2024 № 17/9764-24-Вих. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено відповідно до потреб визначених Адміністрацією Державної прикордонної служби України. Відповідно до Указу Президента України №49/2024 від 05.02.2024 року та Закону України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні"» 06 лютого 2024 року № 3564-IX, на усій території України діє правовий режим воєнного стану. Зважаючи на це, а також з метою нерозголошення інформації про місцезнаходження виробників та потенційних постачальників, місця поставки товару, інформація в наданих документах частково прихована, оскільки її розголошення та загальний доступ до неї може створити передумови для використання такої інформації ворогом.
2. З метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів та на виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020 № 1266 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 631 і від 11 жовтня 2016 р. № 710», підготовлено та опубліковано обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі на сторінці власного веб-сайту, за посиланням: https://dpsu.gov.ua/ua/Obruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-Futbolki-ta-sorochki/
3. Під час розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД Уповноваженою особою було завантажено та розглянуто надані у складі тендерної пропозиції ТОВ КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД файли: «Лист згода персональні данні Кропивний Є.В. pdf», «1_5_2_2Накази Працівників.pdf», «3_2_3Гарантійний лист. pdf», «4_1Наказ 1 на призначення директора. pdf», «3_Додаток 3. pdf», «5_Тендерна пропозиція. pdf», «Лист згода забезпечення. pdf». Під час розгляду зазначені документи були розбірливими та читабельними. Тобто, учасником дотримано вимогу пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» в частині надання у складі тендерної пропозиції документів, які повинні бути розбірливими та читабельними.
Номер:
250649201c0c4993a54c7a962869bc32
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
26.07.2024 10:00
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.08.2024 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі сорочка бойова (тип 4/вид 3); сорочка бойова (тип 4/вид 7) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2024-03-27-010283-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань, а саме:
1. Яким чином учасником процедури закупівлі ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» дотримано вимогу пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації?
2. Надати інформацію та документи, які підтверджують обставини, що спричинили необхідність внесення змін до умов договору про закупівлю сорочки бойової (тип4/вид 3), сорочки бойової (ти 4/вид 7) від 24.04.2024 № 94-24 (далі – Договір) шляхом укладання додаткової угоди від 25.04.2024 № 01-24 до Договору.
3. Яким чином учасником процедури закупівлі ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» дотримано вимогу підпункту 5.3.1 пункту 5, розділ 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в частині надання у складі тендерної пропозиції довідки в довільній формі, в якій повинно бути зазначено, зокрема код ЄДРПОУ контрагента?
4. Яким чином учасником процедури закупівлі ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» дотримано вимогу підпункту 7 пункту 1 розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в частині надання у складі тендерної пропозиції довідки, складеної в довільній формі і завірену підписом уповноваженої особи учасника, в якій необхідно зазначити у гривневому еквіваленті вартість чистих активів учасника відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, останню затверджену фінансову звітність, складену та заповнену у відповідності до вимог законодавства та документ, яким дану фінансову звітність було затверджено у відповідності до чинного законодавства України, якщо у складі тендерної пропозиції надано довідку про вартість чистих активів товариства від 29.03.2024 № 212 (файл 7_Довідка вартість чистих активів.pdf), проте інформація, зазначена у довідці, не відповідає наданій фінансовій звітності.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставленого(-их) питання(-нь), необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Повідомляємо, що відповідно до норм статті 351-1 Кримінального кодексу України невиконання службовою особою законних вимог органу державного фінансового контролю, створення штучних перешкод у його роботі, надання йому завідомо неправдивої інформації караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або пробаційним наглядом на строк до трьох років, або обмеженням волі на той самий строк.
Номер:
258a472b3b2548ac8bc5092252706d2f
Назва:
Про розгляд запиту про надання пояснення органу державного фінансового контролю щодо процедури закупівлі «Сорочка бойова (тип 4/вид 3); сорочка бойова (тип 4/вид 7)» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером UA-2024-03-27-010283-a.
Дата опублікування:
31.07.2024 16:45
Опис:
На виконання норми частини 5 статті 8 Закону України "Про публічні закупівлі", надаємо відповіді на запит органу державного фінансового контролю такого змісту.
1. Відповідно до пункту 6 Додатку 3 до тендерної документації відповідність Товару, що планується до поставки, технічним вимогам Замовника, що викладені у тендерній документації, повинна бути підтверджена наданням у складі тендерної пропозиції наступних документів:
Оригінал листа від виробника або його офіційного представника або дилера або дистриб’ютора запропонованого учасником товару, що підтверджує наявність партнерських відносин Учасника з компанією-виробником або його офіційним представництвом або дилером чи дистриб’ютором та містить гарантії щодо поставки заявленої Замовником кількості товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених у тендерній документації та підтвердження щодо якості запропонованого учасником товару. Лист обов’язково повинен містити посилання на номер оголошення, оприлюдненого в електронній системі закупівель, найменування замовника та назву предмета закупівлі.
Зазначаємо, що ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» є саме виробником запропонованого товару, про що зазначено в Ціновій пропозиції (Пункт 1, стовбець цінової пропозиції : Країна походження, виробник) ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» не має надавати гарантійний листа про наявність партнерських відносин Учасника з компанією-виробником або його офіційним представництвом або дилером чи дистриб'ютором запропонованого товару оскільки такі відносини відсутні, так як учасник ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» є виробником товару. Крім того тендерна пропозиція ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» містить гарантії щодо поставки заявленої Замовником кількості товару, який є предметом закупівлі, можливість його поставки протягом строків, визначених у тендерній документації та підтвердження щодо якості запропонованого учасником товару.
Додатково, звертаємо увагу на аналогічну практику в Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (рішення Комісії АМКУ від 15.04.2024 № 6671 – р/пк-пз - за результатами розгляду скарги UA-2024-03-19-003529-a.c1).
Таким чином, рішення Замовника про визначення переможця процедури закупівлі є законним, обґрунтованим та таким, що не суперечить принципам здійснення закупівель встановленим ч.1 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
2. Укладання додаткової угоди від 25.04.2024 № 01-24 здійснювалось за необхідністю удосконалення уповноваженими особами постачальника, покупця та товароодержувача прийому товару за договором, також ця зміна не є істотною умовою договору про закупівлю. Разом з тим, повідомляємо що відповідно до ст. 651 ЦКУ зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не передбачено договором або законом.
3. Відповідно до пп. 5.3.1 п. 5 Розділу 3 тендерної документації учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідку, складену у довільній формі, про наявність досвіду виконання аналогічного договору (укладеного протягом 2018-2024 років), в якій повинно бути зазначено: найменування контрагента, з яким укладено договір, його код ЄДРПОУ, прізвище, ім’я, по батькові контактної особи контрагента, контактний номер телефону; предмет договору; рік виконання договору.
Відповідно до змісту довідки про аналогічні договори контрагентом ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» є фізична-особа підприємець Старик А.О., а фізичні-особи підприємці не мають коду ЄДРПОУ оскільки не є юридичними особами. Для ідентифікації замість ЄДРПОУ використовується код РНОКПП. Оскільки пп. 5.3.1 п. 5 Розділу 3 тендерної документації не містив вимоги щодо надання коду РНОКПП, слід вважати що ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» виконало вимоги вищевказаного пункту.
4. Відповідно до пп. 7 п. 1 Розділу 3 тендерної документації у разі, якщо учасник за своєю організаційно-правовою формою є товариством з обмеженою та/або додатковою відповідальністю, такий учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку, складену в довільній формі і завірену підписом уповноваженої особи учасника, в якій необхідно зазначити у гривневому еквіваленті вартість чистих активів учасника відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, останню затверджену фінансову звітність, складену та заповнену у відповідності до вимог законодавства та документ, яким дану фінансову звітність було затверджено у відповідності до чинного законодавства України. У випадку, якщо вартість тендерної пропозиції учасника перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, Учасник повинен додатково надати у складі пропозиції рішення загальних зборів учасників (або іншого вищого органу управління) згідно змісту якого надається згода на вчинення значного правочину.
Балансовий критерій, як чисті активи має велике значення, оскільки від розміру активів залежить правомочність директора на підписання договорів. В складі тендерної пропозиції ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» міститься довідка про чисті активи та фінансова звітність з яких вбачається що вартість тендерної пропозиції учасника перевищує 50 відсотків вартості чистих активів товариства відповідно до останньої затвердженої фінансової звітності відносно кінцевої дати подання тендерних пропозицій, разом з тим в складі тендерної пропозиції ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» міститься рішення єдиного учасника ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» №5 від 12.03.2024 року яким Директору товариства Кропивному Є.В. надано згоду на вчинення значного правочину. Оскільки метою п.7 є встановлення правомочність директора на підписання договорів за критерієм розміру активів до вартості тендерної пропозиції, ТОВ «КРОПИВА ТЕКС ТРЕЙД» виконало вимоги вищевказаного пункту.